dakle, zanimaju me razlike u djelovima motora, na E(K)7J 1.4 8v 75ks i K7M 1.6 8v 90ks iz Dacia modela?
odnosno, sto cini tih 200kubika razlike, posto je koncept motora isti(dali su to klipovi, visina glave, ECU mapa....? )
hvala!
Razlika u tih 200 kubika je zbog dužeg hoda klipa kod K7M motora.
Uopšteno:
Identičan je prečnik klipa, ali se razlikuju po konstrukciji .
Razlike su u bloku motora, bregastoj osovini i radilici. Identični su glava motora, klipnjače, karter, pumpa za ulje,razvod motora,pumpa za vodu.
Primer:
Mere bregova na bregastoj nisu iste:
(http://img713.imageshack.us/img713/417/bregasata.th.png) (http://img713.imageshack.us/i/bregasata.png/)
Napomena:
Postoje i razlike u zavisnosti od godine prozvodnje i između samih K7J motora odnosno K7M.
hvala Krle!
ovo mi je puno pomoglo! :ziveli:
ps: ako neko zna jos nesto o ovome, neka dopise. :dobro: (nikad dosta informacija :) )
Hm, a koliko bi bio težak zahvat pretvoriti 1,4 u 1,6 motor? Ne mislim na kompletnu zamjenu motora. Utopija ili...
vjerojatno bi bilo puno kompliciranije nego izvadit 1.4 i stavit 1.6 (+ ECU sa mapom od 1.6).
a i dok bi skupio sve djelove od 1.6, mogao bi nabaviti kompletan 1.6 i napraviti velik servis na njemu.
ja sam imao upravu zelju to napraviti, ali nakon savjetovanja sa nekima koji su radili slicne zahvate, i kad sam sve stavio na papir, naprosto se ne isplati. :doh: :glare:
Nemam tačne podatke o bloku. Mislim da nije isti :(
Koriste istu meru klipova (79,5) ali je hod 70 odnosno 80,5
Mislim da je pretvaranje 1.4 u 1.6 nemoguća misija. Stepen kompresije je isti, glava motora je ista, pa sledi da klip u GMT stoji niže kod 1.6 motora. Uzevši u obzir još i desetak milimetara duži hod klipa, izlazi da je osa radilice spuštena bar za 6-7mm u odnosu na 1.4 motor. Dovoljno da se i ne mora dalje razmatrati niti ulaziti u detalje.
znači kad mi motor vrisne, samo naći 1,6 od karamboliranog Logana :D
A što bi ti vrisno motor?Jedan kolega nije menjao ulje 87 000 pa se na kraju smilovao i promenio ga. Do sada na taksiju ima oko 300 000.
Citat: maestral5747 poslato 08.11.2010. - 20:22
Hm, a koliko bi bio težak zahvat pretvoriti 1,4 u 1,6 motor? Ne mislim na kompletnu zamjenu motora. Utopija ili...
Konverzija je teoretski moguća, uz uslov da su isti blokovi motora. Da bi se povećao hod klipa za 10.5mm potrebne su kraće klipnjače za 5.25mm i radilica čija su kolena duža sa 5.25 mm. Ovim spustamo DMT za 10.5mm, dok GMT ostaje u istoj ravni.
Prema dostupnim podacima postoje razlike u bloku motora pa je to ,kao što Loganovac kaže, nemoguća misija.
Sad sam se malo bavio menjacima, JH1 i JH3 prakticno nemaju razlike.
Cak su i prenosni odnosi u JH3 kod Megana vrlo slicni ovima kod Logana.
Sta je onda uzork lenjih motora? Bilo bi zanimljivo kad bi neko oterao auto na Dyno test, i kad bi neko probao da zameni ECU sa odgovarajucim sa Renaulta.
Ovo "710" mislim da označava prateće sisteme na motoru (usisna grana, izduvna grana, oblik kartera, filter zraka i sl.)
Zoran
Zašto te stvari stavljaju kao deo oznake motora kad nisu bitne, trebalo bi da se motori razlikuju po bregastoj, zar ne?
Bregasta ima uticaj na oblik krive obrtnog momenta i na sve što proističe iz toga a "710" valjda na oblik prostora u karoseriji u koji će se smjestiti motor ako se ne varam.
Zoran
@Loganovac
Pojma nemam ali ono što primetih je jako oskudan broj vozila u koje je ugrađivan taj agregat.
Ima li ko tačnu oznaku bregaste da se malo igram i nađem neku koja "paše" a da ima veće "budže" :bonk:
Na netu mislim da ima naći bregastih kakve ti srce poželi. Sa raznoraznim uglovima otvorenosti.
Zoran
Provereno, tacno.
Najnovija verzija K7M motora za Euro5 standard je 800. Šta su sve promenili nije mi poznato, ali je činjenica da taj motor
u odnosu na verziju 710 ima 5KS manje.
Ja bi pristao da mi ubace taj softver, ako bi auto isao bolje.
Iako smo otišli daleko od teme jer više ne diskutujemo o razlikama između 1.4 i 1.6 motora već o razlikama između istih motora u Renoima i Dačijama i o ulozi puste bregaste koja je toliko bitna da joj ni klipovi ni radilica oupšte ne trebaju, ipak bih doprineo tekućem oftopikovanju svojom sumnjom da je kanda jedina razlika u ponašanju istog motora na Renou i Dačiji (ako tako nešto uopšte postoji) izazvana funjarskim softverom, nema tu ničeg drugog. Kako može moj motor u Meganu II da ima 5 konja više, a potpuno je sve isto? Uštinuli na brendu... Inače, ništa bolje Megan II Sedan ne vuče od mog auta, samo je nešto brži jer ima manji Cx. Tačka.
Iliti chip tuning...
S obzirom da je u smeru smanjenja performansi, onda je de-tuning :Smiley:
Jeste malo :offtopic: ali sam cackao po internetu i dosao do sledecih saznanja:
Na slici je spisak Renault menjaca sa prenosnim odnosima.
(http://s4.postimage.org/o9slnhlw/Untitled_1_copy.jpg) (http://postimage.org/image/o9slnhlw/)
Na ovom sajtu sam ukucao velicinu guma i prenosne odnose iz gornje tabele
http://www.ford-probe-driver.de/set_technik/folder_transm/cont_getriebeberechung.html
i dobio neke vrednosti koje se nikako ne slazu sa podacima na sajtu dacia.rs
Medjutim, povecanjem finalnog odnosa na preko 4,35 podaci se slazu.
Da li je moguce da je razlog lenjih motora u (pre)velikom prenosu diferencijala?
Pa, ako mislis da ti 170 bude normalno sa ovako ustinutim motorom, jos na plin, dif mora da bude duzi. A i potrosnja je tako kao malo niza.
Tema jeste stara, ali nisam znao da li da otvaram novu ili da nastavim ovdje, pa sam odlučio ovdje nastaviti.
Naime, pratim jednu stranicu gdje se objavljuju slike iz Rumunjske odnosno prerade Logana, kako vanjštine, tako i unutrašnjosti, a i motora.
Naišao sam na ovu sliku:
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/307480_521505127892436_1341324073_n.jpg)
Tu je promjenjena usisna grana, odnosno skinuta plastična, a montirana aluminijska sa Megane 1 1.6 8v 90ks.
Rumunji kažu da se dobije nešto na snazi, i bolji odziv na gas.
Koliko je u tome istine - neznam, naravno da je dobitak moguć.
No, moje pitanje na ovo glasi - recimo da montiram takvu aluminijsku granu umjesto svoje plastične (E7J), mogu li onda na tu granu ugraditi svoje plinske dizne (Lovato) ? Ili moram nešto mjenjati na plinskom sistemu?
Znam da je slavko_bgd u jednoj temi pričao kako su K7J/K7M motori kao stvoreni za LPG, pa ne bih da ovu blagodat dobrog rada plina pokvarim zbog "hira".
Evo još nekoliko slika iste takve prerade:
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/530678_510748735634742_1767288681_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/205642_510748742301408_1815814384_n.jpg)
Dugo mi nikakvo kemijanje nije bilo na pameti, pa da opet malo krenem :40: :dobro:
Inače, radi se o ovoj stranici:
https://www.facebook.com/pages/Dacia-Logan/500726273303655
Cini mi se da je na donjoj slici ugradjen gas i da su ono crveno dizne.
To sam i ja pomislio, i to sam i pitao na toj stranici, međutim kažu da to nisu gasne dizne... Iako bih i ja rekao da jesu.
Problem je što nemogu nigdje naći neku Garažu o tim autima da vidim točno kako je to sve napravljeno.
:offtopic: je u pitanju ali dok ne sredimo.
Koliko sam ja video ima mesta da se ubaci rail sa diznama i ne vidim ni jedan razlog za neki problem.
Sve moze da se ubaci i ono na slici jesu dizne za LPG.
Ono sto je lose uradjeno je dovod hladnog vazduha.
Veci problem ce biti da se usaglasi novi leptir gasa i step motor.
Ja tu nista ne bih dirao.
smatram da otprilike moj 1.6 na lpg/u ide kao i 1.4 na benz, ali nisam imao prilike da vozim 1.4
Da li ima nekoga ko je vozio i 1.4 i 1.6,
pa da moze da kaze koja je konkretno razlika u ponasanju automobil, tj. koliko bolje ide 1.6 od 1.4?
Vozio i jedan i drugi.
Ukratko, 1.6 je jači (logično).
I to je cela razlika.
Ja nemogu da se nacudim ali vozeci oba ova motora 1.4 mi deluje bolje. S njim na 3000 obrtaja idem 110 a sa 1.6 na tim obrtajima 100, nekako se rado vrti 1.4 motor a manje trosi. Doduse 1.4 sam ja razradjivao a ovaj 1.6 moj prijatelj inace svestenik koji ga je penzionerski vozio...Taj 1.4 2004 g. kojeg sam sa prodao bratu gazi 230000 km bez ikakvih havarija ( na tng ) :aplause:
Da li je isti (model) auta pa da se porede ova dva tipa motora?
Da li je menjac isti?