Zimske gume

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Citat: hobbista poslato 21.12.2009. - 14:48
Inače, ovih dana slušam teorije kako je bolje imati zimske gume pozadi (ukoliko su samo dve), zato što "napred imaš volan, pa možeš da upravljaš, a pozadi samo gume mogu da spasu od klizanja"

Ukratko objasnjenje: letnje gume imaju slabije drzanje zimi, po snegu i ledu, kako na pravcu, tako i bocno, u odnosu na zimske gume (poznata stvar). Kad su na prednjoj osovini zimske gume, a na zadnjoj letnje, vrlo lako se moze desiti da zadnji kraj vozila prokliza bocno, te da dodje do zanosenja, okretanja ili sletanja vozila sa puta. Ukoliko su na zadnjoj osovini zimske gume, a na prednjoj letnje, moze se desiti da vozilo ne moze da krene iz snega/leda, da slabije koci, ili da prokliza nosom.

Poenta je sta se od navedenog lakse kontrolise i sta izaziva manje posledice. Strucnjaci (ne ja) su rekli da treba imati sve 4 zimske gume, a ako bas neko ima 2 letnje i 2 zimske, da je onda bolje da se postave kao sto je navedeno. Cak i ako neko ima 4 zimske gume (ili letnje) od kojih su 2 u boljem stanju a 2 u losije, da bolje idu nazad, a losije napred. O ovome su vodjene opsirne diskusije na cannonball forumu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Ja sam uz nauku. :hall: Pisali smo i ovde o tome, a na sajtovima poznatih svetskih proizvođača pneumatika mogu se naći testovi koji govore o ovoj problematici.

Citat: Loganovac poslato 08.12.2009. - 06:13
A ako neko propiše obavezu upotrebe zimskih guma samo na pogonskim točkovima, teška je dileja! Pa jel gledasmo na youtube kakve efekte kočenja imaš samo sa jednim parom zimskih guma? Svi svetski proizvođači preporučuju upotrebu kvalitetnijih guma (zimi su to zimske) upravo na zadnjim točkovima i ovo ima veze sa stabilnošću i upravljivošću vozila u kriznim situacijama, a dileje se brinu da se neko ne zaglavi u snegu  :Smiley:

Naravno, prava je stvar imati u zimskom periodu sve četiri zimske gume na vozilu. http://www.michelin.co.uk/michelinuk/en/car-4x4-van/fitting-cold-weather-tyres-wheels-winter/20070319171413.html

A što se tiče preporuke Michelin-a kada je u pitanju zamena samo dve gume na vozilu, pogledajte 5. stranicu sledećeg dokumenta: http://www.michelin.co.uk/michelinuk/document.DocumentRepositoryServlet?codeDocument=784&codeRepository=MICHUK&codeRubrique=home

Tu piše "When replacing two tyres, it is recommended that the new tyres or the less worn tyres be mounted on the
rear axle."
Prevod bi bio "Kada se menjaju dve gume, preporučuje se da se nove ili manje istrošene gume montiraju na zadnju osovinu."
Šta reći...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

sandero1.4mpi

Ja sam za to da se promene sve cetiri u kompletu.Najbolja varijanta. :lazy:

Munze

Naravno ako nemaš problema sa parama.

sandero1.4mpi

Ako se ima za gorivo,onda se ima iza bezbednost.
Jeli tako

Daniel

Juce mi se hvali poznanik kako je kupio zimske gume. Ja u cudu posto ga znam, u cudu da je odvojio pare za zimske.
Kad bolje pogledam, jesu zimske ali shara nedaj boze. Rekoh jel to polovno?!? Kaze da, extra cena 10eur komad  :banghead: 4mm shara
Koji su carevi nasi ljudi......... :cekicem:
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

sandero1.4mpi

#51
a onda veca dara nego maslo :doh:
pozdravi komsiju :fiju:

Daniel

Zali boze sto je prema mojoj slobodnoj proceni svaki drugi vozac u Srbiji ovakav ""komsija""
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

hobbista

Ova teorija za bolje gume pozadi u praksi ne važi (bar za mene)  :ces:
Možda zato što "oštrije" vozim.
Igrao sam se po ovom snegu (sa zimskim gumama napred). Pustim "zadnjicu" da kliza, i uz gas i volan je ispravim vrlo lako.

Pre par godina sam probao obrnutu varijantu - zimske gume pozadi.
Efekat: zadnjica se oklizne u svakoj varijanti (motor i pogon napred). Ali kada krene napred preko nosa, moram dobro da se preznojim da bih ispravio auto.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

LeNgenda

Ja nemam bas neko zavidno vozacko iskustvo, ali mogu da kazem da mi je lakse da korigujem preupravljanje od podupravljanja. Pogotovo sto sam vozio samo automobile sa prednjim pogonom, ukoliko iz nekog razloga zadnjica ode iz pravca, kontra i pun gas to ispravljaju, a i kraci put je potreban da se izvadis od bezanja zadnjice, nego od podupravljanja. Podupravljanje je tehnicki zahtevnije i mnogo su manje sanse da ne odes u jarak, tesko je suzbiti instinkt da ne dodajes volanom jos vise, nego treba malo oduzeti dok guma ne uhvati i ne pocne brze da se okrece, pa onda opet malo dodati.

Nekako mi je lakse da nos prati putanju, nego da ne slusa. A i statisticki, cesce smo u situaciji da nam treba grip pri polasku, nego da nam pri kocenju bezi zadnjica, plus sto dve trecine ukupnog kocenja otpada na prednje tockove, tj. oni su ti koji zaustavljaju auto. Tu ce valjda i ABS malo da pomogne.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Veterinar

Slazem se. Ono sto je Loganovac preveo i Keka objasnio ima svoju logiku, ali bicu rezervisan ovaj put. Do sada su gume na mojim autima zaista dugo  trajale, ali prednje i po 20000 krace od zadnjih, pa se nesto cesce desi da prednje zamenim novim, a ne zadnje. To sto se prednje trose vise u toj meri, znaci da su u svakom slucaju pod vecim opterecenjima svake vrste, pa samim tim posebno pazim na dubinu sare napred.
P.S. Moram se ispraviti. Prosecno se ranije potrose za 10-ak hiljada km prednje gume. 20000 je bilo kod Kormorana, ali o istim gumama imam lose misljenje kad su zimi napred (posebno mislim na tvrdocu pri kocenju).

sandero1.4mpi

Da bi se ravnomerno trosile ,ako imas komplet onda se ukrstaju pri sezonskoj zameni ili ako nemas onda povremeno ih prebacij.

Veterinar

Kormoranke prednje sam prebacio nazad (i obrnuto) na 24000 km (smatrao sam da su na pola zivotnog veka). Na 60000 sam zamenio prednje sa 4 mm sarom (na prednjoj osovini su presle 36000 km), a zadnje su imale oko 4 mm na 81000 km i tada sam ih zamenio. Ne mogu da objasnim to.
U medjuvremenu sam ostao bez meraca dubine sare, ali ne mogu da se otmem subjektivnom utisku da sada na svim gumama imam podjednaku dubinu sare (Sigura su presle 15000, Pireli 36000). Izmericu kad bude lepse vreme, nemojte komentarisati do tada.  :c:

mladen895

Hteo sam da dam strucno misljenje ali cekam lepo vreme i merenje... :glare:
Kad se mora,sve  je tesko.

Veterinar

Ajde dobro, moze neko preliminarno...