Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

Po banderama u Beogradu nakačili reklame za Dynamax ulja.To je ulje po istom šablonu kao Mannol,Motrio,Delphi i slična ulja.Dakle,to su samo imena (brendovi) a sama ulja po porudžbini pravi neko drugi.Mogu to da budu ulja sasvim solidna,ali je to ne bih uzeo iz inata.Pre ću uzeti ulje od nekoga ko zapošljava tehnologe i ima rafineriju,nego od ovih "biznismena" koji se bave marketingom i ambalažom.Nemoguće je da budu podjednako dobri,a jeftiniji od nekog Shella,Totala ili Lukoila.A i ta razlika u ceni je simbolična.A kad je nešto mnogo dobro,a mnogo jeftino,meni to uvek miriše na Kinu,makar samo osnovne sirovine.

Aleks

Objasnio si - simbolična razlika u ceni.

gari1809

Na youtube ima serija interesantnih testova o uljima. Evo jednog linka za mannol a posle pratite opstale
https://www.youtube.com/watch?v=FwoPuVtGLhM

kiconix

Ja sam sa Mannolom imao odlicno iskustvo.
Gde trenutno pazarim delove nema tog ulja, koristim Divinol.

saša61beograd

Ovakvih testova ulja ima zaista puno po internetu.Prednjače ruske entuzijaste u svojim garažnim "tehnološkim institutima".Ne znam samo kako testiraju kompatibilnost sa zaptivkama ili kako testiraju ulje na 100 stepeni i na pritisku od 4 bara,pa sve to u trajanju od 300 sati neprekidno (to su uslovi u kojima ulje pokazuje kakvo je).

Možda je Mannol ok,meni nije jasno samo zašto pored toliko drugih ulja baš Mannol?Da li zato što je 70 dinara po litru jeftinije od sličnog ulja čiji proizvođač ima 100 godina tradicije, iskustva i razvoja.

kiconix

Nema veze cena, ulje je meni bilo odlicno.
Kao sto je Divinol bolji od Castrola.
Nisam presao na Divinol zbog cene nego zbog potrosnje Castrola.
Potrosnja ulja se smanjila za vise od 50 procenata.
Ista situacija bila i sa Elfom posto sam i njega probao i pokazao se najgore, litar ulja na 5000km.
Castrol vise od litar na 10000 a Divinol pola litre na 10000km.
Iskustvo kaze ovako a vi tumacite kako god hocete.
Samo da dodam da je u pitanju auto iz potpisa.

gari1809

Većina vozača ulje u motoru menja jednom godišnje ili jednom u 10 meseci, tako da ekonomskog opravdanja nema za uzimanje ještinijeg ulja. Ono čime se ja vodim prilikom kupovine je to da neću da plaćam ime, već hoću da dobijem kvalitet koliko toliko prihvatljiv. Zato i uzimam da kažem ta nepoznata ulja, kod kojih se neće dogoditi da budu falsifikat. Ništa više.

Aleks

Da li je uopšte poznato da se kod nas može naleteti na falsifikovana ulja?
Tolika paranoja oko falsifikata je iz ličnog iskustva, na osnovu rekla-kazala ili nešto treće?
Ako imate dokaza iznesite slobodno biće svima od koristi.

Zoran

Prije 15 godina na putu Doboj - Modriča, bio sam u privatnoj plastičarskoj radnji koja je proizvodila ambalažu za Modriča ulja. Te kante mogao je kupiti svako, nasuti šta želi i prodavati gdje hoće. Sličnu stvar sam vidio kod Novog Vinodolskog vezano za INU.  Prošlo je 15 godina nadam se da je bolje.
Sam svoj gazda - vazda.

Aleks

Zoki, pusti to šta je bilo pre 15 godina.
I danas se gde hoćete mogu kupiti bočice u kojima se po apotekama mogu kupiti razni preparati što nije dokaz da su falš.
Kupujte u krštenim servisima i trgovinama i uživajte.

saša61beograd

Šta je zapravo falsifikovano ulje?To je kad neko u ambalažu približnu originalnoj sipa ulje nižeg kvaliteta,a prodaje ga kao viši kvalitet,po višoj ceni.Meni ovo ne liči na neki profitabilan biznis sada kada prosečno ulje Api SN 5w40 košta 4-5 evra u maloprodaji.U normalnoj prodavnici,uz fiskalni račun,mislim da je gotovo nemoguće naći ovakav potpuni falsifikat.
U širem smislu ipak ima falsifikata.Recimo,kad na ulju piše Mannol ili Motrio ili GM,a oni uopšte ne proizvode ulja.Unutra je neki Total ili Lukoil i to može biti sasvim dobro ulje,ali da je original,nije!
Zatim,kad na ulju piše da RN0700,to znači da je odgovarajuće ovom standardu.Ali ne znači da je Reno zvanično izdao approuval,nego da karakteristike odgovaraju zahtevima Reno-a.Na sajtu Lukoila postoje zvanična,crno na belo,odobrenja od pojedinih proizvođača,sa sve pečatom i potpisom!Za Nisotec mislim da nema ni jedan zvanični approuval,a to ipak ne znači da je loše ulje ili kopija,pod uslovom da je u kantici isto ono što piše na etiketi.
Zatim,ulja koja se dugo proizvode menjaju tehnologiju,formulu i karakteristike sa godinama.Nekad na bolje,nekad na gore,i to u rafineriji originalnog proizvođača.Zato se dešava ono što su neki zapazili i na ovom forumu,da ELF nije ono što je bio pre 5 ili 10 godina.A ipak nije falsifikat i nije loše ulje.
Zatim,klasično pitanje:da li je,na primer, Šelovo ulje iz Šelove rafinerije u Turskoj jednako dobro kao isto to ulje iz nemačke rafinerije?Isto pitanje važi i za rumunski pogon Totala.
Na kraju,da li proizvođači svojim originalnim uljima za istočnu Evropu,Tursku i slično namerno malo zakinu na kvalitetu zbog niže cene i slabije kupovne moći lokalnog kupca?
Prema,tome,ako brinem zbog toga kakvo ulje sipam,to je pre zbog samih proizvođača originalnog ulja,nego što brinem da će neko na buvljaku da mi proda zejtin umesto motornog ulja.Ako riba smrdi,onda smrdi od glave,to je valjda taj korporativni kapitalizam.I nemojte misliti da će te se od kapitalizma spasiti kupovanjem ruskih ulja,tek tamo je žestok kapitalizam.

Zee

Tek sad ne znam sta da sipam  :Smiley:

Zoran

Falsifikovanje ulja je itekako isplativ biznis. U Auto Ani Doo sam kupovao motorno ulje INA super 3 10 w na burad. Sipao sam ga u rezervar Mercedesa 508 i 123,  jer je bilo jeftinije od nafte D2.  Još mi ostane bure koje sam prodavao za 20 KM.
Sam svoj gazda - vazda.

silent

Gledam sad ponudu G-energy ulja i vidim da su malo razdvojili ponudu, sada je jedino ulje koje ima Reno specifikaciju ovo:

G-ENERGY SERVICE LINE R 5W-40
Viscosity grade: SAE 5W-40
API: SM/CF
Specifications/Approvals: Renault RN700/710; API SM/CF; ACEA A3/B4
http://g-energy.org/en/catalog/g-energy_service_line/r_5w-40.html

A ovo su ostala 5W-40 ulja:

G-ENERGY EXPERT L 5W- 40
Viscosity grades: SAE 5W-40
API: SL/CF
Specifications/Approvals: ACEA A3/B3/B4 MB 229.1; VW 501 01/505 00; AVTOVAZ; Zavolzhsky Motorny Zavod (ZMZ
http://g-energy.org/en/catalog/g-energy/expert_l_5w-40.html


G-ENERGY F SYNTH 5W-40
Viscosity grade: 5W-40
API level: SM/CF
Specifications / Approvals: ACEA A3/B4, API SN/SM/CF, MB 229.5, VW 502 00/505 00, BMW LL-01, Porsche
http://g-energy.org/en/catalog/g-energy/f_synth_5w-40.html

saša61beograd

Otvori "technical data sheet" i videćeš da F Synth ima Reno odobrenje.Da li ima zvanično odobrenje Reno-a ili samo odgovara zahtevima,uglavnom nije mnogo bitno.Bitni je da može da se koristi bez brige.