Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Prijavljivanje za okvire registarskih tablica sa oznakama Dacia Forum Srbija je pri kraju! Ko želi nek' požuri, a prijavljene molimo da izvrše uplatu, prema dogovoru.

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Zamjena ležaja zadnjeg točka  (Read 3450 times)

stalker

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 577
  • Auto: Logan 1,6 + LPG BRC sequent 24; Renault 5 TR 1,4
  • Zanimanje: Dispečer
  • Lokacija: Dubrovnik
Zamjena ležaja zadnjeg točka
« on: 26.05.2010. - 23:05 »

Danas sam konačno zamjenio lijevi zadnji ležaj koji je postao toliko bučan da je vožnja postala neizdrživa.
Novi ležaj sam kupio od jedne firme koja članovima Renault kluba daje 20% popusta pa me je sa dostavom kući došao nešo malje od 30 Eura.
Ležaj je marke SKF i nadam se da će odradit kilometražu barem koliko i originalni.  :hihi1:

 visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login


Na žalost nisam uspio slikati skidanje zadnjeg doboš ajer sam to izveo brže od Ferrarijevih mehaničara u boxu Formule 1. Servis koji ima hidrauličnu presu za izbijanje ležajeva radi do 16 sati a ja sam počeo skidanje u 15:45 i već za 10 minuta bio u servisu koji udaljen 3 km od mog stana.
Skidanje doboša jednostavan posao i nakon dizanja auta na dizalicu treba najprije skinuti felgu s gumom. treba skinuti metalni poklopac ispod kojeg je matica za što je najbolje upotrebiti ravni šrafciger.

 visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login


 Potom treba uz pomoć ključa 30 pozamašnih dimenzija odviti centralnu maticu i doboš se jednostavno skine.  Ručna kočnica treba biti otpuštena. Ja imam ovaj teleskopski ključa za točkove na
koji stavim gedoru 30.

 visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login

 
Uglavnom, u servisu su samo izbili stari ležaj i upresali novi što je trajalo samo par minuta a onda sam ja nastavio dalje.
Ovako izgleda zadnja glavčina bez kočionog doboša.
visitors can't see pics , please register or login

 
Ovaj "kljun" koji se vidi pored osovine je čitač ABS-a

 visitors can't see pics , please register or login


 Prilikom rada treba paziti da se ne ošteti metalni obod oko ležaja jer je on davač impulsa čitaču ABS-a
visitors can't see pics , please register or login

 
Kad je ležaj upresan u doboš izgledao je ovako
visitors can't see pics , please register or login

 
Pošto je bila žurba ja sam ugurao osigurač ležaja tzv. seger prsten.

 visitors can't see pics , please register or login


 
Sada je još samo trebalo vratiti doboš na svoje mjesto i ponovno dobro stegnuti centralnu maticu.

visitors can't see pics , please register or login



 U setu s ležajem se inače dobije novi seger prsten i nova matica M 30.


visitors can't see pics , please register or login


Kad je stegnuta centralna matica, vraćamo natrag poklopac iznad nje

visitors can't see pics , please register or login


I onda slijedi montaža točka. Stezanje vijaka koji ga drže, skidanje dizalice i posao je gotov.  :lux:

Osim onog što odrade u servisu, posao nije kompliciran i ne treba nam bog zna što od alata. Dizalicu i ključ od točkova već imamo a još nam treba jedan plosni šrafciger kojim skidamo poklopac centralne matice, zatim trebamo okasti ključ 30 ili gedoru 3o s velikom polugom za odvijanje i stezanje centralne matice.
Seger kliješta nam nisu neophodna jer to nam mogu odraditi oni koji skidaju i stavljaju ležaj a ostali dio posla se doslovno može napravit na ulici.
Možda bi bilo dobro imati i ovaj Wurthov sprej za čišćenje kočnica pa prije montaže sve lijepo posrejati i očistit od masnoće i crnih čestica prašine

visitors can't see pics , please register or login


Originalni ležajevi su na mom Loganu marke SNR koje Renault stavlja u prvu ugradnju.
visitors can't see pics , please register or login


Dodatak 03.06.2012.g.:

  Prilikom zamene desnog ležaja to i nije išlo glatko jer se na osovini ispod ležaja stvotila korozija koja je otežavala skidanje. U tom slučaju bi bilo dobro imati spevijalni alat tzv. radapciger. Ja sam ipak uspio i bez tog tako da sam koristio staru  provjerenu tehniku - lupkanje čekićem uz istovremeno okretanje bubnja. Nakon  upornog kuckanja i okretanja bubanj polako spadne s osovine rukavca.

Na unutarnjoj strani ležaja je vidnjiva korozija koja je priječila jednostavno skidanje bubnja

visitors can't see pics , please register or login
« Last Edit: 09.02.2013. - 16:41 by krle »
Logged

Keka

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 7630
  • Auto: Dacia Logan 1.6 MPI Laureate Pack 2004 LPG by Dora; Opel Kadett 1.6 D 1983.
  • Zanimanje: Seoski vrac i travar
  • Lokacija: Novi Sad
Re: Zamjena ležaja zadnjeg točka
« Reply #1 on: 27.05.2010. - 00:27 »

Svaka cast za tutorial.

Na koju silu se steze matica 30?

 :offtopic:

Tebi je jos u zivotu mesingana dizalica  :aplause: mojoj je oblajznuo navoj posle 5 dizanja.
Logged
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!

visitors can't see pics , please register or login
 visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login

stalker

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 577
  • Auto: Logan 1,6 + LPG BRC sequent 24; Renault 5 TR 1,4
  • Zanimanje: Dispečer
  • Lokacija: Dubrovnik
Re: Zamjena ležaja zadnjeg točka
« Reply #2 on: 27.05.2010. - 00:37 »

Da budem iskren ne znam na koju silu se steže ležaj a nemam ni moment ključ.  :c:
Ja sam ga  kao i mnoge prije njega stegnuo onako, po iskustvu. Do sada nikad nisam imao problema zbog takvog stezanja (što ne znači da ne bi trebalo poštivati normu proizvođača)

Što se tiče dizalice, mislim da nije od mesinga već od željeza iako po boji izgleda mesing. Djeluje mi čvrsta iako imam ispod auta one tronoge podupirače koji nose teret auta kad se nešto na njemu radi.

Loganovac

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 9103
  • Auto: Logan Prestige 1.6 16v + BRC Sequent 24
  • Zanimanje: Komandir specijalizovanih jedinica CZ
  • Lokacija: Požarevac
Re: Zamjena ležaja zadnjeg točka
« Reply #3 on: 27.05.2010. - 07:06 »

 :aplause:

Što se momenta pritezanja tiče, verovatno piše u servisnom uputstvu, ali ja znam da se na stojadinu (odnosno na jugićima) ovaj vijak priteže sa 30kgm (ajde 300Nm po zakonu)! Znači, stvarno treba malo duža poluga...
Logged
Znanje: znati da je paradajz voće.
Pamet: ne stavljati ga u voćnu salatu!

srbenda

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 176
  • Lokacija: Novi Sad
  • Thanks to Cipriany
Re: Zamjena ležaja zadnjeg točka
« Reply #4 on: 27.05.2010. - 08:47 »

Samo jedan mali savet kad dignes auto podmetni neku klocnu nemoj da ti auto sve vreme stoji na dizalici, bices sigurniji. Ako dizalica popusti moze svasta biti :to:
Logged

krle

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 2974
  • Age: 45
  • Auto: Logan Laureate Pack 1.4 MPI 09.2005
  • Lokacija: Novi Beograd
Re: Zamjena ležaja zadnjeg točka
« Reply #5 on: 27.05.2010. - 16:19 »

Na koju silu se steze matica 30?


175 Nm
Pages: [1]   Go Up
 

Page created in 0.279 seconds with 26 queries.