Amortizeri

prethodna tema - sledeća tema

dsit

Jel zna neko gde ima amortizera po nekoj normalnoj ceni.

Keka

#1
Fabricki su Monro, pogledaj u Euroauto, oni su zastupnik za Monro.

Dobri su i Bilstein.

Naravno proveri i cenu u Renault servisu.

Naravno menjaju se u paru  :big:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dsit

#2
u Malcomu u NS 4920 din/kom kaze original u dacijinoj kutiji. U master group-u isto u ns je oko 6000 din/kom.

Keka

#3
Odgovara Monroe G7203 za prednje tockove. To je model "original" koji je nesto tvrdji od fabrickih. U pitanju su gasni amortizeri. Fabricki su valjda uljni  :ces: Cena na zapadu: http://www.teilesuche24.de/ersatzteile/stossdaempfer,monroe_g7203?c=100121

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


djuraman

Ne mogu da izdržim a da ne pitam.....

Na koliko KM menjate amortizere?

Ja sam prešao oko 55000 km i čini mi se da su na izdisaju, treba da smislim kako da ih proverim....

Loganovac

#5
Teško je reći, zavisi od načina vožnje, kvaliteta puteva i naravno samih amortizera. U praksi 20-80.000 km. Menjaju se po potrebi, najjednostavniji način za proveru je da snažno zaljuljaš taj kraj vozila - čim skloniš ruku auto mora da se smiri i to bez oscilovanja, znači samo da glatko priđe ravnotežnom položaju. Ili možeš da posmatraš vozilo pri prelasku preko npr. ležećeg policajca. Kad siđe sa stepenika mora samo da "klecne" i da se vrati u normalan položaj, opet ne sme da osciluje.
Amortizer je sklop koji obezbeđuje dobar kontakt guma sa podlogom i konstruisan je tako da se protivi brzoj promeni položaja ogibljenja (opire se silom koja je srazmerna brzini kretanja klipa u amortizeru). Inače, točak vozila zajedno sa gibnjem (oprugom) i amortizerom u odnosu na masu vozila predstavlja oscilatorni sistem drugog reda sa aperiodičnim odzivom (znači bez oscilacija). Bez amortizera točak bi skakao po neravninama kao jare i ne bi obezbedio kvalitetan kontakt sa podlogom - znači nema ni upravljanja ni kočenja.  :amen:

I još jedna napomena: veoma je raširena zabluda među ljudima koji ne poznaju dovoljno ovu materiju da visina vozila zavisi od kvaliteta i "tvrdoće" amortizera. Ispravan amortizer se u statičkom režimu (u mirovanju) uopšte ne oseća na vozilu, kao da ga nema, a vozilo se nosi isključivo na oprugama.
Trik pitanje (da vidimo ko je pazio na času :ces:): da li ste dovoljno snažni da rukama razvučete i sabijete amortizer od kamiona?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dsit

Eto ja sam primetio na oko 78.000km. Sad me sve snaslo...pre 2 nedelje sam stavio 4 nove gume, desnu sponu, solje amortizera sa lezajevima-to me je izaslo 20 i kusur hiljada. A treba uskoro i servis da radim,stelujem ventile,uradim atest gasa.......kukuuu al me sad sve strefi po dzepu a moram jos u svadbu :sad:

Loganovac

Sve to što si nabrojao (osim svadbe, naravno  :) ) spada u redovno održavanje. Pitanje je samo zašto ti se sve to skupilo na kamaricu... Gume se troše kako one 'oće, moguće da su propale šolje skratile vek amortizerima, ležajevi  :hm: , a ako si do sada čekao sa atestom - odloži još za koji mesec  :ne: .

Operi lepo makinu pa u svatove!  :woo-hoo:

Ali sredi amortizere odmah, čizma glavu čuva...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

koan

#8
U Bgd postoje nekoliko radionica sa opremom za ispitivanje stanja amortizera na vozilu, nesto na principu tresenja to jest vibracija koje simuliraju neravnine puta, ali to kosta, jedna je ako se ne varam u Mirijevu.
He he, svako je dovoljno jak da lagano razvuce amortizer, ali ako on moze da se razvuce i sabije brzo znaci da je neispravan.

dsit

Citat: Loganovac poslato 15.05.2009. - 12:27
Sve to što si nabrojao (osim svadbe, naravno  :) ) spada u redovno održavanje. Pitanje je samo zašto ti se sve to skupilo na kamaricu... Gume se troše kako one 'oće, moguće da su propale šolje skratile vek amortizerima, ležajevi  :hm: , a ako si do sada čekao sa atestom - odloži još za koji mesec  :ne: .

Operi lepo makinu pa u svatove!  :woo-hoo:

Ali sredi amortizere odmah, čizma glavu čuva...
Pa da, na to sam i mislio. Sve se skupilo u isto vreme....nista, jedno po jedno...

Keka

Idi na Monroe sajt pa u online katalog i nadjes koji odgovaraju za fabricke, a za skracene mora neko strucan da kaze koji idu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


RS TEAM

Jesu li opruge ravne ili oble, mislim kad se skinu pa gledaš iz profila?

taxista1974

Moj kolega i prijatelj, jos uvek nosi fabricke amortizere, u pitanju je dizelka, a gazi nesto preko 340000.  :c0: Naravno u pitanju je Logan.

dsit

Imamo i mi u firmi astru g 2.0 di 16v, gazi 497.000 sa fabrickim amortizerima. Ali pliva po putu i tockovi skacu preko rupa kao blesavi.....

dsit

Evo slika fabrickih amortizera, mozda nekom bude trebalo





Ovo je sifra odgovarajucih amortizera iz monroovog programa