Tehnike korišćenja i odrzavanja klima uređaja

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Mislim da si pogrešno shvatio ovu preporuku - nije poenta u opterećenju motora, za njega je to smešno malo opterećenje, već u forsiranju kompresora "na suvo", dok još freon i ulje nisu procirkulisali, kao i samog kvačila kompresora. Recimo kao kad bi motor palio sa 5000 obrtaja...
Definitirvno nam ovde treba mišljenje nekog ko zna više detalja o klima sistemima u automobilima. U kućnim split klimama postoje presostati niskog i visokog pritiska koji isključuju kompresor bez obzira da li je dostignuta zadata temperatura, kao zaštita. Ne znam da li ovo postoji i u auto klimama, ali da li beše neko reče kako mu se kompresor isključuje u vožnji?  :ces: Nema mnogo logike da kompresor damfuje li damfuje, pogotovo što nikako ne može da bude ista rashladna snaga u zavisnosti od izmenjivanja toplote na isparivaču u kabini (ovo zavisi od brzine ventilatora i temperature u kabini) i na kondenzatoru (hladnjak na prednjoj strani vozila, gde izmenjivanje toplote opet zavisi od brzione strujanja i temperature spoljnjeg vazduha). 'Oću da kažem da pri nepovoljnim kombinacijama navedenih parametara mora da dođe do preopterećenja ili podopterećenja kompresora. U prvom slučaju bi morali da odrade zaštitni presostati, a u drugom se smanjuje rashladni kapacitet. Pa zbog čega se pri tropskim vrućinama čuje ono ROOOOAAARRRRRR iz kompresora, dok na "normalnim" prolećnim temperaturama od 20-25 stepeni toga nema?  :ne:
Kažem, ovde nam treba ili ekspert ili Keka da malo progugla i razjasni nam misteriju...  :whistling:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

peras

Paljenje i gašenje je normalan ciklus rada kompresora. Kompresor pravi pritisak dok ne dobije signal od presostata kada treba da prestane da radi, naravno kada pritisak opadne on se opet upali. Tako mi je bar objasnjeno u servisu.

mladja73

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Keka

#18
Citat: Loganovac poslato 05.07.2012. - 08:22
U kućnim split klimama postoje presostati niskog i visokog pritiska koji isključuju kompresor bez obzira da li je dostignuta zadata temperatura, kao zaštita. Ne znam da li ovo postoji i u auto klimama,

Postoji presostat, ne mozes upaliti klimu ako je gas iscureo, a u slucaju povecanog pritiska u sistemu iznad granice kompresor se gasi.

Citat: peras poslato 05.07.2012. - 10:44
Paljenje i gašenje je normalan ciklus rada kompresora. Kompresor pravi pritisak dok ne dobije signal od presostata kada treba da prestane da radi, naravno kada pritisak opadne on se opet upali. Tako mi je bar objasnjeno u servisu.

Ovo nije normalan rezim rada, bar ne u nasim vozilima.

Pored navedenih gasenja kompresora usled promena pritiska u sistemu van zadatih granica, ECU bi trebalo da gasi kompresor pri velikom opterecenju motora (pun gas). Da li je stvarno tako-ne znam. Jednom sam u leru uspeo da izazovem gasenje kompresora patosiranjem gasa, ali nisam ponavljao eksperiment. Isto tako, ECU bi trebao kad je klima ukljucena da drzi obrtaje na ~900, ali se (bar kod mene) to nekad desava, a nekad ne, i nisam uspeo da nadjem obrazac po kojem se ovo desava. Ranije su klime bile prepunjavane rashladnim sredstvom pa se culo gorepomenuto ROAR pri visokim temperaturama, a pri izuzetno visokim temperaturama dolazilo je i do povremenog gasenja kompresora. Pravilnim dozirajem rashladnog sredstva ROAR (mi) se izgubio, a temperature su po tablicama (mada imam subjektivni osecaj da slabije hladi). U svakom slucaju bolje to nego ROAR.

Zakljucak je: moze, a i ne mora bit'. Ako ste zadovoljni kako klima radi, ne cackajte mecku. Ako niste, pronadjite tablice temperature koju klima treba da izduvava u zavisnosti od temperature spoljasnjeg vazduha koje sam postovao, izmerite, pa utvrdite da li klima radi kako treba ili ne.

Edit: Mozda sam malo zardjao sa fizikom klima uredjaja i gresim, ali u kabinu na isparivac bi trebao da ide tecni freon visokog pritiska koji isparava, oduzima toplotu iz vazduha i prelazi u gasovito stanje, odlazi na kondenzator gde predaje toplotu spoljasnoj sredini i ponovo se kondenzuje, sto znaci da nesto u onoj shemi gore nije oznaceno kako treba.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Možda si malkice pohrđao, ali jbg naš si!  :hihi:

Ide freon iz kondenzatora (notmalno) pod visokim pritiskom prema isparivaču, ali tu nailazi na ekspanzioni ventil koji ograničenjem protoka drastično smanjuje pritisak i time obara i temperaturu. Dakle, sve je dobro nacrtano i isparivač se zaista ne nalazi pod visokim pritiskom.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Svarog

Iskreno rečeno nikad mi se na Loganu nije dešavalo da se kompresor sam isključuje u uslovima kako ja vozim. Ali mi se na službenom Berlingu, koji povremeno vozim, kompresor isključuju pri svakom malo većem opterećenju, pa čak i kad, na primer, krećem na semaforu. Npr. krenem i dok sam još u prvoj do nekih 3000 obrtaja on se isključi, pa kda krenem da prebacim u drugu on se uključi, pa se opet isključi kad ubrzavam u drugoj pa se isključi i ako ga malo nagazim u trećoj, itd, itd. Šta se u kompresoru dešava, to samo on zna, a u servisu su rekli da je to normalno.

Keka

#22
Danas sam izvrsio kontrolu rada klima uredjaja.

Prvo da vidimo sta kaze tablica iz servisnog uputstva, koje su prihvatljive temperature vazduha koji izduvava klimatizacija u odnosu na spoljasnju temperaturu:


Prvo sam izmerio spoljasnju temperaturu:


Potom sam ukljucio klimu, ventilator na maksimum, izduvavanje na centralne otvore, vazduh uzima spolja:


Na kraju sam izmerio temperaturu vazduha na centralnom otvoru:


Uklapa se u vrednosti po tablici. Ukljucivanje recirkulacije vazduha snizava temperaturu izduvanog vazduha za 5-10 stepeni u ovim uslovima.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


alexv011

Jesi li radio neki servis klime od 2004. godine ?

Keka

Jesam 2006 ili 2007 ako se dobro secam, kada je regulisana kolicina freona u sistemu (zalio sam se na ono ROAR).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Dakle, posle celodnevne vožnje po trpskim vrućinama mogu da potvrdim da se kompresor ipak isključuje s vremena na vreme, kao što sam i ranije pisao - islkjučuje ga jedan od presostata. Nisam primetio da li je uključenje u nekoj vezi sa brojem obrtaja motora...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DrJekyll

Da li onda to znači da ona konstatacija da ne treba paliti klimu na većem broju obrtaja pada u vodu? Pošto se sve jedno u toku vožnje pali i gasi.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

saša61beograd

Još nekoliko saznanja o radu klime (uglavnom "rekla-kazala",nije moje lično iskustvo)ali možda tu ima nešto:
-Maksimum hlađenja je na 2. i 3.brzini ventilatora:na 4. je protok najveći,ali se vazduh ne rashladi dovoljno-veća količina vazduha,ali mu je temp.viša nego na 2 ili 3.Nisam testirao,ali ima neke logike.
-nova Tojota Korola:nakon puno sati vožnje auto-putem (put u Grčku,ekstremno toplo vreme) iz ventilacije je u kabinu krenulo nešto što liči na sneg(!).Posle kraćeg zaustavljanja sve je proradilo normalno.Vozač Tojote je kasnije dobio savet da klimu treba povremeno "odmoriti"(!?).

supercuber

Hajde i jedno dodatno pitanje, da li i vama, nakon duze voznje, kada zaustavite auto, kondenzat kaplje na cev auspuha-lucni produzetak izduvne grane i cvrci voda prilikom isparavanja, dok se cev ne ohladi?

Racunam, nije dobro, voda na ugrejanu cev, korodirace mi cevka auspuha pre nego sto treba.

Keka

Svima kaplje na istom mestu, odvod je tu negde kod auspuha. Ako ne korodira od kise, nece ni od klime.

Hajde da jos neko izmeri temperature vazduha iz klime po ovim vrucinama po tablici.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!