Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
15 (36.6%)
nedelju dana
3 (7.3%)
mesec dana
10 (24.4%)
godinu dana
5 (12.2%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (19.5%)

Ukupno glasova: 41

zac

#255
Citat: roolet poslato 09.09.2013. - 09:32
iz iskustva dolazim do zakljucka da akumulator koji je smanjio nivo tecnosti je svakako pri kraju zivotnog veka, ali kad mu se doda voda tu je kraj. mislim da bi teoretski jedino valjalo dodati istu kiselinu koja jeu njemu, ali ko je lud to da radi...

U formiran akumulator se nikada ne dodaje sumporna kiselina, vec samo destilovana voda... a normalno je da u toku ekspatacije iz akumulatora ispari voda pa se nivo smanji...tada se dosipa destilovana voda...

Kiselina ne isparava, samo voda iz nje..

PS: Nekada su se prodavali ne formirani akumulatori, pa kupac sam doliva rastvor sumporne kiseline...e to su bila vremena, tada smo znali da kupujemo NOV akumulator, ovo danas je haos...ko zna koliko stoje u magacinima...zato i propadaju posle par godina.

roolet

ja vise ni slucajno ne dosipam nista, dok radi - radi

nik

Citat: jasho poslato 09.09.2013. - 07:49
... dok se punio iz četvrte ćelije čulo se cvrčanje, ...  Ja bi rekao da je on mrtav totalno.
Upravo tako. Četvrta ćelija ti je u spoju.

Citat: jasho poslato 09.09.2013. - 07:49
Buni me ovo oko amperaže, ovaj što je crko bio je 70 ampera, da li mogu da idem na manju amperažu?
Obavezno istog ili može nešto većeg kapaciteta ("amperaže") od fabričkog, mada lično mislim da za tvoj nivo opreme bi i 66 Ah odradio bez problema. Ono što je, pored kapaciteta bitno je startna struja (oznaka u XXX A, najčešće od oko 400, pa do preko 700A za putničke automobile). Novi treba, takođe, da bude iste ili veće vrednosti od fabričkog, ali bez preterivanja, do max 20% vrednosti, ne preko toga, jer može, u nekim situacijama da preoptereti strujni krug punjenja.

DarioGTI

Citat: nik poslato 09.09.2013. - 18:28
jer može, u nekim situacijama da preoptereti strujni krug punjenja.

Jel može ovaj dio malo detaljnije? Kako, zbog čega, što poduzeti?
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Keka

#259
Ocito je da su stavljali razne akumulatore u razne nivoe opreme. Moj 1.6 sa full opremom imao je fabricki akumulator od 60 Ah 540 A, dobio je zamenu sa Exide 60 Ah 600A.

Smatram da je za 1.4 60 Ah i najmanje 540 A sasvim dovoljno.

Savet za kupovinu...hm....najsveziji akumulator sa najduzom garancijom, siroko zastupljenog brenda.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


jasho

Još par informacija, ovaj definitivno mrtav, ubacio od komšije akumulator neki no name star sto godina od 55 ampera ovaj ga drži u rezervi kao da može da posluži i , i auto upalio, sad je u sanderu dok sutra ne nađem novi, hvala komšii :aplause: što mi nakon završetka radnog vremena sleduje, danas našao nekakav slovenački starter nešto u svakom slučaju ex. vesna u ca-ca tehnologiji ima dve godine garancije sa sve čepovima za dolivanje, ali od 75 ampera i 640 izlaznoj snazi, ovo je malo jače od onoga šta je bilo u njemu ali mislim da je ista tehnologija kao i rombat čak ima i oko, cena 7600 din proizveden jul 2013, malo falilo da ga uzmem nisam bio siguran oće li da mu smeta veća amperaža :ces: uz njega bio i energizer od 70 ampera, tri godine garancije, datum nepoznat, cena 9200 din.
Komšija me ubeđuje da mi ne treba jači od 55 ampera ida idem sutra na tošin bunar, vulkanizer plava kapija, imaju neki akumulatori koje ne zna kako se zovu, ali ih svi taksisti uzimaju, provereno  kaže ne voziš ti dizel od 2000c , ja mu kažem komšo klima, elektropodizači, radio cd, maglenke, po čitav dan farovi upaljeni, vuče to struju :to: ma sta ti je ne treba ti to plus razlika u ceni ti je par hiljada za tih nekih 15-20 ampera. Sad bi dobro došao neki električar  da da mišljenje :ziveli:

DarioGTI

Ja smatram da za bilo koju Daciju benzinca ne treba ništa jače od, u vrh glave, 60Ah/550A. Sve preko toga je samo stvaranje nepotrebne "rezerve" i pražnjenje novčanika kod kupovine. Kod Dizelaša je situacija ipak drugačija.


Primjerice,
dok sam imao muziku spojenu na 0.5kW na pojačalu, nisam trebao jači akumulator (u biti kod ozvučenja struje nikada nije dosta), ali mi padovi napona nisu bili nešto veliki. Dok recimo na 1.5kW na pojačalu osjetim itekako potrebu za više struje zbog velikih padova napona već kod 80%  opterećenja, cca trebao bi mi barem 60-70Ah/700+A. Idealno bi bilo nekih 60/70A i 3000A  :D (zbog ovoga me i zanima detaljnije ono što sam niku citirao) + pametni punjač, jer ovih 3000A nebih napunio ni sa 2 alternatora  :hihi: Tvornički akumulator SuperNove je 45Ah/cca 400-430A, vulgaris oprema.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Loganovac

Ljudi, ala se rasipate sa hiljadama ampera, samo tako! Pa bre koji to alternator u Dačiji može da napravi tu struju? Ja imam jedan od jačih, a on nominalno može da proizvede 110A! Uostalom, 3000A na 14V je 42kW, uz normalni faktor korisnog dejstva alternatora za ovo bi bilo potrebno preko 50kW, a setite se koliko vam motori imaju kilovata  :fiju: Ili ovih prijavljenih 1500W (Dario)... Kad bi se to poteralo tom snagom, iz akumulatora bi vuklo bar 140A, baš me zanima koliko dugo bi ovaj to izdržao. Nego, mnogo verujete kineskim nalepnicama  :lau:

Što se pitanja o kapacitetu (Ah) i maksimalnoj struji (amperaži, A) tiče, akumulatori većeg kapaciteta biraju se za vozila koja imaju veće potrebe za električnom energijom, bilo zbog težeg pokretanja (dizlo) ili više opreme koju treba napojiti električnom energijom, pa da ne biste došli u situaciju da posle pola sata slušanja muzike na parkingu ne možete da upalite auto oni mu ture akumulator većeg kapaciteta. Svejedno, koliko god opreme imali u kolima, u toku njenog korišćenja, dakle u vožnji, ne sme doći do pražnjenja akumulatora, znači alternator mora da bude sposoban da sve to napoji jer on jedini proizvodi svu tu energiju koju neko neštedimice rasipa, naravno pogonjen onim jadnim SUS motorom koji se ponekad toliko nerazumno optereti proizvodnjom struje a povrh toga još i klima kompresorom da ljudi prijavljuju da se auto vuče kao raga - normalno kad 'oćete diskoteku i hladnjaču u kolima! Dakle, slažem se da nema potrebe preterivati sa kapacitetom akumulatora, jer je njegova uloga jedino da obezbedi dovoljno energije za malo luksuza dok motor ne radi i naravno koliko treba za startovanje motora. E sad, maksimalna struja akumulatora (A) je druga stvar, i tu važi pravilo: što više, to bolje. U suštini ovo je samo sposobnost akumulatora da obezbedi toliko i toliko struje za određeno vreme, koliko će stvarno povući vaš anlaser zavisi od njega. Dakle, ovde od viška glava ne boli. Nadam se da sam bio od pomoći.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Ne da si bio od pomoći nego si objasnio  :to:

Ja bih se nadovezao sa jednim primerom na tvoju opasku opterećenja motora alternatorom: kad se pojavio novi Hyundai ix35, saznao sam  slučajno da je alternator upravljan benzinskim ECU-om tako da akumulator dopunjuje prvo pri kočenju motorom, zatim u konstantnim režimima i to sa širokim opsegom odstupanja napona a nikad pri ubrzavanju. Drugim rečima, što je akumulator bolji i što je manja potrošnja struje alternator je manje aktivan. Prema proizvođačkoj tvrdnji potrošnja goriva je tako smanjena za oko 5% ili 0,6L/100km. Ista strategija primenjuje se i za kompresor klime.

saša61beograd

Dodao bih da kod izbora akumulatora treba povesti računa i o dimenzijama.Kod mene je 70Ah i potpuno je zauzeo površinu ležišta dužinom i širinom.

jasho

#265
Post festum:

Uzeo neki italijanski Baren batterie Polar plus 12v/64Ah/610A garancija 3 godine, datum proizvodnje 02.08.2013, navodno od kad ih drže u prodaji, a to je dve godine ni jedna reklamacija, cena 7399 din minus 800din dobijenih za Rombat izašlo 6600 din. Mislim da je ok cena na kraju, jedino ne znam kako se pokazao do sada ovaj polarni medved?

Ayrton

Citat: Loganovac poslato 10.09.2013. - 07:20
... Dakle, slažem se da nema potrebe preterivati sa kapacitetom akumulatora, jer je njegova uloga jedino da obezbedi dovoljno energije za malo luksuza dok motor ne radi i naravno koliko treba za startovanje motora. E sad, maksimalna struja akumulatora (A) je druga stvar, i tu važi pravilo: što više, to bolje. Nadam se da sam bio od pomoći.
Svaka častna objašnjenju! :aplause: :friends:
Ja već tri godine u dizelu vozim 45 Ah i 470 A bez ikakvih problema.
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Mandrak

Da prijavim svog rekordera među fabričkim akumulatorima. Crče posle 9 godina.
Na njegovo mesto je došao Vartin 63 Ah i 610A.

zac

Auuu...svak cast, definitivno je tvoj Rombat najduze izdrzao...koliko ja znam...  :too:

vujanovgoran

 :aplause: :aplause: :aplause: Za njega je i fabrika zaboravila da ga je napravila  :lau:
Dizla je dizla
i opet dizla!!!