Nakon 262.000 km .... Kangoo

prethodna tema - sledeća tema

milos82

Svemu dodje kraj .... pa tako i veoma "uspešnom" druženju sa Dacijom. Nakon 10 godina i 100.000km sa Sandreom te 162.000km sa Loganom MCV ... stigao je novi "član" ... Kangoo. Nije se baš daleko odmaklo, ostajemo u Renault familiji. ;)

Utisci o daciji(ama) nakon 10 godina:

-jeftin za nabavku (presudan faktor)
-jeftin za održavanje (čak i u ovlaštenom servisu)
-nikakvih bitnijih problema (bukvalno sitnice koje su otklonjene u toku garancije ... ali ipak ... za mene je 5 godina garancije i mira ... a must)
-no brainer avto - nema ničeg što bi se moglo pokvariti (što naravno ima i svojih mana)
-ogroman gepek i stvarno bolesne kapacitete "za tovarenje" ... kod logana mcv (provereno nebroj puta za sebe i drugove prilikom selidbi)
-niko jih ne zarezuje a kamoli krade (barem ovde u Sloveniji)
-"boli me" attitude ... u moru lako dostupnih (lizing) novih i polovnih automobila potrebno je imati "mu**" da se kupi rumunski brend (u Sloveniji je auto još uvek bolestan statusni simbol)
- i verovatno još miljon stvari (za koje se sada ne setih)

Glavna negativna stavka je naravno pre svega udobnost (buka) i sigurnost ... te možda odsustvo "điđa miđa" (barem kod moje generacije dacie). Ali bez obzira na to oba auta su nas bez ikakvih problema prevezla bukvalno po celoj europi (od Danske, Francuske, Sicilije, Grčke, Poljske i šta ti ja znam).

E sad kako smo došli do Kangooja. Kao prvo uvek mi je bilo jasno, da če sledeči auto biti iz klase t.z "ludospace" (berlingo, kangoo, dokker, caddy, doblo). Pitanje je samo bilo kada i za koliko novaca. Najočigledniji izbor je svakako bio dokker ... ali se sa dokkerom nikako nije poklopilo. Dali je bila tu oprema u pitanju ili pre svega oscilacije u ceni i motorizaciji (oko toga sam se več raspitivao ovde). Na kraju bi me dokker (dizel - novi 1.5 bluedci; 1.6 sce motor je ispao iz igre) izašao cca. 15k eura, što bogami nije mala cifra za jednu daciju. Pored toga strašno me nervirala završna obrada odnosno komfor u samom dokkeru (vidljiv metal, bez obloga, kilava zvučna izolacija, te slabija relativna sigurnost). Ipak ... "omatorilo" se, tako kad se več kupuje novo traži se malo više komfora i spravica ;)

U medjuvremenu se pojavio novi Berlingo - imao sam jednom prilike da ga vozim preko vikenda. Auto je bomba, nešto daleko najbolje za familiju. Sve greške prethodne generacije berlinga (a i kangooja) su "otklonjene". Vozi se fenomenalno (dizel), udoban i tih je + pun je novih tehnologija (lane assist, aktivni tempomat, hud, display ...itd). Ali ... ali ... naravno problem je cena: samo kupovina u startu bi me izašla skoro cca. 20k evriča (sa lizingom), dok bi TOC bio visok (skupi i u ljubljani loši ovlašteni servisi, osiguranje, skupe gume, delovi i oprema itd).

Ostao je Kangoo, proveren model, proverena tehnika; ipak je na tržištu več 10 godina i kao takav se ustvari više ne proizvodi (na nov nažalost nije ni na vidiku). Dci 110KS, 6 brzina, full luxe oprema, fino i lepo ušuškan i za klasu udobniji nego logan ili dokker a ipak dovoljno "rough" da se ga koristi kao "teretnjak". Sada konačno imam board kompjuter i tempomat! :) Motor inače još nije razrađen ... ali ovako prvi ustsci su zaista povoljni. 110ks je priločno snage za takav auto, prelepo se vozi, 6 brzina je majka, početna potrošnja je takodje mala (4,3 na 110km/h!). Sedi se veoma udobno i visoko, veoma je pregledno napred (osečaj kao u kakvom kombiju) ... ma ko stvoren za duga putovanja. A i bitna familijarna prednost: klizna vrata!!

A greškom sam i primetio da sada imam po prvi put dvojni auspuh (dve cevi) .... žešče opasno  :woo-hoo:

Kangoo ima takodje fenomenalno dobro rešeno obaranje sedišta (zadnja se obore u ravno dno, a obara se i suvozačevo ... "taman" za ikeju, pošto je moguče utovariti predmete do dužine 2.5m ! ) :)

Jedino što je lošije je dvoje ... odsustvo nekog touch displaya (što se kompenzira sa teleofnom i android autom) i pre svega veličina "standardnog" prtljažnika .... ta je ubedljivo manji nego kod logana mcv .... ali šta je sad tu je ... preživečemo i sa ovim ;)

Dilerima je inače ostalo to što je na lageru ... tako da baš nekog izbora nije ni bilo (npr. oko boje). Ali su zato konačno "oborili" cene, pa me tako najači i najbolji izašao cca. 15,5k evriča s tim, da sam izvukao nove zimske gume, orig. tepih, vinjetu, 5 godina garancije, 25 litara nafte (koje jajare!!   :Smiley:) te pre svega utrapio svog logana za 3100eura (verovatno bi se solo prodao skupulje, ali bi bilo dosta cimanja). Za mene je i stareški plus to što ostajem kod svog mehaničara (t.j autokuče) koja mi je servisirala dačiju i sa kojima imam super korektan odnos. Danas je naime teže nači dobar servis nego kupiti nov avto.

Tako da .... to bi bilo to sa moje strane .... doviđenja Logan....



i dobrodošao Kangoo ... :)



Pitanja i komentari poželjni ... pozdrav iz Ljubljane!




Aleks

Bravo! Čestitam na izboru!  :aplause:
Uživajte u novom autiću i neka vas lepo služi!  :ziveli:

Loganovac

Ma jasno. Super si napisao i super si pazario. Sa srećom!  :ziveli:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Neka je sretno sa novim autom :)

szs

 :respect:
Nećeš zažaliti. Vozio 2 Kangoo oko 2 god i jedina zamerka je bila što su me svi zvali da im nešto prebacim  :crazy:
Sa srećom!
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

Čestitam i da je sa srećom.
Sam svoj gazda - vazda.

nik

U zdravlju i sreci da ga potrosis.  :ziveli:

Veterinar


Erazmo

Blaaaagooooo teeeebiiiiii!  :place:

miki-bgd


vladimiris


trajce

MCV je bio lep, ovaj je jos lepsi  :dobro: Uzivaj, a moze i jos neka slika kad uzmognes  :ziveli:

Zee

Neka ti je sa srecom i da te posluzi kako valja.
:ziveli: :ziveli: :ziveli:

milos82

#13
Hvala svima na čestikama i željama. E sad krači elaborat nakon nedelju dana korištenja i predjenih 600km ;)

Prvo negativne stavke:
-gepek: u default-u "osetno" manji i pre svega krači nego u loganu MCV (razlika je cca. 30 cm u dužini)
-nedostatak infotaimenta (u sredini zeva velika i prazna rupa, koja jeste praktična ali ipak nekako pusta); pošto je auto bio iz lagera nije bilo moguče naručiti navigaciju (u orig. košta paprenih 1k eura)
-nespretan prikaz funkcija na putnom računaru (potrebno je dosta štetanja gore-dole, npr. kod korištenja tempomata)
-nedostatak ogledala za kontrolu zadnjeg sedišta (opet: pošto je auto iz lagera nije bilo moguče to naručiti, a videčemo dali je moguče zameniti retrovizor)
-fabrički radio (i volanske kontrole) nije baš najbolji (fale odredjene funkcije)
-primetan dci motor (kako bi se reklo: snaga koja se oseča) ;)
-start/stop zna ponekad sa smori

Pozitivne:
-gepek: kada se obore sedišta dobija se zaista ravno dno i bukvalno više prostora nego u dacii (obaranje sedišta je stvarno ok rešeno, novi berlingo je npr. to gladko prekopirao!)
-110ks motor i 6-ta brzina - vozi se stvarno ok, snage za ovoliki auto je stvarno više nego dovoljno, potrošnja je mala (i kod nerazradjenog motora!) - autoput 100km/h - 4.3 ! Prosek nakon 600km - 5.9!
-klizna vrata - kod klinaca i parkiranja, zaista praktično
-integrirani nosači - jedini problem je da je potrebno imate opremu "na šine" da bi se ubacilo gore + u renault uputstvima ništa nije pisalo kako se skida zaštitna plastika - na sreču su tu uputstva za mercedes citan, koja su opširnija ... kako verovatno dolikuje mercedesu ;)
-udobna sedišta i volan (kožni iz megana)
-visoko se sedi, preglednost je super, šoferšajba je ogromna, osečaj kako u kakvom pravom kombiju
-ušuškanost - zaista bolji osečaj u kolima nego u dacii + auto je veoma prostoran i visok unutra, nije skučeno
-jeftini "delovi" - h4 sijalice, 195/65R15 gume


Sve u svemu jedan soildan i racionalan paket za familijarno vozilo. Nadam se, da če mi bez problema poslužiti narednih 5+ godina. A do tada če valjda doči več novi Kangoo ili pak bolja Dacia Dokker. Ovde (ili pak severnije) npr. u segmentu takvih vozila inače dominira Berlingo; dok u Srbiji nisam nešto vidjao takva vozila (Kangoo, Berlingo). Kako to, da se dole to ne koristi ili pak još preovlađuje forma, da je jedini pravi auto limuzina (kao da bi svog oca slušao: jetta !! :) )

Pozdrav!

Slike:

Armatura je tipična za starije renoje + veoma slična (osečaj) kao u dacii ... štimung jedino kvari ova ogromna "rupa" u sredini











Dužina cca. 2.5m - kao stvoreno za Ikeju !





Motor - do sijalica se stiže bez problema ;)


Zoran

Sam svoj gazda - vazda.