Duster 4x4 kako funkcioniše pogon

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Jeli ima centralni diferencijal i koji od diferencijala se može  blokirati?
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Vidim da Zoki nikad nije dobio odgovor. Kakva je situacija?
 Seo sam pre neki dan u Dustera. Voznja je bila na "2WD" na dugmetu, a osim toga imao je "auto" i "4wd lock". Pretpostavljam da je "auto" neko automatsko rasporedjivanje po osovinama po potrebi, a da je 4wd lock stalni pogon na sva četiri točka. Opet, dok ne napise neko ne mogu da budem siguran da nije blokada diferencijala, pa i mene zanima.

Loganovac

"lock" bi trebalo da bude da su diferencijali zaključani, inače ne vidim smisao.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Ono što znam, je da je česta greška ljudi koji ne voze terence, vožnja u zaključanom "lock" režimu na otvorenoj cesti i po regularnom putu, na brzinama od 60+ kmh.

Koliko sam shvatio, ti režimi zaključavanja koriste se u eksteremnom blatu i zaglavljenosti, a ne treba ih koristiti u redovnoj vožnji po normalnim uslovima.

Zbog toga često dolazi do kvarova, pa čak i raspadanja diferencijala. Bile su slike na jednom portalu u SA, kada se čovjeku bukvalno na raskrsnici rasuo diferencijal (ne mogu se sjetiti je li bio neki Duster ili Nissan), uglavnom neko je od vozila iz Renault grupacije.

U ovoj grupaciji, Nissan je kao najpoznatiji za terence i 4x4 "zadužen" za diferencijale koji idu u vozila grupacije, pa diferencijali i pogoni kod Dustera i Dacia, važe kao dobri i pouzdani.

Također, noviji terenci imaju automatizaciju, pa vozač samo bira vrstu podloge (zemlja, blato, snijeg itd), pa se kompjuterski računa i nema se šta puno pogriješiti od strane vozača....stariji modeli su već druga priča.

I ja bih kao i Vet, volio da neko ko zna problematiku u detalje, napiše neku mini-instrukciju, kako voziti terence koji imaju 4x4 pogon, odnosno šta se koristi u kojem režimu vožnje.

Capriolo

Ja mislim da sadašnji Duster 4x4 koristi nešto kao Haldex (ne mora biti pod tim nazivom, ali taj princip). To je najjeftinije i uobičajeno rešenje za jeftinije 4WD varijante. Pa nema srednji diferencijal (kao što ga ima Lada Niva), a ,,razvodnik pogona" mu je negde napred. A pošto nema srednji diferencijal, nema ni klasičnu ,,blokadu" srednjeg diferencijala. Ali, kako Haldex (i slični sistemi) ima svoju elektroniku i hidrauliku, nije Duster tu nešto hendikepiran nedostatkom toga. Ako je nečim eventualno hendikepiran, to je jer nema reduktor. Ali, i to je samo ,,eventualno", jer mu je prva dosta kraća. Da je automatik i 4WD, reduktor mu ne bi ni trebao skoro ni u teoriji.
Bar ja to sve tako mislim. A možda i grešim. Ko zna.

Što se tiče onih terenaca koji imaju srednji diferencijal i blokadu, tačno je da zaboravljena uključena blokada može da napravi zlo (na suvoj i veoma abrazivnoj podlozi ), ali, to bi trebalo baš jako dugo voziti. Ja sam jednom vozio skoro 200 km sa zaključanim centralnim diferencijalom po suvom magistralnom putu. I ništa. Nikakva posledica. Bar se ništa nije pokazalo ni narednih 100.000 km.

Loganovac

J*beš moderan auto, sa onolikim računarima i gedžetima koji dozvoljava da se napravi neka šteta pogrešnim ručnim izborom. Mora da postoji uslov za blokadu diferencijala (do neke brzine, u najnižem stepenu prenosa i slično) i upozorenje (blinka ti neka crvena u oči...). Pa Punto već 30 godina na 50km/h automatski deaktivira City servo a ovi da lome diferencijale, budibogsnama... Trebalo bi ipak proveriti Uputstvo, verovatno je sve to već tako i urađeno.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Najveća opasnost prijeti sko se ne uspijete popeti tamo gdje ste naumili. Vi tu nemožete stati, nego kao đule idete nazad...
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Citat: Zoran poslato 01.09.2017. - 06:13Jeli ima centralni diferencijal i koji od diferencijala se može  blokirati?
Duster2 HJD 4x4:
- permanentni pogon je na prednjoj osovini i u "2WD" režimu pogon je 100% napred;
- nema centralni diferencijal, ima elektronski kontrolisan diferencijal samo na zadnjoj osovini;

- u 4WD režimu radi od 0% do 50% raspodele pogona napred-nazad; 
- u "Lock" režimu radi konstantno 50%:50% napred-nazad ali sam zaboravio do koje brzine ( mislim da je 70km/h) ; 
- ni u jednom režimu nema opciju klasičnog "zaključavanja" prednjeg ili zadnjeg diferencijala kao što imaju klasični terenci; 
- ima neke strategije raspodele pogona koje mu omogućavaju odličnu upravljivost na klizavom i dobre uslovno rečeno terenske karakteristike.  

Imao sam tu sreću i privilegiju da ga mnogo vozim u najrazličitijim "teškim" uslovima. U odnosu na Duster1 H79 ovaj HJD je put u visoko društvo po svemu. Da mi treba takav auto vrlo rado bih ga kupio. Ako planiraš da menjaš Sandera i nišaniš Dustera - slobodno izaberi 1.5dCi 4x4 sa TL8 menjačem. Ugradi kuku i uživaj. 
Nadam se da sam ti dao dobar odgovor na pitanje. 

Zoran

Hvala za odgovor.
Nisam dovoljno bogat za Dustera.
 Više me interesuje informativno.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Nema na čemu. 
Bože zdravlja, bićeš bogat za ono što budeš želeo i ono što će te učiniti srećnim i zadovoljnim. 

Zoran

Za moje potrebe, imovinsko stanje i godišnju kilometražu idealno bi bilo da imam Dustera benzinca 4x4 , kog bi koristio kao rezervni auto i za potrebe isključivo zimi.
 Pošto bi taj auto puno stajao a koristio bi se i na temperaturama ispod -20°C.
 Pošto nemam pare za njega i za putovanja sa mojom Krasnom Slađanom, izabrao sam ovo drugo.
  Hvala na konstruktivnim savjetima.
Sam svoj gazda - vazda.

MitarMrgulic

Dobar izbor Zoki :)  ne treba robovati stvarima, pa ni autima...

I ja imam želju u vozačkoj karijeri, da imam jedno vozilo sa LPG (imam benzinca i diesela, pa da vidim kako je i to), vozio bih rado i nekog džipa 4x4 ali realno, nemam potrebe za takvim vozilom, zbog većinskog života i boravka u gradu, ali volio bih imati i to iskustvo.

Treća želja mi je neki dobar karavan visoke klase, tipa Mercedes ili BMW, to mi se baš sviđa za duža putovanja, mada moja supruga ne voli karavane nikako, kaže djeluju joj "pijačarski"...

Želja koju ću vjerovatno ostvariti je jedno vozilo monovolumen sa 7 sjedišta, kao Jogger i slični, to mi treba jer djeca rastu, a i sve više prtljaga teglimo kad negdje krenemo...

slavko_bgd

"Bostan-wagen", "grobljanski auto", "cajapi", "pomijara" :) ,  šta sve nisam čuo da žene govore za karavane.
Interesantna pojava...

silent

Дастер има 4х4 погон преузет он Нисана Х-трејл, ако се не варам. Или је то ипак Кашкаи. Овде су дате неке шеме и објашњења како то фунцкионише, са упутствима.

https://www.awdwiki.com/en/nissan/#X_Trail
















Zoran

Znači išlo se na varijantu bez centralnog diferencijala ali je postavljena električna spojka da zaštiti cijeli prenos od preopterećenja.
Sam svoj gazda - vazda.