Doboši i Paknovi

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Kod mene su početci problema bili isti, čak je i bila zapela poluga na pakni na koju se kači sajla ručne ali pravi uzrok su bili zapekli cilindri...
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Moje iskustvo sa ručnom: od proŝlog leta preselio sam se na brdo, auto mi stoji na dobroj nizbrdici ispred garaže, sve vreme pod ručnom. Primetno bolje koči nego ranije. :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Za svaki slučaj provjeri doboše jeli se griju.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Ko da proveri, ja? Pa auto se kotrlja ko biciklo, bez ikakvog otpora, baŝ kao prvog dana. Dole u gradu, na skoro vagres ravnom, dok čekam na semaforu moram blago da prikočim ručnom, sam ide de oće. Od čega onda da se greju?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Onda'k, je dobro...
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Za dug život i dobro zdravlje doboša i paknova važno je redovno koristiti ručnu kočnicu.Zato što pun hod
paknovi imaju samo kad se dobro povuče ručna, normalnim kočenjem nožnom paknovi uglavnom samo blago koče.
Ručnom kočnicom se paknovi bolje "razrađuju" i čiste.Zato ručnu povlačim svaki put,čak i na semaforima.A dobro je i za sajlu.Ne znam šta se dešava u mojim dobošima,ali sam nedavno po 15. put prošao tehnički sa
fabričkim paknovima i dobošima i sa 177.000 km.

Loganovac

Interesantan podatak ovih 177.000 km... Međutim, hod samih paknova uvek je isti - tačno do doboša i nazad, bez obzira da li si povukao ručnu ili je odradio hidraulični cilindar. Možda je jedino fora u onim polugama ručne, možda one prave neki cirkus ako zapeknu od nekorišćenja...  :ces:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Ono što ja znam iz brojnih iskustava, je da su doboši i pakne na oko 70 000 km, zreli za čišćenje, otprašivanje i podešavanje, a na cca 150 000 km, već se nekako predviđa zamjena ovih mehanizama.

Na nekokoliko auta do sada, koji su bili sa dobošima nazad, tako je bilo... na 150 000 km, bili su zreli za zamjenu ili obimnu reparaciju. Tako je bilo kod Forda Ka, Seat Cordobe, Golfa 2 itd.

Naš drug Zoki, koliko znam, redovno čišćenje i podmazivanje zadnjih kočnica radi svakih 100 000 km :)   :wink:

Capriolo

Citat: saša61beograd poslato 12.04.2023. - 10:32Za dug život i dobro zdravlje doboša i paknova važno je redovno koristiti ručnu kočnicu.Zato što pun hod
paknovi imaju samo kad se dobro povuče ručna, normalnim kočenjem nožnom paknovi uglavnom samo blago koče.
Ručnom kočnicom se paknovi bolje "razrađuju" i čiste.Zato ručnu povlačim svaki put,čak i na semaforima.A dobro je i za sajlu.Ne znam šta se dešava u mojim dobošima,ali sam nedavno po 15. put prošao tehnički sa
fabričkim paknovima i dobošima i sa 177.000 km.

Tu školu sa korozijom sajli ručne sam prošao sa Ladom Nivom i Suzuki Vitarom, jer sam kod oba vozila pri parkiranju na bilo kakvom nagibu, umesto povlačanjem ručne, obezbedjivao prebacivanjem reduktora u sporohodni prenos, uz zakrenute prednje točkove ( pri čemu se tako Vitari istovremeno uključivala i blokada srednjeg diferencijala, pa i čak kada bi menjač i ubacio u ler, zbog razlike u rotaciji zadnjih i zakrivljenih prednjih točkova, šanse nije bilo da i na nagibu kola u leru predju više od metra (sem ako bi to bilo na klizavoj podlozi)).

A posledica nekorišćenje ručne su bile jednostavne. Korozija sajli ručne već posle par godina.

I od tada sam (posle zamene sajli ručne) počeo da povlačim ručnu "uvek" :) I više nikada problem sa korizijom sajli nisam imao.

Veterinar

Nisam u životu menjao nista sto se tice dobosa i paknova, a imali smo u kuci i automobile koji su imali više od 300000km. Rucnu kocnicu koristim prilikom svakog parkiranja i pri stajanju na svakom semaforu/uzbrdici/cekanju u koloni i sl.

saša61beograd

#115
Citat: Loganovac poslato 12.04.2023. - 12:20Interesantan podatak ovih 177.000 km... Međutim, hod samih paknova uvek je isti - tačno do doboša i nazad, bez obzira da li si povukao ručnu ili je odradio hidraulični cilindar. Možda je jedino fora u onim polugama ručne, možda one prave neki cirkus ako zapeknu od nekorišćenja...  :ces:
Logično je da je hod paknova isti (ručna/nožna).Ali ipak nije.Kočenjem nožnom nikad ne blokiraju zadnji točkovi,
a povlačenjem ručne u vožnji blokiraju.Znači pritisak (hod) paknova na doboš nije isti,makar su mikroni u pitanju.
Sve ovo bez obzira da li je ABS ili peti cilindar pozadi.

silent

Citat: saša61beograd poslato 12.04.2023. - 10:32Za dug život i dobro zdravlje doboša i paknova važno je redovno koristiti ručnu kočnicu.Zato što pun hod
paknovi imaju samo kad se dobro povuče ručna, normalnim kočenjem nožnom paknovi uglavnom samo blago koče.
Ručnom kočnicom se paknovi bolje "razrađuju" i čiste.Zato ručnu povlačim svaki put,čak i na semaforima.A dobro je i za sajlu.Ne znam šta se dešava u mojim dobošima,ali sam nedavno po 15. put prošao tehnički sa
fabričkim paknovima i dobošima i sa 177.000 km.

Потпуно се слажем, и користим је у вожњи редовно. Семафор, полазак на узбрдици, краће задржавање на паркингу, итд.
Одлучио сам да је не повлачим само приликом дугог стајања од неколико дана, нарочито у влажним условима.

Loganovac

Ja samo ovo i prekidam po tom pitanju: hod je isti, povećanjem sile kočenja ne menja se hod, pakne dođu do doboša i to je to. To što mehaničkim aktiviranjem poluge ručne kočne kočnice zadnji točkovi blokiraju a tokom normalnog kočenja ne isključivo je posledica toga što ručna ne koči prednje točkove i nikako ne značl da je sila kočenja veća ako povučeš ručnu nego kad pritisneš pedalu. Ende.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ayrton

Meni na Tehničkom slabije kočio zadnji levi, kad su proveravali nožni kočnicu. Ručna kočila odlično. Rekli su mi da verovatno cilindar blokira i ne gura paknove dovoljno i da ja to ne mogu da osetim u vožnji. Promenjeni cilindri na oba točka. Na ponovljenoj proveri kočnica, sila kočenja idealna i  0% razlike između levog i desnog točka.
P.S. Ne umem da postavim fotografiju, nisam to dugo radio, a na ovom novom Forumu se ne snalazim...
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!