Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Najbolje je uzeti jači motor sa fabričkom mapom. A da li je bolji box od remapa najviše zavisi od onoga ko radi remap.


Citat: Saja174 poslato 20.08.2014. - 13:04
boxovi na indirektan nacin povecavaju i pritisak turba

Ovo bih voleo da pojasniš  :ces:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Ljudi, nemojte pricati nesto ako ne znate. Pretpostavke se pripovedaju uz kafu ili u parku, ovde treba iznositi cinjenice.

Doticni box za Duster 1.6 16V, lepo pise, kaci se na MAF, laze ECU o kolicini vazduha.

Sta znaci laziranje MAF i kako uopste funkionisu savremeni motori....malo prevazilazi okvire ove teme.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


LeNgenda

Ma mene kopka da li moze da se prebaci ceo ECU sa nekog starijeg modela u kome je K7J, a mapa u njemu Euro 2.

Wikipedija kaze da ove motore Reno ugradjuje od 1995.

I pitam se koliko su mape za E7J i K7J kompatibilne, hod i precnik klipova se razlikuju, ali je glava ostala ista, tj. od E7J.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Saja174

#333
@ivan-bgd

Kvalitetan remap jeste bolja opcija, ali remapi i mape koje su upisuju kod nas nisu. Uvijek biram npr. MTM Tuning ili mapu neke druge renomirane tuning kuce ispred bilo kakvog boxa, ali recimo izmedju SM Chip Tuninga i boxa, biram kvalitetan box!

U sustini je tacno da box zavarava ecu, ako je fabricki pritisak na punom gasu 1600 bara i interval dizne 15ms, on salje ocitanja na ECU da je to 1400 bara i 10ms, tako da ECU nabije pritisak raila za 200 bara i produzi interval dizne za 5ms, a da toga nije ni svjestan!

@Loganovac

Iz svakog novijeg 1.6 CR motora bez problema se moze izvuci cca. 150ks i da to trpi bez znajacnijeg smanjenja vijeka trajanja, ali fabrika ne stavlja tu snagu djelomicno zbog trajnosti motora, a jos vecim dijelom zbog normi ispuha!

Sto se tice nacina na koji box moze povecati pritisak turba. Uzmimo da u cilindre ulazi vise goriva nego ranije (a sa boxom ulazi), ali ostaje ista kolicina zraka. Sta ce se desiti? Imamo visak nafte koja se ne moze bas pravilno iskoristiti i u potpunosti sagoriti, a sve je to popraceno crnim dimom! ECU vidi da smjesa nije kako treba, a sa senzora raila dobija informacije da su pritisak raila i intervali dizni kako treba, i nije mu preostalo nista drugo nego dignuti pritisak turba za 0.2 - 0.3 bara i korigovati smjesu! Vise goriva + vise zraka = vise snage!

@Keka

Vraca informacije na ECU da prolazi mnogo veca kolicina zraka nego sto zapravo jeste, posto ECU misli da je tako "reci ce" diznama da bacaju vise goriva odakle proizilazi dodatna snaga. Nisam bas siguran za ovo kacenje na MAF kako bi funkcionisalo, vjerovatno bi onda lambda sonde kada vide da je smjesa bogata pokusale korigovat, na kraju bi tu vjerovatno doslo i do CHECK ENGINE lampice... Ali necemo znati dok neko ne proba. :D

Zoran

Meni je chek palio zbog pogrešnog uzupčavanja kod zamjene zupčastog (jedan zub unazad je bila greška). Hoću reći chek se dosta lako pali...
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Jelenko

Ja stvarno ne razumijem cemu svrha tog "budzenja"?Brate kupis  auto od 2500  hiljade kubika i vozis ko covjek bez ikakvog budzenja..Dacia nije za takve stvari,ok razumijem cipovanje da se malo dobije na startu,ubrzanju ali sve to po meni i nije nesto...

silent

There's no replacement for displacement  :uteg:

glavonja3

Na budzenje i "budzenje" nasih motora gledam ovako: dao sam male pare na celo auto a preostali novac (i vreme) cu da ulozim na poboljsanje rada motora. Da neko ima vise para, kupio bi mocnije auto. Ali eto nema. A mozda ima viska vremena (ne radi), u krajnjem slucaju to mu je hobi.

Da se ogradim: ja licno nikad ne bi budzio auto, mislim da je fabricko i sto jednostavnije (cak ne dizel, i svakako ne plin) najbolje - bar za mene.

Ali ne napadajte ljudi koji o tome razmisljaju, mozda na kraju nesto i urade pa se ispostavi da je ta operacija jednostavna, jeftina i pouzdana pa cemo svi imati koristi od nje. :hm:

Loganovac

#339
 :aplause: 

A onda je mrmot umotao čokoladu...  :Smiley:

Ima šta može, ima šta ne može. Ovo ne može.


I da bude jasno - niko ovde nikoga ne napada što nešto radi, naprotiv - svi pozdravljamo bilo kakav korak koji će unaprediti vozilo, odnosno koji će zadovoljiti potrebe vlasnika. Međutim, uvek je problem kad se pišu neproverene ili netačne tvrdnje.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

lakistrike95

Dodao bih mu malo konja cisto zbog startnosti, nista drugo :)

miki-bgd


Keka

Njihovi tekstovi su, blago receno, kriminalni.

Ponovo su promasili temu, uhvatili su se ekstrema, da je motor preforsiran, to vise niko ne radi.

Nisu pricali o losoj krivi momenta posle cipovanja, stucanju, realnom ili marketinskom dobitku snage itd. itd.

Jos gore su promasili temu kad su pisali o merenju nivoa ulja, pa se raspisali o oznakama kvaliteta (povrsno), a o merenju ulja ni slova.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


DrJekyll

Napisao, pljunuo i poslao komentar na tekst.
Ovo kao da je pisao neko za neku politicku kampanju.
Prvo, pljunuli su sve cip varijante sa naslovom, a u tekstu su stavili samo dizel i ekstrem koji se retko desava.

Isto kao kad bih ja sad napisao da se u srbiji ne treba NIKAKO poradjati jer se tamo kradu bebe? Jel sam slagao za to?
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Loganovac

 :Smiley:  Kako ti baš bebe padoše na pamet?


:ces: Jel ima nešto što bi trebalo da znamo?  :whistling:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.