DACIA Forum Srbija

DACIA => Delovi i održavanje => Trapovi i kočnice => Temu započeo: Keka poslato 22.11.2009. - 11:09

Naslov: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Keka poslato 22.11.2009. - 11:09
Na tehnickom pregledu su primetili veliku razliku u kocenju kod prednjih tockova (25%), dok su zadnji bili kako treba (2%). Tek posle tog saznanja sam dobro obratio paznju na ponasanje vozila u voznji i uocio da malo vuce u desno pri kocenju i da se ABS pali ranije za desni prednji tocak.

Ovaj problem sam prijavio na redovnom servisu u AK Vidakovic u Subotici. Majstor je izluftirao obe prednje kocnice, pregledao i rekao da je sad u redu.

Na povratku kuci sam video da nije u redu. I dalje je lagano vukao u desno pri kocenju.

Kad sam stigao kuci, popizdeo sam na majstore, servise i ostalu boraniju i sam uzeo da pogledam o cemu se radi. Na levom prednjem tocku je zapekla donja bolcna koja daje celjustima pokretljivost (obelezeno na slici). Uz puno muke sam je izvadio, ocistio, podmazao i vratio......I vise ne zanosi. Sledeci vikend cu otici na valjke da proverim kocionu silu.
Naslov: Odg: Problemi sa kocnicama
Poruka od: david poslato 22.11.2009. - 11:13
Jel moguce da su toliko aljkavi da nisu uocili problem?  :ces:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Saša poslato 13.01.2010. - 19:05
Šta kažu valjci?  :297:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Keka poslato 13.01.2010. - 21:00
Zaboravio sam da napisem  :bonk:

Posle moje intervencije, razlika levo/desno na prednjim i zadnjim <5%.

Bravo ja   :bliss:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Saša poslato 14.01.2010. - 08:08
Nisam ni sumnjao.
:aplause:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: mladen895 poslato 16.01.2010. - 02:55
Bravo majstore,samo je glupo da ti radis njihov posao.Kad mi neko pomene odrzavanje auta meni se prise.e.Pa nije to trudnoca da se odrzava.Ja ono sto radim sam ako za.ebem sam sam kriv, ali ako platim insistiram na zameni dela,pregledu celog sklopa i sugestiji za ubuduce.Inace kad menjam plocice uvek vratim klipove u zadnji polozaj nekoliko puta pa nadrukam dva tri puta pa tek onda stavim plocice , a vecina salabajzera koji sebe zovu majstorima  to ne radi,a i ne zna zasto bi to radila.Ako se klipovi lagano vracaju sve je ok,ako zapinju blokirace kocnice,grejace se,neravnomerno ce se trositi plocice itd,a da ne pricamo o kocenju.Ja sam jos pre 15 godina podmazivao bolcn na 123 i uvek sam imao meku i sigurnu kocnicu.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Boka poslato 07.10.2011. - 06:30
Na zadnjem tehnickom pregledu u decembru 2010god ustanovljeno mi je na valjcima da mi zadnji tockovi koce nejednako kad kocim noznom kocnicom, razlika je preko 50%, tj levi zadnji vrlo lose koci kad se koci noznom kocnicom. Kod podizanja rucne kocnice ta razlika ne postoji , znaci koce oba tocka jednako. Pre nekolko dana sam otisao do majstora koji mi odrzava auto i skinuti su dobosi, zadnje gurtne su ok , nisu za zamenu jos, malo je sve to ocisceno , produvano kompresorom , majstor je to malo nastelovao(kaze da se steluju) i vraceno na svoje mesto, i kao razultat sam tada dobio da mi rucna hvata na 3ili 4 zub, nebitno. Odem do tehnickog, stavimo auto na valjke i opet ista prica, zadnji levi ne koci dobro na noznu kocnicu, koci al prevelika razlika u odnosu na desni , na rucnu ok. Ako ima neki savet sta mi je dalje ciniti.
Inace auto nema ABS, kociono ulje ne dolivam i ne gubi ga, ne primecujem nikakvo vucenje u stranu i sl.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Loganovac poslato 07.10.2011. - 06:41
Majstori  :banghead:

Pa šta ima da kontroliše paknove i doboše ako ručna koči isto na oba točka? Očigledno je problem u tome što hidraulika na radi isto na oba točka. Dakle, ili ima smetnji u dotoku ulja u levi kočioni cilindar ili (verovatnije) je levi cilindar delimično zapekao, odnosno glavi. Da li se doboš greje posle duže vožnje bez kočenja?
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Keka poslato 07.10.2011. - 12:38
Treba skinuti oba dobosa i proveriti cilindar da li pusta ispod gumica prasinarki i da li obe strane mogu da se potisnu unutra. Zatim treba izluftirati taj vod. Pakne su samostelujuce, tako da nema stelovanja. Postoji mogucnost i da je problem i u petom kocionom cilindru, ili u gumenom crevu kod petog kocionog cilindra.

Na tehnickom pregledu treba na osnovu sile da kazu da li levi koci slabo ili desni koci jako-imao sam svojevremeno slican problem sa nejednakom silom kocenja na Kadetu. Majstori su uporno popravljali tocak koji je kocio slabo, ali bez uspeha. Posle sam dedukcijom dosao do zakljucka da taj koci dobro, a da drugi koci prejako, i sam sam resio problem-pakne su bile sa centralnim kanalom, na dobosu je postojao zub u predelu tog kanala, i kako su se pakne potrosile, zub je ulazio u kanal i prakticno blokirao tocak pri malo jacem kocenju.

Bolji servisi treba da imaju i opremu za merenje pritiska ulja u vodovima, sto moze da bude korisno.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Boka poslato 07.10.2011. - 15:11
Sutra cu ici ponovo do majstora i traziti mu da izluftira taj vod, i da mi proveri opet cilindre. Nisam primetio nikakvo grejanje tog tocka. Problem ne smeta u voznji uopste, ne primecuje se i ne oseca nikakva razlika, al valjci ne lazu 100%, a moja glava je u pitanju , jednostavno hocu da budem ispravan najpre zbog sebe a posle i zbog zakona.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Boka poslato 13.10.2011. - 21:04
Znam da nije dozvoljeno pisati dva posta zaredom , ali posto sam dosao do resenja problema , red je da to i podelim sa kolegama na forumu.
Dakle u pitanju je regulator kocenja , ili u narodu poznat kao peti kocioni cilindar koji je zapekao(zaribao). Pokusavam vec 2-3 dana da ga pomocu WD40 spreja razmrdam malo ali bezuspesno , tako da ce najverovatnije doci do zamene novim cilindrom. Hvala kolegama za savet u kom pravcu traziti kvar.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: dsit poslato 31.10.2011. - 13:39
Vidim po avataru da je tvoj laureate pack. Zar nije bila prica da modeli sa abs-om nemaju taj razdelnik,regulator ili sta vec?
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: ppejic poslato 31.10.2011. - 13:40
Laureate bez Pack
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Gagi1/2 poslato 31.10.2011. - 17:17
Citat: Boka poslato 07.10.2011. - 06:30
... Inace auto nema ABS...

Izgleda da Laureat iz 2004. nije imao ABS.  :ne:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: dsit poslato 31.10.2011. - 21:09
Mislio sam da ima. I mislio sam da samo "pack" ima fabricke alu...
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: ppejic poslato 31.10.2011. - 21:15
Nema ni airbag suvzaca, ali to je za neku drugu temu.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Boka poslato 31.10.2011. - 23:52
 :offtopic: Nema ni podizace za zadnja stakla.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Subotičanin poslato 01.11.2011. - 07:15
laurat 2005. regulator kocenja,takodje se pokvario letos 90 evra mu je bila cena,i da,vozilo nema ABS.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Gagi1/2 poslato 01.11.2011. - 08:25
 :ha: 
Citat: Subotičanin poslato 01.11.2011. - 07:15
... 90 evra mu je bila cena...

I ja sam letos menjao regulator kočenja na starom Loganu. Poručio sa Željkovog sajta - cena je bila 2.000 din + poštarina + ruke. Sve ukupno me nije izašlo više od 30 evra!
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Boka poslato 01.11.2011. - 10:08
Zvao sam ovlasceni servis Nis i cena originalnog regulatora kocenja ( 5-ti kocioni) je 7000din, tako da cu ovih dana da narucim od Zeljka za 2000din i zamenim to.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: nik poslato 22.11.2011. - 22:06
Koju mast si koristio za podmazivanje bolcne? Treba da ide neka Renoova za kocnice (ne secam se naziva, a nije mi pri ruci SM u njemu ima naziv), obicne masti ne treba koristiti zbog neotpornosti na visoke temperature.
Pozdrav
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Zoran poslato 22.11.2011. - 23:12
Zar taj regulator nije na promaji a ne na visokoj temperaturi ?
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: nik poslato 23.11.2011. - 18:23
 :c: Izvinjavam se, pitanje je bilo za Keku sa početka teme oko bolcne na kočionim čeljustima. Jbg, gledao sam temu na telefonu i nisam obratio pažnju na broj stranica.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Boka poslato 23.11.2011. - 19:12
Danas zamenjen 5-i kocioni cilindar, narucen je od Zeljka, cena 2000din , postarina 220din , i ruke 300din. Posle zamene sam otisao na proveru na valjcima, sada i zadnji levi tocak koci dobro kao i zadnji desni kada se koci noznom kocnicom, znaci sve ok.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: zac poslato 23.11.2011. - 20:14
Ja za podmazivanje bolcne, koristim aluminujumovu mast, Radna temperatura ove masti je od -30 do + 260oC.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Keka poslato 24.11.2011. - 01:04
Stavio sam litijumsku, to sam imao pri ruci. Za sada sljaka.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: nik poslato 24.11.2011. - 15:04
Hvala Keko.
Inace i mene u poslednje vreme malo zeze sa vucenjem u stranu, pa pretpostavljam da i mene ocekuje ista aktivnost.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Keka poslato 24.11.2011. - 20:30
Idi prvo na neki tehnicki da ti izmere kocionu silu napred i pozadi. Mislim da je sad u toku akcija u AMS za besplatnu proveru kocnica.

Ako je i nazad sila razlicita, onda je problem centralno.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: ppejic poslato 23.10.2012. - 20:30
Kada rukom uhvatim kocnioni sistem na prednjim tockovima, i klimam postoji luft. Kada nogom sutnem tocak iz kocnica se cuje zveketanje ukoliko ne drzim rukom mehanizam.

Svi srafovi (18 i 13) su stegnuti propisno.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: hobbista poslato 23.10.2012. - 21:30
Zveckaju plocice - tako i treba da bude.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: ppejic poslato 23.10.2012. - 22:03
hm, normalno je da se klesta klimaju, a stegnuta su pri tome?
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: hobbista poslato 23.10.2012. - 22:24
Da. Da je drugacije blokirali bi tockovi ili bi se palile plocice.
Nosac kandze (kljesta) mora da stoji cvrsto, a sama kljesta "plivaju".
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: zac poslato 23.10.2012. - 22:37
Tako je...mozda samo da malo ocistis i podmazes vodjice klesta sa tov. mascu..... mozda ce manje klaparati.  :wave:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: drzarkod poslato 22.04.2013. - 13:19
Disk desno ima riseve i od toga jedan krater.....u servisu kazu da je debljina plocica ok i da vozim a onda djuture da menjam sve.  inace presao 81000 km, sve prva ugradnja, nemam nikakve simptome pri kocenju...
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Raja poslato 22.04.2013. - 18:12
U kojem to servisu održavaš auito?
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Logan1.4MPI poslato 17.07.2013. - 20:27
Ja imam sitan problem, kada pustim kocnicu cuje se blago skripanje, znaci pri pustanju nozne kocnice. Sta bi moglo da bude?
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: hobbista poslato 17.07.2013. - 20:45
Poluge paknova (iako ne izgleda da zvuk dolazi odatle).
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: zac poslato 17.07.2013. - 22:03
...tacnije sami paknovi skripkaju o anker platnu..lako se resava, na mestu dodira pakna sa limom trba macnuti vrlo malo grafitne masti...ja tako resio taj problem.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Logan1.4MPI poslato 17.07.2013. - 22:43
Jel opasno ako se ne deluje odmah....? Skoro sam menjao kocione plocice
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: zac poslato 17.07.2013. - 22:46
Ako je skripa iz dobosa kocnice, i ako je ovo sto ja predpostavljam, onda nema opasnosti...ali ipak treba pregledati i utvrditi pravi izvor skripe.  :wave:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: silent poslato 18.07.2013. - 16:52
I kod mene isti slucaj, tiho skripucanje kad pustim papucicu kocnice ili podignem/spustim rucnu.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Logan1.4MPI poslato 18.07.2013. - 17:52
Bas sad htedoh da javim, a kolega me preduhitri... zvuk dolazi od nazad...
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: zac poslato 18.07.2013. - 18:47
Taru paknovi o anker platnu...kao sto rekoh, malo grafitne masti na taruce povrsine i resen problem.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Zoran poslato 18.07.2013. - 18:52
To škripuće na svakom Golfu makar on nosio broj VI. Davno sam to očekivao ali još tog zvuka nema.Jeste to što Žac pretpostavlja... :wave:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Highlander poslato 17.10.2018. - 09:14
U zadnje vrijeme imam problem sa kočnicama na Opel Agili.
Kada kočim postepeno - rade kako treba, ali na jako, iznenadno kočenje, imam utisak da mi papučica "propada" i da znatno, znatno lošije koči, pri čemu se čuje i onaj ružni zvuk kao da je ABS aktiviran, a nije. Nivo glicerina je nepromijenjen u posudi.
Moj majstor mi je rekao da bi mogao da bude glavni kočioni cilindar, nije ni pogledao pločice i diskove za koje mi se čini da su "na kraju svog radnog vijeka". Nivo glicerina je nepromijenjen u posudi.
Glavni kočioni cilindar (sa posudom, idu u kompletu) za Opel Agilu iz 2009.godine sam u Crnoj Gori uspio naći samo kod ovlaštenog uvoznika i servisera, i to po cijeni od, nadam se da sjedite, četiristotinešezdeset eura .  :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley:
I to ga nemaju na stanju (što me baš zaprepastilo  :Smiley:), čeka se iz Njemačke oko mjesec dana.
Draga mi je Agila, znam da je "van svih normi" i da su joj dijelovi skupi, ali ovo je van pameti i toliki novac za glavni kočioni cilindar neću da dam iz principa, taman prodao auto ispod svake cijene.
Btw, novi glavni kočioni cilindar kod ovlaštenog uvoznika i servisera za Dacia Duster u CG je tačno 130 eura. Morao sam da nazovem, da provjerim, možda ih u današnje doba prave od titanijuma ili kriptonita.  :crazy:

P.S. Na Agili je kilometraža na 104.000 km.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Zoran poslato 17.10.2018. - 14:11
Prije svega pogledaj obloge da nisu zapaljene pa sada nemaju dovoljno trenja.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Loganovac poslato 17.10.2018. - 15:00
Kakve su ti gume na toj Agili? Da ipak nije ABS?
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Highlander poslato 17.10.2018. - 17:43
Kasnije sam pošao do vulkanizera da zamjenim prednje i zadnje točkove, jer sam prešao više od 20.000 km na ovim gumama (ljetnje Barum Brillantis 2 u propisanim dimenzijama za Agilu 185/60 R15), pa hajde usput i da provjerim stanje diskova i pločica. Diskovi u solidnom stanju, pločice negdje na pola (mjenjao ih prije 24.000 km), ali su mi prednje gume bile baš pojedene na unutrašnjoj strani, pogotovo desni točak. Sutra idem na reglažu.
Kasnije na jednom pravcu probao malo jače kočenje. Između 70 i 80 km/h, po suvoj cesti, jako kočenje, prvih 33% pritiska naglo i dobro koči, ali bez škripanja (ABS smio bih se zakleti), zatim 33% "propadne" papučica i kao da mi prokliže cijelo auto, na kraju zadnjih 33% opet odlično koči. Primjećujem snažno otimanje lijevo-desno zadnjeg dijela auta, ali ostaje "u pravcu" (po suvoj cesti, napominjem).
Sutra, dakle, prvo reglaža, pa da vidim šta dalje. Javljam se. Hvala vam, drugari, na sugestijama.  :friends: :ziveli:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Keka poslato 17.10.2018. - 17:47
Oteras na tehnicki da premere na valjcima i sve ce biti jasno.

Agila je ista kao Suzuki Wagon R+, mozda je kod njih jeftinije.

Postoje i zamenski delovi, samo vidi preko koga moze da se poruci, ako je to problem

http://ows-cdn.tecdoc.net/ate/home.jsp?server=3&time=17/10/2018-18:44:1#76fd7b799a60ea9274652611431e9362

Dalje, problem moze biti bajato ulje za kocnice koje pri naglom kocenju "prokuva", pojave se mehurici gasa, pa pedala propada.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Highlander poslato 17.10.2018. - 17:58
Hvala, Keka .
Moja Agila je "noviji" model, identična Suzuki Splash-u, sklapa se u Suzukijevoj fabrici u Mađarskoj. Ali ne bih rekao da je kod japanaca išta jeftinije, mada ću sigurno provjeriti.
Dobra ideja, nakon reglaže, idem na valjke, na tehnički.
Ulje (glicerin?) nisam pipnuo za svih ovih 10 godina tj. 104.000 km.  :ces:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: kiconix poslato 17.10.2018. - 19:39
Trebalo je posle 4 god.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Highlander poslato 17.10.2018. - 20:05
Evo, sada sam ponovo pregledao kompletnu dokumentaciju i račune. Kočiona tečnost nije mijenjana ni dolivana za prvih sedam godina održavanja u ovlaštenom servisu, a ni kasnije.
Moj propust, a niko me nije napomenuo. :badmood:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Raja poslato 17.10.2018. - 20:13
Jeste. Keka.  :whistling:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: shole poslato 17.10.2018. - 20:25
Keka me preduhitri sa kočionim uljem,tj.tečnošću. Ja bih to odmah zamijenio. Barem to nije skupo. Meni su prošle godine u Reno Savi provjeravali ulje aparatom,a mjenjano prethodno prije 3 godine,i bilo je za zamijenu. Dvije žute i dvije crvene lampice su gorjele na aparatu.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: MitarMrgulic poslato 17.10.2018. - 21:51
Koliko otprilike kosta zamjena kocionog ulja?
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: bugi poslato 17.10.2018. - 22:43
Uz zamenu ulja, valjalo bi i dobose da proveris, mada ako odes na tehnicki, znaces vec gde je problem
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: speedo poslato 18.10.2018. - 00:00
Citat: MitarMrgulic poslato 17.10.2018. - 21:51
Koliko otprilike kosta zamjena kocionog ulja?

Meni su u nekim servisima ovdje tražili i 20 eur samo za zamjenu kočione tečnosti. Na kraju sam zamjenio na redovnom servisu, ruke za ulje+filter+zamjenu kočione 10 eur/20 maraka.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Loganovac poslato 18.10.2018. - 07:20
Nažalost, zamenu kočionog ulja ne shvataju i ne odrađuju svi na isti način. Meni kad se kaže zamena ulja ja to shvatam kao zamenu kompletnog ulja, ispuštanje starog i nalivanje novog. Međutim, svedok sam da su mi u ovlašćenom servisu zamenili samo ulje u posudi. Pitam šta je ovo, kažu da se ulje menja jer je higroskopno, a dalje u instalaciji nema gde da dođe u dodir sa vlagom iz vazduha pa je dovoljno da se zameni samo u posudi. Izvukli crevom, skinuli i očistili posudu, vratili je i sipali novo ulje.  :ne:
A neko ispušta kompletno ulje, dakle mora da očisti i razradi sisice na kočionim cilindrima i kleštima, da posle zamene dobro odzrači sistem. Neki pak drugi ispuste kompletno ulje pa sistem pune odozdo prema gore, pumpom i crevom. Kažu da onda nema vazduha u instalacijama, pritegnu sisice i vozi.  :ne:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: kiconix poslato 18.10.2018. - 08:37
Jos davno sam dobio savet od majstora koji je radio reparacije kicionih cilindara da je dovoljno da se ulje u posudi zameni jednom u 2-3 godine.
Rece i kad bi to svi radili on bi zatvorio radnju.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Highlander poslato 18.10.2018. - 09:02
Nemoj mi stajati na muku. :ranting:
Neću opširno da pišem, jer pobjesnim da bih pošao nazad u servise da se potučem.

1. reglaža dogovorena za 11:30 !
2. u dva kotorska servisa "sa valjcima" gdje se radi tehnički pregled za registraciju su me odbili, jer "valjci su samo za tehnički za registraciju, ne može vanredno". Pustili bi oni mene, ali ih nadgledaju kamerama iz Podgorice, pa ne smiju da ne izgube licencu. I još par gluposti koje neću da pišem, da ne zauzimam dragocjeni prostor. Da tražim da mi to besplatno odrade, pa bih razumio, ali ovo mi samo razvija paranoične procese u mozgu - ne može biti da su svi K*eteni, a jedini ja "normalan".  :help: :help: :help:
3. zamjena kočione tečnosti je izazvala iskreni smijeh kod četvorice "majstora" jutros. Komentari od "gluposti" i "internetskog pametovanja", nadalje. Onda sam im pokazao servisnu knjigu Opela, gdje lijepo piše da se kočione tekućine mjenjaju svake dvije godine, ali je jedan rekao "ma, to samo tako napišu, da treba, promijenili bi ti u ovlaštenom servisu" ...
Btw, nakon početnog ubjeđivanja da dobro koči, da mi se čini zbog ABS-a, poslije drugog-trećeg naglog kočenja, ipak su svi ustanovili "sanke" poslije početnog dobrog kočenja, ali niko pojma nema zašto, jer se ne pali nikakva signalizacija. Od milion razloga, jedino su svi saglasni da nije zbog stare kočione tekućine, (ovdje zamislite gomilu psovki) !  :ljut: :ranting:

Do reglaže idem da nađem majstora, da ga umolim na koljenima da mi zamijeni kočionu tekućinu, pa se javim sa rezultatima.

P.S. Svaki put mi podigne pritisak poneko na forumu zbog komentara da je @hobbista predaleko, čak na drugom kraju Beograda. Takvima bih od srca poželio "druženje" sa kotorskim "majstorima", pa im onda ne bi bio daleko ni u Norveškoj.

Hvala vam svima, još jednom. :friends: :ziveli:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: dragan383 poslato 18.10.2018. - 10:11
Nazalost, nije dovoljno samo menjati kocionu tecnost u posudi. Naravno, ogroman je stres otpustati zapecene sisice na kocnicama, cesto se neka slomi i onda ispadne da je napravljen problem kojega pre nije bilo. Zato majstori i beze od ovakvog posla.
- Vlaga se po zakonu difuzije nalazi i gore I dole u ulju, pa zato otkazu ugrejane kocnice kada se ta vlaga pretvori u gas. Moguce je da se cestim zamenama ulja u posudi sva tecnost nekako osvezava, opet po zakonu difuzije. Ali, djubre ostaje u cilindrima na tockovima i gomila se. Ja sam tako najpre da bih izbegao stres sa sisicama na kocnicama samo zamenio ulje od hidraulicne komande kvacila (na mom autu kvacilo i kocnice dele istu posudu za kocionu tecnost, samo je odvod za kvacilo vislje pa curenje kvacila nece izazvati otkaz kocnica).
- Btw, ulje kvacila sam dirao jer je, pri npr penjaju uzbrdo, na vise nego uobicajeno ugrejanom motoru pedala kvacila postajala malo tvrdja nego normalno. Pretpostavih da je stara I zaprljana tecnost izazvala zadebljanje gumice sekundarnog cilindra kvacila. Pretpostavka se pokazala kao tacna. Iz cilindra kvacila je na sisicu izasla ogromna kolicina djubreta u providnu flashu na kraju creva nakacenog na sisicu - ovako treba raditi a ne onako majstorski, pritisni pedalu a ulje se rasprsi u vazduh pri blagom otpustanju sisice.
- Posle izvesnog vremena mi djavo nije dao mira, u posudi tecnost super cista, ali djavo me zapitkivao kako li izgleda tecnost u svakom od cilindara na tockovima. Skupih zivce i krenuh redom od tocka do tocka. Prvog vikenda samo prednje, sledeceg zadnje. Kolicina djubreta u sabirnoj flashi je bila da se covek zaprepasti. Priznajem, 10 godina ulje nije dirano, a na redovnim servisima prvih pet godina pod garancijom su ocigledno izbegavali da ovo urade, upravo zbog moguceg lomljenja sisica na kocnicama.
- Stara i uprljana kociona tecnost brze upropasti cilindar na dobos kocnicama nego na prednjim diskovima, pa se u voznji to ne primeti, tek na tehnickom. Nakon otkaza ovaj cilindar mora da se menja, pa onda kao kolateralna korist dodje do zamene kocionog ulja - mada je jeftinije bilo menjati ulje po preporuci proizvodjaca vozila. A jos gore je ako "ode" glavni kocioni cilindar...
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Loganovac poslato 18.10.2018. - 11:43
10 godina je 10 godina, ali u kočionim sistemu ne bi smelo da postoji bilo šta što bi napravilo to "đubre" osim možda kočionih creva, ako su od nekvalitetne gume pa se posle dužeg vremena ona počne da raspada. Gumice na kočionim cilindrima apsolutno ne bi smele ni da mrdnu. A ono što si napisao o gumicama cilindra kvačila može da posvedoči da nešto zaista nije kako treba - da li kvalitet gumica ili samo hidraulično ulje koje ti pojede sve gume u sistemu kočnica/kvačilo.

BTW, moram da se osvrnem na fenomen ključanja ulja (vode u ulju) u cilindrima - ovo možđe da se pojavi isključivo u slučaju dužeg prekomernog kočenja, odnosno dužeg pregrevanja kočionog sistema, nikako maltene trenutno kako kolega Highlander napisa. Kočione obloge same po sebi nisu baš neki provodnici toplote, plus treba zagrejati njihove čelične nosače, pa onda klip koji treba da se zagreje ko ringla da bi ulje dostiglo temperaturu ključanja vode, da ne zaboravimo da će i ono termosifonski cirkulisati u cilindru i zagrevati njegove zidove.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: dragan383 poslato 18.10.2018. - 13:10
Citat: Loganovac poslato 18.10.2018. - 11:43
10 godina je 10 godina, ali u kočionim sistemu ne bi smelo da postoji bilo šta što bi napravilo to "đubre" osim možda kočionih creva, ako su od nekvalitetne gume pa se posle dužeg vremena ona počne da raspada. Gumice na kočionim cilindrima apsolutno ne bi smele ni da mrdnu. A ono što si napisao o gumicama cilindra kvačila može da posvedoči da nešto zaista nije kako treba - da li kvalitet gumica ili samo hidraulično ulje koje ti pojede sve gume u sistemu kočnica/kvačilo.

BTW, moram da se osvrnem na fenomen ključanja ulja (vode u ulju) u cilindrima - ovo možđe da se pojavi isključivo u slučaju dužeg prekomernog kočenja, odnosno dužeg pregrevanja kočionog sistema, nikako maltene trenutno kako kolega Highlander napisa. Kočione obloge same po sebi nisu baš neki provodnici toplote, plus treba zagrejati njihove čelične nosače, pa onda klip koji treba da se zagreje ko ringla da bi ulje dostiglo temperaturu ključanja vode, da ne zaboravimo da će i ono termosifonski cirkulisati u cilindru i zagrevati njegove zidove.

- Kako nastaje "djubre" u sistemu? Sveze ulje za kocnice poseduje antikorozivna svojstva i vrlo je "prijatno" za gumu. Staro ulje, osim naravno vlage, nema ni jedno od dva pomenuta dobra svojstva. Znaci, djubre cine sitne cestice korodiranog metala spale sa unutrasnjih delova metalnih creva i sitne gumene cestice spale sa unutrasnjih delova fleksibilnih gumenih creva. Vrlo se lepo vidi kada se stalozi na dnu providne flashe koriscenje za ispustanje ulja na sisicama. Znaci, jedina greska je neblagovremena zamena kocionog ulja.

- Slazem se sa opisom fenomena kljucanja. Zato vecina vozaca koja ne vozi mnogo ostro ni sa jednom staroscu kocionog ulja nece imati otkaz kocnica. Ali, pri dugom spustanju sa planine ako se motor vrlo pazljivo ne koristi kao kocnica u nizem stepenu, onda neko ko zivi i vozi svoje vozilo sa starim kocionim uljem u ravnici ode niz provaliju kada mu kocnice otkazu.

- Ja sam nazalost isprobao jos jednu stvar "kako ne treba" za primer. Nekada davno, na jednim svojim starijim kolima sam stavio nove plocice na sva cetiri diska, I da bi kao ocistio i diskove (budala, priznajem), namernu niz Divcibare kocio sve vreme sa menjacem u leru, relativno manjom brzinom, na srecu. Onda mi je prokljucao azbest na plocicama (I OVA POJAVA POSTOJI!!! a vazi i sa novim kocionim uljem). Pedala tvrda, ali ne koci. Vrlo cudan osecaj. Zato kamioni moraju onako nizbrdo da idu. Spasoh se medjugasom u prvu...

-
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: saša61beograd poslato 18.10.2018. - 14:25
Ako je sistem hermetički zatvoren,a jeste,kuda ulazi ta vlaga?
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: dragan383 poslato 18.10.2018. - 14:48


Pa nije sistem zatvoren, na chepu na posudi se nalazi odushka za vazduh, vlaga ulazi tu. Pri trosenju plocica I pakna se nivo tecnosti u posudi spusta - to nije curenje.

Btw, pri zameni plocica se tecnost vrati u posudu, jer zbog ugradnje nove plocice, vece debljine od one istrosene, mora klip da se potisne nazad. Ako je ulje suvise zaprljano u kocionim cilindrima, onda, kada se klip vraca on gurne djubre ka ABS I glavnom kocionom cilindru. Na zdravlje.

Chak I zatvoreni sistemi za hladjenje imaju odushku na oprugu.

Bolje je pitanje zasto ne naprave potpuno zatvoren sistem za hidraulicne kocnice i onda ne bi bilo vlage. Verovatno bi dara prevrsila meru, a ostaje problem gubitka antikorozivnih (za metal) I konzervacijskih (za gumu) svojstava kocionog ulja. Do degradacije dolazi i bez vlage, naprimer zbog stalnih ciklusa grejanja i hladjenja tecnosti, pa je zamena neizbezna svejedno.

Btw, jednom otvorena ambalaza sa kocionim ulje - i novo ulje u ambalazi vec pocinje da skuplja vlagu, zato se to prodaje u malim pakovanjima, nije kao motorno ulje.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Highlander poslato 18.10.2018. - 19:41
Nastavak "Sumrak sage" . Zavalite se u udobnu fotelju, ako imate slabije nerve popije par apaurina sa npr. votkom, zamislite tihi zvuk gusala kao light-motiv u pozadini, i idemo ...

Jedino što sam uspješno završio jutros (danas) je bila reglaža. Posjeo sam u auto još tri "majstora" i pokazao im u čemu je problem sa iznenadnim kočenjem. Prva dvojica su se složila sa mnom nakon trećeg-četvrtog kočenja, a kada sam htio i trećem pokazati "proklizavanje" auto je počeo da koči kao lud, po svim pravilima, da ga poželiš ...  :fiju: Da li se "zagrijao" ili šta, nemam pojma, ali nakon sat vremena, kad sam se vratio na posao, ponovo je kočio "po starom", sa "sankama". Tada sam primjetio mali trag od kočione tekućine koji je iscurio ispod čepa, dvije-tri kapi najviše.

Prvi majstor neće da mi promijeni kočionu tečnost, jer Opel nije iz "brenda" sa kojim radi, drugi neće zato što to niko ne radi, pa da mu se ne smiju, treći (kod kojeg je počeo normalno da koči) je rekao da će mi promijeniti kočionu tečnost, ali tek kad budem mjenjao pločice, za jedno 10.000 km, ili ovim tempom slijedeće godine u ovo doba, usput napominjući da ima odlične Brembo pločice, a za cijenu ćemo se dogovoriti, a i gume bi trebao bolje, on slučajno prodaje Uniroyal, pa .....

Braćo draga, da mi je zamijeniti kočionu tečnost, rodio bih se. Imao sam i super-sreću, drugi majstor ima rođaka koji radi u jednom od dva pomenuta servisa "sa valjcima", pa kad opet budem htio da provjerim auto, da se javim njemu, pa će mi on uhvatiti vezu kod rođaka, da mi vanredno probaju kočenje auta na valjcima, jer nema šanse da oni to rade nekome ko nije na registraciji, a rođak mu duguje neku lovačku municiju, pa bismo mogli napraviti trostruku kompenzaciju, bla-bla-bla ... Sjeća li se neko "Zone sumraka" ? Rade Pendrek, godina četrdeset, po zanimanju policajac.....

Sve u svemu, nemam ni vremena, ni živaca, ni novca, da rješavam ovo pitanje za sada, tako da sam primoran da laganije vozim Agilu, a ionako sada počinjem sa većom eksploatacijom Dustera, pa da ako se Agila samopopravi do proljeća.
Osjećam se iscrpljen i fizički i psihički kao da sam radio pet dana bez spavanja. Osjećam se silovanim u mozak. Dobijam fobiju i gomilu kompleksa niže vrijednosti od razgovora sa kotorskim "majstorima".
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: VaskezNS poslato 18.10.2018. - 20:56
 :Smiley:

Druže, a da ti sam zameniš kočnu tečnost ? Sigurno ne sa vakuumiranjem i ispiranjem sistema, ali makar najveći deo, onaj koji se nalazi u posudi ?

Uzmi špric i odgovarajuću cevčicu na njega, pa malo po malo izvuci svu tečnost. Pa dolij svežu. Vremenom će se izmešati ostaci stare i nove, svakako će biti svežija nego ova sada. Samo nemoj da "cediš" do kraja kad budeš izvlačio, da ne uđe vazduh u glavni kočni cilindar - onda ti ne gine luftiranje celog sistema (ja se zezno jednom tako  :bonk:)

Nego sad mi nešto pade na pamet - da tebi servo kočnice nije prozviždao ???

p.s. namerno pišem "kočna", "kočni" umesto "kočiona", jer davnih dana mi je jedno umno lice sa Instituta za motorna vozila u NS (pri Mašinskom falultetu na FTN) rekao - "Uređaj za zaustavljanje se ne zove 'kočionica' nego - 'kočnica'   :nami:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: bugi poslato 18.10.2018. - 21:55
Ne bi trebao servo da pravi ovakvu zavrzlamu, al opet drukaj u mestu kocnicu pa ces videti dal otvrdne i sisti vazduh u kabini.

Moj tip je da ti je problem u zadnjim kocnicama, cenim da nisi nista tu radio do sad?
Koliko si promenio kompleta prednjih plocica/diskova do sad?

Sad mi jasna cena od 460 evra za kocioni cilindar, 100% je porucuju u kompletu sa servom😂
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Loganovac poslato 18.10.2018. - 23:53
Citat: VaskezNS poslato 18.10.2018. - 20:56
p.s. namerno pišem "kočna", "kočni" umesto "kočiona", jer davnih dana mi je jedno umno lice sa Instituta za motorna vozila u NS (pri Mašinskom falultetu na FTN) rekao - "Uređaj za zaustavljanje se ne zove 'kočionica' nego - 'kočnica'   :nami:

Poznata stvar, vole "umna lica" (profesori i oni koji pate što to nisu) da se prave pametnijima nego što jesu. Ako je sa Instituta za motorna vozila pri FTN, nije sa Filozofskog fakulteta, odnosno nije lingvista. Pridev "kočioni" nije nastao od imenice "kočnica" već od glagola "kočiti". Taman i da je lingvistički pravilnije "kočni" nego "kočioni" zapitaj se zbog čega si osećao potrebu da to posebno objasniš - zbog toga što niko tako ne govori (osim stanovitih profesora filozofije na Mašinskom  fakultetu). Uostalom, srpski jezik je i nastao po Vuku od jezika svinjara i govedara, nema potrebe da sad tu nešto palamudimo.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: dragan383 poslato 19.10.2018. - 09:59
Preventivno, pre pojave problema, zamena kocionog ulja u posudi ne moze da smeta, svakako ce osveziti ostatak ulja. Ja tako radim sa antifrizom jer se plasim lomljave metalnog cheap na bloku motora pa ispustim 2-3 litre na plasticnom chepu hladnjaka i toliko dolijem svake godine. Davno sam probio termin redovne izmene na 2 godine, (stariji tip antifriza). Ni ovo nisu radili u garantnom roku, verovatno se isto plashe otpustanja metalnog chepa. E sad, antifriz kruzi po sistemu pa je osvezavanje svakako neposrednije.

Ako su problemi vec nastali, izmena ulja u posudi najverovatnije nece dati rezultat. Prikacio sam sliku ulja koje se stalozilo po ispustanju iz sekundarnog cilindra kvacila  (ona poznata tehnika gde pomocu creva na sisici potopljenog u flashu sa malo nove tecnosti sprecavate vracanje vazduha u sistem). Kasnije, posle nekoliko meseci, kada sam ispustao ulje iz kocnica (a kvacilo I kocnice dele istu posudu) iz svakog od kocionog cilindara takodje je izlazila ovakava prljavstina iako je zbog menjanja ulja u kvacilu posuda postala kristalno cista. Rutinski, istovremeno ispustih iz sekundarnog cilindra kvacila ponovo ulje. Sada je bilo potpuno cisto - znaci cirkulacija ulja izmedju pojedinih delova sistema koji se racvaju kod posude je prakticno nepostojeca.

Prljavstina dere prianjajuce delove zaptivnih gumica i otvrdnjava ih, nekad je prekasno ako ulje nije menjano na vreme.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: VaskezNS poslato 19.10.2018. - 10:45
Citat: Loganovac poslato 18.10.2018. - 23:53
Poznata stvar, vole "umna lica" (profesori i oni koji pate što to nisu) da se prave pametnijima nego što jesu. Ako je sa Instituta za motorna vozila pri FTN, nije sa Filozofskog fakulteta, odnosno nije lingvista. Pridev "kočioni" nije nastao od imenice "kočnica" već od glagola "kočiti". Taman i da je lingvistički pravilnije "kočni" nego "kočioni" zapitaj se zbog čega si osećao potrebu da to posebno objasniš - zbog toga što niko tako ne govori (osim stanovitih profesora filozofije na Mašinskom  fakultetu). Uostalom, srpski jezik je i nastao po Vuku od jezika svinjara i govedara, nema potrebe da sad tu nešto palamudimo.

:offtopic:

Nema potrebe, ali palamudimo, i nisam prvi počeo...Dakle, osetio sam potrebu da objasnim zašto koristim ovaj način da neko ne bi pomislio da je greškom. Stanoviti profesori (ali ne filozofije, ispravljam tvoju grešku) ovo nisu tražili kao molbu ili preporuku, već kao zahtev da se u naučnim radovima koristi termin koji ja, eto koristim, pa eto i dalje poštujem. I poštovaću, bez obzira što ovaj forum nije "naučni rad", ali ne moram da koristim jezik "svinjara i govedara", kada već imamo neka umna lica oko nas, i koja svoje diplome sigurno nisu kupila na Giga-Mega univerzitetima.

p.s. mož' obrisati ovaj blok i tvoj post, kroz 11h (toliko je i tvoj post stajao)  :)

Da se vratim na temu..

@Highlander - kada se desi "sankanje" u radu kočnice, da li moraš da ponoviš dejstvo na pedalu da bi se vratila sila kočenja, ili se vrati "sama od sebe" ?



Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Highlander poslato 19.10.2018. - 11:04
Citat: VaskezNS poslato 19.10.2018. - 10:45

@Highlander - kada se desi "sankanje" u radu kočnice, da li moraš da ponoviš dejstvo na pedalu da bi se vratila sila kočenja, ili se vrati "sama od sebe" ?


"Sankanje" je u srednjoj trećini (otprilike) jednog pritiska kočnice, naglo i do kraja. Dakle, Prva trećina - odlično kočenje, druga trećina - sankanje, treća trećina - odlično kočenje do zaustavljanja. Cijeli taj proces traje svega par sekundi, pa ne mogu baš tačno da odredim.
Kada ponovo pokrenem auto i dovedem ga do 60-80 km/h i ponovo zakočim naglo, dobijam istu stvar. Nakon tridesetak takvih maltretiranja kočnice, auta i saputnika, počinje kočiti odlično, bez "sankanja", ali samo do prve pauze od par minuta bez kočenja, kada se vraća na staro.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: VaskezNS poslato 19.10.2018. - 17:57
Da, napisao si ranije: ".. prvih 33% pritiska naglo i dobro koči, ali bez škripanja (ABS smio bih se zakleti), zatim 33% "propadne" papučica i kao da mi prokliže cijelo auto, na kraju zadnjih 33% opet odlično koči. Primjećujem snažno otimanje lijevo-desno zadnjeg dijela auta.."

Liči na vazduh u sistemu zaista, ali ne bi se smeo isključiti ni glavni kočni cilindar. A to "otimanje" zadnjeg dela, možda u tom momentu izgubi silu kočenja na zadnjim točkovima  :ces:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Keka poslato 19.10.2018. - 19:48
Dva dana filozofiranja i gledanja u pasulj, do sada je mogao 10x da zameni ulje i izluftira sistem.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: VaskezNS poslato 20.10.2018. - 08:04
Tačno. Majstori nisu od pomoći očigledno, pin-point problema je teško uraditi, ostaje sistem eliminacije.

Dakle prvo, kao što reče Keka:

1. Zamena ulja u posudi
2. Luftiranje sistema (ispustiti što više starog ulja iz sistema tokom odzračivanja)
3. Dolivanje ulja u posudu

Ovo su inače najjednostavniji/najbrži/najjeftiniji koraci...pa da vidimo, ima li rezultata.

@Highlander - ima li ta Agila peti kočni cilindar, da li možda znaš ?

Ne znam da li je dozvoljeno pozivati se na tekstove sa drugih foruma, pa ću ti poslati jedan link na pp.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Andrix poslato 20.10.2018. - 09:27
A mozda bas taj 5-cilindar zeza, pa je rezultat da radi/ne radi/radi
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: nik poslato 20.10.2018. - 10:15
Koliko je meni poznato, vozila koja imaju ABS nemaju peti cilindar (koji ce im kad sistem ne dozvoljava blokiranje tocka, bez obzira na opterecenje zadnje osovine).  :ces:
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Highlander poslato 05.12.2018. - 08:43
Epilog :

Išao sam redom, od "jeftinijih" prema "skupljim" kvarovima, jer uz nemogućnost da stavim auto na valjke, sve se svelo na rekla-kazala, a do Podgorice mi se nije išlo, jer sam i ovako u strahovitom cajtnotu.

1. Zamijenio kočionu tečnost (40 eura kod "ovlaštenog") - bez rezultata. :ljut:
2. Zamijenio prednje dvije gume po preporuci glavnog "majstora" (inače, neostvarenog "trkača") kod "ovlaštenog" - bez rezultata.  :ljut:
    Dvije su mi gume ionako trebale, pa to ne računam u nepotreban trošak. Btw. stavio zimske Vredestein Snowtrek5 185/60/R15 60 eura/kom.
3. Naručio zamjenske diskove, disk-pločice i gurtne i - voila ! Kočenje po svim propisima !  :woo-hoo: :woo-hoo: :woo-hoo:
  Iz svega ovoga nisam naučio ništa. Jer i diskovi, i disk-pločice, i gurtne su bile "pri kraju", ali ništa od toga nije bilo "pod hitno", sve je moglo "barem još desetak-dvadeset hiljada". ?! Znači da je od svih tih komponenti "pred kraj" ukupan rezultat bio katastrofalno kočenje. I, da, zamjenske dijelove sam platio ukupno 105 eura plus 35 eura za ruke, dok su mi kod "ovlaštenog" dali ponudu samo za gurtne 145 eura.  :crazy: Za diskove i pločice ih nisam ni pitao.

Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Boka poslato 29.12.2020. - 21:06
Prosle godine prilikom registracije , na valjcima pokazao da zadnji desni tocak lose koci na noznoj kocnici, u granicama dozvoljenog ,rucna koci odlicno.  Prodje godina i juce nova registracija. Isti zadnji desni tocak ne koci dobro ni na noznoj , ni rucnoj. Momci koji rade tamo (sve kod njih registrujem logana) na brzinu rasturise zadnji desni tocak , propisao kocioni cilindar.
Potreban savet , da li menjati samo taj neispravni cilindar , ili staviti nove cilindre za oba zadnja tocka i nove gurtne. Logan na 113kkm , zadnje kocnice su fabricke , nista nije menjano do sad.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Zoran poslato 29.12.2020. - 21:17
Samo cilindar. Kada bi izmjerio prečnik klipa bilo bi dobro da ti bude savjest čista. Treba biti isti na starom i novom.
Lijepo sve osuši, pakne prešmirglaj i piči.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Bata83 poslato 01.01.2021. - 11:56
Kupi samo jedan cilindar ali po meni je naj bolje poneti stari kao uzorak, ako planiras menjati pakne onda njih obavezno poneti.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Keka poslato 02.01.2021. - 10:47
Najbolje je kopiti set za reparaciju. Tako su meni uradili u Reno Savi kad je pricurio cilindar. Jednom namocene obloge kocionim uljem nikad vise nece raditi kako treba.

Postavljen je ovaj  https://www.rexbo.de/roadhouse/bremsensatz-trommelbremse-spk319903

Pre kupovine treba ustanoviti koji sistem je na autu, stavljali su tri razlicita proizvodjaca-Lucas/TRW, Bosch i Bendix.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Boka poslato 04.01.2021. - 21:12
Hvala na savetima , bice reseno posle praznika. Kolko se secam prednje su ove prve 99% ,  koje je Keka napisao Lucas/TRW. Kao i uvek , izvestaj ce biti na forumu.
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Lazar@ poslato 15.04.2021. - 19:58
Lupkalo mi nesto pod pedalu kocnice...
Kao da ima luft negdje.  :ces:

Kad sam stavljao ljetnje gume, vidim da su plocice dosle na minimum, 2.5mm...Pretpostavio sam da lupkaju plocice jer sam mislio da imaju lufta jer su istrosene.

Medjutim kad sam krenuo da radim lijevi tocak, eto problema...Klizaci potpuno zapekli, celjust niti stiska niti otpusta kako treba, vec nesto preskace...

Klizac sam jedva izvadio i bio je potpuno rdjav  :ljut:
Stavio sam ga u busilicu umjesto burgije, puni gas i vodobrusni papir 800-1500-2000.
Dosao je kao nov, podmazao silikonskom mascu.

Kocnice za sad rade kao nove, vjerovatno nece morati da se mijenja celjust, ali nastavicu da pratim stanje  :ces:

(https://i.postimg.cc/0jZ7yX0y/IMG-20210415-190030.jpg)
(https://i.postimg.cc/fWvcCkQQ/IMG-20210415-191139.jpg)


Topla preporuka za TRW pakne, stavljam ih po drugi put.
Dodje full pakovanje, limovi, senzori za potrosenost, novi srafovi za celjust, pakne.
Koce super, tihe su i ne prase puno.
Nisu skupe ni malo, 15.5e za sandera.
Dok su jeke divlje no name 14e

(https://i.postimg.cc/26hwrxt1/IMG-20210415-175451.jpg)

(https://i.postimg.cc/jjJ64XtM/IMG-20210415-181712.jpg)
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: Zoran poslato 15.04.2021. - 20:22
Čestitam
Naslov: Re: Problemi sa kocnicama
Poruka od: dekiv68 poslato 16.04.2021. - 12:51
Baš su bile istrošene pločice, kao kod mog Punta samo što su mene koštale 11,36 eura