ventili

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

A ugao pretpaljenja, stepen kompresije, pa onda odnos između prečnika i hoda klipa, broj cilindara, broj taktova motora...

Mnogo toga ima što određuje ćud jednog SUS motora. Pametni ljudi su sve ove parametre u jednom savremenom Euro4 motoru pažljivo dimenzionisali da bi pomirili performanse i trajnost motora i to treba ispoštovati - oni o motorima znaju daleko više od svih nas ovde.
A svaka promena fabričkih podešavanja ne spada u održavanje motora već u "tuning" i može imati potpuno neočekivane efekte...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Svaki motor pravi poznavalac može sebi i mjestu gdje živi(nadmorska visina) u nekoj mjeri prilagoditi, da bude bolje i njemu i motoru samo što to mnogi neznaju a znaju napamet kao iz rukava reći kao da je to važno ili to je bogom dato i ne smije se dirati. Evo jedan banalan primjer : kupite novu motornu testeru i odnesite je na Bjelašnicu koja ima nadmorsku visinu preko 2500 m , nikada je nećete upaliti ako karburator ne podesite za toliku visinu. Ko ne vjeruje neka proba...

                                                                                                                                                 Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Jes' pa da mi ne radi na Fruskoj Gori  :lau:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

To je teško primenljivo u slučaju automobila. Ako svakodnevno ideš preko neke planine, recimo, šta onda?
To donekle sada reguliše protokomer i MAP senzor.
Ipak, slažem se da auto treba prilagoditi svojim potrebama  :to:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Mandrak

Jedno pitanjce; izvinite ako je :offtopic:.

Kada je auto u leru čuje se da pomalo štekće, brekće, podseća me na dizelaše. Kolika je šansa da su ventili? Pređeno je 42000. Takođe, u leru pomalo varira i broj obrtaja motora.

LeNgenda

Evo i ja malo da se pravim vazan:  :ces: to ti je motoric ler gasa, ocistiti ili zameniti... :cool:  :lux:
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Keka

A mogu lako da budu i ventili, na toj kilometrazi malo je verovatno da je step motor.

Simptomi step motora su pre svega gasenje na leru/pri otpustanju gasa, ne nepravilan rad u leru.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Dexterslab

Izvinjavam se verovatno je glupo pitanje, ali ne razumem se u ventile pa da me majstor ne bi zeznuo. Naime imam iste simptome, samo me zanima da li ventili sada treba da se steluju ili menjaju?
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Dexterslab

#39
To sam i predpostavio, hvala :)  Jos sada kada bi neko rekao koliko to iskustvo od prilike kosta. (ne kod ovlascenih servisa) I kada bi neko bio ljubazan da mi na pvt posalje broj proverenog majstora,a koji nije skup, bio bih vise nego zahvalan  :thanky:
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

Zoran

Prije svega provjeri kad pritisneš papuču kvačila do kraja i stanje se smiri (utiša) = nisu ventili a ako se zvuk ne promjeni = možda su ventili. Mislim da bi tako trebalo biti.

                                                                                                                                                        Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Dexterslab

Iskreno vozim na plin, a zvuk me poprilicno asocira na ventile, s'obzirom da bas cakce, kao dizel, a u leru se desava i da obrtaji osiciliraju malo.
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

Keka

Kao sto covek rece, moze biti kvacilo (kod svih Resoa se tako cuje, iritira, ali radi), a mogu biti i gasne dizne.

Ako vozis na gas i presao si 42000 bez stelovanja ventila, treba da to uradis sto pre. Mnogo je.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Dexterslab

Ja sam presao 29000, ali sa plinom 20000,ali u svakom slucaju hvala svima, provericu sve.
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

kiconix

Elem, dihtung (metalni) je od 850-1200, postoji zamena u vidu plutanog i taj je 350-550- Ruke su oko 1000 din. Samo moras sacekati da se motor dobro ohladi.