Felne za Logan II, 15"

prethodna tema - sledeća tema

dsit

Ja bas mislim da podjednako bitnu ulogu u nosenju felne ima "glavcina" koja naleze u centralni otvor i u mnogome skida opterecenje sa srafova. Ipak je na njoj oslonac u svakom momentu i polozaju tocka. Imam utisak da bi u suprotnom stafovi bili mnogo vise optereceni na smicanje

Boka

Ja mislim da gresis, jer kad stavljas  tocak ,odnosno felnu i centralnu rupu na glavcinu tu nemas idealni spoj , ima lufta jer da nema bilo bi jako tesko skidati i vracati tocak na svoje mesto. I naravno, srafovi drze tocak.

dsit

Upravu si, nije idealan spoj...al opet nije kao i da ima 5mm lufta.

Boka

#33
Upravo zato sam ti i napisao da nije dobro obradjivati centralnu rupu jer nikad je ne moze obraditi da bude kao fabricka centralna rupa a upravo ona se koristi za balansirajne tocka , pa ti onda tako izbalansiran tocak stavis ali onda ti srafovi odredjuju zatezanje tocka i tu hoce da nastane problem kod vecih brzina. Ako ne prelazis brzinu od 100kmh onda je ok   mozes i da kupis neke Audi felne ali ti ne preporucujem iz svog iskustva. Lose sam se izrazio, mozes da kupis bilo koje felne koje pasuju na Daciu ali bez prepravki.

dsit

Ok, razumeli smo se. Nisam ja ni planirao da "budzim".
Uzeo sam kod mene da premerim koliki je precnik otvora al mi je subler kratak pa ne mogu da dohvatim ivice otvora a da ga drzim paralelno sa felnom..

DarioGTI

alu felge koje naknadno kupis(reci cu primjer za felge koje sam ja kupio momo-corse) obicno imaju jednu povecu centralnu rupu. ta rupa je na oko1cm(nisam siguran, govorim otprilike) veca od glavčine kotaca. zato se kupe CENTRIRAJUCI PRSTENOVI sa OSIGURACIMA za konkretan model vozila. tako glavčine tj prstenovi fino nasjednu na glavčinu i onda je to prava stvar!

set od 4 prstena sa osiguracima za momo corse(momo prstenovi) su bili oko 30eura.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

kiconix

Centralan rupa na felni je 60mm. Kod vagenovih kola je 55mm, znaci da se obradjuje samo 2,5mm.

mladen895

Treba proveriti,ali ako neko namerava kod strugara da obradjuje centralnu rupu na felni dimenzija je 60,1 mm,zbog skidanja i montaze.Uostalom to se lako izmeri.
Kad se mora,sve  je tesko.

Jelenko

jedno pitanje.....

Ako sam dobro razumio, sve felge pasu sa renault vozila na daciu logan,naravno ako je sa 4 rupe i promjerom 4x100,ako budem uzimao da znam traziti od renoa zbog  "centralne rupe".Ne bih da lupam glavu kad odem na balansiranje hoce li biti sve u redu ili ne.

                                                           Hvala unaprijed

Loganovac

#39
Nije bitno sa kog je vozila, važno je pogledati:
- Veličinu felne (prečnik i širinu)
- Broj i raspored šrafova
- ET
- prečnik srednje rupe na felni

Dodaću da je osnovna funkcija srednje rupe pomoć pri montaži felne na glavčinu, svi vijci i otvori na felnama imaju centrirajuće konuse i u potpunosti em centriraju točak, em nose 100% opterećenja. U suprotnom, da li može neko da zamisli šta bi se desilo (kad bi uopšte bilo moguće) pritegnuti felnu sa osom svega 0,5mm van ose glavčine pri brzini od recimo 140km/h??? Može rupa na felni da bude kolika god 'oćeš, kad se živ izmučiš pa ipak ubaciš i pritegneš vijke - felna je centrirana. A može da bude i sa zazorom od svega 0,2mm, vijci će opet centrirati felnu i centralna rupa felne nigde neće dodirivati glavčinu pa neće moći ni da primi bilo kakvu silu...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dsit

Elem vozio sam ovih dana auto sa felnama na kojim je centralni otvor 67mm iliti 7mm veci od glavcine. Auto se normalo ponasao sve dok ne predjem 120km/h. Tada je volan pocinjao da trese. Kako sam dalje ubrzavao preko 130 do 140 volan je vec toliko tresao da je postajalo opasno da ne kazem neizdrzivo. Danas sam stavio adapcione caure od sipas plastike i aj da ponovim test-volan miran ne trese ni malo. Inace stafovi su konusni kao i rupe na felni.

Loganovac

#41
Ako si test ponovio sa istim felnama i na isti način, to bi demantovalo ono što sam gore napisao. Zašto je to tako - nije mi jasno, ali bi trebalo razmisliti.  :ces:
Ajde neko ko ima nek postavi slike poprečnog preseka glavčine i vešanja...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dsit

Iste felne,iste gume, isti raspored istih, isti put kao i brzina  :ces:

Evo kako prsten izgleda kad stoji na glavcini.



Bio sam se ubedacio da su mi felne krive i da mi zato trese ali kad sam montirao caure i ponovo probao, mogu da kazem da mi je laknulo...

Loganovac

Baš kao što sam i mislio, felna se ni preko prstena ne oslanja ni na šta drugo osim na sam doboš. Pitanje je da li je moguće da vijci za pritezanje felne imaju toliki zazor u navoju da ni pri pritezanju ne nacentriraju rupu, odnosno da dozvoljavaju nekolinearnost ose vijka sa osom navoja glavčine, pa felna ostane van ose čak i kad su vijci pritegnuti. I dalje sam siguran da ovaj prsten ne nosi ništa u toku vožnje, ali da pomaže da se felna centrira pri montaži.
U svakom slučaju, tvoje iskusvo je od velike koristi i drago mi je da si uspeo da rešiš problem.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

#44
Bio sam prisutan tokom sevsa paknova...jedva je majstor smakao felnu sa glavčine.

Peja