3. servis - Gde, Šta, Kada...

prethodna tema - sledeća tema

Keka

A svecice, filter goriva, filter vazduha na 30.000 km?  :ces:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Oliver83

#31
Keka:
To su mi uradili na drugom servisu na 17.300 km :huh:
Na prijemnom se pogledaše i rekoše: pa mi smo sve menjali (svećice, sve filtere) na prošlom servisu, sada ćemo samo ulje i filter ulja  :lau:
Prvi put je sada vađeno ulje tako što je podignuto na dizalicu pa ispuštano, dok je na prethodna dva ubačena ona cevčica pa izvlačili iz nje u jedno bure, a sipaju ulje iz drugog. Sipaju uvek polusintetiku Elf 10w40 (nadam se da nisam neko slovo promašio).
Ljudi su maksimalno ljubazni.Jedino mi se ne sviđa što sipaju ulje iz bureta, jer ako hoće, mogu oni mnogo tu da manipulišu :huh:
Za sve ostalo sam zadovoljan.
pozdrav

Loganovac

Sve mogu da shvatim, ali filtar vazduha mora da se menja na svakom servisu, tu nema dileme. I košta nešto manje od 1000 dinara, predlažem ti da kupiš uložak i da ga sam zameniš kad već dileje nisu. Ili se vrati u servis i pitaj po kojoj to logici se na bilo kom redovnom servisu ne menja i filtar vazduha, neka ti zamene, naravno o tvom trošku.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Prvo treba da rascistimo neke pojmove.
a) Prvi servis, drugi servis, treci servis.....pojavljuje se velika razlika ako se radi na 10k ili 15k km i fundamentalno menja znacenje, kao i opis radova (covek izgleda servis radi na 15k)
b) Meni u servisnoj knjizici pise da se filter vazduha menja na 30k km (znam da ima tehnicka nota kojom je smanjeno na 10k), ali opet se vracamo na onu pricu o kvalitetu i cistoci vazduha u Srbiji i Nemackoj. I otkud odjednom da je period zamene smanjen na trecinu? Sto je mnogo, mnogo je.
c) Kakve su to cevcice sto izvlace ulje? Nisam ni cuo ni ivdeo to do sada.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


mladen895

Auto sa 59 ooo ima fabricke svecice i teracu ih do kraja.Nije cena u pitanju,vec ne znam na sta cu da naletim(prc).Ona pumpa za vadjenje ulja je u upotrebi sigurno dvadesetak godina ako ne i vise.Rabljeno ulje se prodaje oko pola evra po litri,i eto zasto ga besplatno menjaju.Bure od 200 l cas posla napune.
Kad se mora,sve  je tesko.

Loganovac

@Keka: Seti se slike svog polen filtera, kašće ti se samo. Nema nikakvog smisla menjati ulje i filtar ulja a ne promeniti filtar vazduha, šta god pisalo u servisnoj knjižici. Ja sam bio do sada na dva servisa, na 12.000 i na 22.000, oba puta mi je zamenjen uložak filtra za vazduh, što smatram korektnim (jednom u Velikom Gradištu, drugi put kod Žive u Pančevu). Uostalom, redovni servisni interval je inače 30.000km, sve ostalo potpada pod tehničke note...
Čvrsto stojim iza stanovišta da uložak filtra za vazduh treba menjati na svakom servisu, bez obzira šta gde pisalo, nije ni neka velika kinta. Po kakvim se putevima vozimo i kakva nam je životna sredina, i to je malo. S druge strane, po raznim servisima sipaju polusintetičko ulje da bi smanjili cenu servisa za 300-400 dinara u odnosu na sintetiku- nisam pametan, ja idem na skuplju varijantu uvek  :bonk:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

I, koliko se sećam, TNG je osetljiviji na prljav filter za vazduh od benzina?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

@ Loganovac: apsolutno se slazem sa svime sto si rekao, hteo sam samo da kazem da mi je cudno da iznenada ne prepolove, nego smanje interval na trecinu. Inace moj filter za vazduh posle 30.000 km nije bio mnogo prljav. Ustedu na ulju necu ni da komentarisem  :ne:

@mladen895: to ti uopste nije pametno, otkazace ti svecice kad se najmanje nadas. Pumpa za vadjenje ulja mi je cudna sprava i lici mi na izmisljanje rupe na saksiji, zato sto vec postoji sraf na karteru, postoje burici sa velikim levkom u koje se skuplja rabljeno ulje. kad ispustis na karter, sigurno ce biti manje zaostataka rabljenog ulja u motoru, nego kad usisavas crevom.

@hobbista: praistorijski venturi TNG jeste osetljiv na filter vazduha i mora da se steluje posle svake zamene, a nasi sofisticirani uredjaji nisu osetljivi na prljav filter vazduha  :hihi1:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Oliver83

Vidim da dosta kolega, se zalaže da se filter vazduha menja na svakom servisu. Nisam neki stručnjak, računam ovi u servisu valjda znaju šta i kako? :huh: Ne znam kako je kod drugih proizvođača, ali nisam baš siguran da na pr.Nemci, Jampanci...menjaju tako često? Što reče neko nije problem dati još hiljadu dinara, ali mi se čini da su svi servisni intervali mnogo skraćeni. Čak mislim da ni Renault svojevremeno u Clio II koji su imali ovakve motore nisu tako drastično skraćivali ser.intervale. Možda grešim ali tako mi se čini? I taj veliki servis što mi radimo na 60.000 km je dosta kraći u odnosu na neke druge proizvođače. Dali su njihove mašine po kubikaži jače pa zbog toga rade na 90.000 ili 120.000 km, ne znam ali to su neka moja zapažanja.

Pozdrav

samsung

Na cliu 1,5 dci servisni intervali su po knjizici- ulje i filter vazduha na 30.000km filter goriva na 60.000km a veliki servis na 120.000km !
pozdrav iz St.Pazove

Loganovac

Više puta smo rekli, isto je tako i za Daciju po standardu, za naše uslove date su tehničke note kojima se skraćuju intervali, nema veze sa tipom motora, svima je skraćeno.
Za moj motor osnovni servisni interval je na zapadu 30.000km, uz tehničku notu koja i tamo važi, da se interval skraćuje na polovinu u otežanim uslovima eksploatacije (piše u servisnoj knjižici, ekstremne temperature, pretežno gradska vožnja, više od xx% vremena rada motora u mestu - taxi vozila etc.). Kod nas pokušavaju dodatno da skrate interval na 10.000km sa čime se ne slažem, što je mnogo - mnogo je. Napominjem da postoji i vremenski uslov za servisiranje vozila, trenutno je 1 godina, bez obzira na kilometražu, što je opet diskutabilno...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

madridista

ma brate mili da imam kesha menjao bih na 5000 i ulje i sve filtere pa da vidis koliko bi ti motor izvukao..........po meni dosta zavisi i finansijski deo zar ne?

dukati

KOd mene su stavili ceduljicu da dođem na 3. servis na 35000km.Zadnji servis je bio krajem decembra 2008.g. Znači prošlo je već godina i skoro 3 meseca od 2. servisa. Auto je će ako Bog da preći 30 000 km za koji dan. Pošto je od 20 000 do 30 000km vožen uglavnom u gradu, nisam pametan da li da idem sad na 3, servis sa 30 000km ili da čekam 35000 km. MOlio bih poštovane forumaše da mi daju preporuku. Unapred hvala. :ziveli:

nik

CitatZnači prošlo je već godina i skoro 3 meseca od 2. servisa
Sam si dao odgovor na pitanje. Ako je polusintetika menjaj, ako je sintetika može bez problema da izgura do 35.000, ali nikako duže od 2 godine od poslednje zamene.

Inače po meni je cela priča oko skraćenja intervala zbog lošeg goriva, loših puteva i sl. (ne ona usled gradske vožnje, rada u mestu i sl. koja postoji i na zapadu) izuzetno trula i smrdi na deranje naivčina. Koliko loše gorivo treba da bude pa da recimo taksisti menjaju sintetičko ulje na 7.500 km (prvo 50% skraćenja na uslove korišćenja pa još 50% na loše gorivo za benzince govorim)?! A pritom u servisima uopšte ništa specijalno ne preporučuju recimo štelovanje ventila na skraćenim intervalima, a to je prva stavka koja će mnogo pre da strada zbog lošeg goriva.

Ja se držim 15.000 ili 1 godina pa šta pre prođe


Loganovac

#44
I ja se držim...  :agr:

10.000 km i godinu dana od prošlog servisa (ukupno 32.500km). Zvao sam Živu malopre, kažu 10.500 dinara ukupno za  zamenu ulja, filtera ulja, filtera vazduha, filtera goriva  i zamenu svećica, imajući u vidu da u moj motor staje oko litar ulja više nego u ostale benzince. Pitam da li mora filtar za gorivo, s obzirom da ga vozim na gas, čovek kaže da ne mora ako sam na prošlom servisu menjao (-1.300 dinara). Zakažem servis, a čisto poređenja radi pozovem Francuza da pitam za cenu: 11.500 + svećice 1.500 = 13.000 dinara crnih...  :ranting: :ljut:

Pa ljudi šta je ovo, Dacia stvarno postade brend, ako je sudeći po ceni servisa.   :ha:

P.S. znam šta će Kića da mi kaže na sve ovo...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.