DACIA Forum Srbija

DACIA => DACIA => Vozila članova => Temu započeo: KizaHood poslato 12.10.2020. - 23:35

Naslov: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: KizaHood poslato 12.10.2020. - 23:35
(http://www.dodaj.rs/images/IMG_0617.th.jpg) (http://www.dodaj.rs/image/LrLllI)
(http://www.dodaj.rs/images/IMG_0618.th.jpg) (http://www.dodaj.rs/image/LrL7PT)
(http://www.dodaj.rs/images/IMG_0610.th.jpg) (http://www.dodaj.rs/image/LrLWeu)

Evo, kao što najavih :whistling:

Doduše, ispade Prestige umesto Essentiala, a evo i zašto:
-Essential kakav sam jurio je mogao samo da se naruči (pa kad stigne, kažu 3-4 meseca, a i to dabogda)
-Zbog skoka cena, taj Essential bi me izašao 14,5Ke (sa dodatkom modularnost i radio)
-Prestige sam dobio po staroj ceni, 15,5Ke

Znači, za 1000 EUR dobih auto ODMAH, plus sa gomilom džidža-bidža :nami:


Utisci za sad:

VELIČINA: Prvo sam se osećao kao da vozim kamion i da ću da udarim sve što mi je u vidokrugu. Nikako nije pomoglo što se prva vožnja odvijala u Nišu, po gužvi izazvanoj preformulacijom naplatnih rampi koja je gomilu saobraćaja sa auto-puta izmestila kroz gradsko jezgro. Danas je već bolje :to:

MOTOR: Ujeda. Ne smem preko 3000 RPM zbog razrade, ali i u tako niskim obrtajima obećava :respect: U rasponu 2500-3000 RPM u petoj osetno ubrzava. Moooožda to ima neke veze sa činjenicom da mi je prethodni auto bio Lada Niva :nami:

MENJAČ: Vrh. Sviđa mi se što za rikverc nije potrebna nikakva posebna mantra, nego ga samo zavališ desno dole i toeto; a onda se i kamera za rikverc sama pali :lazy:
Neki bi rekli da bi voleli 6. kao na 1.3Tce. E, ali zato je 5. ovde o-ho-ho dugačka, bar u porećenju sa meni poznatim autima: Pri 3000 RPM, brzine su:

-Škoda Fabia:   oko 90Km/h*
-Lada Niva:      oko 100Km/h*
-Dacia Duster:        112Km/h*

*)Stvarne GPS brzine, ne one laži što ih serviraju brzinomeri

Znači, u 5. kad ga razvučeš na 4000 RPM - puna kapa! A 5000 ne'š da dostigneš da ga [BEEP!], o "crvenim" obrtajima da ne govorimo (pod navodnicima, jer ih na satu nema).

BRZINOMER: Retko precizna sprava! Laže samo za 3Km/h. I to konstantno: 33=30, 63=60, 103=100, 115=112, dalje kad se završi "razrada motora". Plus, ima i digitalni na BC.

POTROŠNJA: Da ga [BEEP!]. E da mi je neko rekao da ću na autu 2020. godište potrošnju i dalje da merim na digitronče... :fiju:
Uglavnom, gorela crvena lampica, sipao "do vrha" (tj. 80%), stalo 25 l, od tad prešao 280Km a da se još uvek nije pojavila crvena lampica ponovo. Dakle za sad ocena: potrošnja prava sitnica :lux:

Sve u svemu: kamion, avion, svemirski brod, VRH! :ziveli:



E sad, red je i za malo kuđenja, mada su sve to sitnice:

START/STOP: Pa dobro breeeee :banghead: Ako mogu druge specifične opcije po defaultu da budu ISKLJUČENE (limitator, tempomat, ECO...) što je ovo po defaultu uključeno? Možda sam "old school", ali dok ne nađem dokaz da ova opcija nije štetna po auto, smatraću je štetnom. Koji bre motor "voli" da ga drkaju svaki čas pali-gasi? Pa i sijalica crkne kad joj se to radi...

DIZALICA: Aaaaaa, beeee, pa di je dizalicaaaa? :ljut: U pregratku za dizalicu stoji samo električna pumpa i neki komadi stiropora :ranting:

"SAVETNIK ZA ŠALTANJE": Lud k'o struja! Savetuje šaltanje u višu čim pređem 2000RPM :badmood: A bukvalno NIKAD nije savetovao da prebacim u nižu, čak i kad motor počne da se trese. Pa dobro bre, jel' toliko komplikovano da mu se napiše par dodatnih redova koda da razlikuje benzinca od dizelaša? :conf:

KORUBE: Prednje su tu, zadnjih gi nema :hm: Verovatno se kod 2WD vozila zadnji točkovi i ne okreću, samo služe za ukras :banghead:

KUKA: Brutalno visoka cena ugradnje! 450 im ludih patuljaka :banghead: A diskretno su mi stavili do znanja da se ne igram sa garancijom tražeći nešto sa strane...

UPUTSTVO ZA UPOTREBU: Iz januara 2019. :ljut: Kad moj motor nije ni postojao :doh:


E sad, mislio sam i veličinu "boce" da navedem kao nedostatak, ali s obzirom da se najavila vrlo niska potrošnja, možda i nije...
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: szs poslato 13.10.2020. - 00:24
 :too: :lux: :lux:
Lepo da posluži i puno km
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: cika mili poslato 13.10.2020. - 04:52
Citat: KizaHood poslato 12.10.2020. - 23:35

"SAVETNIK ZA ŠALTANJE": Lud k'o struja! Savetuje šaltanje u višu čim pređem 2000RPM :badmood: A bukvalno NIKAD nije savetovao da prebacim u nižu, čak i kad motor počne da se trese.

170 Nm pri 2.000 o/min (gas)
160 Nm pri 2.750 o/min (na benzin)
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: Zoran poslato 13.10.2020. - 05:18
Sretna vožnja
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: shole poslato 13.10.2020. - 06:31
Neka je sa srećom! :aplause:
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: kiconix poslato 13.10.2020. - 06:34
 :aplause: :ziveli:
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: Veterinar poslato 13.10.2020. - 07:28
Detaljno i kritično. Svaka čast. Neka te lepo služi.  :aplause:
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: Goran25 poslato 13.10.2020. - 08:00
Čestitke na kupovini.

Prvu vožnju bih odradio do Jagodine, preko Donje i Gornje Sabante. Uživanje u Dusteru i prelepom okruženju
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: Aleks poslato 13.10.2020. - 08:09
Čestitam, neka te lepo služi!!!🙂
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: slavko_bgd poslato 13.10.2020. - 08:11
Neka je srećna kupovina i želim da auto dugo i lepo služi.

STOP&START: ima smisla samo u ekstra-urbanim uslovima kada se više stoji u mestu nego što se vozi. Motoru neće biti ništa zbog toga. Po "defaultu" je uvek uključen jer se emisija gasova i potrošnja goriva homologuju sa S&S-om. Ako znam da svaki gram CO2 koji se izmeri preko 95g debelo košta i ulazi u finalnu cenu automobila - nije mi teško da stisnem dugme i da ga isključim.

DIZALICA: isporučuje se sa ključem za točkove uz rezervni točak ili ne isporučuje se ako vozilo ide sa setom za reparaciju pneumatika. Vozači danas umesto dizalice nose bejzbol-palicu ili palicu za golf, šta kome više leži. Takav je trend danas.

POTROŠNJA GORIVA: ne radujte se previše je kod Dastera zbog aerodinamičkog otpora drastično raste potrošnja goriva kada brzina pređe 120km/h. Daster jekralj puteva gde se ne prelazi 90-100km/h.

MENJAČ: možda bi lepo bilo imati 6-stepeni manuelni ili čak 7-stepeni EDC menjač ali i ovaj 5-stepeni u varijanti 2WD sasvim lepo radi posao. Obzirom da je motor turbo 5-ta brzina jeste malo duža i moj neki utisak je da je prenosni odnos sasvim OK za normalnu vožnju od 90 - 130km/h.

REZERVOAR ZA PLIN: prečnik je ograničen izduvnim loncem i deformacionom zonom a visina klirensom i estetikom vozila. Lično, nikad ne bih kupio Dastera kojem kao Ladi Nivi iz bulje viri bojler. Kolika god da je potrošnja plina, za razliku od pre 20 godina danas je gotovo na svakoj pumpi u ponudi.

ZADNJE KORUBE: u varijanti 4WD da, u varijanti 2WD nema potrebe za njima. To je "inženjersko" i "marketinško" razmišljanje. Kome to znači uvek ih može naknadno montirati;

KUKA ZA VUČU: cene nikada ne komentarišem pa neću ni ovaj put. Mislim da naknadna ugradnja vučne kuke nema veze sa garancijom na vozilo ali to treba proveriti. Kuka svakako podleže atestiranju i mora biti homologovana za Dastera da bi prošla atest.

UPUTSTVO ZA UPOTREBU iz 2019 godine je apsolutno adekvatno tom vozilu i njegovom motoru. Datum izdanja uputstva za upotrebu uopšte nije bitan jer se uputstvo planira, edituje, lektoriše i štampa mnogo pre početka prodaje vozila.

"SAVETNIK ZA ŠALTANJE" je jedna od "retard friendly" opcija koja je namenjena vozačima sa oštećenim sluhom a ideja je kao smanjenje potrošnje goriva prebacivanjem u viši stepen prenosa. Mene lično nervira i ne volim je ni na jednom automobilu.

U poređenju sa 1.5dCi osećaj vožnje ovog benzinca mi se više dopada. Daleko više i od 1.6 sCi motora koji je za moj ukus i temperament trom a koji me je opet prijatno iznenadio lakoćom vožnje po gradu, tišinom i niskom potrošnjom benzina. Motor 1.5dCi ima smisla u Dasteru koji se koristi ili pretežno u nekim teškim terenskim uslovima ili kao komercijalno vozilo za prevoz tereta. Za svakodnevnu gradsku i vangradsku vožnju, pogotovo u varijanti sa tng-om mislim da je 1.0 ECO-G odličan izbor.

Tako da još jednom od srca čestitam kupovinu i želim da vas auto lepo čuva i lepo vozi.  :ziveli:
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: Loganovac poslato 13.10.2020. - 08:43
U zdravlju da se izvozate!  :ziveli:

Svaka čast na izboru i predstavljanju, s druge strane svaka čast našem Slavku na komentarima. Nema šta - najbolji smo kako god okreneš!  :cool:
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: bind poslato 13.10.2020. - 10:20
Bravo,neka te lepo sluzi i ti njega i dugo da ga vozis i uzivas u njemu.
U najavi za iducu godinu je i  smanjenje akciza na tečni naftni gas , umesto subvencije kao za hibride i električna vozila.
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: silent poslato 13.10.2020. - 14:27
У здрављу да те служи и да се безбрижно и дуго возиш у њему!  :ziveli:

Славко, хвала на веома корисним коментарима!
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: zzechner_sk poslato 13.10.2020. - 18:34
Čestitke za kupovinu  :dobro: U zdravlju i sigurnosti vožnje, uz uživanje u svakom kilometru  :ziveli:
I stražnja stakla zatamnjena, mrak... :jea:
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: miki-bgd poslato 13.10.2020. - 21:15
Srecna kupovina!  :wave:
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: MitarMrgulic poslato 13.10.2020. - 21:52
Sretno drugar!

I meni je Logan došao bez dizalice, ali je stigao ključ za šarafe točkova :)

Kupio sam rezervnu felgu i gumu, ali nikako da kupim i dizalicu, mislim da nije skuplja od 15-20 eura, ali da nervira što je nema, slažem se-nervira.

Sretno i puno lijepih kilometara :)  :too:
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: KizaHood poslato 15.10.2020. - 21:30
Fala, fala :ziveli:

Citat: slavko_bgd poslato 13.10.2020. - 08:11

POTROŠNJA GORIVA: ne radujte se previše je kod Dastera zbog aerodinamičkog otpora drastično raste potrošnja goriva kada brzina pređe 120km/h.

Ha, prethodni auto mi je na >120Km/h trosio 13l/100Km, tako da nema sanse da budem razocaran :to: A sto se aerodinamike tice, Duster mi u odnosu na Nivu lici na Pontiac :too:

Citat: Goran25 poslato 13.10.2020. - 08:00
Prvu vožnju bih odradio do Jagodine, preko Donje i Gornje Sabante. Uživanje u Dusteru i prelepom okruženju

U pa tuda idem redovno, narocito letos dok su njihovi bazeni radili, a nasi nisu. (to zbog zene&dece, meni i ovo nase jezero vrsi pos'o)

Citat: cika mili poslato 13.10.2020. - 04:52
170 Nm pri 2.000 o/min (gas)
160 Nm pri 2.750 o/min (na benzin)

S'a znam, malo mi ovo suvise velika razlika. U praksi je prilicno mrcinast na 2000RPM, zivne preko 2500, tako da cenim da voznja u opsegu 2000-2500RPM sluzi samo svrsi ekonomije. Mozda mu je tad najveci obrtni moment, ali ima premalo konja, a nekako mislim da te dve velicine ipak treba da "plesu zajedno".




E, nego jel' zna neko sto mi se pali zadnji brisac kad parkiravam u rikverc? Iskljucen. Nije mi logicno da zadnji ima senzor za automatsku detekciju vlaznog stakla, a da prednji nema. :ne:
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: srbininside poslato 15.10.2020. - 22:04
Kod mene kada su brisači na srednjoj brzini deluje da menja brzinu brisanja napred, kao da ima neki senzor ili neku drugu tehnologiju. Kada je na prvom i najbržem nivou, tu se ništa ne dešava brišu standardnom brzinom. Zadnji sam primetio da se uključuje ako sam pre toga prednje pokrenuo, pa isključio, ne pali se kod svakog ubacivanja u rikverc.
Meni je isto bilo čudno to ponašanje, mada mi veći problem što su prednji brisači nekako prekratki (loše postavljeni) pa veliki deo šoferke ne obrišu.
Ali pored svega, Dusterom sam prezadovoljan, da nekog ko se dvoumi ne odvratim od kupovine :D
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: Veterinar poslato 15.10.2020. - 23:31
Zadnji se pokrece sam ukoliko je radio prednji, pa je ubaceno u rikverc. Bitno je to da se zna , da zimi ne krenes unazad sa zaledjenim staklom, da se brisač ne ošteti...
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: slavko_bgd poslato 16.10.2020. - 08:17
Kod Duster2 ne može da pregori motor brisača jer ima strujnu zaštitu. I to je sjajna stvar.
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: dekiv68 poslato 16.10.2020. - 15:50
Неће прегорети електромотор ал ће поцепати метлицу брисача ако је заледила
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: Keka poslato 16.10.2020. - 19:16
Citat: cika mili poslato 13.10.2020. - 04:52
170 Nm pri 2.000 o/min (gas)
160 Nm pri 2.750 o/min (na benzin)

Ovaj podatak nije tacan.

Drugi deo, 160Nm pri 2750 rpm stoji, ali odakle je izvuceno ono prvo... :conf:

Potpuno ocekivano za trocilindricni motor, mora da se zavrti.

1,33 sa cetiri cilindra ima 240 Nm pri 1600 rpm.

I meni pokazuje saltanje na 2000 rpm, a nekad cak i na manje, medjutim ne treba da uvek slusati, jer je voznja na takav nacin mucenje. Pricam kako to radi kod mene. Sistem je podesen tako da ako se slusa, obrtaji u vecoj brzini budu na 1400-1500 rpm, sto je donja granica maksimalnog obrtnog momenta. Teorijski bas kako treba, ali u praksi mu fali nekoliko stotina obrtaja da moze da se vozi bez mucenja. (Pogledati grafikon za motor 1.2 TSI).

Kod 100 TCe motora situacija je drugacija. Tri cilindra, iscedjeno sve sto je moglo da se iscedi, kriva obrtnog momenta nije ravna. (Pogledati grafikon). Smatram da bi trebalo saltati tako da obrtaji u vecoj brzini budu na 2000 rpm ili vise.
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: bocca poslato 16.10.2020. - 19:36
Keko, to je podatak za isti taj motor, barem ja kao laik mislim da je isti, ali koji ide u Sandera!!! To kod nas i nema u ponudi ali već mesecima ima u npr Sloveniji i Hrvatskoj za "starog" Sandera. Ako se neko malo bolje razume u motore može nam objasniti je li to isti motor i ako jeste odakle ta razlika! Pozdrav
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: Keka poslato 16.10.2020. - 19:43
Tri cilindra ne mogu da imaju max obrtni moment na 2000 rpm. Greska u dokumentaciji. Video sam na slovenackom sajtu.
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: slavko_bgd poslato 16.10.2020. - 20:04
Citat: dekiv68 poslato 16.10.2020. - 15:50
Неће прегорети електромотор ал ће поцепати метлицу брисача ако је заледила

Неће се ни покренути брисач ако је заледила метлица, у томе и јесте фора. Технологија која је постојала још на Мегану и Сенику1 фаза 2.
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: bocca poslato 16.10.2020. - 20:16
"Tačnije, novi 1,2 TCe moći će da računa na maksimalnih 130 ks, dok će snažnije benzinske varijante biti dostupne kod 1,3 TCe. Dakle, novi Renaultov agregat imaće tri cilindra i koristiće pomoć turbo punjača. Maksimalan obrtni momenat od 230 Nm biće dostupan već od 1.750 pa sve do 3.500 obrtaja radilice."
Pre minut čitam ovo na AutoRepublika. 3 cilindra od 1750 obrtaja. Dobro, motor iz budućnosti!
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: cika mili poslato 17.10.2020. - 04:59
Torque   170 Nm @ 2000 rpm.
https://www.auto-data.net/en/dacia-duster-ii-1.0-eco-g-101hp-lpg-38689 (https://www.auto-data.net/en/dacia-duster-ii-1.0-eco-g-101hp-lpg-38689)
https://autorepublika.com/2020/07/14/dacia-duster-1-0-eco-g-kad-nema-struje-moze-i-gas/ (https://autorepublika.com/2020/07/14/dacia-duster-1-0-eco-g-kad-nema-struje-moze-i-gas/)
Možda je greška podatak o 2750 obrtaja na benzinu?  :ne:
Moj 1,3 Tce 100 postiže/ima 200Nm  pri 1400 o/m.
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: Keka poslato 17.10.2020. - 09:47
 :ne:
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: saša61beograd poslato 17.10.2020. - 11:16
Koji od Tce motora imaju direktno ubrizgavanje i ima li ih u priči "Low speed pre ignition"?
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: Keka poslato 17.10.2020. - 19:31
1.33 je sa direktnim ubrizgavanjem, dok su 0,9 i 1.0 sa MPI.
Naslov: Re: Dacia Duster 100 Tce ECO-G
Poruka od: slavko_bgd poslato 17.10.2020. - 21:52
Citat: saša61beograd poslato 17.10.2020. - 11:16
Koji od Tce motora imaju direktno ubrizgavanje i ima li ih u priči "Low speed pre ignition"?

Najmanje je do motora a najviše je do vozača.