Problemi sa kocnicama

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Prije svega pogledaj obloge da nisu zapaljene pa sada nemaju dovoljno trenja.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Kakve su ti gume na toj Agili? Da ipak nije ABS?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Highlander

#47
Kasnije sam pošao do vulkanizera da zamjenim prednje i zadnje točkove, jer sam prešao više od 20.000 km na ovim gumama (ljetnje Barum Brillantis 2 u propisanim dimenzijama za Agilu 185/60 R15), pa hajde usput i da provjerim stanje diskova i pločica. Diskovi u solidnom stanju, pločice negdje na pola (mjenjao ih prije 24.000 km), ali su mi prednje gume bile baš pojedene na unutrašnjoj strani, pogotovo desni točak. Sutra idem na reglažu.
Kasnije na jednom pravcu probao malo jače kočenje. Između 70 i 80 km/h, po suvoj cesti, jako kočenje, prvih 33% pritiska naglo i dobro koči, ali bez škripanja (ABS smio bih se zakleti), zatim 33% "propadne" papučica i kao da mi prokliže cijelo auto, na kraju zadnjih 33% opet odlično koči. Primjećujem snažno otimanje lijevo-desno zadnjeg dijela auta, ali ostaje "u pravcu" (po suvoj cesti, napominjem).
Sutra, dakle, prvo reglaža, pa da vidim šta dalje. Javljam se. Hvala vam, drugari, na sugestijama.  :friends: :ziveli:
Koja su kola to bolja od Moskviča???!!!

Keka

Oteras na tehnicki da premere na valjcima i sve ce biti jasno.

Agila je ista kao Suzuki Wagon R+, mozda je kod njih jeftinije.

Postoje i zamenski delovi, samo vidi preko koga moze da se poruci, ako je to problem

http://ows-cdn.tecdoc.net/ate/home.jsp?server=3&time=17/10/2018-18:44:1#76fd7b799a60ea9274652611431e9362

Dalje, problem moze biti bajato ulje za kocnice koje pri naglom kocenju "prokuva", pojave se mehurici gasa, pa pedala propada.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Highlander

Hvala, Keka .
Moja Agila je "noviji" model, identična Suzuki Splash-u, sklapa se u Suzukijevoj fabrici u Mađarskoj. Ali ne bih rekao da je kod japanaca išta jeftinije, mada ću sigurno provjeriti.
Dobra ideja, nakon reglaže, idem na valjke, na tehnički.
Ulje (glicerin?) nisam pipnuo za svih ovih 10 godina tj. 104.000 km.  :ces:
Koja su kola to bolja od Moskviča???!!!

kiconix

Trebalo je posle 4 god.

Highlander

Evo, sada sam ponovo pregledao kompletnu dokumentaciju i račune. Kočiona tečnost nije mijenjana ni dolivana za prvih sedam godina održavanja u ovlaštenom servisu, a ni kasnije.
Moj propust, a niko me nije napomenuo. :badmood:
Koja su kola to bolja od Moskviča???!!!

Raja


shole

Keka me preduhitri sa kočionim uljem,tj.tečnošću. Ja bih to odmah zamijenio. Barem to nije skupo. Meni su prošle godine u Reno Savi provjeravali ulje aparatom,a mjenjano prethodno prije 3 godine,i bilo je za zamijenu. Dvije žute i dvije crvene lampice su gorjele na aparatu.

MitarMrgulic

Koliko otprilike kosta zamjena kocionog ulja?

bugi

Uz zamenu ulja, valjalo bi i dobose da proveris, mada ako odes na tehnicki, znaces vec gde je problem

speedo

Citat: MitarMrgulic poslato 17.10.2018. - 21:51
Koliko otprilike kosta zamjena kocionog ulja?

Meni su u nekim servisima ovdje tražili i 20 eur samo za zamjenu kočione tečnosti. Na kraju sam zamjenio na redovnom servisu, ruke za ulje+filter+zamjenu kočione 10 eur/20 maraka.

Loganovac

Nažalost, zamenu kočionog ulja ne shvataju i ne odrađuju svi na isti način. Meni kad se kaže zamena ulja ja to shvatam kao zamenu kompletnog ulja, ispuštanje starog i nalivanje novog. Međutim, svedok sam da su mi u ovlašćenom servisu zamenili samo ulje u posudi. Pitam šta je ovo, kažu da se ulje menja jer je higroskopno, a dalje u instalaciji nema gde da dođe u dodir sa vlagom iz vazduha pa je dovoljno da se zameni samo u posudi. Izvukli crevom, skinuli i očistili posudu, vratili je i sipali novo ulje.  :ne:
A neko ispušta kompletno ulje, dakle mora da očisti i razradi sisice na kočionim cilindrima i kleštima, da posle zamene dobro odzrači sistem. Neki pak drugi ispuste kompletno ulje pa sistem pune odozdo prema gore, pumpom i crevom. Kažu da onda nema vazduha u instalacijama, pritegnu sisice i vozi.  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Jos davno sam dobio savet od majstora koji je radio reparacije kicionih cilindara da je dovoljno da se ulje u posudi zameni jednom u 2-3 godine.
Rece i kad bi to svi radili on bi zatvorio radnju.

Highlander

Nemoj mi stajati na muku. :ranting:
Neću opširno da pišem, jer pobjesnim da bih pošao nazad u servise da se potučem.

1. reglaža dogovorena za 11:30 !
2. u dva kotorska servisa "sa valjcima" gdje se radi tehnički pregled za registraciju su me odbili, jer "valjci su samo za tehnički za registraciju, ne može vanredno". Pustili bi oni mene, ali ih nadgledaju kamerama iz Podgorice, pa ne smiju da ne izgube licencu. I još par gluposti koje neću da pišem, da ne zauzimam dragocjeni prostor. Da tražim da mi to besplatno odrade, pa bih razumio, ali ovo mi samo razvija paranoične procese u mozgu - ne može biti da su svi K*eteni, a jedini ja "normalan".  :help: :help: :help:
3. zamjena kočione tečnosti je izazvala iskreni smijeh kod četvorice "majstora" jutros. Komentari od "gluposti" i "internetskog pametovanja", nadalje. Onda sam im pokazao servisnu knjigu Opela, gdje lijepo piše da se kočione tekućine mjenjaju svake dvije godine, ali je jedan rekao "ma, to samo tako napišu, da treba, promijenili bi ti u ovlaštenom servisu" ...
Btw, nakon početnog ubjeđivanja da dobro koči, da mi se čini zbog ABS-a, poslije drugog-trećeg naglog kočenja, ipak su svi ustanovili "sanke" poslije početnog dobrog kočenja, ali niko pojma nema zašto, jer se ne pali nikakva signalizacija. Od milion razloga, jedino su svi saglasni da nije zbog stare kočione tekućine, (ovdje zamislite gomilu psovki) !  :ljut: :ranting:

Do reglaže idem da nađem majstora, da ga umolim na koljenima da mi zamijeni kočionu tekućinu, pa se javim sa rezultatima.

P.S. Svaki put mi podigne pritisak poneko na forumu zbog komentara da je @hobbista predaleko, čak na drugom kraju Beograda. Takvima bih od srca poželio "druženje" sa kotorskim "majstorima", pa im onda ne bi bio daleko ni u Norveškoj.

Hvala vam svima, još jednom. :friends: :ziveli:
Koja su kola to bolja od Moskviča???!!!