Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 11   Go Down

Author Topic: Pritisak u gumama  (Read 13939 times)

jasho

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 704
  • Auto: Sandero 1.4 MPI Ambiance+/ LPG
  • Lokacija: BGD
Pritisak u gumama
« on: 12.10.2009. - 08:21 »

Prekjuče bio na pumpi , rekoh da proverim pritisak, kad ono 2,7 bara, a na vratima piše prednje na 2 bara , a zadnje na 2,2, rekoh neispravan barometar, odem do vulkanizera Tigar prodavnica, čovek izmeri 2,5 bara, izgleda da u fabrici malo dodaju!

Kakva su vaša iskustva i po vama koliki pritisak bi trebao da bude u gumama?
Logged

PPejic

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 2922
  • Auto: Dacia Logan 1.4 MPI, Stage Normal by DimSPORT
  • Zanimanje: Hardware Engineer
  • Lokacija: Dornbirn, Vorarlberg
    • DIY Improvements for Dacia Logan!
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #1 on: 12.10.2009. - 09:44 »

O ovome je vec negde pisano.

Da bi se vozilo sto sigurnije transportovalo na kamionu, pneumatici se pumpaju na veci pritisak od deklarisanog. Kada je pritisak veci, vozilo se bolje fiksirano pri transportu.

Obaveza salona koji ti je prodao auto da pre isporuke obezbedi odgovarjuci, fabricki definisam, pritisak u pneumaticima, za voznju.

Peja
Logged
“Question everything. Learn something. Answer nothing.” Euripides

jasho

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 704
  • Auto: Sandero 1.4 MPI Ambiance+/ LPG
  • Lokacija: BGD
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #2 on: 12.10.2009. - 10:00 »

O ovome je vec negde pisano.

Da bi se vozilo sto sigurnije transportovalo na kamionu, pneumatici se pumpaju na veci pritisak od deklarisanog. Kada je pritisak veci, vozilo se bolje fiksirano pri transportu.

Obaveza salona koji ti je prodao auto da pre isporuke obezbedi odgovarjuci, fabricki definisam, pritisak u pneumaticima, za voznju.

Peja

Očigledno da to nisu uradili, a ja sam 10 meseci vozio i prešao 11000 km sa prepumpanim gumama! :hm:
« Last Edit: 12.10.2009. - 10:03 by jasho »
Logged

Loganovac

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 8865
  • Age: 52
  • Auto: Logan Prestige 1.6 16v + BRC Sequent 24
  • Zanimanje: Komandir specijalizovanih jedinica CZ
  • Lokacija: Požarevac
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #3 on: 12.10.2009. - 10:50 »

Pri isporuci je to njihova odgovornost, a za 11.000km si sam kriv!
Logged
Znanje: znati da je paradajz voće.
Pamet: ne stavljati ga u voćnu salatu!

Vihor

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 2380
  • Auto: Dacia Logan II 1.5 DCI
  • Zanimanje: el.ing
  • Lokacija: Bor
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #4 on: 12.10.2009. - 11:42 »

a jeli, kad je guma ispumpana i nema dovolji pritisak, dobro, a sta fali gumi ako je malo vise napumpana?, cak meni su ranije neki savetovali (vulkanizeri), da guma duze traje ako je pritisak malo preko, nesecam se vise koliko. I da ne zaboravim, el nove dacije stizu sa tubeles?
Logged
Oče naš koji jesi,Dačiju mi donesi, da se sveti ime tvoje,neka bude metalik boje,u ime Oca i Sina, neka bude pun benzina, a najviše te molim, Bože, sjedišta da budu od kože.

PPejic

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 2922
  • Auto: Dacia Logan 1.4 MPI, Stage Normal by DimSPORT
  • Zanimanje: Hardware Engineer
  • Lokacija: Dornbirn, Vorarlberg
    • DIY Improvements for Dacia Logan!
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #5 on: 12.10.2009. - 12:02 »

tubeles? NARAVNO!

Prepumpamni pneumatik mozda stedi sam pneumatik, neznatno smanji potrosnju, povecavaju trag kocenja, ALI ostecuje trap, silen blokove, a pri tome imas utisak da su ti tockovi drveni.

Ja vozim iskljucivo po preporukama sa nalepnice na vozilu.

Peja

Logged
“Question everything. Learn something. Answer nothing.” Euripides

Vihor

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 2380
  • Auto: Dacia Logan II 1.5 DCI
  • Zanimanje: el.ing
  • Lokacija: Bor
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #6 on: 12.10.2009. - 13:53 »

 :hall:
Logged
Oče naš koji jesi,Dačiju mi donesi, da se sveti ime tvoje,neka bude metalik boje,u ime Oca i Sina, neka bude pun benzina, a najviše te molim, Bože, sjedišta da budu od kože.

Deda

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 350
  • Lokacija: Bor, Srbija
  • Poljubis me u oko...
    • DEDABOR
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #7 on: 12.10.2009. - 16:20 »

tubeles? NARAVNO!

Prepumpamni pneumatik mozda stedi sam pneumatik, neznatno smanji potrosnju, povecavaju trag kocenja, ALI ostecuje trap, silen blokove, a pri tome imas utisak da su ti tockovi drveni.

Ja vozim iskljucivo po preporukama sa nalepnice na vozilu.

Peja



...da ne prepisujem. Amin !!!
Bravo Pejo...  :hall: :hall:

Keka

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 7413
  • Auto: Dacia Logan 1.6 MPI Laureate Pack 2004 LPG by Dora; Opel Kadett 1.6 D 1983.
  • Zanimanje: Seoski vrac i travar
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #8 on: 12.10.2009. - 20:02 »

a jeli, kad je guma ispumpana i nema dovolji pritisak, dobro, a sta fali gumi ako je malo vise napumpana?, cak meni su ranije neki savetovali (vulkanizeri), da guma duze traje ako je pritisak malo preko, nesecam se vise koliko. I da ne zaboravim, el nove dacije stizu sa tubeles?

A pri duzoj voznji, ako se guma dobro ugreje i pritisak jos malo poraste preko tolerancije gume, moze da bude  :fire:
Logged
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!

visitors can't see pics , please register or login
 visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login

Vihor

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 2380
  • Auto: Dacia Logan II 1.5 DCI
  • Zanimanje: el.ing
  • Lokacija: Bor
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #9 on: 12.10.2009. - 20:23 »

veselo?
Logged
Oče naš koji jesi,Dačiju mi donesi, da se sveti ime tvoje,neka bude metalik boje,u ime Oca i Sina, neka bude pun benzina, a najviše te molim, Bože, sjedišta da budu od kože.

Loganovac

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 8865
  • Age: 52
  • Auto: Logan Prestige 1.6 16v + BRC Sequent 24
  • Zanimanje: Komandir specijalizovanih jedinica CZ
  • Lokacija: Požarevac
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #10 on: 12.10.2009. - 20:34 »

Keko, samo meni za ljubav, pročitaj šta ti piše na Continental gumama - koliki je max. dozvoljeni pritisak? Kad budeš video 3 bara, onda mi kaži na koju to temperaturu guma treba da se zagreje da bi sa čak 2.5 podigao na 3 bara?  :njanja:
Logged
Znanje: znati da je paradajz voće.
Pamet: ne stavljati ga u voćnu salatu!

Keka

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 7413
  • Auto: Dacia Logan 1.6 MPI Laureate Pack 2004 LPG by Dora; Opel Kadett 1.6 D 1983.
  • Zanimanje: Seoski vrac i travar
  • Lokacija: Novi Sad
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #11 on: 12.10.2009. - 20:39 »

 :offtopic:
Mrzi me da silazim po kisi  :lau:

I ne greje se isto Continental sa "Temperature A" kao i Montana sa "Temperature B" niti su navedeni parametri podjednako prihvatljivi. U svakom slucaju ne bih se usudio da vozim Montanu sa 2,5+ bara, a za Conti, mozda ako budem dovoljno  :fiju:
Logged
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!

visitors can't see pics , please register or login
 visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login

DarioGTI

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 1678
  • Age: 22
  • Auto: SupeRNova 1.4 '02 & Logan 1.6 '05
  • Lokacija: Osijek
  • Street's closed pizzaboy, find another way home...
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #12 on: 12.10.2009. - 20:56 »

guma glavu cuva :amen: i zato treba pritisak biti onoliki koliko je preporuceno za tu gumu tj vozilo...

prevelik pritisak smanjuje potrosnju - istina, ali istina je i da pri vecem pritisku guma gubi grip sa podlogom, a tad je svima jasno sta se moze desiti....

pri premalom pritisku auto je trom, neide, i lose se drzi u krivinama.... i povecava se potrosnja...

opet: guma glavu cuva!! (vasu i tuđu)
Logged
'02 SupeRNova E7J LPG Europa -> 100.025km     
'03 SupeRNova E7J LPG Europa -> 219.200km (!)             Dacia 4ever
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C-> 55 000km (sold)
'96 Ford Tourneo 2.5D 8+1 -> 336.000km (sold)
'02 Twingo D4F AT Privilege -> 151.000km (sold)
'05 Logan K7M Laureate A/C -> 119.500km

Veterinar

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 4879
  • Age: 33
  • Auto: Logan 1.5 dci (2006-2012. god.), Sandero Stepway 1.6
  • Lokacija: Beograd
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #13 on: 13.10.2009. - 00:11 »

To sto je u prednjim 2.0, a zadnjim 2,2 je pomalo apsurdno. Zvao sam cak i Daciu i slao mailove pre par godina i dobio odgovor 1,9 i 2,1. Bla, bla. Prednje i zadnje drzim na 2,2, ako idem na duzi put sa teretom, na 2,3. Kormoranke su mi trajale 80000. Kad sam ugradjivao na zadnjim tockovima Siguru pitam tipa na koliko je naduvao, on kaze na 2,0. Ja ga zamolim da naduva na 2,2, on prevrne ocima. Krenem na posao i nesto mi ne da mira... Odem na pumpu, a ono 3,0!!!! Proverim prednje 2,2. Odem na drugu pumpu, ono - ista situacija, zadnje (on duvao) 3,0 i 2,8, a moje prednje 2,2. Da ga  :cekicem:. Jednom mi se desilo kod opravke da mi nakon poznatog Bg vulkanizera (presao sam oko 150 km) nesto lupka u tocku, a ne oseti se na volanu. Elem, kad sam skinuo ratkapnu, srafovi se odvrnuli i udaraju po njoj !? Da sam otisao kod majstora da proverim to, do njega bih mozda bez tocka ostao. Uh!
 Sve u svemu, nema potrebe za preko 2,3 (osim za rezervnu). Pri kupovini je normalno da je iznad normale. Moj prijatelj cak skida tockove ako mu auto stoji u mestu dugo, ili malo jace naduva gume, da se manje deformisu (ne znam da li ima smisla, ali vidjao sam i "kockaste" nakon duzeg parkiranja sa poluizduvanim).
Logged

Loganovac

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 8865
  • Age: 52
  • Auto: Logan Prestige 1.6 16v + BRC Sequent 24
  • Zanimanje: Komandir specijalizovanih jedinica CZ
  • Lokacija: Požarevac
Odg: Pritisak u gumama
« Reply #14 on: 13.10.2009. - 06:16 »

Nisi ti izgleda video test severnog jelena, onaj u Autobildu gde su namerno prevrnuli Logana. Da jesi, shvatio bi zašto baš zadnje gume moraju da budu napumpane. A prednje (iz razloga koje je Peja naveo, da bi se sačuvao trap) mogu da budu nešto mekše.
Logged
Znanje: znati da je paradajz voće.
Pamet: ne stavljati ga u voćnu salatu!
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 11   Go Up
 

Page created in 0.254 seconds with 24 queries.