Kako prevaranti od starih prave "nove" gume

prethodna tema - sledeća tema

bind

Kao što svaki odgovoran vozač zna, gume su potrošna roba i moraju se menjati kada za to dođe vreme, međutim, određeni ljudi su spremni da rizikuju živote kako bi uštedeli ili zaradili novac.



Na internetu se pojavio video snimak iz Finske na kome možemo da vidimo kako od istrošene nastaje ,,nova" guma sa dubokim šarama. Ovaj ,,majstor" je izrezao trake gume u šarama i napravio dublje useke stvorivši iluziju ispravne gume, koju je na ovaj način samo dodatno oslabio i načinio podložniju pucanju.



Iako se u potpisu snimka navodi da je ovaj postupak, poznat i kao "regrooving" ili "brazdanje guma" izvršen isključivo za ličnu upotrebu bez namere za prodajom, ne možemo dovoljno da naglasimo koliko je on opasan, a u većini zemalja i ilegalan.



Izvor : mojauto.rs

ivan-bgd

Ovo se kod nas radilo i pre 20 godina....na tome su se neki vulkanizeri obogatili...na žalost.

Rimad

Koliko vidim podnožje (dolina) brazde je glatka. Možda se po tome moše prepoznati varka.

Loganovac

Ovo je samo početak regrooving-a, potrebno je sve kanale produbiti, ne samo centralne.

Ovo ti je kao kad baba ode na facelift.  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

miki-bgd

Produbili su i sa strane. Razmisljam o onom ispupcenju u centralnim kanalima, sto stavlja fabrika i sluzi kao pokazatelj kad treba da se menja guma, toga na ovakvim gumama nema. Ali je pitanje da li sve gume imaju to ispupcenje  :ces:

zac

#5
Nekada, ne pre 20, vec pre vise godina...35-40 dijagonalne gume su se "sarale" i to tada nije bilo nelegalno, cak naprotiv. Ima instrument, nalik na pistolj ili na pistolj lemilicu...na kraju ima tanak noz koji se greje...proseca gumu kao puter... ja sam cak to radio `93 dok sa bio zaposlen kod "Mede" ...vulkanizera...u krizi su mnogi pribegavali ovome. Doduse nisam cuo da je iko nastradao zbog saranja guma...da napomenem, sara se samo gazeci sloj gume, ne i platna..tako da se guma neoslabljuje.

Zoran

Za kamion uvijek kupujem gume Sava regrovable koje imaju tvornički ostavljeno "meso" za produbljivanje šare. Te gume i dan danas se prodaju a pištolj i nekoliko garnitura nožića imam. Ta oprema se može nabaviti kod ovih što vulkanizere snabdijevaju repromaterijalom. Urezivao sam šare i na gumama od prikolice, čak i zimske na Sanderu prošle jeseni. Ne treba pretjerivati sa dubinom ali samo 1 mm produbim i imam gumu za cijelu sezonu...
Sam svoj gazda - vazda.

drzarkod


Zoran

Nije to sve tako crno. Imaš zimsku gumu sa 4 mm šare koja nije više za zimu, produbiš je 1 mm i dobiješ 5 mm ukupnu dubinu što je sasvim ok da izguraš zimu i sledeće ljeto.
Došli smo u potrošačko društvo gdje je "in" baciti ispravno a kupiti novo. Kod gardarobe do radi moda. U auto industriji kao najčešće se pozivaju na sigurnost. Pa ispada da smo sigurni i bezbjedni ako uopšte nemamo rezervni točak nego imamo set za krpljenje a nismo bezbjedni ako su šare produbljene za 1 mm...
Jest ali malo Morgen...Imam i ja glavu bar za dvije noge...
Sam svoj gazda - vazda.

Ivan91

Problem je sto takva guma izgleda kao nova, a ima dot od pre 5-6 godina. I vise nije guma nego je plastika.

Ivan

To produbljivanje šara ne valja nikako raditi, ne ne, ali nikako  :-)1 to je kao da na baku montiraš gusenice da bi je zvali tenk.

Zoran

Gume da imaju rok trajanja pisalo bi na njima do kada su upotrebljive... Ovako ispada da djeca uče tatu kako se d...a p...e  :wave:
Sam svoj gazda - vazda.

Ivan91

2 indenticne gume, posle 4 eksplotacije godine mogu da budu totalno razlicite. Tako da jedna i posle 4 godine ima elasticnost i svojstva priblizna novoj a druga se osusi i postane kruta.
Zbog toga na gumi postoji samo dot kada je proizvedena, da nije bitno, ne bi stavljali.

drzarkod

Zoki...uprkos tome što te cenim kao nekoga sa velikim iskustvom na forumu mislim da što se tiče guma i DOT a nisi u pravu tj imaš pravo sve da radiš ali za ostale izjave gorenavedene o roku trajanja itd...nisam očekivao od tebe. 

zac

Neminovno je da gume stare i da se vremenom plastificiraju... ali isto tako znamo sta utice na ubrzano starenje gume...ponajvise UV zraci... znaci ako se guma cuva od sunca duze ce ostati elasticna...i zasto onda takvu gumu baciti ako se moze isarati...sto kaze Zoki 1mm. nemoze da utica na sigurnost.  :wave: