Dacia Jogger Essential 7 sedišta 1.0 ECO-G 2022. god.

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

E, pa evo nas i u ovoj temi. Mogla je i jednostavnije da se zove, međutim jednom će nekome da znači da unapred zna o čemu konkretno ovde može da čita. Ovde može da čita o mom snu. Pre 15 godina sanjao sam snove o Loganu MCV, a mislio sam da su mi se ti snovi ostvarili kada sam kupio MCV druge generacije. U međuvremenu je broj članova porodice porastao, sa bakom i dekom smo sedmočlana ekipa, pa je Lodgy kupljen kao polovnjak preuzeo ulogu porodičnog automobila. Pokretao ga je tromi 1.6 MPI motor sa naknadno ugađenim plinskim uređajem. U planu je bilo da taj automobil vozi našu porodicu još nekoliko godina. Za nas je bio dobar, po godištu i kilometraži nije bio još za zamenu. Onda se u cenovnicima pojavio Jogger.
  Verovatno su mnogi shvatili da je moj ritam takav da tek između ponoći i tri sata ujutru imam vremena za razmišljanje, planiranje i hobi, jer je ostalo vreme korisno popunjeno. Onda možete da zamislite kako gledam cenovnike iz dana u dan, pratim kako raste cena Stepwaya, kako mu se ukidaju povoljne opcije, kako mora da se kupi u metalik boji... Logan sa 9900 ide na 10490, a onda ga brišu iz cenovnika. To je bio dan kada sam u dva ujutru probudio ženu i rekao kako moramo da razgovaramo. Neka druga žena bi verovatno prebledela, ali Ana je članica ovog foruma, upoznao sam je zahvaljujući Dačiji, zna kakav ritam imam i imali smo ubrzo okrugli sto.
"Da li si siguran da će cena da mu raste baš tako?"  Da, u Nemačkoj je već 2000 evra skuplji, gledam svaki dan cene tamo.
"Da li možemo to finansijski da izvedemo?" Da, sada oboje , po prvi put, imamo stalne poslove, prestali smo da se razmnožavamo, Lodgy može da se proda za dobar novac...
Bilo je tu još puno pitanja i odgovora, a jedina razlika u odnosu na sve dosadasnje nabavke automobila je bila ta što auto NIKAD nije bio u našim salonima. Niko  koga poznajem nije seo u njega, taksisti ga nisu koristili, nisam imao probnu vožnju, niti priliku da pročitam recenzije. Sve što sam znao je obećavalo, retki tekstovi, dimenzije i specifikacije, kao i činjenica da je na novoj platformi.
Dobili smo auto po ceni po kojoj se sada prodaje Logan. Dobili smo auto koji je prevazišao naša očekivanja i to je auto koji sam zapravo sanjao celi život.
Da li se neko seća Logan Steppe koncepta?



Kada sam taj auto video poželeo sam ga, ali nije zaživeo. Gledao sam danima njegove fotografije. Logan MCV druge generacije u Stepway varijanti mi se dopao, ali tada sam već imao MCV. Jogger je nešto više. Iznutra je kombinacija Stepwaya i Lodgija, spolja mnogo lepši od Lodgija, sa klirensom koji sam priželjkivao.
  Iskreno, nisam mislio da ću ikada da dajem više od 10000 evra za automobil, a ako sam i planirao neke naprednije modele Dacija da posedujem, ideja je bila da to budu očuvani polovnjaci. Međutim, situacija na tržištu je takva, upitno je šta će moći sa istom količinom novca da se kupi već za mesec dana, finansijski koraci koje smo supruga i ja pravili u poslednjih osam godina su bili odlični i kupljen je automobil.
   14680 evra. Kad pomislim da je mnogo, razuvere me mušterije, taksisti, koji su nakon razgovora sa mnom odlučili da poruče isti model, sa pet sedišta i platiće ga par hiljada evra više, kao i dalje best buy varijantu.
  Auto je, kada se gleda zadnji kraj, sasvim solidan. Sa strane je lep, baš. Od napred je prelep! Nisam puno prešao sa njim za dva dana, oko 120 km, ali dovoljno da vidim kako se ponaša u pravoj gradskoj gužvi , na magistralnom putu i autoputu, ali imao sam i premijernu offroad vožnju , prilično ozbiljnu. Na početku te vožnje je fotografisan, jer sam znao da će kasnije da bude jako prašnjav. Bio je to njegov i moj prvi zajednički izlet.



  Otvor prtljažnika je dobro urađen. Zadnji brisač je mali, videćemo kako će to da izgleda po lošem vremenu. Ne pravim oko toga problem, vozio sam često toliko natovaren auto, da se snalazim i bez srednjeg retrovizora.
  Auto je zaista visok i verujem da ću sa porodicom stići do lepih mesta u prirodi sa njim. Provereno.
  Nisam dobio rezervni točak, jer model ima plinski uređaj. To ću da rešim veoma brzo. Svakako planiram da formiram set zimskih točkova, pa će jedan od tih da posluži kao rezerva "leti". Dobro je što sam zadržao aluminijumske felne 15" od Lodgija, jer je dozvoljena i dimenzija 185/65 R15, pored dve dimenzije u nivou 16", od čega je fabrička 205/60.
 

Veterinar

#1
   Bela boja je besplatna i praktična. Umesto skupljih popravki, izabrao sam povoljniju opciju u budućnosti, belo se slaže sa fabričkim lajsnama i nalepnicama na vozilu, a doplata za metalik boju je po sadasnjim cenama oko 6500 km pređenog puta na TNG.
  To što nisam dobio rezervni točak ne zameram, ali što nisam dobio dizalicu i ključ za šrafove zameram. Mislim da korisniku mora da se ostavi mogućnost da makar odguraju/odvezu točak do vulkanizera. To ću sam da rešim ovih dana, dva ključa su već u autu.
  Lodgy je imao paravan preko prtljažnog prostora, iako je imao sedam sedišta. Ovde toga nema. To je još jedan nedostatak, jer sedišta mogu da se preklope/izvade, pa bi prekrivač prtljažnog prostora bio poželjan. To je druga mana, ali se i to da rešiti.
  U Essential opremi auto nema modularne nosače. Nisu mi ni trebali, ostali su mi Thule od Lodgija. Problem je što je razmak između uzdužnih krovnih šina za desetak cm uži nego kod Lodgija, što je manje ot Thuleovog minimalnog raspona "šapa". Ostali su mi pravljeni nosači od Logana MCV , pa ću da pokušam njih da iskoristim. I to se da rešiti.
  Nisam slikao unutrašnjost. Ima dovoljno prikaza na internetu, a kad čovek ima malu decu gleda da sedišta zaštiti, tako da su na njima već presvlake, zadržane odnosno nasleđene od prethodnog auta.
  Na Essential opremu dodato je, odnosno doplaćeni su klima uređaj i parking senzori, koji su u paketu sa tempomatom i upravljačem podesivim po visini i dubini. Ne mogu da se zasebno poruče.  :doh:  U cenu koju sam naveo uključeno je  pored toga: sedam sedišta, upozorenje za nezakopčane pojaseve (pokazuje i lokaciju, rekao bih), upozorenje na nezatvorena vrata (pokazuje i lokaciju, na srpskom mi je pisalo da zatvorim vrata prtljažnika), prednji i bočni vazdušni jastuci, električni podizači napred, sedište vozača podesivo po visini, maglenke, putni računar, daljinsko centralno zaključavanje, limiter brzine, pomoć prilikom kretanja na uzbrdici, kontrola pritiska u gumama (indirektna, što je sjajno), sistem automatskog kočenja i upozorenja od čeonog sudara, radio sa MP3 (Bluetooth i druge funkcije) sa komandama uz volan... Branici u boji, servo, ABS i puno toga je već standard, pa je suvišno za spominjanje, ali svaki taj sistem ima svoju vrednost.  Dobili smo produženu garanciju (5 godina), set obavezne opreme i original patosnice sa nazivom modela.
Ono što je meni jako bitno, to je fabrički ugrađen plinski uređaj. Prvi dan prosečna potrošnja bila je 8.6 l plina, a od toga, čini mi se, može samo niže. O proseku pišem. Auto je u prvih 120km radio u mestu, bio u offroadu, bio u gradskim gužvama, a prosek je oborio otvoren put. Kupljen je sa 7km na brojaču i sa startnom potrošnjom oko 25l/100km. Nju nisam resetovao, nego sam se nadovezao na to svojom vožnjom, pa zato kažem da od toga može samo niže da bude. To mi se jako dopada.
Displej je ovaj put kompletan, lepo koncipiran, prikazuje se dovoljno podataka koji su pregledni. Nisam uhvatio momenat prebacivanja na TNG, visoka je dnevna temperatura i čim sam pokretao motor ovih dana TNG prekidač je svetleo zeleno. Nisam gledao nikad istog sekunda, ali dok bih vezao pojas pogledao bih i motor bi radio na TNG. To mi se sviđa. Na displeju piše "TNG potrošnja", što mi se takođe svidelo.
  Plinske dizne se ne čuju jako. Znam, sve je novo, ali svejedno, sve je diskretno što se zvuka tiče.
  Motor radi odlično. Vozio sam pre 0.9tCe na plin, pa nisam iznenađen, ali kako u poslednjih pola godine vozim Fabiju sa 60KS ili sam vozio Lodgija (uglavnom punog) sa 83KS, ovaj motor je pravo osveženje. Nisam ga vozio preko 3000 o/min, ali u normalnim uslovima vožnje za takvim obrtajima će retko i da bude potrebe. Čak je i najveća dozvoljena brzina na autoputu u okviru tih 3000 obrtaja.
  Menjač je odličan. Ne dobar, nego odličan. Osim što ima šest stepeni prenosa, novina je i prsten koji se povlači na gore da bi se ubacilo u rikverc, koji je sada napred, levo. Sve logično, ali drugačije i bolje nego do sada.
  Sva sedišta se lako i lepo preklapaju. Sva sedišta se lako i lepo vraćaju u prvobitni položaj što je odlično i sto je mana. Mana zato što su tako giljotina za dečije prste o čemu mora da se razmišlja. To se da lako rešiti, postaviću kukicu kojom se preklopljeno sedište kači za sedište ispred njega, ali to je mogao i proizvođač da predvidi.
   

Veterinar

#2
    Pozicija vozača je odlična iako prostora, rekao bih, ima manje nego u MCV prethodne generacije. Prostora za vozača ima neuporedivo manje nego kod Dacije Lodgy. Pisao sam ranije kako je A-stub postavljen nisko. Svakako je stvar navike, ali ... jeste postavljen nisko. Visok sam bio 1.8m, sada verujem da sam 2-3cm niži i, prilikom ulaska i izlaska, zapnem glavom za stub. Za dva dana više neću zapinjati, ali neko ko ima problem sa kičmom i ne može da pogne značajno glavu, imao bi problem pri ulasku. Takođe, još par dana ću čelom da dodirujem "nebo" prema suncobranu ispred vozača. OK, imam neke kratke noge, pa sam bliže volanu nego prosečan čovek, ali nisam visok, a dodirujem nebo. Mislio sam da grešim možda, pa sam danas seo u Škodu Fabiju prethodne generacije, da vidim svoju poziciju za upravljačem. Do A stuba ili do "neba" ima 10-15 cm više nego u Joggeru.  :ne:
 


  Na ranijim modelima polugice brisača i ablenderi su umeli da prave problem. Pretpostavljam da će tih problema sada da bude manje  Za početak, na ablenderu je bila sirena koja je sada smeštena centralno na volanu. Dnevna svetla se pale automatski, ali i kratka. Funkcije putnog računara se biraju putem tipki na volanu, a ne pritiskanjem čela polugice brisača...
Na ranijim modelima sam umeo da napravim (nakon 150000km) manju štetu na tekstilu desno od pedale gasa. Ni sada tu nema nekih ojačanja, pa ću da unapredim to mesto tako što ću da ga prelepim samolepljivom crnom tapetom. To sam već ranije radio, izgleda dobro, potraje pedesetak hiljada kilometara do zamene tapete, a ipak se sačuva enterijer.
  U odnosu na prethodne modele, nema amortizera pod haubom, nema bočnih lajsni, naziv modela je ispisan stiker-nalepnicom... Mere štednje. Opet, auto je toliko kvalitetno urađen, odličan u vožnji i lep, da vredi investiranog novca i mislim da nam sledi barem desetak godina lepog druženja. Gde ćemo sve da se odvezemo pisaću u odgovarajućim temama. U ovoj bih još napisao da sam jako srećan. Nije nam pao s neba, rezultat je rada, truda i ozbiljnih kalkulisanja. Dačija ostaje na mestu porodičnog auta. Ne na silu, nego zato što je tako najlogičnije.  :friends:


zzechner_sk

Bravo, svaka čast na detaljnom prikazu  :write: Neka vjerno služi, da predjete puno km u zadovoljstvu i sigurnosti  :to: U zdravlju da ga trošiš i da zaradi dva nova  :lux:
:respect:
2023. moj vjerni Logan MCV otisao u dobre ruke, a zamijenio ga je Suzuki S-Cross Premium

cika mili


nik

Perfektan!  :too:

Jos jednom čestitam i neka je sa srećom.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

jovan

Puno bezbrižnih kilometara želim!
Hvala na izvrsnom predstavljanju.
Ako sve prođe po planu, za neki mesec, bićemo "kolege".

Aleks

Čestitam! Lep je u beloj boji.  :aplause:
Neka vas lepo služi! :ziveli:

MitarMrgulic

Sretno drugar!

U Sarajevu je stigao također čitav lager bijelih Joggera, tako da ih i kod nas očekujem na cesti vrlo brzo :)

Supruga i ja smo također imali "kućnu konferenciju" sličnu tvojoj, jer smo Logana MCV skoro pa isplatili sa leasinga, pa se pojavila neka mogućnost da se po sistemu staro za novo uzme Joggy :)

Međutim, s obzirom da MCV ima tek pređenih 29 000 km na satu, da se radi o skoro novom autu, a morali bi za njega dodati novca koliko i sam MCV trenutno vrijedi (doplata bi bila sigurno oko 15 000 KM / 7600 eura.), a dobili bi tek nešto malo veće i šire auto, za sada smo odustali, jer je MCV dovoljno veliki, klinci su još mali, a promjena auta sa nepunih 30 000 km na satu, bila bi više obijest nego potreba. Također, razmišljali smo da zamijenimo Meganea, ali nakon što smo uložili veliki servis i servis kočnica, auto je od prvog dana kod nas, ima na satu cca 120 000 km pa nam se ni on ne mijenja, jer za njega bi možda mogli dobiti tek 1/3 cijene Joggera, tako da smo (za sad) odustali :)

Kad stigneš, napiši nešto o motoru, potrošnji, ponašanju u vožnji itd.

Sretno  :lux:

speedo


shole

Neka je sa srećom i da uživate u svakom kilometru!!! :aplause:

Krle87

Srećna kupovina i da uživate svi u autu dugo.

Trumpeter

Srećna kupovina, jesu li to čelične 16 inčne felne na njemu, koja je oznaka tih felni, pitam, jer hoću da kupim obične čelične za mog stepveja.

Capriolo

Čestitke !

Da se lepo navozate !

I hvala za detaljan prikaz.