Set za popravku umjesto rezervnog točka

prethodna tema - sledeća tema

MitarMrgulic

Vidim da dosta proizvođača, pa i Dacia, u novim autima nude neki set za popravku guma, umjesto starog dobrog rezervnog točka, koji se sada doplaćuje, kod nas u BiH je oko 60 EUR.
Ne kontam u čemu je stvar, je li proizvođaču baš bitna ta sitna ušteda, kako funkcionira taj set za popravku i je li po zakonu rezervni točak obaveza a ne neki zamjenski setovi.

Ako neko zna, neka pojasni, kako se koriste ovi setovi za popravke i u čemu je stvar?

speedo

Po zakonu je dozvoljeno imati taj set umjesto rezervnog točka.

Naravno, ušteda je primarna stvar, a i koji kilogram manje.

Ako ima ostavljen prostor za rezervni točak ja bih pazario negdje polovnu felgu i montirao neku jeftinu gumu. Ti setovi za krpljenje su dobri za neke male rupice, ali kad rasječeš gumu nema pomoći.

Obrati pažnju da li dođe i dizalica sa autom koje ima taj set za popravku.

Keka

Proizvodjacu ta usteda nije sitna, za nekoliko godina 1.000.000 vozila puta 50 evra...
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ivan-bgd

Ja sam svojevremeno imao sprej koji se koristi kada se guma izbuši,međutim ako se dobro recne džaba set .Ipak sam za rezervnu gumu ,jeste da zauzima mesto ali sigurnije je.A ako je i mesto problem može da se kupi ,,ćopa,,.


  :offtopic: Da štede samo na tome bilo bi dobro jer sve više štede ,reckaju sa svih strana po malo.Nakupi se.....

saša61beograd

Citat: Keka poslato 25.01.2018. - 09:33
Proizvodjacu ta usteda nije sitna, za nekoliko godina 1.000.000 vozila puta 50 evra...
Naravno,važi  za mnogo toga na automobilima.Otprilike,dva inženjera se bave konstruisanjem nečega,a pet inženjera gleda kako da to bude jeftinije.A onda drugi stručnjaci smišljaju kako da nas ubede je to bolje za nas kupce.Recimo,kako su bolja tri cilindra nego četiri.
Znam nekolicinu koji su probali da zakrpe gumu sa ovim.Niko nije uspeo.

MitarMrgulic

U sustini, kod nas u BiH, doplata za rezervni točak u punoj dimenziji je oko 60 eur, što nije neka velika cijena, tako da mi je
žao što nisam uzeo taj točak i npr. maglenke, koje su oko 30 eur.

MitarMrgulic

Evo zanimljivog videa, o tome kako se set koristi...

Vidim da mu je cijena u BiH oko 120 KM- odnosno 60-ak eura, tako da stvarno ne kontam auto-kompanije zašto standardni rezervni točak, koj je u nadoplati čak jeftiniji nego ovaj set u slobodnoj prodaji, mijenja ovim izumom...

https://www.youtube.com/watch?v=UAdP8o-VFPM

Andrix

Lepo zamisljeno da posle promenis celu gumu za novu....cena sitnica Conti...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

MitarMrgulic

Drugari,

Odlučio sam ipak potražiti neki polovan set rezervnog točka, bilo u punoj veličini ili "ćopavca", za svog Logana.

Ako ništa, uzet ću jednu felgu, pa prilikom promjene guma ljeto / zima, ostavit ću jednu kao rezervnu u gepeku.

Vidim po oglasima dosta ponude za Renault vozila, nema za Daciju, pa ako neko zna neka napiše, koji je raspored šarafa kod novog Logana i Logana MCV, negdje kao da sam vidio ili čuo, vuče mi se kroz sjećanje, da je 4X100 raspored šarafa. Felga znam da je 15-ka, pa ću valjda nešto naći.

S obzirom da nemam dizalicu i nju planiram uzeti, pa me zanima ima li neki standard za Renault Dacia auta ili može bilo koja....

Svima savjetujem da pri kupnji novog auta ne štede na ovoj stavci, ja sam sve ovo mogao dobiti za cca 60 eura, a sad se ganjam sa polovnim varijantama, koje neće izaći puno manje...

Zoran

Na felgi kod šarafa piše koliko je rastojanje rupa i koliki je ET. Na nekim ET piše po obodu felge sa unutrašnje strane. Konkretno kod mene je 4x100  ET 38, kupio sam felge na otpadu od nekakvog Seneca prema Kise*aku ispod Kobiljače,  30 KM/komad.
Sam svoj gazda - vazda.

MitarMrgulic

Hvala Zoki druže,

Najbolje je otići na neki otpad pa na licu mjesta vidjeti da li paše...idem često prema Kise*aku, pa mi je usput.

Kod mene su ratkape na točkovima, pa ih nisam skidao da pogledam promjer, ali mislim da je 4 X 100, znam da su mi u Megana, neke čudne Renault-Nissan dimenzije, tipa 5 x 114.3 pa nisam mogao naći polovne felege 15-ke prije par godina, jer baš nije česta dimenzija....sad vjerujem da ih već ima...

Andrix

Citat: MitarMrgulic poslato 08.07.2018. - 15:12
Drugari,

Odlučio sam ipak potražiti neki polovan set rezervnog točka, bilo u punoj veličini ili "ćopavca", za svog Logana.

Ako ništa, uzet ću jednu felgu, pa prilikom promjene guma ljeto / zima, ostavit ću jednu kao rezervnu u gepeku.

Vidim po oglasima dosta ponude za Renault vozila, nema za Daciju, pa ako neko zna neka napiše, koji je raspored šarafa kod novog Logana i Logana MCV, negdje kao da sam vidio ili čuo, vuče mi se kroz sjećanje, da je 4X100 raspored šarafa. Felga znam da je 15-ka, pa ću valjda nešto naći.

S obzirom da nemam dizalicu i nju planiram uzeti, pa me zanima ima li neki standard za Renault Dacia auta ili može bilo koja....

Svima savjetujem da pri kupnji novog auta ne štede na ovoj stavci, ja sam sve ovo mogao dobiti za cca 60 eura, a sad se ganjam sa polovnim varijantama, koje neće izaći puno manje...
..Dizalicu mozes, mislim, bilo koju, najmanje "zabe" dizu mislim oko 500 kg, sto ti je dovoljno
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

speedo

Ako kupiš dodatni set točkova onda samo jedan iz drugog seta držiš u gepeku, ne treba ti dodatni točak.

Šta god da budeš kupovao najbolje odgovara sa Megana ili Scenica prve generacije, oni imaju felge iste širine - 6" kao i Dacia. Ja sam svoje alu felge za ljetni set guma kupio na otpadu "Šiljo" kod Kiseljaka, skinute sa Scenica i tada su imali dosta tih auta (Megane 1 i Scenic 1) na stanju. Imaš i kod Viteza par tih otpada, a čini mi se negdje na Ilidži i otpad baš za francuska vozila.

A za cijenu se slažem, dok kupiš felgu, montiraš i balansiraš novu gumu - jer glupo je kupovati neku staru i polovnu, i onda još dizalicu i ključ, izađe i više od 60 €.

MitarMrgulic

@speedo,

Kupit ću set zimskih guma, ali nisam mislio uzimati i felge, već eventualno jednu, na kojoj bi ostavio gumu iz kontra sezone, da ima za svaki slučaj :)

Slažem se da sam ispao glupan, za oko 100 eura ili 200 KM, mogao imati i maglenke i rezervni točak punih dimenzija, ali išlo se tom logikom, ako ćemo uzimat opremu, uzmimo onda i metalik boju itd...pa je Logan ispao kakav jeste :)

Ali dobar je, sluša, ide i ne troši puno :)

Zoran

Reno otpad ima kod srpske crkve, 1 km prije Vrela Bosne ali jako im je slab izbor felgi
Sam svoj gazda - vazda.