Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

Keka

Cini mi se da zamenski kaisevi, spaneri i pumpe izadju mnogo manje od 20.000 din.

Kod Zeljka:
PK kais Dayco 5pk1750-1200 din,
Roler PK kaisa Klaxcar-1200 din,
Spaner PK kaisa-3500 din,
Set zupcastog kaisa Klaxcar-3200 din,
Vodena pumpa-2100 din.

Ukupno 11.300 din.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


jasho

Zeljkov sajt nisam ni gledao ovog puta :ne: jedino sam zvao TTD, i cifra je bila oko 17000, mogu u ponedeljak tačno da navedem, jer mi je cedulja sa cenama ostala na poslu.

Logan Base

Danas sam na 83 400 km odradio onaj dio servisa koji nisam odradio na 60 tkm.
Izmjenjeni su: pumpa vode, klizač, zupčasti remen-Gates ( to troje je bilo u SKF setu za 120 eura), mikroremen-Gates( 9 eura), antifriz 3 ltr. PeNa-domaći proizvođač ( 11 eura ), kočiono ulje Delphi ( 4 eura ), kočione pločice TRV ( mislim da se tako zovu, 28 eura ).

Majstor mi uze 93 eura za ruke. To me razljutilo jer sam išao kod majstora koji inače radi u Renaultu(kolega vozač ga preporučio kao dobrog i jeftinog),a ovo mi je odradio u svojoj garaži. Čini mi se to jako skupo za ove tu naše cijene. Još gore je što mi je tu jedan trgovac auto dijelova i serviser ponudio za 220 eura dijelove,a ugradnju bi dobio besplatno-valjda je bio dobre volje pred praznike . Ovako sam prošao 50 eura skuplje  :banghead:

Mogao sam dijelove kupit za dvadesetak eura jeftinije,al sam ipak kupio SKF pumpu jer je bila gotovo identična originalnoj. Original jedino još ima neke utore na sebi koji služe da u njih uđe brtvena masa. Sviđala mi se zbog identičnih implera kao na originalnoj pumpi. Čitao sam u SKF reklami da je ona plava boja kao nekakav zaštitni premaz koji štiti od nakupljanja čestica antifriza....

Original kočnice su bile Ferodo, ja sam uzeo taj neki TRV(ako sam dobro zapamtio ime).
Remenje je Gates.

Kočnice sam mijenjao jer su već počele cvilit,a onu garnituru sam mislio tek mijenjat na 90 tkm,al me uplašilo neko cvilenje koje se par puta pojavljivalo za par hladnih jutra dok se motor nebi ugrijao. Nisam mislio mijenjat pumpu vode,al se čitajući svašta po forumima stvorio psihološki pritisak,pa sam ugradio novu. Pumpa nije puštala, ležaj ne zapinje. Možda je klizač/napinjač dao svoje il je remenje zbog starosti počelo škripuckati.

Ako nešto ne pođe po zlu, iduću izmjenu ću napraviti na 150 tkm.

P.S. majstor mi nije zaljepio naljepnicu s podatcima datuma izmjene koju sam dobio u setu, već je markerom to ispisao po nosaču motora. Naljepnicu je valjda sebi uzeo. Nije odzračio sistem hlađenja. Dođem po auto i vidim da je hladan imao antifriza do oznake max. Naravno da sam već na putu do doma "izgubio" tri deci od te oznake. Koji amaterizam.  :banghead:

Uz pumpu vode je došla metalna brtva. Mehaničar je pumpu još zabrtvio brtvenom masom. Dali se je ona trebala osušiti prije stavljanja antifriza i pokretanja vozila? Još uvjek je ono malo što je iscurilo meko na dodir. Čemu ta masa ako je došla brtva. Il je možda i brtvu mi uzeo ?



zac

#183
Citat: Logan Base poslato 14.04.2012. - 21:35
....al sam ipak kupio SKF pumpu jer je bila gotovo identična originalnoj. Original jedino još ima neke utore na sebi koji služe da u njih uđe brtvena masa. Sviđala mi se zbog identičnih implera kao na originalnoj pumpi. Čitao sam u SKF reklami da je ona plava boja kao nekakav zaštitni premaz koji štiti od nakupljanja čestica antifriza....

SKF je dobar izbor.  :to:
Jedino ta plava boja na turbini pumpe, nije tu da se ne bi skupljale cestice antifriza, vec da je zastiti od korozije, ona je celicna pa je plastificirana, a na originalnoj pumpi, i osovina a i turbina su od prohroma.  :)

VaskezNS

Moj auto je star 7 godina sa 73.000 pređenih Km, od poslednje zamene zupčastog i PK pre tri godine prešao je 30.000 Km ali tada (i nikad) nije menjana vodena pumpa. Iz ovog razloga planiram da uradim veći servis (namerno kažem "veći" jer je termin "veliki servis" prilično diskutabilan) koji podrazumeva zamenu vodene pumpe, zupčastog sa španerom, PK kaiša, antifriza, ulja i filtera ulja. Kako sam van garancije imam slobodu izbora zamenskih delova i imam dve opcije gde u prvoj figuriraju:
A:
- Set zupčastog sa španerom "Klaxcar"
- Pk kaiš "Klaxcar"
- Vodena pumpa "Klaxcar"

a u drugoj

B:
- Set zupčastog sa španerom "Hačins" (ne znam kako se piše u originalu)
- Pk kaiš "Hačins"
- Vodena pumpa "Valeo"

Opcija B je za oko 25€ skuplja od opcije A jer su navodno "Valeo" i "Hačins" poznatija imena od "Klaxcar" te mogu da predstavljaju i bolji kvalitet (ovo je mišljenje majstora koji se nije susretao sa "Klaxcar" delovima).

Ovde koristim priliku da pitam cenjeni auditorijum kakve informacije ima u usporedbi ovih proizvođača delova odnosno iskustvima sa "Klaxcar" zamenskim delovima, i sve u svemu - za koju od ove dve opcije biste se vi odlučili ?
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Keka

Ni Klaxcar nije tikva bez korena: http://www.klaxcar.com/en/

Ja bih u ovoj dilemi vise obratio paznju gde kupujem delove i ko ih menja.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VaskezNS

Kako smo sugrađani, znaćeš gde je - "Kisačka" je izvor delova i informacija o cenama, a razumeo sam da se i ti snabdevaš tamo http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=4113.msg90854#msg90854 pa se nadam da je taj izvor ok.

Servis bi mi radili ljudi iz jednog od ovdašnjih ovlašćenih servisa..ali u svojoj režiji.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

kiconix

Moj majstor toplo preporucuje Hačins  :to:

VaskezNS

"Veliki" servis je urađen danas i zahtevao je nekih 2.5-3h efektivnog rada. Imao sam zadovoljstvo da prisustvujem celokupnom radu, skromno asistiram i (verovatno povremeno) smetam dok sam pravio malu foto-evidenciju iz koje sam za vas izdvojio samo nekoliko fotografija.

Namerno nisam detaljan jer su celi radni proces (pa i više od toga) objasnili i ovekovečili Ayrton i Žac u svom postu http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=4023.0

Uz to, cenu ugrađenih delova i radova u ovom servisu mog Logana možete naći u postu http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=239.msg91707#msg91707

Pre svega bih izdvojio ključni razlog namere ovog "vanrednog" servisa jer sam od prethodnog (i prvog) vlasnika imao informaciju da ni pumpa vode ni antifriz nisu zamenjeni na velikom servisu 2009. godine na 60.000Km (sada sam na 72.500 Km).

U nastavku su fotografije koje su potvrda da je zamena pumpe bila potrebna - imala je malo curenje na svom semeringu što znači da je njen "izdisaj" započeo. Paralelno su date i fotografije nove "Valeo" zamenske pumpe.











Malo pre sam napisao da je pumpa bila "ključni" razlog namere vanrednog servisa ali se ispostavilo da je postojao jedan skriveni i još važniji. Naime, prema podacima prethodnog vlasnika i servisnoj knjižici je te 2009. u ovlašćenom servisu zamenjen PK i zupčasti kaiš. Ono što smo danas imali priliku da vidimo nakon skidanja starog zupčastog je potvrda da nikom ne verujete sem svojim očima i da uvek prisustvujete radovima ako je to moguće - zupčasti kaiš je u stanju koje ne odgovara kaišu koji je navodno zamenjen 2009. i koji je navodno prešao samo 30.000 Km. Pre će biti da on od kupovine auta NIKAD nije zamenjen i da je još fabrički, odnosno star 7 godina i da je prešao 72.000 Km. To je mišljenje iskusnog majstora koji je izveo ove radove a bogme se to vrlo lepo vidi i po njegovom stanju na fotografijama koje slede:





PK kaiš je 2009. najverovatnije zamenjen mada ni njegovo stanje nije mnogo bolje:



Jedini "problem" ove složene operacije je bio skidanje starog filtera ulja kojeg je prethodni serviser verovatno montirao na motor bez prethodnog podmazivanja dihtung gume i dobrano dotegao. No, uz malo više sile i trokrakog ključa i ova "prepreka" je savladana.

Uz ove delove, Logan je za sad "popio" još nekih 3.2 L ulja, kao i koktel od 2,5 L antifriza razblaženog sa 2 L destilovane vode. Nakon dobrog odzračivanja i "sleganja" ulja u sistemu uz dolivanje potrebnih fluida praćenog proverom eventualnih curenja nadam se da će ovaj K7M motor biti zahvalan narednih nekoliko godina  :wink:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Keka

#189
Pogledaj u servisnu knjizicu gde je "uradjen" veliki servis i da li je ispecatirana zamena pogonskih kaiseva pri kraju. Fotke dobrodosle.

Gde si uradio servis? Koliko kostaju ruke? Mozes o ovoj neovlascenoj varijanti da otvoris temu u servisi i kako je ko zadovoljan.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


speedo

Rizikujem da ispadnem i glup, ali da li na remenu piše možda datum proizvodnje? Slično kao što na gumama stoji DOT oznaka.

VaskezNS

Keka, to je ono što je i meni zapalo za oko kada sam gledao servisnu knjižicu - na kraju knjižice jeste upisana zamena kaiševa ali pored potpisa ne stoji i pečat. Pečat je zapravo na strani 7 koja se i odnosi na servis obavljen tog dana (27.05.2009.) a potpisi na oba mesta su identični. Uz sve to, i na kartici tog servisa je takođe rukom upisana zamena kaiševa. Uz malu ispravku - 2009. veliki servis je "radjen" na 40.000 Km tj. 4 godine starosti vozila (ne na 60.000 Km kako sam prvobitno napisao), slede i fotke servisne knjižice...







Kako je ovde reč o javnom forumu nećemo rizikovati klevetu na račun ovlašćenog servisa koji (ni)je zamenio kaiš(eve) jer za to nemamo neki krucijalni dokaz (godina proizvodnje skinutog kaiša, njegov serijski broj i sl.). Ali slike govore više od hiljadu reči pa neka svako zaključi da li je moguće da je na ranijoj slici prikazan zupčasti kaiš star 3 godine i koji je prešao 30.000 Km.

Inače, jučerašnji servis je urađen u privatnoj režiji i ruke su koštale 4.000 RSD a radio ga je serviser jednog od ovlašćenih servisa. Kao što rekoh, prisustvovao sam celom procesu i na osnovu mog (ipak amaterskog) poznavanja ove materije dao bih svaku preporuku za njegovo prikazano znanje, veštinu i pedantnost u obavljenom poslu. No, kako mu poslovna politika firme za koju radi ne dozvoljava da se javno oglašava i reklamira, zamolio bih vas da me, ukoliko ste zainteresovani za ovaj "alternativni" način održavanja svoje Dacie, kontaktirate putem PM.

Speedo, meni nije poznato da se na kaiševima upisuje nešto kao DOT na gumama. Gledao sam oba nova kaiša koja sam pripremio za zamenu ali ne primetih nešto što bi mogao biti datum proizvodnje. Uostalom, napravio sam i jednu fotografiju novog PK kaiša pre ugradnje i evo kako izgleda deo sa oznakama:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

zac

#192
Citat iz VaskeNS-tovog posta:
CitatOno što smo danas imali priliku da vidimo nakon skidanja starog zupčastog je potvrda da nikom ne verujete sem svojim očima i da uvek prisustvujete radovima ako je to moguće - zupčasti kaiš je u stanju koje ne odgovara kaišu koji je navodno zamenjen 2009. i koji je navodno prešao samo 30.000 Km. Pre će biti da on od kupovine auta NIKAD nije zamenjen i da je još fabrički, odnosno star 7 godina i da je prešao 72.000 Km. To je mišljenje iskusnog majstora koji je izveo ove radove a bogme se to vrlo lepo vidi i po njegovom stanju na fotografijama koje slede:.......


@VaskeNS, Ovo je glavni i jedini razlog zasto sam se odrekao garancije posle prve godine starosti auta. Verujem samo sebi i u ono sto sam odradim.  U veliki servis koji sam sam  uradio, nema sumnje, da li su stavljeni novi delovi, da li je dobro uzupcen motor i td....   ovaj tvoj  stari zubcasti kajis je identican kao moj (po oznakama), znaci iz prve ugradnje, sto se tice njegovog stanja, a gledajuci iz ugla licnog iskustva, uveren sam da nije zamenjen nikada.   
Moj auto je presao tacno 42 527 km u momentu kada sam odradio zamenu kajiseva, pogonskog lancanika uljne pumpe i semeringa radilice, i mogu ti reci da mi je zubcasti u mnogo boljem stanju nego taj tvoj, iako ga je ulje kvasilo zadnjih 35 000km. Mene je veliki servis: zubcasti i PK kajis, spaner zubcastog, lancanik uljne pumpe, dihtung kartera, ulje, svi filteri, kostao tacno 10 600 din. Ruke naravno sebi nisam placao  :) Do duse, vodenu pumpu nisam menjao.

Evo slike mog starog zubcastog kajisa, nisu bas ostre, ali je u boljem stanju nego tvoj, verujte mi na rec.  :D




Zoran

Žac, ovaj tvoj kaiš izgleda sasvim ok.
Sam svoj gazda - vazda.

Logan Base

Možda ovo pišem na krivom mjestu,al dva tjedna nakon velikog servisa motor mi je dobio novi zvuk. Kad se ugrije čuje se neki šum,zujanje kao da je ventilator hladnjaka uključen. Najprije sam mislio da je stazni remen pritegnut previše i da je propjevao lager na alternatoru. Bio sam u jednom servisu gdje mi je mehaničar opipao remen i zaključio da nije previše stegnut. Sad mi se čini da taj zvuk dolazi baš iz samog motora. Neznam što uradit. Dal je zupčasti remen možda pritegnut previše, pa se nešto drugo čuje? Radio mi je to majstor koji inače radi u Renaultu,bio mi je skuplja opcija,al sam baš išao kod njega u nadi da će najbolje obaviti posao. :banghead: