ventili

prethodna tema - sledeća tema

dsit

Citat: DarioGTI poslato 21.10.2009. - 15:36
neznam tocno koji je zazor za 1.4 ali mislim da bi trebalo pisat u Uputama za upotrebu.... barem je kod Supernove pisalo...

Problem je sto se u uputstvu kao i u servisnoj knjizi uopste ne spominje stelovanje ventila a kamoli koliki su zazori...

Ja sam cuo da treba da ih stelujem kad sam imao vec 74.000 i to od majstora koji mi je ugradio gas.

taxista1974

Paknovi mogu da izdrze 180000, provereno, a moj kolega vozi Dci, ima malo manju kilometrazu, ali isto preko 400000, i jos nijednom nije stelovao ventile, a kolega sa 1,6 motorom je presao 180000 i samo jednom ih je stelovao???!!!

stalker

Ja sam na 84 000 km i još nisu dirani. Namjeravam to uskoro napraviti iako ne primjećujem nikavu razliku u radu motora koja bi upućivala da nešto s njima nije u redu.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

kiconix

Primetices kad prestelujes.  :jea:

Zoran

Ja imam slično iskustvo kao i Danijel. Kad sam kupio R5 uzmem da preštelujem ventile kad tamo zazori skoro cijeli mm, uredim ja to i dobijem potrošnju veću za 1,5 l/100 km."Mojom logikom" ako je zazor velik na izduvnom ventilu onda je radni takt duži jer se kasnije otvara izduvni ventil.Uzmem alat u ruke i izduvne ventile sve podesim na skoro 1 mm. Dobio sam malu potrošnju ( 4.2 l/100 km pri 80 km/h bez svjetala i pri konstantnoj brzini), i jako lijep odziv na gas u području 1500 - 3000 ob/min . Prodao sam ga nakon 150000 km.

                                                                                                                                                                                                         Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Logičan zaključak - Renoovi inženjeri pojma nemaju?  :banghead:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Boka

Moje iskustvo govori drugacije. Kad sam kupio Logana  na 55000km, potrosnju nisam mogao da skinem ispod 13,5l plina i radio je vrlo lose na ler. E onda sam odradio veliki servis i majstor mi je rekao da su mi ventili bili pretegnuti ( nisu stelovani na 30.000) i nakon te intervencije auto mi je zimus na najvecoj hladnoci u gradu trosio 10l plina a na 100-120 oko8,5l plina.

hobbista

Hmm, pa mora da troši više sa "stegnutim" ventillima, jer mu usisavanje duže traje. Mada mi je čudno da sa labavim ventilima ima dobar odziv na gas  :ces:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Dobar odziv na gas ima samo do 3000 ob/min a teško ide u visoke obrtaje. Meni se to dobro pokazalo zato što maltene stalno vozim do 80 km/h a uz to često tegljim i prikolicu pa mi se ponaša kao kamionski motor.

                                                                                                        Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Ja mislim da sa pretegnutim ventilima (smanjen zazor ispod fabricki propisanog) usisavanje krace traje zato sto pre otvara, a kasnije zatvara ventil. Isto tako je i sa izduvnim, pre otvara, kasnije zatvara, stoga slabije iskoriscava gorivo.

Pri labavim ventilima (povecan zazor u odnosu na propisan), dolazi do poremecaja u tajmingu kod velikog broja obrtaja, kada motor u kratkom vremenu treba da usisa/izbaci vecu kolicinu gasova kroz ventil, a posto ventil kasni, ne moze da dise.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


bmiillan

keko moram da te ispravim

kada su ventili pretegnuti kod oba ventila i usis i izduv vreme za koje je ventil otvoren
je duze nego kada su nastelovani kako treba. ali to nije pravi problem jer je to vreme
za rad motora prakticno zanemarljivo. problem je u tome sto kada je pretegnut ventil
ne moze da lepo nasedne na sediste ventila i zatvori cilindar. kada se odredjeno vreme
vozi tako a naravno zavisi i koliko je pretegnut, sagorevanje goriva u cilindru koje tezi da
izadje napolje pocinje da probija na mestu koje najslabije zapitiva a to je u ovom slucaju
mesti izmedju sedista ventila i glave ventila (pecurke ventila). kaze se da ventila tada curi.
te detonacije i sagorevanje koje se probijaju izmedju sedista i glave ventila ostecuju samo
sediste ventila i tu nastaje problem. tako da je bolje da ventili budu labavi nego pretegnuti.
da neko pogresno ne razume najbolje je da budu nastelovani kako treba
nemoj na silu uzmi veci cekic

hobbista

Citat: Keka poslato 11.05.2010. - 21:49
usisavanje krace traje zato sto pre otvara, a kasnije zatvara ventil.
kako kraće kada je vreme otvorenosti ventila duže?

Da se vratim 15-20 god. unazad, (odnosi se na motor za jugića, ali je princip isti).

Dokle god postoji neki zazor ventila (odnosno podizača ventila), makar bio i 0,01 ventil će biti zatvoren prilikom detonacije, i neće doći do "curenja", a samim tim ni do nagorevanja ventila. Ovo se odnosi na rad na leru!
Sa povećanjem broja obrtaja pomera se ugao paljenja u nazad, i tu nastaje problem sa pretegnutim ventilom, jer ne stigne da se zatvori na vreme.
Ako me pamćenje dobro služi, na jugićima za kružne trke se štelovalo paljenje pri 4.000 obrtaja, i trebalo je biti 36o pre GMT. To je, u stvari, oko 12o pri 1.000 obrtaja.

Najbolje je doterati ventile prema preporukama proizvođača, jer je data kao optimalna mera. U zavisnosti od vrste bregaste, uvek je ostavljena rezerva bar 30% (što znači da ako je proizvođač propisao 0,20, a zazor padne na 0,15 velika je verovatnoća da se ništa neće desiti, ali to postaje kritična granica pri većem broju obrtaja).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

bmiillan

slazem se sa hobbistom da malo odstupanje nece uticati na rad motora i da svaki
proizvodjac ostavlja neku rezervu.

na zalost kod motora gde se steluju ventili to treba raditi redovno u intervalima
koje je propisao proizvodjac, pa cak i kada se zazor nije povecao ili smanjio
bitna je kontrola jer posledice mogu biti veoma neprijatne (narocito po dzep vlasnika)
nemoj na silu uzmi veci cekic

Keka

Sad vidim kakvu sam glupost napisao onako polupospan  :c:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Treba nam biti jasno da bregasta osovina određuje narav (ćud) jednog motora. Ona direktno određuje oblik krive obrtnog momenta.Dali će neki motor biti trkaći ili tegleći određuje bregasta osovina a da bi stvar bila zaokružena do kraja svoj doprinos toj ideji daju prateći sistemi motora kao što su: filter zraka, napajanje gorivom, stepen kompresije, izduvni kolektor...Diagram obrtnog momenta vam je u stvari slika potencijala nekog motora. Da se razumijemo tu se nemože vidjeti koliko je taj motor trajan i slične stvari...

                                                                                                                                                                                                Zoran
Sam svoj gazda - vazda.