Problemi sa kocnicama

prethodna tema - sledeća tema

dragan383

Nazalost, nije dovoljno samo menjati kocionu tecnost u posudi. Naravno, ogroman je stres otpustati zapecene sisice na kocnicama, cesto se neka slomi i onda ispadne da je napravljen problem kojega pre nije bilo. Zato majstori i beze od ovakvog posla.
- Vlaga se po zakonu difuzije nalazi i gore I dole u ulju, pa zato otkazu ugrejane kocnice kada se ta vlaga pretvori u gas. Moguce je da se cestim zamenama ulja u posudi sva tecnost nekako osvezava, opet po zakonu difuzije. Ali, djubre ostaje u cilindrima na tockovima i gomila se. Ja sam tako najpre da bih izbegao stres sa sisicama na kocnicama samo zamenio ulje od hidraulicne komande kvacila (na mom autu kvacilo i kocnice dele istu posudu za kocionu tecnost, samo je odvod za kvacilo vislje pa curenje kvacila nece izazvati otkaz kocnica).
- Btw, ulje kvacila sam dirao jer je, pri npr penjaju uzbrdo, na vise nego uobicajeno ugrejanom motoru pedala kvacila postajala malo tvrdja nego normalno. Pretpostavih da je stara I zaprljana tecnost izazvala zadebljanje gumice sekundarnog cilindra kvacila. Pretpostavka se pokazala kao tacna. Iz cilindra kvacila je na sisicu izasla ogromna kolicina djubreta u providnu flashu na kraju creva nakacenog na sisicu - ovako treba raditi a ne onako majstorski, pritisni pedalu a ulje se rasprsi u vazduh pri blagom otpustanju sisice.
- Posle izvesnog vremena mi djavo nije dao mira, u posudi tecnost super cista, ali djavo me zapitkivao kako li izgleda tecnost u svakom od cilindara na tockovima. Skupih zivce i krenuh redom od tocka do tocka. Prvog vikenda samo prednje, sledeceg zadnje. Kolicina djubreta u sabirnoj flashi je bila da se covek zaprepasti. Priznajem, 10 godina ulje nije dirano, a na redovnim servisima prvih pet godina pod garancijom su ocigledno izbegavali da ovo urade, upravo zbog moguceg lomljenja sisica na kocnicama.
- Stara i uprljana kociona tecnost brze upropasti cilindar na dobos kocnicama nego na prednjim diskovima, pa se u voznji to ne primeti, tek na tehnickom. Nakon otkaza ovaj cilindar mora da se menja, pa onda kao kolateralna korist dodje do zamene kocionog ulja - mada je jeftinije bilo menjati ulje po preporuci proizvodjaca vozila. A jos gore je ako "ode" glavni kocioni cilindar...

Loganovac

#61
10 godina je 10 godina, ali u kočionim sistemu ne bi smelo da postoji bilo šta što bi napravilo to "đubre" osim možda kočionih creva, ako su od nekvalitetne gume pa se posle dužeg vremena ona počne da raspada. Gumice na kočionim cilindrima apsolutno ne bi smele ni da mrdnu. A ono što si napisao o gumicama cilindra kvačila može da posvedoči da nešto zaista nije kako treba - da li kvalitet gumica ili samo hidraulično ulje koje ti pojede sve gume u sistemu kočnica/kvačilo.

BTW, moram da se osvrnem na fenomen ključanja ulja (vode u ulju) u cilindrima - ovo možđe da se pojavi isključivo u slučaju dužeg prekomernog kočenja, odnosno dužeg pregrevanja kočionog sistema, nikako maltene trenutno kako kolega Highlander napisa. Kočione obloge same po sebi nisu baš neki provodnici toplote, plus treba zagrejati njihove čelične nosače, pa onda klip koji treba da se zagreje ko ringla da bi ulje dostiglo temperaturu ključanja vode, da ne zaboravimo da će i ono termosifonski cirkulisati u cilindru i zagrevati njegove zidove.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dragan383

Citat: Loganovac poslato 18.10.2018. - 11:43
10 godina je 10 godina, ali u kočionim sistemu ne bi smelo da postoji bilo šta što bi napravilo to "đubre" osim možda kočionih creva, ako su od nekvalitetne gume pa se posle dužeg vremena ona počne da raspada. Gumice na kočionim cilindrima apsolutno ne bi smele ni da mrdnu. A ono što si napisao o gumicama cilindra kvačila može da posvedoči da nešto zaista nije kako treba - da li kvalitet gumica ili samo hidraulično ulje koje ti pojede sve gume u sistemu kočnica/kvačilo.

BTW, moram da se osvrnem na fenomen ključanja ulja (vode u ulju) u cilindrima - ovo možđe da se pojavi isključivo u slučaju dužeg prekomernog kočenja, odnosno dužeg pregrevanja kočionog sistema, nikako maltene trenutno kako kolega Highlander napisa. Kočione obloge same po sebi nisu baš neki provodnici toplote, plus treba zagrejati njihove čelične nosače, pa onda klip koji treba da se zagreje ko ringla da bi ulje dostiglo temperaturu ključanja vode, da ne zaboravimo da će i ono termosifonski cirkulisati u cilindru i zagrevati njegove zidove.

- Kako nastaje "djubre" u sistemu? Sveze ulje za kocnice poseduje antikorozivna svojstva i vrlo je "prijatno" za gumu. Staro ulje, osim naravno vlage, nema ni jedno od dva pomenuta dobra svojstva. Znaci, djubre cine sitne cestice korodiranog metala spale sa unutrasnjih delova metalnih creva i sitne gumene cestice spale sa unutrasnjih delova fleksibilnih gumenih creva. Vrlo se lepo vidi kada se stalozi na dnu providne flashe koriscenje za ispustanje ulja na sisicama. Znaci, jedina greska je neblagovremena zamena kocionog ulja.

- Slazem se sa opisom fenomena kljucanja. Zato vecina vozaca koja ne vozi mnogo ostro ni sa jednom staroscu kocionog ulja nece imati otkaz kocnica. Ali, pri dugom spustanju sa planine ako se motor vrlo pazljivo ne koristi kao kocnica u nizem stepenu, onda neko ko zivi i vozi svoje vozilo sa starim kocionim uljem u ravnici ode niz provaliju kada mu kocnice otkazu.

- Ja sam nazalost isprobao jos jednu stvar "kako ne treba" za primer. Nekada davno, na jednim svojim starijim kolima sam stavio nove plocice na sva cetiri diska, I da bi kao ocistio i diskove (budala, priznajem), namernu niz Divcibare kocio sve vreme sa menjacem u leru, relativno manjom brzinom, na srecu. Onda mi je prokljucao azbest na plocicama (I OVA POJAVA POSTOJI!!! a vazi i sa novim kocionim uljem). Pedala tvrda, ali ne koci. Vrlo cudan osecaj. Zato kamioni moraju onako nizbrdo da idu. Spasoh se medjugasom u prvu...

-

saša61beograd

Ako je sistem hermetički zatvoren,a jeste,kuda ulazi ta vlaga?

dragan383

#64


Pa nije sistem zatvoren, na chepu na posudi se nalazi odushka za vazduh, vlaga ulazi tu. Pri trosenju plocica I pakna se nivo tecnosti u posudi spusta - to nije curenje.

Btw, pri zameni plocica se tecnost vrati u posudu, jer zbog ugradnje nove plocice, vece debljine od one istrosene, mora klip da se potisne nazad. Ako je ulje suvise zaprljano u kocionim cilindrima, onda, kada se klip vraca on gurne djubre ka ABS I glavnom kocionom cilindru. Na zdravlje.

Chak I zatvoreni sistemi za hladjenje imaju odushku na oprugu.

Bolje je pitanje zasto ne naprave potpuno zatvoren sistem za hidraulicne kocnice i onda ne bi bilo vlage. Verovatno bi dara prevrsila meru, a ostaje problem gubitka antikorozivnih (za metal) I konzervacijskih (za gumu) svojstava kocionog ulja. Do degradacije dolazi i bez vlage, naprimer zbog stalnih ciklusa grejanja i hladjenja tecnosti, pa je zamena neizbezna svejedno.

Btw, jednom otvorena ambalaza sa kocionim ulje - i novo ulje u ambalazi vec pocinje da skuplja vlagu, zato se to prodaje u malim pakovanjima, nije kao motorno ulje.

Highlander

Nastavak "Sumrak sage" . Zavalite se u udobnu fotelju, ako imate slabije nerve popije par apaurina sa npr. votkom, zamislite tihi zvuk gusala kao light-motiv u pozadini, i idemo ...

Jedino što sam uspješno završio jutros (danas) je bila reglaža. Posjeo sam u auto još tri "majstora" i pokazao im u čemu je problem sa iznenadnim kočenjem. Prva dvojica su se složila sa mnom nakon trećeg-četvrtog kočenja, a kada sam htio i trećem pokazati "proklizavanje" auto je počeo da koči kao lud, po svim pravilima, da ga poželiš ...  :fiju: Da li se "zagrijao" ili šta, nemam pojma, ali nakon sat vremena, kad sam se vratio na posao, ponovo je kočio "po starom", sa "sankama". Tada sam primjetio mali trag od kočione tekućine koji je iscurio ispod čepa, dvije-tri kapi najviše.

Prvi majstor neće da mi promijeni kočionu tečnost, jer Opel nije iz "brenda" sa kojim radi, drugi neće zato što to niko ne radi, pa da mu se ne smiju, treći (kod kojeg je počeo normalno da koči) je rekao da će mi promijeniti kočionu tečnost, ali tek kad budem mjenjao pločice, za jedno 10.000 km, ili ovim tempom slijedeće godine u ovo doba, usput napominjući da ima odlične Brembo pločice, a za cijenu ćemo se dogovoriti, a i gume bi trebao bolje, on slučajno prodaje Uniroyal, pa .....

Braćo draga, da mi je zamijeniti kočionu tečnost, rodio bih se. Imao sam i super-sreću, drugi majstor ima rođaka koji radi u jednom od dva pomenuta servisa "sa valjcima", pa kad opet budem htio da provjerim auto, da se javim njemu, pa će mi on uhvatiti vezu kod rođaka, da mi vanredno probaju kočenje auta na valjcima, jer nema šanse da oni to rade nekome ko nije na registraciji, a rođak mu duguje neku lovačku municiju, pa bismo mogli napraviti trostruku kompenzaciju, bla-bla-bla ... Sjeća li se neko "Zone sumraka" ? Rade Pendrek, godina četrdeset, po zanimanju policajac.....

Sve u svemu, nemam ni vremena, ni živaca, ni novca, da rješavam ovo pitanje za sada, tako da sam primoran da laganije vozim Agilu, a ionako sada počinjem sa većom eksploatacijom Dustera, pa da ako se Agila samopopravi do proljeća.
Osjećam se iscrpljen i fizički i psihički kao da sam radio pet dana bez spavanja. Osjećam se silovanim u mozak. Dobijam fobiju i gomilu kompleksa niže vrijednosti od razgovora sa kotorskim "majstorima".
Koja su kola to bolja od Moskviča???!!!

VaskezNS

#66
 :Smiley:

Druže, a da ti sam zameniš kočnu tečnost ? Sigurno ne sa vakuumiranjem i ispiranjem sistema, ali makar najveći deo, onaj koji se nalazi u posudi ?

Uzmi špric i odgovarajuću cevčicu na njega, pa malo po malo izvuci svu tečnost. Pa dolij svežu. Vremenom će se izmešati ostaci stare i nove, svakako će biti svežija nego ova sada. Samo nemoj da "cediš" do kraja kad budeš izvlačio, da ne uđe vazduh u glavni kočni cilindar - onda ti ne gine luftiranje celog sistema (ja se zezno jednom tako  :bonk:)

Nego sad mi nešto pade na pamet - da tebi servo kočnice nije prozviždao ???

p.s. namerno pišem "kočna", "kočni" umesto "kočiona", jer davnih dana mi je jedno umno lice sa Instituta za motorna vozila u NS (pri Mašinskom falultetu na FTN) rekao - "Uređaj za zaustavljanje se ne zove 'kočionica' nego - 'kočnica'   :nami:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

bugi

#67
Ne bi trebao servo da pravi ovakvu zavrzlamu, al opet drukaj u mestu kocnicu pa ces videti dal otvrdne i sisti vazduh u kabini.

Moj tip je da ti je problem u zadnjim kocnicama, cenim da nisi nista tu radio do sad?
Koliko si promenio kompleta prednjih plocica/diskova do sad?

Sad mi jasna cena od 460 evra za kocioni cilindar, 100% je porucuju u kompletu sa servom😂

Loganovac

Citat: VaskezNS poslato 18.10.2018. - 20:56
p.s. namerno pišem "kočna", "kočni" umesto "kočiona", jer davnih dana mi je jedno umno lice sa Instituta za motorna vozila u NS (pri Mašinskom falultetu na FTN) rekao - "Uređaj za zaustavljanje se ne zove 'kočionica' nego - 'kočnica'   :nami:

Poznata stvar, vole "umna lica" (profesori i oni koji pate što to nisu) da se prave pametnijima nego što jesu. Ako je sa Instituta za motorna vozila pri FTN, nije sa Filozofskog fakulteta, odnosno nije lingvista. Pridev "kočioni" nije nastao od imenice "kočnica" već od glagola "kočiti". Taman i da je lingvistički pravilnije "kočni" nego "kočioni" zapitaj se zbog čega si osećao potrebu da to posebno objasniš - zbog toga što niko tako ne govori (osim stanovitih profesora filozofije na Mašinskom  fakultetu). Uostalom, srpski jezik je i nastao po Vuku od jezika svinjara i govedara, nema potrebe da sad tu nešto palamudimo.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dragan383

Preventivno, pre pojave problema, zamena kocionog ulja u posudi ne moze da smeta, svakako ce osveziti ostatak ulja. Ja tako radim sa antifrizom jer se plasim lomljave metalnog cheap na bloku motora pa ispustim 2-3 litre na plasticnom chepu hladnjaka i toliko dolijem svake godine. Davno sam probio termin redovne izmene na 2 godine, (stariji tip antifriza). Ni ovo nisu radili u garantnom roku, verovatno se isto plashe otpustanja metalnog chepa. E sad, antifriz kruzi po sistemu pa je osvezavanje svakako neposrednije.

Ako su problemi vec nastali, izmena ulja u posudi najverovatnije nece dati rezultat. Prikacio sam sliku ulja koje se stalozilo po ispustanju iz sekundarnog cilindra kvacila  (ona poznata tehnika gde pomocu creva na sisici potopljenog u flashu sa malo nove tecnosti sprecavate vracanje vazduha u sistem). Kasnije, posle nekoliko meseci, kada sam ispustao ulje iz kocnica (a kvacilo I kocnice dele istu posudu) iz svakog od kocionog cilindara takodje je izlazila ovakava prljavstina iako je zbog menjanja ulja u kvacilu posuda postala kristalno cista. Rutinski, istovremeno ispustih iz sekundarnog cilindra kvacila ponovo ulje. Sada je bilo potpuno cisto - znaci cirkulacija ulja izmedju pojedinih delova sistema koji se racvaju kod posude je prakticno nepostojeca.

Prljavstina dere prianjajuce delove zaptivnih gumica i otvrdnjava ih, nekad je prekasno ako ulje nije menjano na vreme.

VaskezNS

Citat: Loganovac poslato 18.10.2018. - 23:53
Poznata stvar, vole "umna lica" (profesori i oni koji pate što to nisu) da se prave pametnijima nego što jesu. Ako je sa Instituta za motorna vozila pri FTN, nije sa Filozofskog fakulteta, odnosno nije lingvista. Pridev "kočioni" nije nastao od imenice "kočnica" već od glagola "kočiti". Taman i da je lingvistički pravilnije "kočni" nego "kočioni" zapitaj se zbog čega si osećao potrebu da to posebno objasniš - zbog toga što niko tako ne govori (osim stanovitih profesora filozofije na Mašinskom  fakultetu). Uostalom, srpski jezik je i nastao po Vuku od jezika svinjara i govedara, nema potrebe da sad tu nešto palamudimo.

:offtopic:

Nema potrebe, ali palamudimo, i nisam prvi počeo...Dakle, osetio sam potrebu da objasnim zašto koristim ovaj način da neko ne bi pomislio da je greškom. Stanoviti profesori (ali ne filozofije, ispravljam tvoju grešku) ovo nisu tražili kao molbu ili preporuku, već kao zahtev da se u naučnim radovima koristi termin koji ja, eto koristim, pa eto i dalje poštujem. I poštovaću, bez obzira što ovaj forum nije "naučni rad", ali ne moram da koristim jezik "svinjara i govedara", kada već imamo neka umna lica oko nas, i koja svoje diplome sigurno nisu kupila na Giga-Mega univerzitetima.

p.s. mož' obrisati ovaj blok i tvoj post, kroz 11h (toliko je i tvoj post stajao)  :)

Da se vratim na temu..

@Highlander - kada se desi "sankanje" u radu kočnice, da li moraš da ponoviš dejstvo na pedalu da bi se vratila sila kočenja, ili se vrati "sama od sebe" ?



Ovo je mesto za sLogan ;-)

Highlander

Citat: VaskezNS poslato 19.10.2018. - 10:45

@Highlander - kada se desi "sankanje" u radu kočnice, da li moraš da ponoviš dejstvo na pedalu da bi se vratila sila kočenja, ili se vrati "sama od sebe" ?


"Sankanje" je u srednjoj trećini (otprilike) jednog pritiska kočnice, naglo i do kraja. Dakle, Prva trećina - odlično kočenje, druga trećina - sankanje, treća trećina - odlično kočenje do zaustavljanja. Cijeli taj proces traje svega par sekundi, pa ne mogu baš tačno da odredim.
Kada ponovo pokrenem auto i dovedem ga do 60-80 km/h i ponovo zakočim naglo, dobijam istu stvar. Nakon tridesetak takvih maltretiranja kočnice, auta i saputnika, počinje kočiti odlično, bez "sankanja", ali samo do prve pauze od par minuta bez kočenja, kada se vraća na staro.
Koja su kola to bolja od Moskviča???!!!

VaskezNS

Da, napisao si ranije: ".. prvih 33% pritiska naglo i dobro koči, ali bez škripanja (ABS smio bih se zakleti), zatim 33% "propadne" papučica i kao da mi prokliže cijelo auto, na kraju zadnjih 33% opet odlično koči. Primjećujem snažno otimanje lijevo-desno zadnjeg dijela auta.."

Liči na vazduh u sistemu zaista, ali ne bi se smeo isključiti ni glavni kočni cilindar. A to "otimanje" zadnjeg dela, možda u tom momentu izgubi silu kočenja na zadnjim točkovima  :ces:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Keka

Dva dana filozofiranja i gledanja u pasulj, do sada je mogao 10x da zameni ulje i izluftira sistem.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VaskezNS

#74
Tačno. Majstori nisu od pomoći očigledno, pin-point problema je teško uraditi, ostaje sistem eliminacije.

Dakle prvo, kao što reče Keka:

1. Zamena ulja u posudi
2. Luftiranje sistema (ispustiti što više starog ulja iz sistema tokom odzračivanja)
3. Dolivanje ulja u posudu

Ovo su inače najjednostavniji/najbrži/najjeftiniji koraci...pa da vidimo, ima li rezultata.

@Highlander - ima li ta Agila peti kočni cilindar, da li možda znaš ?

Ne znam da li je dozvoljeno pozivati se na tekstove sa drugih foruma, pa ću ti poslati jedan link na pp.
Ovo je mesto za sLogan ;-)