Dacia Duster 100 Tce ECO-G

prethodna tema - sledeća tema

KizaHood





Evo, kao što najavih :whistling:

Doduše, ispade Prestige umesto Essentiala, a evo i zašto:
-Essential kakav sam jurio je mogao samo da se naruči (pa kad stigne, kažu 3-4 meseca, a i to dabogda)
-Zbog skoka cena, taj Essential bi me izašao 14,5Ke (sa dodatkom modularnost i radio)
-Prestige sam dobio po staroj ceni, 15,5Ke

Znači, za 1000 EUR dobih auto ODMAH, plus sa gomilom džidža-bidža :nami:


Utisci za sad:

VELIČINA: Prvo sam se osećao kao da vozim kamion i da ću da udarim sve što mi je u vidokrugu. Nikako nije pomoglo što se prva vožnja odvijala u Nišu, po gužvi izazvanoj preformulacijom naplatnih rampi koja je gomilu saobraćaja sa auto-puta izmestila kroz gradsko jezgro. Danas je već bolje :to:

MOTOR: Ujeda. Ne smem preko 3000 RPM zbog razrade, ali i u tako niskim obrtajima obećava :respect: U rasponu 2500-3000 RPM u petoj osetno ubrzava. Moooožda to ima neke veze sa činjenicom da mi je prethodni auto bio Lada Niva :nami:

MENJAČ: Vrh. Sviđa mi se što za rikverc nije potrebna nikakva posebna mantra, nego ga samo zavališ desno dole i toeto; a onda se i kamera za rikverc sama pali :lazy:
Neki bi rekli da bi voleli 6. kao na 1.3Tce. E, ali zato je 5. ovde o-ho-ho dugačka, bar u porećenju sa meni poznatim autima: Pri 3000 RPM, brzine su:

-Škoda Fabia:   oko 90Km/h*
-Lada Niva:      oko 100Km/h*
-Dacia Duster:        112Km/h*

*)Stvarne GPS brzine, ne one laži što ih serviraju brzinomeri

Znači, u 5. kad ga razvučeš na 4000 RPM - puna kapa! A 5000 ne'š da dostigneš da ga [BEEP!], o "crvenim" obrtajima da ne govorimo (pod navodnicima, jer ih na satu nema).

BRZINOMER: Retko precizna sprava! Laže samo za 3Km/h. I to konstantno: 33=30, 63=60, 103=100, 115=112, dalje kad se završi "razrada motora". Plus, ima i digitalni na BC.

POTROŠNJA: Da ga [BEEP!]. E da mi je neko rekao da ću na autu 2020. godište potrošnju i dalje da merim na digitronče... :fiju:
Uglavnom, gorela crvena lampica, sipao "do vrha" (tj. 80%), stalo 25 l, od tad prešao 280Km a da se još uvek nije pojavila crvena lampica ponovo. Dakle za sad ocena: potrošnja prava sitnica :lux:

Sve u svemu: kamion, avion, svemirski brod, VRH! :ziveli:



E sad, red je i za malo kuđenja, mada su sve to sitnice:

START/STOP: Pa dobro breeeee :banghead: Ako mogu druge specifične opcije po defaultu da budu ISKLJUČENE (limitator, tempomat, ECO...) što je ovo po defaultu uključeno? Možda sam "old school", ali dok ne nađem dokaz da ova opcija nije štetna po auto, smatraću je štetnom. Koji bre motor "voli" da ga drkaju svaki čas pali-gasi? Pa i sijalica crkne kad joj se to radi...

DIZALICA: Aaaaaa, beeee, pa di je dizalicaaaa? :ljut: U pregratku za dizalicu stoji samo električna pumpa i neki komadi stiropora :ranting:

"SAVETNIK ZA ŠALTANJE": Lud k'o struja! Savetuje šaltanje u višu čim pređem 2000RPM :badmood: A bukvalno NIKAD nije savetovao da prebacim u nižu, čak i kad motor počne da se trese. Pa dobro bre, jel' toliko komplikovano da mu se napiše par dodatnih redova koda da razlikuje benzinca od dizelaša? :conf:

KORUBE: Prednje su tu, zadnjih gi nema :hm: Verovatno se kod 2WD vozila zadnji točkovi i ne okreću, samo služe za ukras :banghead:

KUKA: Brutalno visoka cena ugradnje! 450 im ludih patuljaka :banghead: A diskretno su mi stavili do znanja da se ne igram sa garancijom tražeći nešto sa strane...

UPUTSTVO ZA UPOTREBU: Iz januara 2019. :ljut: Kad moj motor nije ni postojao :doh:


E sad, mislio sam i veličinu "boce" da navedem kao nedostatak, ali s obzirom da se najavila vrlo niska potrošnja, možda i nije...

szs

 :too: :lux: :lux:
Lepo da posluži i puno km
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

cika mili

Citat: KizaHood poslato 12.10.2020. - 23:35

"SAVETNIK ZA ŠALTANJE": Lud k'o struja! Savetuje šaltanje u višu čim pređem 2000RPM :badmood: A bukvalno NIKAD nije savetovao da prebacim u nižu, čak i kad motor počne da se trese.

170 Nm pri 2.000 o/min (gas)
160 Nm pri 2.750 o/min (na benzin)

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

shole


kiconix


Veterinar

Detaljno i kritično. Svaka čast. Neka te lepo služi.  :aplause:

Goran25

Čestitke na kupovini.

Prvu vožnju bih odradio do Jagodine, preko Donje i Gornje Sabante. Uživanje u Dusteru i prelepom okruženju

Aleks

Čestitam, neka te lepo služi!!!🙂

slavko_bgd

#9
Neka je srećna kupovina i želim da auto dugo i lepo služi.

STOP&START: ima smisla samo u ekstra-urbanim uslovima kada se više stoji u mestu nego što se vozi. Motoru neće biti ništa zbog toga. Po "defaultu" je uvek uključen jer se emisija gasova i potrošnja goriva homologuju sa S&S-om. Ako znam da svaki gram CO2 koji se izmeri preko 95g debelo košta i ulazi u finalnu cenu automobila - nije mi teško da stisnem dugme i da ga isključim.

DIZALICA: isporučuje se sa ključem za točkove uz rezervni točak ili ne isporučuje se ako vozilo ide sa setom za reparaciju pneumatika. Vozači danas umesto dizalice nose bejzbol-palicu ili palicu za golf, šta kome više leži. Takav je trend danas.

POTROŠNJA GORIVA: ne radujte se previše je kod Dastera zbog aerodinamičkog otpora drastično raste potrošnja goriva kada brzina pređe 120km/h. Daster jekralj puteva gde se ne prelazi 90-100km/h.

MENJAČ: možda bi lepo bilo imati 6-stepeni manuelni ili čak 7-stepeni EDC menjač ali i ovaj 5-stepeni u varijanti 2WD sasvim lepo radi posao. Obzirom da je motor turbo 5-ta brzina jeste malo duža i moj neki utisak je da je prenosni odnos sasvim OK za normalnu vožnju od 90 - 130km/h.

REZERVOAR ZA PLIN: prečnik je ograničen izduvnim loncem i deformacionom zonom a visina klirensom i estetikom vozila. Lično, nikad ne bih kupio Dastera kojem kao Ladi Nivi iz bulje viri bojler. Kolika god da je potrošnja plina, za razliku od pre 20 godina danas je gotovo na svakoj pumpi u ponudi.

ZADNJE KORUBE: u varijanti 4WD da, u varijanti 2WD nema potrebe za njima. To je "inženjersko" i "marketinško" razmišljanje. Kome to znači uvek ih može naknadno montirati;

KUKA ZA VUČU: cene nikada ne komentarišem pa neću ni ovaj put. Mislim da naknadna ugradnja vučne kuke nema veze sa garancijom na vozilo ali to treba proveriti. Kuka svakako podleže atestiranju i mora biti homologovana za Dastera da bi prošla atest.

UPUTSTVO ZA UPOTREBU iz 2019 godine je apsolutno adekvatno tom vozilu i njegovom motoru. Datum izdanja uputstva za upotrebu uopšte nije bitan jer se uputstvo planira, edituje, lektoriše i štampa mnogo pre početka prodaje vozila.

"SAVETNIK ZA ŠALTANJE" je jedna od "retard friendly" opcija koja je namenjena vozačima sa oštećenim sluhom a ideja je kao smanjenje potrošnje goriva prebacivanjem u viši stepen prenosa. Mene lično nervira i ne volim je ni na jednom automobilu.

U poređenju sa 1.5dCi osećaj vožnje ovog benzinca mi se više dopada. Daleko više i od 1.6 sCi motora koji je za moj ukus i temperament trom a koji me je opet prijatno iznenadio lakoćom vožnje po gradu, tišinom i niskom potrošnjom benzina. Motor 1.5dCi ima smisla u Dasteru koji se koristi ili pretežno u nekim teškim terenskim uslovima ili kao komercijalno vozilo za prevoz tereta. Za svakodnevnu gradsku i vangradsku vožnju, pogotovo u varijanti sa tng-om mislim da je 1.0 ECO-G odličan izbor.

Tako da još jednom od srca čestitam kupovinu i želim da vas auto lepo čuva i lepo vozi.  :ziveli:

Loganovac

U zdravlju da se izvozate!  :ziveli:

Svaka čast na izboru i predstavljanju, s druge strane svaka čast našem Slavku na komentarima. Nema šta - najbolji smo kako god okreneš!  :cool:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bind

Bravo,neka te lepo sluzi i ti njega i dugo da ga vozis i uzivas u njemu.
U najavi za iducu godinu je i  smanjenje akciza na tečni naftni gas , umesto subvencije kao za hibride i električna vozila.

silent

У здрављу да те служи и да се безбрижно и дуго возиш у њему!  :ziveli:

Славко, хвала на веома корисним коментарима!

zzechner_sk

Čestitke za kupovinu  :dobro: U zdravlju i sigurnosti vožnje, uz uživanje u svakom kilometru  :ziveli:
I stražnja stakla zatamnjena, mrak... :jea:
2023. moj vjerni Logan MCV otisao u dobre ruke, a zamijenio ga je Suzuki S-Cross Premium

miki-bgd