Promena ulja u mjenjaču

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Čisto da malo divanimo, interesuje me Zoki kako si došao do cifre da je 1% gubitaka 300 do 500W? Sa tvojim stilom vožnje i potrošnjom ispod 5L/100km srednja snaga motora garant nije veća od 10-15% maksimalne, dakle neka bude da je 7-8kW.
1% od toga je taman dovoljno za sijalicu u predsoblju, 75W  :laugh1:

Za 300-500W morao bi da voziš autoputem kao čika Raja ili kao što sam nekad ja...  :lol1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Pa nisam pisao o sebi nego je za očekivati pri većim brzinama, pogotovo što je u istom kućištu i diferencijal.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Čekaj, jel 1% ili je više?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ivan91

Citat: szs poslato 25.07.2016. - 10:25
Meni se na 1.4 tako čulo. Čim malo "pipnem" kvačilo zvuk nestaje. E sad...kao što reče Daniel .. i meni su reki u servisu na sajmištu da je od seta kvačila tj druk lagera i da je to vrlo često kod Dačije zbog kooperanata, tolerancija bla bla i da dodjem ako se zvuk pojača. Od tada se auto vozi normalno još 35.000 i nije ništa dirano.
Ne kažem da je isto to i kod tebe!
Savet .. idi u ovlašćeni servis ako je auto u garanciji i pa čak i ako nije a ima 30tak hiljada kao tvoj.
Mi ovde ili znamo ili ne, pričamo, šalimo se, dajemo prijateljske savete a oni bi morali da znaju, naročito jer imaju svakodnevno veliki broj na servisima pa ne verujem da si jedini.
LM kao dodatak u menjačko ulje ne bi smeo da škodi  :ne: ali ti je moj savet... ovlašćeni servis i traži da se upiše u servisnu knjižicu da si reklamirao.

Mislim da cu posle puta jednostavno posle odmora zameniti ulje, sipati aditiv i prestati da razmisljam o tome. Razumem zasto predlazes ovlasceni, ali to mi je vreme koje generalno nemam, i cisto sumnjam u njihovu zaintersovanost pogotovu sto je to redovna pojava na tim menjacima.
A po onome sto sam citao u temi o menjacima, to je definitvno zvuk koji svi opisuju ( caktanje ), samo je pitanje jacine istog posto to ne mozes odrediti ovako "na citanje" :)

Zoran

#64
Loganovac, evo malko sam se podsjetio . stepen korisnog dejstva automobilskog mjenjača je 0,94 - 0,98.
Prosto rečeno ulje se ipak značajno zagrijava, pogotovo pri velikim opterećenjima motora...
Iskoristivost po jednom paru je 0,99.  U našem slučaju dva para su stalno u zahvatu, te gubitci u ležajevima te gubitci na bućkanje.
Odokativno 0,96. Znači oko 4% ulazne snage ide na gubitke, po mojoj procjeni.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Ja koliko sam informisan, efikasnost (stepen korisnog dejstva) transmisije kod automobila zavisi od prenosnog odnosa, odnosno od broja parova u zahvatu. Ispada da je najbolji pri direktnom 1:1 prenosu (oko 98%), a za ostale stepene prenosa je par procenata lošiji. To se uklapa u ovo što ti sad napisa, dakle više je od 1%.
Naravno, sve se ovo odnosi na ručne menjače, automatski su lošiji u tom pogledu.
Znači da, greje se menjačko ulje gubicima u transmisiji ali još više toplotom motora.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

Aditiv se može kupiti u svakoj malo bolje opremljenoj radnji auto delova. Zvuk neće prestati već će se samo utišati.
I zvuk dolazi od ležajeva u menjaču.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

silent

U dilemi sam, koje ulje da odaberem za menjač? Hoću da ga menjam sledeće godine, Bože zdravlja, na 8 godina i nešto preko (planiranih) 60k km.

TRANSELF NFJ 75W80
http://catalog.elf.com/en/products/nq7/TRANSELF-NFJ-75W-80

Transmission fluid adapted to vehicles RENAULT equipped with gearboxes of families J, TL4, NDX, and more particularly for vehicles TWINGO, MODUS RENAULT, Clio, Mégane (except(off) Mégane / Scenic II Pk4), and Laguna (except(off) motorization 2, 2DT, dci and V6), for Spaces (2,0 and 1,9 dti) and for Kangoo. Adapted to the requirements of the mechanical gearboxes of light passenger and utilitarian cars, provided with brass synchro in simple configuration or multi-cones.

ili

TRANSELF NFP 75W80
http://catalog.elf.com/en/products/nq8/TRANSELF-NFP-75W-80

Transmission fluid for Renault vehicles equipped with P, J , NDX, TL4 family gearboxes. Especially recommended for easy gear changing in cold weather: also retains its outstanding qualities when hot, ensuring the smoothest possible operation and longer life for gearbox components.

hobbista

Male su razlike a i jedno i drugo odgovara za naše menjače.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


silent

Po specifikacijama vidim da oba ulja pokrivaju korišćenje u J menjačima. Da li se u mom vozilu nalazi J menjač? (Sandero 1.4 2010. god)

Zbunilo me i ono "vozila koji imaju prstene sinhrona od mesinga", nisam siguran da li je to kod mene slučaj.

hobbista

Velika većina novijih automobila ima mesingane (mada mislim da nije samo CuZn legura) sinhrone na manuelnim menjačima, pa tako ima i Dacia. J menjači su kod nas.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

silent


Ayrton

Zamenjeno ulje juče. Ispušteno iz menjača 3 litra!? Sipano novo, isto cela tri litra. Zavučem mali prst i osetim da je ulje tu i odlučim da ne sipam dalje, do onog nivoa "dok ne procuri napolje" iz rupe.
Nije mi jasno, kolega forumaš iz Zrenjanina je iz menjača istočio jedva litar a ja tri. :ne:
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

roolet

Manje sipano ili je curilo na semeringu, mada moralo bi mnogo da curi da izgubi tu kolicinu. Kod mene stalo 3.2 litra ,,dok ne pocuri". Mislim da je JH3 na 1.5 dci menjac, nisam siguran. Super si odradio. :aplause: