Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1] 2 3 4   Go Down

Author Topic: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima  (Read 13985 times)

mrprofy

  • Guest

Plin sam ugradio u Hit Autu, i to na prvom redovnom servisu, odnosno u mom slucaju posle godinu dana od kupovine. Svratio sam dan pre da sve dogovorim, i da vidim majstora da i njega pitam jos par stvari u vezi ugradnje. Prethodno mi je receno da se ugradnja vrsi po strogim Renoovim uputstvima, da svaka komponenta ima svoje mesto, da su to posebni kompleti koji sadrze sve potrebne elemente itd. Tada sam jos imao iluziju da se ovlasceni servisi velikih svetskih proizvodjaca u Srbiji razlikuju od obicnih automehanicara koji rade sve zivo, a u smislu strucnosti i kvaliteta pruzene usluge. Elem... Majstor mi rece da se karoserija busi samo na par mesta, jer je citava instalacija dobro osmisljena, i otprilike, to je to. Vise nisam ni pitao, jer boze, sta imam da pitam, kada ce oni ugraditi plin bas onako kako je Reno propisao, a Reno je Reno :D
Kada sam otisao po kola, prvo sto sam primetio je to da su mi auto malo izgrebali po haubi i da su mi malo ocesali levi cosak zadnjeg branika. Momentalno po_izdim ali avaj, da vidimo dalje... Kazem referentu da hocu da pregledam instalaciju gasnog uredjaj i vidim kako su to odradili. Dignemo mi haubu i ja samo sto ne padnem u nesvest :bonk:
Vidim upravljacku jedinicu, malo vecu aluminijumsku kutiju, kako je pricvrscena za kuciste originalnog ECUa sa 5-6 plasticnih vezica. Pokazem ja to referentu, i onda potpuno poludim i pocnem da mu obrazlazem kako to ne sme tako da se ugradjuje, i kako su to smeli, i kako ja to necu dozvoliti itd... Onda vrlo detaljno predjem citavu instalaciju u motornom prostoru i na svakom santimetru vidim improvizaciju do improvizacije. Neki flahovi koji nisu ni ofarbani a koji su kao neki improvizovani drzaci plinskih dizni, pa kablovi koji su predugacki pa su presavijani i vezivani vezicama, pa dovodna cev plina koja nekako visi uz fajervol, a prikacena je jednom vezicom za dovodnu cev od benzina itd... pozadi isto neka improvizacija, kao neki kavez oko toroidne boce, isto polu ofarbano-neofarbano i plinska cev koja onako slobodno visi u vaduhu i ide u pravcu motora da bi bila fiksirana tek negde u predelu poda zadnjih sedista.
Ja onako izbezumljen kazem referentu da ovako samnom ne moze i da ovakva instalacija ni atest ne moze da prodje, i kako sam ja to platio velike pare, a kako su mi oni izmasakrirali auto. On sta ce, vidi da sam ja potpuno van sebe, a i vidi da sam u pravu makar malo, pa cuti i pokusava nekako da smiri situaciju. Otvorim ja vrata kod vozaca i primetim kako poklopac na otvoru od kutije osiguraca ne stoji kako treba, nego se nekako ispupcio. Skinem poklopac i imam sta da vidim. Visak kabla od pokazivaca koji ide ka gasnom kompjuteru smotan i spakovan u kutiju sa osiguracima.
Odemo mi do majstora, i ja mu skrenem paznju na najbitnije zamerke, a to su ECU koji je okacen vezicama i cev koja slobodno visi, a on na sve to mene pita da li sam ja ovlasceno strucno lice kad dajem takve primedbe, a da cev nije problem i da ce je fiksirati VEZICOM! Ja ne mogu da verujem sta se meni desava a tolike sam im pare dao... Spustim haubu i zakljucam kola, i krenem da trazim referenta koji se u tom trenutku izgubio negde. Majstor pita za kljuc da mogu da srede sta treba, ali mu ja kazem da ne dira nista dok se o svemu ne dogovorim sa referentom.
Nazovem druga da mi nadje broj od RenoNisana i pred referentom nazovem direktno proizvodjaca da se zalim, a prethodno ga obavestim o nameri. Neka gospodjica se javi tamo, i ja jako kulturno i postepeno izlozim svoj problem, i na kraju zahtevam da oni posalju svog tehnicara ili inzenjera da uslika trenutno stanje automobila, jer ja u tom stanju vozilo necu da primim, i kako instalacija nije ugradjena po pravilima koja su oni propisali itd. Ona me je slusala prvih 2 minuta, a posle je bila vrlo nezainteresovana. Na kraju joj se pozalim da su mi i vozilo izgrebali, a ona ce na to, da onda oni to moraju i da poprave. Referent tvrdi da je bio mrak kada je preuzimao vozilo itd. Smesna situacija. U jednom trenutku svi pricamo kao na spikerfonu, da li je auto bio ogreban ili nije. Zavrsi se tako sto ona meni obeca da ce moj problem preneti pretpostavljenom, a da ja sacekam...
Cekam ja i cekam, a referent se skiselio, trci tamo vamo, ide do direktora, pa kod majstora pa tamo pa vamo. Mene niko iz Renoa ne zove. Dolazi naposletku referent i kaze mi da ga je direktor pozvao, da su zvali iz RenoNisana, i da ako ja prihvatam, da ce auto odvesti u centralni servis distributera Landirenca da tamo otklone sve nedostatke. Dobro kazem ja, ali ako tamo nista ne budu konkretno uradili da cu zvati ispekciju, da cu ih tuziti itd. Bas sam bio ljut, i toliko sam pogubio zivce... Nazalost svestan u kakvoj zemlji zivim nisam imao puno izbora, a da kojim slucajem zivimo u uredjenijoj zemlji, ostavio bih im tamo kola, a sa njima bi se sudio sto godina ako treba i dokazao bih da su nestrucnom ugradnjom ugrozili moju bezbednost, a onda bi u nekoj normalnoj zemlji oni morali da plate odstetu a i snosili bi jos niz konsekvenci... medjutim ja zivim u Srbiji...
Smucilo se vise referentu, a meni jos vise, stim sto sam ja olaksao i za hiljadu evra, a evo me kako se natezem sa svima njima.
Bice tako dobri pa ce i atest uraditi umesto mene, a ja sutra samo da dodjem da uzmem kola, i da nista ne brinem, sve ce biti ok.
PART I END
Nastavak sledi, a u sledecim epizodama:
Sami su sredjivali uocene nedostatke, kakav crni centralni servis EkoLuka.
Auto im pao na atestu, morali su da dodaju neke gume na toroidnu bocu da bi prosli.
Od prvog km ne radi pokazivac nivoa plina.
Zalba centralnom servisu EkoLuka.
Dve posete EkoLuka servisu(upoznavanje sa Slavkom koji je ovde clan a tamo inzenjer i cini mi se nesto kao tehnicki direktor-neka me ispravi ako gresim), da bi na kraju ispalo da je ugradjen pogresan senzor, koji ce oni zameniti, da bi mi na kraju rekli da moraju da ga menjaju u HitAutu.
Spadanje filtera gasne faze jer nije dobro pozicioniran na vozilu, niti su adekvatne selne kojima je stegnut. Inace filter spao dok je bio u rukama Slavka koji je tvrdio da nece spasti, ali eto... ipak je moja primedba bila na mestu :D
Poseta HitAutu i zamena senzora u pitanju.
I NA KRAJU VELIKO RAZOCARENJE U SVE NASE SERVISE I U STANJE NACIJE UOPSTE!

« Last Edit: 18.03.2010. - 01:17 by mrprofy »
Logged

Vladan

  • Jr. Member
  • **
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 49
  • Auto: Sandero 1.4 base - TNG
  • Lokacija: Zrenjanin
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #1 on: 18.03.2010. - 03:44 »

majko isusova sta reci na ovakvo ponasanje. Iskreno se nadam da ce se stvar resiti nekako u tvoju korist, i da napomenem da se divim tvojim zivcima posto bi ja jos kod prvog dela bio na odsluzenju robije. Molim te izvestavaj nas o daljem toku i kazi ako mozemo nekako da pomognemo
Logged
:)

Loganovac

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 8991
  • Age: 52
  • Auto: Logan Prestige 1.6 16v + BRC Sequent 24
  • Zanimanje: Komandir specijalizovanih jedinica CZ
  • Lokacija: Požarevac
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #2 on: 18.03.2010. - 06:06 »

1. Оvo što si napisao je užas, ali nije dovoljan razlog da se razočaraš u sve naše servise već da shvatiš da je tačno ono što smo i ranije konstatovali - mnogo je manje važno koji uređaj ugrađuješ od izbora servisa (servisera) koji ga ugrađuje.
2. Kad se desilo sve ovo o čemu pričaš, jer znam da si još pre mesec dana poredio svoju nesrećnu LPG instalaciju sa fabričkim Puntom, zar ne? Ako je tako, šta si čekao do sada sa ovim tekstom?
3. Iako si već duže vreme prisutan na forumu, ipak si otišao u jedan od "servisa za izbegavanje"... ne razumem.
4. Jako me zanima šta Slavko ima da doda po ovom pitanju... ako ništa drugo, bar neki tehnički detalj u vezi gornjeg teksta.
Logged
Znanje: znati da je paradajz voće.
Pamet: ne stavljati ga u voćnu salatu!

perke21

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 888
  • Auto: Stepway 1.6 + LPG
  • Lokacija: Mladenovac
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #3 on: 18.03.2010. - 06:19 »

Jedna od stvari koju sam procitao na ovom forumu (i zapamtio) je: Nemojte ici u servis Hit auta. :bullshit: Ovo tvoje iskustvo samo je jos jedan prilog tome  :ljut:
Logged

bmiillan

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 836
  • Auto: ex stepway by lovato lpg, renault megane, clk 200 kompressor
  • Lokacija: beograd
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #4 on: 18.03.2010. - 06:30 »

ne treba da budes razocaran u sve nego da ISTRAJES U SVOJIM PRAVIMA.
to je najveci problem u ovoj zemlji. takodje mi nije jasno ponasanje ekoluke da te salju
u hit auto na zamenu senzora umesto da oni kao uvoznik i verovatno vodeci servis
to zamene kada vec nisi zadovoljan uslugom u hit autu. poenta mreze servisa (kao i
za mehaniku) je valjda u izboru i pokrivenosti teritorije. garancija treba da vazi u svim
servisima za ugradnju gasa koje su oni odredili za ovlascene.

nazalost po pitanju ALJKAVE ugradnje a cini mi se da si time najvise nezadovoljan neces
moci mnogo da uradis sem primedbi koje im stave na atestu i to moraju da otklone a za
ovo ostalo sto ne ugrozava bezbednost a tebe  s pravom nervira ili im sedi na grbinu ili
se pomiri sa tim i drugi put biraj majstora tj. pogledaj neki auto koji je uradjen pre tebe
(mada ni to nije neka garancija)
Logged
nemoj na silu uzmi veci cekic

LeNgenda

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 1250
  • Age: 27
  • Auto: Dacia Sandero 1.4 MPI Ambiance Plus
  • Lokacija: Beograd
  • Сложи српску браћу драгу...
    • Нова српска политичка мисао
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #5 on: 18.03.2010. - 09:33 »

Ti si, prijatelju, sigurno u ozbiljnom delirijumu, cim sve to pises u sitne sate, ni ja ne bih mogao da spavam.

Ti cak imas srece sto imas znanja da prepoznas sta je lose uradjeno, moj cale i ja bismo gledali kao dva teleta, jer pojma nemamo o tim stvarima, a ne znamo nekog ko zna.

Realno, i mi bismo ugradili plin, najvise zbog nenormalnog benzina koji je sve skuplji, ali cekamo novembar 2012. jer nam tad istice garancija, nemamo tu hiljadarku, a i bice duplo jeftinije u neovlascenom (a strucnijem) servisu. Svi hvale Rasica, `ebem li ga...

Mislim da je onog trenutka kad si uvideo nedostatke i zakljucao auto, trebalo da direktora servisa (kad je vec tu) uhvatis za ruku i njegovim sluzbenim autom pravo u RNS, a za to nije kasno ni sad. Ne bi smeo rec da kaze, a ako u RNS ne postupe potpuno onako kako hoces, svi znamo brojeve Beogradske hronike, a oni bi dosli, veruj mi, ovih meseci je u modi sve o bezbednosti saobracaja.

Prepisujem Loganovceve stavke 2 i 3.

Istraj zbog svih nas ovde koji nemamo para za bacanje.
Logged
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

mrprofy

  • Guest
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #6 on: 18.03.2010. - 12:49 »

Dragi moji prijatelji,
Ovome svemu ima sedam meseci kako se izdesavalo, a pisem tek sada jer sam bio totalno indisponiran povodom cele stvari, ali sam odlucio da ipak napisem sve, da bi drugi obratili paznju i ne bi prosli naivno kao ja. Iskreno, podstaklo me citanje teme o klokotanju rashladne instalacije kod jednog kolege, i argumenti za i protiv, a posebno Slavkov stav, odnosno kriterijum o utvrdjivanju neispravnosti.
Posebno bih podvukao bahat stav "RenoNisana", o cemu sam vec pisao, a mislim da sada ta moja izjava ima vise smisla.
U nastavku ce biti jos zanimljivih detalja, a kada sve procitate, mozda cete razumeti zasto sam od svega digao ruke i cutao toliko dugo.
U svakom slucaju stvar je i dalje aktuelna, a ne verujem da se mnogo sta promenilo od tada, tako da ce svi koji planiraju da ugrade plin imati puno koristi od ove moje storije.
Bice zanimljivo kada uskoro budem kontrolisao zategnutost matica koje drze kavez oko boce i samu bocu, jer ni jedna nema feder sajbnu, a auto se treseee... a videcemo i da li ce ovaj tanak lim poceti da rdja na svakoj rupi koju su izbusili na podu i koju nisu zastitili farbom ili na neki pogodan nacin.

3. Iako si već duže vreme prisutan na forumu, ipak si otišao u jedan od "servisa za izbegavanje"... ne razumem.

Tada nisam znao da su toliki fuseri u HitAutu, a auto sam kupio u istoj kuci, a tom prilikom su mi menjali i kostur sedista jer je fabricki bio neofarban i zardjao, pa sam mislio da sve obavim na jednom mestu. Kod njih kupio auto, kod njih reklamirao sediste.

VAZNA NAPOMENA!
Mnoge stvari koje ja primecujem ne bi primetila velika vecina, sto ne znaci da sam ja poseban, vec eto, jednostavno je to tako. Profesionalna deformacija ili bozji dar, svejedno, cinjenica je da ja mogu da do neverovatnih detalja primetim mnoge stvari. Nisam jedini, takvih ljudi ima.

Poz
« Last Edit: 18.03.2010. - 13:46 by mrprofy »
Logged

Vihor

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 2384
  • Auto: Dacia Logan II 1.5 DCI
  • Zanimanje: el.ing
  • Lokacija: Bor
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #7 on: 18.03.2010. - 13:17 »

neverovatno, neverovatno,  :ces:
Logged
Oče naš koji jesi,Dačiju mi donesi, da se sveti ime tvoje,neka bude metalik boje,u ime Oca i Sina, neka bude pun benzina, a najviše te molim, Bože, sjedišta da budu od kože.

david

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 3292
  • Auto: Logan 1.6 laureat
  • Lokacija: Stara Pazova
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #8 on: 18.03.2010. - 13:22 »

Ja sam u keca ugradio gas i nisam obracao paznju na te detalje ali kad je dosao atest na red vratise me nazad. Nema zastitne gume koja zateze bocu, zice od instalacija nisu zasticene pa neko crevo nije bilo zasticeno i filter nije na pristupacnom mestu i slicno. Tako da sam doziveo razocarenje a ja tada jos isao kod prijateljevog prijatelja u Novi Sad. Burazer od strica ugradio gas kod nas u SP i kad je isao za atest, neki lik sa masinca pozove sve ostale koji su bili tada u AMD da im pokaze kako se radi instalacija i ostalo. Zato razumem o cemu je pisano...
Logged

Raja

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 1572
  • Auto: Dacia Logan 1.4 vulgaris + TNG
  • Lokacija: Borča
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #9 on: 18.03.2010. - 17:21 »

Replika...replika...pomenut sam!

Mrprofy, ja sam taj mučenik iz teme: klokotanje u rashladnom sistemu i ne mogu prežaliti što se nisam blagovremeno požalio tržišnoj inspekciji i moj problem prepustio njima da ga rešavaju  a sa
neodgovornim serviserom.

Poučen tim iskustvom, u pitanju je bio servis mobilnog telefona u garanciji, postupio sam drugačije i bez mnogo priče i raspravljanja. Elem, serviser se ponašao arogantno i nije hteo da otkloni kvar.
Nisam bio lenj i obratio sam se tržišnoj inspekciji. Ljudi, da ne poverujete,nazvali su me za par dana i nisam mogao da verujem da ja razgovaram sa istim ljudima. Meki k'o duša. Telefon popravljen, radi.

Naravoučenije: kad god vas bace u mašinu i krene igranka bez prestanka, pravo u Inspekciju, a potom ako su zaslužili i na Sud časti pri Privrednoj komori. Ne košta ništa a rešava stvar.
« Last Edit: 18.03.2010. - 22:06 by Raja »
Logged

Deda

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 350
  • Lokacija: Bor, Srbija
  • Poljubis me u oko...
    • DEDABOR
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #10 on: 18.03.2010. - 18:10 »

Citam i ne mogu da verujem.
Vec cetri auta radim plin i nikada nisam imao ovakve probleme.
Vec sam pisao na forumu o svemu i moja zapaznanja, ali nisam nikad imao prilike ovako nesto da dozivim, pa sam sada zapanjen, ali skorz na skorz.

Dugo sam razgovarao sa ljudima iz servisa: musterija je na prvom mestu i sve zelje se ispunjavaju ali odmah ODMAH!!! Baram je tako kod Milosa Francuza u Jagodini.
Verujem da je tako i kod drugih ali da ima i izuzetaka jer je ipak ovo Srbija i nisu svi zeljni da znaju prava potrosaca i obaveze koje imaju prema njima kad vec pruzaju usluge. Zato me i ne cudi ovaj dogadjaj, ali me cudi da ovi serviseri i nemaju pojma sta dozivljavaju i kako gube posao kad ih neko oplete ovako javno.
Dovoljno je da krene prica ovako na forumu, da se preseli na neki citaniji blog ili drustvenu mrezu i posle mogu samo da puse i zevaju .. Nek se uzimaju u pamet i neka se orjentisu prema musterijama kad vez znaju da naplate papreno. Pa nemamo mi pare da nam padaju sa grane da bi neko mogao ovako da se zajebava sa nama...
Ej, da auto ne prodje atestiranje, necuveno...
Necu se nerviram vise... Odoh odavde... Idem da citam viceve...

kiconix

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 3901
  • Auto: Octavia 1,9 tdi
  • Lokacija: Beograd
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #11 on: 18.03.2010. - 21:11 »

Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Ja sam kupio auto u Hit autu, preko njih ugradio plin, u pitanju je BRC. Atest prosao na jedan.
Ali od tada pa do danas ja im prag nisam  presao, niti cu, pa makar bio jedini servis za Daciu u evropi.
Ljudi, Hit auto ZAOBILAZITE u sirokom luku.
Moja garancija je prestala na 30k, mojom voljom, i tacno znam sta bi radio da sad kupujem nov auto.
Logged

Boss

  • Jr. Member
  • **
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 60
  • Lokacija: Paraćin
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #12 on: 18.03.2010. - 22:03 »

Da samo što su tada plin ugrađivali ljudi iz BRC-a u svojim servisima pa ih vraćali u salon a ne priučenjaci iz Integre.
Logged

slavko_bgd

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 332
  • Auto: Citroen C3 1.4i + TNG DIY
  • Lokacija: Beograd
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #13 on: 19.03.2010. - 16:12 »

@mrprofy:

1.Složili smo se obojica da je ugradnja nakaradna. Ja ne komentarišem rad drugih kolega ali ne mogu da se složim da je nešto u redu ako to nije tako.Daljih komentara nemam-ponuđeno Vam je da ako želite nastavite da održavate vozilo u ECO TOP SERVISU.
2.Centralni servis "EKOLUKA-KEY" se nalazi u Kragujevcu. "ECO TOP SERVIS" u Beogradu, Ozrenska 66 je jedan od ovlašćenih servisa "EKOLUKA-KEY" Kragujevac i ujedno ovlašćen od strane Renault Nissan Srbija za ugradnju gasa u vozila u toku garantnog roka i servisiranje istih;
3. ECO TOP SERVICE ne ispravlja niti je dužan da ispravlja tuđe greške. Tamo gde ste platili-tamo se i obratite;
4. Za ispravnost delova gasnog uređaja u toku garantnog roka odgovoran je "EKOLUKA-KEY" i LANDIRENZO.
5. Ustanovio sam da Vam je u Hit-Autu postavljen pogrešan senzor nivoa na rezervoar. Prvo sam Vam ponudio da ga mi besplatno poručimo i zamenimo ali, kada sam ga poručivao iz Kragujevca dobio sam informaciju da su drugi senzori već isporučeni Hit-Autu. Zato sam Vas pozvao telefonom i uputio kod njih.Logično, zar ne?

Što se tiče gospodina Raje(koga ovom prilikom pozdravljam) tema je bila da li je isparivač postavljen suviše visoko ili nije i da li postoji oštećenje ili kvar u najavi na glavi motora.Rasprava je vođena oko toga,epilog je da posle detaljnog odzračivanja radijator više ne klokoće a nadam se da je u međuvremenu otklonjeno i curenje antifriza.

Uostalom,kada god imate ovakav problem istrajte u ostvarivanju svojih prava.Pre inspekcije uvek se prvo obratite Tehničkoj službi Renault Nisan Srbija. Bio sam nekoliko puta prisutan kada "lupaju po ušima" svoje koncesionare i ne bih voleo da sam bio na njihovom mestu...S jedne strane, bez obzira na Vaš božji dar, budite svesni da sve do tada dok Vam se ne ponudi FABRIČKI ugrađen plin moraćete da trpite sve nedostatke naknadne ugradnje koji se ne mogu izbeći. S druge strane, niste dužni da trpite tuđi nemar i aljkavost, i tu Vas 100% podržavam.

Srdačan pozdrav i navratite do nas!
Logged

Raja

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 1572
  • Auto: Dacia Logan 1.4 vulgaris + TNG
  • Lokacija: Borča
Re: Ugradnja plina - moje iskustvo - upozorenje drugima
« Reply #14 on: 19.03.2010. - 16:30 »

Pozdravljam i ja gdin Slavka, takođe.
Logged
Pages: [1] 2 3 4   Go Up
 

Page created in 0.289 seconds with 24 queries.