Ovde je uputstvo za MCV:
http://www.forum-auto.com/marques/dacia/sujet1243.htm
Edit 26.07.2009. u 12:20
Za Logan:
http://www.scribd.com/doc/15117143/prindere-carlig-l90
ako nekom treba ova kuka nek mi se javi na pp
evo prodje tri dana ovde i ne saznah kako da povezem struju od euro kuke na mom loganu dci.
u setu sam dobio neke plave zabice,ali boje zica od kuke se ne slazu sa bojama zica u svertlosnim grupama na Loganu.
bio sam ubedjen da se zice seku,ali vidim na ovom linku da ima nekih priljucaka u okviru zadnjih svetla ili se varam(ne znam francuski)
ako moze neki savet,unapred hvala!
milan
Zabice cu za povezivanje/kacenje na postojecu instalaciju od vozila.
Mozes i da "izblankujes" malo zicu spojis i izolujes.
Naravno boje nisu uvek iste kao na vozilu. Procitaj uputstvo, ako si dobio sa konektorom.
1 – levi pokazivač pravca (žuta)
2 – svetlo za maglu (plava)3 – masa (bela)
4 – desni pokazivač pravca (zelena)
5 – desno poziciono svetlo (smeđa ili siva)
6 – stop svetlo – kočnica (crvena)
7 – levo poziciono svetlo (crna)
Sa linka za MCV vidi se da postoji fabrički kit koji sadrži dva snopa provodnika sa po dva konektora. Prema tome,prvo se odspajaju konektori sa zadnjih svetlosnih grupa, onda se isti konektori spajaju sa odgovarajućim konektorima kit-a.
Citat: krle poslato 15.04.2010. - 15:13
Sa linka za MCV vidi se da postoji fabrički kit koji sadrži dva snopa provodnika sa po dva konektora. Prema tome,prvo se odspajaju konektori sa zadnjih svetlosnih grupa, onda se isti konektori spajaju sa odgovarajućim konektorima kit-a.
da to sam i ja primetio,pitanje je da li je tako i u loganu limuzini?
niko od vas nije ugradjivao kuku?
valjda ce se neko javiti da nam precizira gde se povezuju zice na loganu :to:
Ako ne mozes da nabavis fabricke konektore za spajanje (sto ja nisam nigde video uzivo)
jedostavno se prikacis na postojecu instalaciju, ne brini zbog razlicitosti boja zica.
Uzmes ispitivac 12V da utvrdis (budes 100% siguran) koja je zica od migavaca, pozicije, stop svetlo, mase ...
I jednostavno se nakacis, po uputstvu za konektor, na postojecu instalaciju gde ti je to najzgodnije i dobro sve izolujes.
Ako si nesiguran da to uradis trazi pomoc autoelektricara ili sl.
Ne treba se zezati da ne bude.
...mozda off za ovu temu ali me interesuje koliko kosta kuka za Logana ??
Ovlasceni servis sa montazom 300 evrija :ranting:
Kuku..... :fiju:
Citat: Deda poslato 17.04.2010. - 08:09
...mozda off za ovu temu ali me interesuje koliko kosta kuka za Logana ??
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1055.30
Citat: Vihor poslato 17.04.2010. - 10:12
Ovlasceni servis sa montazom 300 evrija :ranting:
Posto se moj otac raspitivao za kuku, u ovlascenom servisu (u Vrnjackoj Banji) i kod nekog privatnika u BGD je 26.000 rsd, sa ugradnjom. I dalje mnogo para!! :ljut:
Citat: Vihor poslato 17.04.2010. - 10:12
Ovlasceni servis sa montazom 300 evrija :ranting:
kuka za logana u selu kovacica 50 km od Bgda,evro kuka sa atestom,je oko 100evrica,bosalove kuke...ja idem prvu platu tamo da ugradim...
a Garancija za nas nove?
Ima li iko ili zna gde ima polovna ili najjeftinija nova kuka za vucu prikolice za logan standard 1.5dci 2006?
Imaš tu negdje u oglasima mislim , nešto oko 100 e. Ja u Bosni ugradih bogami znatno skuplje.
Hvala Zorane, a ja bas mislio ovih dana do Bosne tj Bijeljine, uzimao skoro tamo gorivo, malo u kanister i pun rezervoar, nadao sam se da je tamo i kuka jeftinija..
Danas montaža euro kuke na logija kod Francuza u Jagodini, ključ u ruke 25.000,00
Pa prikolica košta manje! :ha: :fiju:
Obzirom da i prikolicu treba registrovati svake godine treba dobro razmisliti kome se to isplati.Rekreativne varijante-vikendica,selo,povremene lične potrebe izgleda više ne dolaze u obzir.
"Euro" :bonk:
Baš gledam da za slavu naručim dva euro praseta... :doh:
Kuku meni, kuku tebi :lau:
Prikolicu imam, registrovanu, a više mi je dosadilo da molim gore od mene, prevezi mi ovo, ono. Ovako imam svoje i neću da me svakakvi zajebavaju. Kad mi treba, zakacim, ćeram!
Sretna vožnja Vihore.
Vihore, brate, prijatelju... 25 000 za kuku..lele. Do duse euro ma sta god to znacilo. :doh: :cry:
U svakom slucaju srecno da vozas prikolicu. :friends:
PS. Kad budes hteo da je probas, dodji do mene, treba da prebacim jedno 5 kubika daske u Krcedin. :hihi1:
U Reno servisu u Kragujevcu je 20.000 din kljuc u ruke, bar su mi tako rekli pre jedno mesec dana kada sam se raspitivao za istu
Da li ima iko fotografiju kuke na Sanderu?
Može i "euro"! :)
Šta znači ključ u ruke?
Montaža kuke sa atestom? Elektro-instalacija se podrazumeva ili ?
Postavit ću ja kada Miroslav dođe sebi od noćnog života :wave:
http://www.dacia-delovi.com/?516,euro-kuka-sandero
Ovako izgleda na mom Sanderu: Bila je skoro duplo skuplja od Željkove (sa ugradnjom).
Jel ovo nalepnica za atest?
Takvu istu kuku imam i ja na svojoj SN. Stvarno se brzo montira i skida, što je meni praktično jer mi povremeno treba.
Na toj naljepnici se nalaze podaci o proizvođaču kuke ili servisu koji je ugradio kuku (tako je kod mene). Ja sam kuku dao raditi po modelu auta (u radionici specijaliziranoj za kuke i auto prikolice), dakle nosači između šina i poveznica su ručni rad, a sama "kuka" je orginalna. Zanimljivo je da recimo na SuperNove nikada tvornički nije išla kuka, a na tehničkom postave uvjet da kuka mora biti EURO, a nisu me tražili nikakve papire ni ništa slično prilikom upisivanja odnosno registracije, a upisana je bez ikakvog pitanja osoblja.
Pošto sam rešio da ugradim kuku za vuču prikolice na STEPWAY-u, pozovem AK Kompresor za zahtevom da mi dostave ponudu sa ugradnjom i popustom na ime njihove kartice (10% za ruke i 5% za delove).
Cena prava sitnica: kuka za vuču + el.instalacija + ruke = 29.865,00 din (proizvođač BOSAL što sam naknadno doznao) trenutno je nemaju na stanju i mogu je nabaviti za 3 dana ( znači nije uvoz nego dostava paketa iz Srbije :cool:) .
Lepo im objasnim da nisam želeo da kupim prikolicu nego kuku ali.... :banghead:
Revoltiran tom cenom krenem da tražim po internetu i nađem firmu u Bečeju, ista ta kuka sa ugradnjom 13.800,00 din.
Razumem da firma treba da zaradi nešto ali 116% više stvarno za svaku "pohvalu" :badmood:
Slobodno navedi koja je firma u pitanju, verujem da će biti zainteresovanih.
U pitanju je firma http://www.autoflex.co.rs/
ja kupio u ttd-u kuku sa instalacijom (rumunska) oridjidji za logana, 10.000,-.
sam je ugradio, nije veliki posao. dobrog je kvaliteta i euro je, skida se.
Ove sam video na sajmu, imaju svasta, ali ne znam za cene.
http://www.eurokuka.com
bosal-ove cene su kuku ali i lele, za ove ne znam. mislim da nema jeftinije od ove oridjidji iz ttd-a. jos kad stavim casicu od sladoleda na nju, il tenisku lopticu...
Čuo sam da je potrebno uraditi atest za kuku i pored toga što se od prodavca dobije INO atest proizvođača. Da li je to tačno? :rtfm:
Koliko ja znam, tačno je. Doslovce svaka modifikacija na vozilu podleže atestiranju. Nisam siguran za zamenu radija u kolima... :badmood:
Da, tačno je. :to: Pao mi je na pamet i patent za dnevna svetla, ali ako se nekom čini da bismo trebali o ovome (svetlima) nastaviti prepisku, imamo temu za to.
Ja montirao kuku u ovlascenom servisu, bese cena neko ludilo, 25-26000, ali dobro, prebolelo se, na samu pomisao da treba da vozim cement u gepeku najezim se.
Citat: kori poslato 01.06.2013. - 22:11
Čuo sam da je potrebno uraditi atest za kuku i pored toga što se od prodavca dobije INO atest proizvođača. Da li je to tačno? :rtfm:
Juce sam radio reatest za gas u AMD i ispred mene u redu stoji Golf 3 sa kukom.
Cekamo mi tako i kroz neku pricu rece nam radnik koji radi na tehnickom pregledu da su dobili obavestenje da ne pustaju vozila bez atesta za kuku na tehnicki pregled prilikom registracije vozila i jos kaze da je Policija krenula sa kaznjavanjem a da je kazna 20.000,00 dinara.
Sad, ne znam za Policiju i kaznjavanje ali nema razloga da laze za atest za kuku.
Imaš odgovor odmah ispod tog posta koji si citirao
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=99.msg123893#msg123893
i po n-ti put da ponovimo.
Svaka modifikacija na vozilu mora biti:
- atestirana (ukoliko se radi o ugradnji dela koji je prošao proveru saglasnosti sa zakonskim propisima - pojedine firme uverenje o atestu proizvoda uvaljuju kao atest za ugradnju(atest za folije, atest za kuku i td), ali taj papir samo govori da je navedeni proizvod izradjen u skladu sa tehničkim uslovima koje propisuje država i da proizvod može da ide u prodaju, ali i ne pokazuje da je proizvod ugradjen na način koji propisuje proizvodjač i da vozilo sa ugradjenim uredjajem i dalje ispunjava propisane tehničke uslove)
- homologovan (ukoliko se radi neka modifikacija na vozilu koja podrazumeva ugradnju delova koji nisu prethodno atestirani ili su izvršene neke druge izmene na vozilu, ali je za sve takve modifikacije neophodno priložiti i tehničku dokumentaciju).
Planiram sam ugraditi euro kuku na svoj Sandero. E sad pitanje. Gledao sam malo i vidim da dole imam priprema gdje se kuka ušarafi i to ne bi trebao biti problem, ali ne mogu naći gdje bi mogao spojiti struju. Ima li negdje dovedena instalacija za kuku ili se jednostavno treba prikačiti na instalaciju od svjetala? Na staroj Feliciji sam to radio i sve je funkcioniralo. Hvala unaprijed na odgovorima.
Nema posebne instalacije za kuku. Kao što si i rekao, kači se na instalaciju svetala. Najčešće se potrebni konektori prodaju uz kuku prema tipu vozila, tako da samo konektor(e) kuke ubaciš izmedju fabričkih i izvučeš instalaciju van vozila.
Hvala
Pripremam se krenuti s ugradnjom kuke, ali ne vidim nigdje u prtljažniku gdje bi moogao provući instalaciju do utičnice. Jel ima neko predviđeno mjesto ili se mora bušiti rupa??
Vidi gde izlazi instalacija za svetlo registarske tablice.
Kuka na Sandero uspješno montirana u vlastitoj režiji. Struja provučena kroz onu rešetku na pragu prtljažnika i kabal izviri dole iza branika. Žice spojene spojnicama na instalaciju vozila, drugi kraj u utičnicu. Sve vrlo jednostavno i radi bez problema.
Bravo! :to:
A sad na atest... :D
A koji atest? :) Ugradio sam kuku auto hak, 140e sa ugradnjom i njihovom potvrdom o ugradnji bez koje kako su mi rekli ne moze da se izvadi atest masinskog fakulteta. A kako sam cuo (ne i proverio) masinski u nisu ne radi te ateste nego ljudi kojima je to neophodno idu u kg :ne: uglavnom sad mi vire neki kablovi iznad tablice i ne radi svetlo a i nema onog zastitne plastike (valjda je postojala pre) pa ne znam da li su oni nesto tu cackali ili mi je ispalo negde usput..
Pozdrav narode,
da ne prodaje neko od vas kuku za Logana...ili da ne zna neko slučajno ima li Martin?
Sam bih je ugradio, pa zato ne bih da idem po ovlašćenima da me sveštaju...
Ima kuka po prodavnicama koje prodaju kuke :D
Ali, raspitaj se da li je za atest potrebna izjava servisa koji je ugradio. Papiri od kuke ti trebaju sigurno, a to kod Martina neces dobiti.
Ja na kuki imam pločicu od proizvođača i svu dokumentaciju ali mi to nikada niko nije tražio.
Ti ne registruješ auto u Srbiji.
Hvala na prijateljskim savetima... :ziveli:
Pozdrav narode,
opet ja sa pitanjima za kuku.
Recite mi, da li je neko ugradio kuku na Logana sa TNG, tocak boca?
U servisu koji ugradjuje Bosal kuke, receno mi je da ne moze da se ugradi, jer smeta boca... Pa htedoh da vidim kakva su vasa iskustva...
Veliki pozdrav
Koliko se secam priprema za kuku postoji .
Mislim da boca nema veze sa kukom.
Ne znam, nisam gledao da li ima pripremu. Danas zvao da pitam koliko kosta Bosal za Logana, prvo sto me je covek pitao, imam li tng. Imam. Ne moze da se ugradi ako ima tng. Kako ne moze, mora da postoji neko resenje. Mi ne ugradjujemo, jer neka dva safa se safe bas gde je boca. Ok, hvala ti, aj zdravo.
Pozovem Kompresor, covek nema pojma. Samo sto sam skontao da stavljaju zlatne safove, jer su ruke 10.500 din.
Da ne duljim vise, htedoh samo da vidim ovde sta kaze konzilijum, jer je neko sigurno ugradio kuku, a da ima tocak bocu.
Ako budes u prilici da pogledas auto odozdo imas na zadnjim krakovima sasije mesto gde se kuka srafi.
Kroz maglu mi se cini da se iznutra ne srafi nista.
www.aoprema.si/automatic-towbar-dacia-logan-4dr-from-2004-2012-p-780.html?language=en
Hvala na pomoci drugari, samo ne razumem ovaj link uvazenog nam člana slavko_bgd. Vidim lika koji skida i namesta euro kuku i neke cene... :ne:
Link je ka nekom slovenačkom sajtu a ideja je da vidiš da postoji kuka koja ne zahteva pričvršćenje za dno ležišta rezervnog točka, za razliku od opcije što su ti nudili u Bosal-u. Šrafljenje kuke za dno ležišta rezervnog točka (u produžetku vučne poluge sa kuglom) radi se iz razloga dodatnog povećanja fleksione i torzione otpornosti kuke i rasterećenja na kracima šasije. Ukoliko postoje takve konstrukcije kuka koje imaju homologaciju za dato vozilo bez tog "srednjeg ojačanja" - to znači da nema razloga da se takva kuka ne ugradi na vozilo.
U vezi nameštanja i skidanja kuke: po poslednjem pravilniku koji reguliše oblast "uređaja za spajanje vučnog i priključnog vozila", iliti ćirilicom rečeno "kuka" , uskladili smo se sa Evropom. Kuka mora biti tako konstruisana da kada se ne koristi bude u okviru gabarita vozila. Vrat kuke mora biti demontažan i to označava termin "euro-kuka". Kakav je način demontaže (šrafovi, pinovi) ili mehanizam za uvlačenje kuke - sasvim je nebitno. Zahtev za tim je iz razloga da bi se u slučajevima sudara smanjila šteta na vozilu koje se "zabolo od nazad".
Kuka mora biti homologovana. To ti je ono "Exy" u krugu sa nekim brojkama i slovima u produžetku. U Srbiji, čak i fabrička kuka sa kataloškim brojem proizvođača ugrađena u ovlašćenom servisu, podleže ispitivanju (atest).
Citat: kiconix poslato 05.04.2018. - 18:41
Ako budes u prilici da pogledas auto odozdo imas na zadnjim krakovima sasije mesto gde se kuka srafi.
Kroz maglu mi se cini da se iznutra ne srafi nista.
Nađi negde kanal i pogledaj ovo što ti je kiconix napisao: ako na zadnjim uzdužnim gredama šasije postoje navojne veze, to ti je sigurica za ugradnju. Ako ne postoje - izbuše se rupe kroz gredu i rešena stvar. U svakom slučaju kuka se kači za najjači deo šasije a to su te grede, krakovi šasije.
Veterinar je na starom Loganu ugradio kuku.
Bolje receno njegov otac, e sad koliko se secam na krakovima sasije su postojale rupe i vec navarene matice a preko toga su zalepljene neke nalepnice i sve to presvuceno zastitom.
Ako budes nasao original kuku samo prisloni na odgovarajuce mesto i nacices ovo o cemu pisem.
Nije bilo nikakvog dodatnog busenja niti je imalo bilo kakve veze sa rezervnim tockom.
Moracu da zavirim ispod kola, hvala vam jos jednom.
Evo kako izgleda Bosal, nesto mi stvarno nije ista kao ova Slovenacka.
To bi trebalo da je to.
Srafovi pod brojem 8 i 4 se srafe u krak sasije, ne znam kakve veze boca ima sa tim.
Jedino ako sam ja nesto prevideo pa srafovi prolaze do rezervnog tocka. Mada mislim da nisam.
Nisu prolazili šrafovi.
:dobro:
Imao ovu kuku na Loganu, nije loša samo što me nerviralo šrafljenje kad mi treba kuka, a i malo mi bilo ružno kad vire ona dva faha koji drže kuku, sad na Dasteru, neki novi model sa ručicom.
Montirana kuka evropska u ovlašćenom servisu pre 4 god.
Sad ako hoću i dalje kuku treba ovo dole pa u AMSS + 9,500 i valjda je to to.
videću ovih dana
Joooj, muku ti ..... Kupiš kuku, platiš montiranje kuke, pa atest u AMSS, pa kupiš prikolicu da imaš šta da nakačiš na kuku. Više ti se isplati da unajmiš kombi da ti preveze
to što si naumio (više puta u više navrata).
A dobra im je i fora da ako si kuku ugradio van ovl.servisa rns (kao ja kod ovlascenog servisera Bosal kuka), moras da skines kuku i ponovo platis ovlascenom, kod koga ugradnja kosta 3x vise nego bilo gde. Pa tek onda ams, itd. Moreeee, mrs u pm!!!
Pred registraciju skinem, posle vratim i tako dok moze.
Dugujem slike gde se nalaze safovi, zaboravio sam...preznajem. Nemaju veze sa bocom i rezervnim tockom, nego majstor nije hteo da snosi odgovornost ako pukne ono parce cevi koje ide od boce do branika, jer se skida branik.
Rekoh ja. :c:
Idemo lagano dalje, bio u AMSS, zakazao atest, odnosno dolaze neki odnekud da pregledaju auto kao i dokumentaciju. Od potrebne dokumentacije teba još:
Jbm ti, sta si ti ugradio na Dustera kad je ovakva procedura?
Koristis ga na aerodromu da vuces avione ili....?
Kuka demontirana, problem rešen.
Citat: kiconix poslato 18.11.2018. - 22:47
Jbm ti, sta si ti ugradio na Dustera kad je ovakva procedura?
Koristis ga na aerodromu da vuces avione ili....?
Tip kuke NASA, šalim se, ne predaje se, ne skidam kuku
Smem da se kladim da za vučenje aviona ne treba ovolika zajebancija. Ono ima, ima...
:to:
Avione a pogotovo vojne, najčešće vozi IMT 533.
Citat: kiconix poslato 18.11.2018. - 22:47
Jbm ti, sta si ti ugradio na Dustera kad je ovakva procedura?
Koristis ga na aerodromu da vuces avione ili....?
Ne koristim u te svrhe, ali ako zatreba nema problema
Ja kad sam stavljao na sandero, ugradili ja i otac kod kuće. Otišao na atest (50ak eura) i to je to. Inače kuku sam kupio od firme iz Zagreba koja pravi za sva vozila. http://www.tekoop.hr/
1. Zakaze se
2. Dodjes kad je zakazano pa cekas jos 4 sata
3. Platis, 130 din i nesto za nesto pa 3000 din za nesto,
4.Uteras auto na kanal, otvoris sva vrata, haubu gepek i vezes sve pojaseve ????????
5. Slikaju sve, unutra, spolja, broj sasije, motora, motor, gume, dimenziju guma, gepek i na kraju kuku.
6. Dobijes dva neka papira i platis 4000 din i
ONDA ides na tehnicki ( jos oko 5000) kao za registraciju i sa dobijenim papirom se vratis u AMSS.
7.Onda dodju ti koji dolaze jednom nedeljno i na kraju dobijes papir da je sve ok.
prosto zar ne?
Da podsetim, kuka fabricka montirana u ovlascenom servisu.
:crazy: :whistling: :crazy:
Idemo dalje:
završen tehnički, 3500,00
i to bi bilo to, u četvrtak predajem papire pa čekam krajnji papir
ps.
pošto je promenjena masa vozila sledi i promena saobraćajne, ali tek prilikom sledeće registracije.
:Smiley: :whistling: :hammer: :mojeovce: :nocomment: :kolo:
I vodi računa da redovno prazniš pepeljaru, da ti se ne bi menjala masa vozila. :bonk:
Jelkicu sakrio
Citat: nik poslato 09.09.2023. - 09:09Ono što me iznenadilo je da ne postoji više obaveza skidanja kuke dok se ne vrši vučenje. Mora da se skida samo ukoliko pokriva registarsku tablicu.
Ovaj tuljan je skinuo kuku, zbog drugih učesnika u saobraćaju pre svega. Danas kada sam pokusao da je vratim, otelih se. To je varijanta na dva srafa. Ubih se od udaranja gumenim cekicem dok je nisam nabio u leziste. Nakon toga se napatih da nacentriram rupe za srafove. Mislim da tu kuku necu vise da skidam.
Nemoj, bar će oni sa mozgom da drže rastojanje. :zubo:
Kuku svakodnevno skidam jer postoji opasnost da vas neko lupi otpozadi i da osiguranje neće da plati štetu nego se to traži od vozača koji nije skinuo kuku.
Znaci nekad i onaj napred moze da bude kriv za stetu....Ja jednom jednog stigao i nije mi to pominjao. Mozda tada nije ni vazio taj zakon, pre oko 25 god
Moze, ali da ne ulazimo u to, ovde je zoki spomenuo nastanak vece stete, od one koja bi se napravila sustizanjem automobila bez kuke.
Pisao sam već ovde
https://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=10256.msg243604#msg243604
Od poslednje izmene Pravilnika u Srbiji ne mora da se skida kuka kada se ne vrši vučenje. Mora samo ako prekriva/zaklanja registarske tablice.
Tako da, ako ne pokriva tablicu, osiguranje može da vas povuče, da ne kažem za šta.
U BiH je problem što kuka viri iza branika.
Vozilo je duže od deklarirane.
Citat: Veterinar poslato 21.01.2024. - 17:32Ovaj tuljan je skinuo kuku, zbog drugih učesnika u saobraćaju pre svega. Danas kada sam pokusao da je vratim, otelih se. To je varijanta na dva srafa. Ubih se od udaranja gumenim cekicem dok je nisam nabio u leziste. Nakon toga se napatih da nacentriram rupe za srafove. Mislim da tu kuku necu vise da skidam.
2017. sam ugradio kuku na Logana. Prodao ga u maju 2023. Išao u Grčku i preko ostalih granica nebrojano puta, nikada niko nije ni pogledao kuku, niti sam ikada skidao kuglu. Generalno, za 12 godina koliko sam vozio Logana, ne znam da li su me par puta zaustavili panduri (verovatno kontajući, ova budala vozi Dačiju, sve mu ispravno, garant), tako da nisam imao problema ni sa njima što se tiče kuke.
E sad, ovo što Zoki kaže, ako je tačno i kod nas, jeste za*ebano.
Na ovom autu moram da skinem, jer ako ne skinem ja, skinuce neko drugi.
Lijepa vijest je da se te skidajuće kuke ne kradu ( još uvijek) po BiH. To mi je potvrdio kolega koji proizvodi i ugrađuje auto- kuke iz Kiseljaka.
Citat: Zoran poslato 21.01.2024. - 23:14Vozilo je duže od deklarirane.
Ovaj problem rešava atestiranje, koje konstatuje i promenu gabarita vozila.
Mislim da se atestiranjem ne menja dužina vozila nakon ugradnje kuke jer su sve homologovane kuke demontažne ili sklapajuće.
I treba dobro proveriti da neki drugi propis ne uslovljava demontažu ili sklapanje kuke kada se ne vuče priključno vozilo.
Atestiranje se potvrđuje da je kuka (uredjaj za vučenje) homologovana i ugrađena u skladu sa specifikacijama proizvođača i vozila i kuke. Time formalno-pravno postaje deo vozila (opreme vozila).
U skladu sa
"Član 100
Branici na vozilima vrste M1 i N1 moraju biti ugrađeni i izvedeni na prednjoj i na zadnjoj strani vozila ukoliko je zadnji branik predviđen za ugradnju na taj tip vozila od strane proizvođača, a na drugim motornim vozilima na četiri ili više točkova, osim na vozilima vrste T, Tm i TR, najmanje na prednjoj strani tih vozila.
Ukoliko su ugrađeni, branici ne smeju imati oštre ivice i moraju biti postavljeni tako da predstavljaju najisturenije delove na prednjoj i zadnjoj strani vozila.
Izuzetno od stava 2. ovog člana, najistureniji delovi na zadnjoj strani vozila mogu biti uređaji za spajanje vučnih i priključnih vozila, rezervni točak sa nosačem ugrađen prema jednoobraznim tehničkim uslovima i merdevine za pristup tovarnom prostoru na krovu vozila.
..."
nema prepreke da štrči preko branika, kao najisturenijeg dela vozila pozadi.