Pukla šoferšajbna...

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

Pošto je šoferšajbna dvoslojna,kad se sa jedne strane naglo ohladi ima tendenciju da se krivi jer se slojevi stakla različito šire/skupljaju (slično kao bimetalna traka).Kako je staklo krto,dovoljni su i mikroni da pukne.
Klima  u kolima ne bi smela da bude razlog pucanja jer vazduh i voda imaju različitu gustinu (ako neko do sada nije primetio !).Primer:zamislite golog čoveka (ili ženu) pored bazena.Temp. u bazenu je 20 stepeni,temp.vazduha takođe 20.I dok je na vazduhu zamišljenom čoveku sasvim prijatno na toj temperaturi,ući u bazen u kome je istih 20 stepeni je šokantno.Znači,ista temperatura vode i vazduha nije isto.
Izvinjavam se na ovom "nastavničkom" tonu.
Zašto je pukla šoferšajbna na Žacovom Audiju,jbmlg.Možda zbog veličine od skoro 2 kvadrata!Po meni bi trebalo da pucaju i češće s obzirom na to čemu su izložene.Staklo je staklo, čak i kod Audija.

Loganovac

1. Kad bi sve bilo tako dramatično kao što se ovde predstavlja, zaista bi i pucale na svakom koraku.

2. Ista temperatura vode i vazduha jeste isto. Problem je u načinu i intenzitetu prenosa toplote između tela i okolne sredine. Telo je temperature 37 stepeni, pa odaje energiju (toplotu, to mu dođe isto) okolnoj sredini temperature 20 stepeni. Vazduh nije dobar prenosilac toplote pa je količina rezmenjene energije u jedinici vremena (snaga rashlađivanja tela) relativno mala i u ravnoteži je sa hemijski putem generisanom toplotom tokom procesa metabolizma. Kad to isto telo bućne u vodu temperature 20 stepeni, odvođenje energije sa višestruko intenzivira, znači biva odvedeno daleko više enegije tela u bezuspešnom pokušaju da zagreje pun bazen vode  :crazy: što zaista i predstavlja temperaturni šok jer temperatura tela koja je do malopre bila konstantna (zbog pomenute ravnoteže između generisanja i odvođenja toplote) počinje naglo da pada, što se opravdano doživljava kao temperaturni šok jer to i jeste.

3. Kad bi se sprovela gornja analiza za vodu i vazduh koje su na temperaturi ljudskog tela, znači obe na 37 stepeni, došlo bi se do iznenađujućih činjenica. Bebe se kupaju na temperaturi vode od 37 stepeni i veoma prijatno se osećaju voda odvodi generisanu toplotu tela i temperatura tela se ne menja - lepota jedna. Međutim u vazduhu temperature 37 stepeni (ajde da zaboravimo vetar i ostale fenomene i da pretpostavimo da nema automatskog prinudnog rashlađivanja tela putem isparavanja izlučenog znoja) temperatura tela bi počela da raste i ovo bi bio pravi temperaturni šok sa mogućim smrtnim ishodom   :kava:

Da se vratimo na staklo - nije isto ako ga ugrejanog na 50 stepeni bije vazduh temperature 10 stepeni ili voda temperature 10 stepeni, to stoji, ali ni jedno ni drugo mu ništa ne može. Može samo greška u proizvodnji i prisutna druga mehanička naprezanja (loša izrada ili ugradnja, preveliko uvijanje karoserije i slično), koja su za malo bila nedovoljna da ga skrše a ovako su dobila su pomoć u vidu pomenutih termičkih naprezanja.

:hat:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Svarog

Ne primetih odmah ovu temu. Elem, Meni se desilo da je šoferšajbna pukla sama od sebe. Ili od hladnoće, ko će ga znati?. Logan je dakle bio manje od godinu dana u upotrebi. Beše januar i inače veoma hladno, minus nešto mnogo, mada i ne toliko mnogo da bi staklo pucalo samo od sebe. Tada mi kola još nisu bila garažirana. Prvo sam primetio nešto kao finu dlaku, ali kada sam malo opipao ispostavilo se da je staklo počelo da puca s unutrašnje strane. Spoljni sloj znači nije pucao. Pukotina je počinjala od desne vertikalne ivice (gledano iznutra s vozačkog mesta), na nekih desetak cm od donje ivice i išla ka sredini. Vrlo brzo se produžila, a posle par dana po istoj liniji je počeo da puca i spoljašnji sloj. Nije bilo nikakvog udara, naravno.
Zvao sam Kompresor i pitao o čemu se radi i oni su naravno rekli da dođem. Izvršena je reklamacija, provereno (samo vizuelno) da nije možda došlo do upredanja karoserije (??!), ali sve je bilo u redu. Rekli su da tako nešto prvi put vide, sve su uredno fotografisali i poslali upit RNS. Međutim, rekli su da su male šanse da reklamacija uspe jer je u pitanju staklo i garancija za lom stakla po pravilu ne važi. Naravno, oni sami su jasno videli da nije u pitanju lomljenje stakla, već je očigledno da staklo puca samo od sebe.
Epilog: garanciju RNS naravno nije uvažio i ja sam posle nekog vremena morao da menjam šoferšajbnu. U Glas servisu sam uzeo neku koju rade kinezi, tada je koštala 10.000 din (oko 110 evra). Ima zatamnjenje u gornjem delu, šatro zaštita od sunca, ali, iskreno da kažem, kao da je napravljena od finijeg stakla nego originalna šoferšajbna.

Loganovac

Upravo o tome pričam:

1) Nije bila izložena šokovima, pukla je zbog defekta u izradi ili montaži
2) U servisu potvrđuju da nisu imali ovakve slučajeve (možda foliraju, ali i ovde nema puno prijava)
3) I oni su tražili uzrok u uvijanju karoserije
4) Ovog Kineza možeš da polivaš 'ladnom vodom, greješ, hladiš - mala je veovatnoća da se slučaj ponovi
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Svarog

S jedne strane mi je malo krivo što nisam bio uporak kod reklamacije. S druge strane, ova šoferšajbna zaista deluje pod prstima glatkije i žilavije (subjektivan utisak).
Sad se setih, proizvođač je XYG  http://www.xinyiglass.com/en/

miki-bgd

Je*em ti soferku, danas na brzini od 60 neki kamencic od auta ispred pravo u nju. Culo se kao plasticna flasa kad ima udubljenje pa se odjednom ispravi, puk! :D

Vidi se mesto udara i levo i desno po oko 1cm linija. U pitanju je spoljni sloj, unutra se nista ne oseca. Sutra idem da probam da srede to.  :ne:

zac

Odmah zalepi selotep preko tog mesta...da sto manje povuce vazduh. Ako je pukla kao "oko" onda s epopravlja, a ako su krenule prave linije da se sire od mesta udara....nema leka.  :(

miki-bgd

Kombinacija ta dva je - u sredini kao to oko, a malo je krenula i prava linija na stranu. Zalepicu, a sutra javljam sta je bilo, ako uspem slikacu.

edit: Nesto slicno Star na sledecoj slici


zac

Moze lako da se desi da ti kazu da nema krpljenja..  :(

miki-bgd

Videcemo sutra.

Ako ne moze, ne moze, vozim dok ne krene da se siri pa onda menjam. Ili onda bolje menjate sto pre, jer se ne zna kad moze da pocne da se siri, a po pravilu uvek bude neki nezgodan trenutak  :-)1

Bojan

Meni je "gospodin" predsjednik Dodik (tacnije njegov sofer) sa sluzbenim audijem napravio tzv. Bull's eye.  :cekicem:
Desilo se prosle godine. Uglavnom, ne ide dalje.

Keka

Kad smo vec kod spontanog pucanja stakla, jos uvek nemam odgovor da li je moje zadnje staklo puklo samo od sebe ili je nesto palo sa drveta ili je neko udario. Uglavnom, zatekao sam ga u kockicama. Moguce da bi u slucaju udarca upalo unutra, kao sto je i upalo kad sam zatvorio vrata, ali ne mora da znaci.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


miki-bgd

Bio danas do glass servisa. Sredjivanje je 2000, kaze da se produzava vek tom delu da ne pukne, ali on fizicki ostaje. Pa moram da vidim sta cu  :ces:

lemetar

#43
Da ne otvaram novu temu.

Prekjuče mi se desilo da sam popodne primetio da mi je šoferka napukla.
Nije se desilo u toku vožnje.
Naprslina je bila kružnog oblika nezatvorena sa donje strane i sa dve grane naprsnuća sa jedne strane naprsline.
Elem, baš sam se iznervirao.  :badmood:

Malo sam se raspitao, shvatio da ponekad može da se odradi reparacija (koja traje 30-ak minuta), a da nova šoferka košta od 11000 do 14000.
Juče sam otišao do Glass Service-a u Preševskoj. Majstor mi je rekao da je udarac izazvao neki teži kamen u centaru kružnog naprsnuća i da reparacija nije moguća. Navodno bi tečnost za reparaciju istekla na krajevima naprsnuća kada bi je ubacio u tački na vrhu. Nova kineska šajbna bi bila 11000 dinara sa ugradnjom a Pilkington 13800.

Potom sam zvao i Carglass servis u Čarlija Čaplina gde su mi rekli da je Pilkington 11340 dinara.
Posle posla sam svratio do njih. Prvi majstor je pogledao oštećenje, pa je pozvao vlasnika.
Vlasnik, od nekih svojih 65 godina je dobro pogledao, i na moje zaprepašćenje rekao mi sledeće:
- mogao bi da proba da izvede reparaciju koja košta 3600 dinara. On će mi je izvesti za 3000 dinara, a ako ne budem zadovoljan kako to na kraju bude izgledalo mogu da vozim tako i da ne platim ništa.  :ha:
Pristao sam i u narednih sat i po bio svedok pravog majstorstva.

Prvo je zalepio lepljivu traku preko oba donja kraja naprsline i tako sprečio da mu tečnost za reparaciju ističe preko njih. Potom je mašinu za reparaciju postavio na sredinu naprsline na gornjem vrhu i pod pritiskom ubrizgavao tečnost i pravio vakuum (isisavao vazduh). Tako je ispunio čitavu desnu granu i deo jednog levog kraka.
Potom je izbušio rupu izmedju krakova na levoj strani i kratkim udarcem napravio krak koji spaja krakove sa leve strane i kroz tu rupu nastavio da upunjava tečnost.
I pored ovog je ostalo jedno malo mesto na levom kraku i donji deo desnog kraka neispunjen.
Zatim je izbušio još jednu rupicu na donjem delu desnog kraka i preko njega uspeo da ispuni sve.
Na kraju je UV lampom stvrdnuo tu tečnost (koja ima isti indeks prelamanja svetlosti - zato se ne vidi naprslina kada sve bude gotovo) i očistio kompletnu šajbnu (drugi majstor mi je očistio sva ostala stakla i usisao auto - bio me blam koliko je bio prljav  :c:).  :respect:

Bio sam fasciniran rezultatom. Naravno, vidi se gde je bilo naprsnuće, ali kada se baš zagleda u taj deo.
Danas odlazim još da mi sredi tih par rupica da bi estetski bilo lepše.

U prilogu uz poruku sam dao i skicu oštećenja da vam bude jasno o čemu pričam.

Sve preporuke za ovaj servis i ovog sjajnog majstora.

:aplause:
It is I!

miki-bgd

Drago mi je sto se dobro zavrsilo  :aplause:

Daj i neku sliku da vidimo  :foto: