Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Aleks

Od svega gore navedenog upustio bi se u avanturu samo sa Tigrovim gumama (wintera ili hitris).

Ayrton

Promenio sam ulje u petak 08.04.na tačno 30000 km.Za vikend pređem oko 500 km,pretežno na otvorenom putu i sinoć reših da pogledam nivo ulja.Izvučem šipku i nivo je isti kao i kad su ga sipali u motor,ali boja je bila skoro ista kao ono koje je bilo (i radilo) u motoru celih 15000 km.CRNO!
Sećam se na Fordu (1.6 sa plinom,sipao sam polusintetiku) kad sam ispuštao ulje posle 10-ak hiljada km.,bilo je žućkasto, a ovo sad.....Nisam siguran da li je ovo u redu,jer ulje (5w-40)je kupljeno na pravom mestu (pisao sam već o tome),promenjeni su i filter ulja,vazduha i goriva.Da li je trebalo nečim da se ispere ili je ovo normalno za dizele?
Ili bi trebalo da "na'ranim svinje i ništa ne diram"?!
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

jasho

#77


Šta si sipao?  :palica:

Veterinar

Citat: Ayrton poslato 11.02.2011. - 10:25
Morao bih uskoro da menjam ulje,pa bih kupio isto takvo (NF exelium 5w-40)

Ayrton je u drugoj temi pisao da je kupio ulje u Profacovoj maloprodaji, ako se ne varam. Sto se boje ulja tice, za dizele je uobicajeno da ulje pocrni brzo. Ja sam u pocetku ulje menjao cesce jer mi je mrka boja ulja bila strana  :doh: (vozio sam benzince ranije). Ulje bude crne boje minut nakon paljenja.

Ayrton

Tačno tako.Veterinar je odgovorio umesto mene i smirio me po pitanju boje ulja.
Volim ovaj forum! :jea:
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

gio

Jedno možda suvišno pitanje: ako je na prethnodnom servisu sipano elf 10w40 ulje (ne znam tačnu oznaku a verovatno je polusint.) da li sme na sledećoj zameni da se sipa full-sint. ulje ili mora da se nastavi sa polusint. mazivom?

Veterinar

Mislim da nema razloga zasto ne bi nastavio sa sintetickim uljem.
U Citroen Saxo 1.5 d sipano je mineralno ulje koje se moralo dolivati do iduceg redovnog servisa. Tata vec 120.000 km koristi u istom autu Castrol 5w-40 i nije bilo potrebe za dolivanjem.   Razmisljao sam da li je gusce ulje bolje u slucaju da motor nije "suv", ali po nekoj mojoj logici na radnoj temperaturi ulja se slicno ponasaju, pa mi je logicno da se koristi ulje koje je redje, pogotovo zimi, za kratke relacije i slicno.
Ne znam kako je kod ostalih vlasnika, ali kod mene lampica za "ulje" ostaje upaljena oko 2,5-3 sekunda nakon pokretanja motora (tako je od prvog dana). Moguce da bi bilo drugacije da ulje nije toliko"retko, a mozda se ne vodim dobrom logikom.

saša61beograd

Uvek posle servisa izvučem (špric i crevo) oko 2dl ulja;tako je nivo na šipki  1-2mm ispod maksimuma.Inače  sipaju 1-2mm iznad maksimuma.Tada sam i ja primetio da je novo ulje ne baš crno ali recimo tamno braon,svakako ne žuto kako bi se očekivalo.A na šipki se vidi da je novo (odnosno ništa se ne vidi,znate na šta mislim).Inače meni sipaju ELF 10/40 polusintetiku.Možda to ulje,i slična nova ulja i u originalnoj flaši ima tamniju boju,ne znam,ko zna neka javi.
U Kompresoru je mera za zamenu 3,5l,što je tačno 2dl više nego što treba.U uputstvu je višak ulja naznačen kao opasan po motor.
Za 37000km bez dolivanja i potrošnje ulja.

Aleks

Meni uvek sipaju 3.4l, koliko i piše u uputstvu i toliko naplate. Svaki višak ulja mora negde da probije-neki dihtung, semering i sl. E sad neznam koliko više ulja treba da se sipa da bi do toga došlo. Inače, kada mi sipaju 3.4l to na meraču bude taman na max.

Drajver

U petak bio u srvisu Delta-auto ( dao nekog službenog puntaća da se radi ) i dođe čovek na prijemno na servis. Kaže da od problema između ostalog ima i potrošnju ulja ( stilo, nov, prešao par hiljada ) a čova mu iz servisa ladno odbrusi - da li ste čitali knjižicu. Normalna potrošnja je do 300grama na 1k )  :ne:

Ja se zamrzao momentalno!!! Ulje mu nigde ne curi a troši se, ko da je kamion nedo Bog. Čim došao kući proverio nivo ulja - ima ga normalno, zabrinuo bi se da ga je bilo više :too:

Zoran

Veterinar, za zimu je bolje rijeđe ulje jer ga pumpa lakše dovuče do sebe da bi ga tiskala dalje. Valjda sam bio jasan - pumpa je postavljena iznad nivoa ulja i kada se motor upali ona pravi vakum da ulje dosisa do sebe ako je ulje gusto to čekanje traje duže a motor radi nepodmazan. Što se tiče količine sipam tačno 3 x 1l i na šipki dobijem 3/4  nivoa od maximuma. Što se tiče potrošnje ulja teorija je jasna - da bi se podmazivao klip iznad gornje karike mora se žrtvovati neka količina ulja ( mnogi kao gornju granicu navode 1l / 1000 km) Kako to da renoovi motori rade a ne troše ulje nije mi baš jasno ali je tako i na mojoj daciji 1.4 .
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Ni zimi, a ni leti, nije dobro koristiti "ređe ulje" od onoga što je predviđeno. Nije jedini kriterijum hladni start.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Sasvim razumljivo ali je ova tema rastegljiva. Za hladni start na 0*C fabrika dozvoljava ulje 15w 40 ali isto tako i ulje 5w 40. Vi sami odlučite šta ćete sipati a sve je po preporuci fabrike. Ja samo kažem da će u slučaju  gušćeg ulja motor duže raditi na suvo.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Zoran je postavio sliku servisne knjizice, kod njih je zaista preporuceno i ulje gradacije 15W40  :ne:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!