Pro Shine-auto&moto detailer

prethodna tema - sledeća tema

Raja

Rele, odaj nam tajnu. Kada im uradiš auto, da li izuvaju cipele kada ulaze?

rele

Mislis finansijski ili bukvalno :c:
www.detailing-serbia.com
prvi detailing forum u Srbiji,dobrodosli!!!

dovla


rele

Sve zavisi ko  sta zeli.
Za fokusa je konkretno cifra bila 150e,i od katastrofa je dobio ekstra stanje laka.
A ja sam potrosio 17 sati rada :bonk:
www.detailing-serbia.com
prvi detailing forum u Srbiji,dobrodosli!!!

rele

Ovde ću Vam pokušati objasniti pravilne tehnike prilikom pranja Vašeg automobila. Ovaj naizgled najjednostavniji posao je glavni uzrok lošeg stanja laka na automobilima, kako oksidacije tako paukove mreže (swirl marks).

  Većina svoje ljubimce u kućnoj radinosti (mada je to slučaj i sa nekim perionicama) pere  sa sunđerom i tu pravi najveću grešku i uništava lak.


Postavićete pitanje šta to nije u redu sa sunđerom?
Najveći problem dolazi od ravne površine sunđera (u zavisnosti od proizvođača neki na sebi imaju manje ili veće rupice ali je to nedovoljno).


Pokušaćemo to prikazati crtežima. Zamislite lak na Vašem ljubimcu sa česticama prljavštine koje želite da opere i povratite sjaj vašem vozilu. Većina tih čestica je oštra i gruba i ponaša se kao abraziv.



Kada na tako zaprljan lak postavite sunđer kao što se i radi prilikom pranja čestice prljavštine ostaju zarobljene između sunđera i laka i to izgleda otprilike  ovako



Prilikom prevlačenja sunđera preko laka vi povlačite i oštre čestice prljavštine preko laka. Kada ih povlačite one za sobom ostavljaju fine ogrebotine debljine vlasi kose ili još tanje koje pod sunčevom svetlošću daju paukovu mrežu ili swirl marks

 

Rezultat je sledeći...




Postavlja se pitanje pa sa čime prati automobil?
Rešenje leži u namenski pravljenim rukavicama tzv wash mitts. Ima ih bezbroj na tržištu a izgledaju ovako




Prednost rukavica za pranje je što su meke i što apsorbuju prljavštinu unutar sebe i onemogućuju grebanje Vašeg laka odnosno tu  mogućnost smanjuju na minimum. Na crtežu to izgleda ovako


Ovim načinom pranja izbegnuti će te prevlačenje prljavštine preko farbe i stvaranje swirls-ova odnosno tu mogućnost će te smanjiti na minimum.
Koji wash mitt koristiti ostaje na Vama i Vašim finansijskim mogućnostima. Cene se kreću od 10 do 50 evra.

Sledeće stavka u ovom pranju su šamponi.
Potrebno je izabrati šampon koji ima dobra svojstva podmazivanja, one koji će Vam omogućiti što lakše prevlačenje rukavice preko laka. Tu ću Vam prilikom izbora reći sledeće: koliko para toliko i muzike. Litru pravog šampona neće naći ispod 10 evra. Naravno to ćete moći i sa jeftinijim šamoponima ali je potrošnja znatno veća.
Druga stvar prilikom izbora šampona je to da ne uništavaju i ne isušuju lak odnosno da ne sadrže štetne hemikalije koje će isušti Vaš lak, skinuti vosak i ostaviti ga nezaštićenog. Većina tu pravi krucijalnu grešku, za pranje koristi tečnost za sudove. Ona je dizajnira na otapa sve masnoće (uključujući i vosak) koje će isušiti Vaš lak i na kraju dovesti do oksidacije.

Metoda dve kante.

Prilikom pranja automobila većina ima jedan sunđer i jednu kantu. To je takođe jedan od problema prilikom pranja koji takođe može dovesti do swirls-ova. Metoda dve kante kao što iz naziva sledi koristi dve kante prilikom pranja automobila. U prvoj kanti imamo rastvor šampona a drugoj čistu vodu. Pošto ste sa rukavicom oprali jedan deo automobila i potrošili rastvor koji se nalazi na rukavici nećete je odmah umočiti u rastvor šampona već u kantu sa čistom vodom kako bi isprali čestice prljavštine koje ste zarobili u rukavici. Prilikom metode dve kante u samim kantama se pri dnu nalazi mreža koja se naziva grit-guard i čija je svrha da Vam onemogući da rukavicu zamočite skroz do dna kante na čije je dno pala prljvština.
Evo kako izgledaju kante i grit-guard


Predpranje 

Jedan od najbitnijih koraka u pranju automobila.
Za ovu svrhu se koriste namenska sredstva tj bezkontaktni šamponi. Njihova svrha je da omekšaju prljvštinu o kojoj smo gore pričali i da prilikom puškiranja Vašeg automobila skinu što je više moguće prljavštine te da Vam kod glavnog pranja rukavicom i šamponom pripreme što čistiju površinu i smanje mogućnost grebanja na minimum.
Napomena: autoperionice koriste samo bezkontaktna sredstva a retko koja posle i šamponira kola -jednostavno to im se ne isplati iako na svakoj bezkontaktnoj tečnosti piše prewash.

Tehnika pranja:

Počnite od točkova, lukova oko točkova i šupljina oko vrata. Kada koristite četku za felne i rastvor šampona vrlo je moguće da će Vam hemija sa točkova dospeti na lak koji ste predhodno oprali te će te ga morati ponovo prati (lak). Ne zaboravite oprati predele oko unutrašnosti vrata, pragove i predele oko vrata gepeka da se ne bi ponovo vraćali na te delove kada operete spoljašnjiost pošto će Vam vraćanje na te delove ponovo uprljati lak te će te isti posao raditi dva puta.

Šamponiranje:

Ovo je glavna faza pranja i trenutak kada možete nanenti oštećenja na laku "swirls" ukoliko ne vodite računa. Koristite šampon razređen u razmeri koju navodi proizvođač. Jača koncentracija nego što je potrebno može skinuti vosak sa kola. Možete koristiti kako hladnu tako i toplu vodu. Ja uvek koristim toplu kako zbog ruku tako i zbog šampona, jer šampon kao i svak hemija bolje radi sa toplom vodom. Bilo bi idealno kada bi imali dve rukavice s tim što će te jednu koristiti ispod lajsne za najprljavije delove a drugu za ostatak automobila. Prilikom pranja koristite pravolinijske pokrete (ne kružne-o tome ćemo u nekoj drugoj temi) koristeći umeren pritisak.

Za ostatke na laku koje ne možete skinuti pranjem rukavicom i šamponom ne koristite pritisak. Tu Vam je potrebna jača hemija kao npr neki tar remover ili sl koji će bez problema skinuti te kontaminacije. Pritiskom će te samo oštetiti lak.

Ispiranje:

Po završenom pranju isperite Vaš automobil sa dosta vode koristiće crevo, za ovaj deo nije Vam potrebna mašina za pranje pod pritiskom.

Sušenje:

Još jedna od bitnih faza u pranju automobila. Koristite mikrofiber peškire bez etikete (koje bez problema ostavljaju tragove po kolima pogotovo ako je reč o crnom automobilu). Krpu presavijte kako bi dobili što mekšu površinu. Možete koristiti i jelensku kožu ali vodite računa da je čista.
www.detailing-serbia.com
prvi detailing forum u Srbiji,dobrodosli!!!

Loganovac

 :lux: Odličan prilog, svaka čast!  :hall:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.


Jelenko


Aleks

Hvala ti sto si "male tajne velikih majstora" podelio sa nama!  :aplause: :ziveli:

rele

 :ziveli: :ziveli:

Nisu to nikakve tajne vec jednostavno neki da kazem normalan sled dogadjaja u odrzavanju voziila nakon korekcije boje i voskiranja.
Jer je inace sve uradjeno uzalud i bacene pare ako se posle poliranja auto otera bilo gde i 'majstori' posle prvog pranja naprave nove holograme i skinu vosak ne adekvatnim sredstvima.

Cak se desava da novi auti iz salona izadju sa hologramima nakon de konzerviranja :doh:

Naravno da ovo vazi za one koji imaju uslova za samostalno odrzavanje svog ljubimca.
A oni koji nemaju takvih uslova, po meni treba malo da prosvrljaju po perionicama i da vide ko,kako i sa cime radi i eventualno napraviti neki dogovor da se auto pere sa samponom koji vlasnik donese( cuvanje voska).

Mada je vrlo dobra opcija i pranje na zeton i u tom slucaju se auto lepo ispuskira,pa polako opere metodom dve kofe i onda jos jedan zeton za ispiranje i nema brige,naravno bez upotrebe njihove hemije i obavezno izbegavanje bilo kakvih cetki.
www.detailing-serbia.com
prvi detailing forum u Srbiji,dobrodosli!!!

dovla


rele

Malopre dodjoh kuci :tup: odradio sam na brzaka jedan 'veliki' posao  :D
Morao sam jako da zurim i za 6 sati sam nekao uspeo da uradim,mada je moglo i dosta bolje i neko realno vreme za sve detalje je jedno 15 sati.
Sve sam presao jednim ciklusom rada mada je toliko bio zapusten da je trebalo barem sve ovo ponoviti jos jednom.












Kamion je oko 17h dovezen sa generalne i ja sam ga do 23h uradio i odmah zatim je krenuo na put.
www.detailing-serbia.com
prvi detailing forum u Srbiji,dobrodosli!!!

rele

Danas je bilo 'gusto' ali sam uspeo nekako sve da zavrsim.
Prvo modus-dubinsko pranje sedista





i poliranje farova,vw bora

stanje pre radova



posle prve smirgle (400)



posle poslednje smirgle ( 4000 )



zavrseno


www.detailing-serbia.com
prvi detailing forum u Srbiji,dobrodosli!!!

zac

#58
Posto se bavim optikom, ovi farovi kod mene ne bi prosli... imaju mikro-ogrebotine i povrsinske devijacije.  :lau:

Kad ih brusis-smirglas, jel to radis sa vodom ili na suvo?

rele

Moram na popravni onda :40:
Prvo smirglanje je bilo na suvo,a sve ostalo sa vodenom smirglom.
www.detailing-serbia.com
prvi detailing forum u Srbiji,dobrodosli!!!