Ugradnja modula za daljinsko zakljucavanje

prethodna tema - sledeća tema

Dansiland

Kolege, da li neko ima iskustva sa ugradnjom modula za daljinsko zakljucavanje na Loganu (moj je 2006 god) i povezivanjem sa fabrickom centralnom bravom? Gde se inace i nalazi centrala za brave? Konkretno, planirao sam da kupim na buvljaku modul za daljinsko zakljucavanje sa dva skakavca kljuca? E sad, koliko je to izvodljivo za odraditi? Hvala unapred

nik

Izvodljivo je bez problema. Da ga ne ureknem, moj tako funkcioniše evo već 10 godina.

Fabričko daljinsko upravljanje ide preko tzv Centralne jedinice putničkog prostora (UCH - 645 na šemi) i dodavanje fabričke opcije daljinskog upravljanja CB bi bio mnogo skup sport (nabavljanje originalnih uložaka daljinaca, reprogramiranje UCH itd).



Modulom CB se praktično "vara" CB jer se modulom premošćuje prekidač na centralnoj konzoli (123 na šemi), za zaključavanje pin 5, a za otključavanje pin 1 na masu, tako da modul pri zaključavanju/otključavanju simulira pritiskanje na prekidač i tako otključava/zaključava CB.
Ovo je slučaj sa modulom koji sam ja koristio (sa relejima), što je najčešći slučaj kod ovakvih aftermarket modula. Ali da ne širimo priču, nabavi prvo modul i postavi ovde unutrašnju šemu, odnosno, uputstvo za povezivanje koje dolazi uz njega, pa da razradimo konačnu šemu.

Što se tiče prebacivanja ključa na skakavac, može i to, ali koliko sam upoznat sa problematikom, nije baš trajno rešenje, ako kućište skakavca nije kvalitetno (rasklima se relativno brzo). U tom slučaju mora da se u skakavac iz kućišta originalnog ključa prebaci i čip za identifikaciju imobilajzera (ni ovo nije neki veliki problem ako ima mesta u skakavcu). 

Dansiland

Hvala na brzom odgovoru. Sad sam pun entuzijazma da sto pre to odradim.  :woo-hoo:

Da li mozes da mi preporucis neki odredjen modul sa kljucevima ( naravno na pp ako ovde ne sme) ili koji ti koristis i da li si zadovoljan sa istim.

I da, gde se nalazi fabricka centrala gde bih to sve povezao?

nik

#3
Moj je Kinez sa buvljaka, onaj najobičniji i šljaka već 10 godina (pu, pu, pu), a papire sam davno zaturio.  :c: Generalno, kao i sva takva roba (kineska) može da traje, a može i da crkne sutra (kao i uostalom i sva elektronika, samo je ovde malo veća verovatnoća). Ako crkne, kupiš isti takav i zameniš samo kućište. Ožičenje ne moraš da diraš, priključak je isti.

UCH je ispod instrument table kod leve noge vozača, ali ti je ona nebitna. Sve se "kači" na vodove prekidača CB na centralnoj konzoli. Stalni plus za napajanje sam uzeo sa priključka za radio.

Kao što rekoh, nabavi modul, pa ćemo dalje "vodećim" putem.
:ziveli:

Dansiland

Dogovoreno. Hvala jos jednom, pa se javljam cim kupim.

Dansiland

Pre nego sto kupim modul moram da postavim jos jedno pitanje.  :c: :c:

Birajuci koji modul da kupim, naisao sam na module koji osim daljinskog zakljucavanja imaju i opciju alarma i neznatna je razlika u ceni... E sad, da li je to izvodljivo sve u kompletu povezati, pocevsi od centralne brave na nacin gore opisan od strane kolege Nika ili to vec drasticno menja zahvate na autu?

VaskezNS

Trebalo bi da jeste, samo alarmi imaju izvode za registrovanje otvaranja vrata, blokadu motora, shock senzor itd.

Ne znam kako i gde se to povezuje, pa je možda bolje da ti to uradi neko ko se razume u priču.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

nik

Kao što kolega napisa, samo ima više žica. Ako ćeš modul sa alarmom, to podrazumeva vučenje provodnika van kabine  i prostora  kod centralne konzole (najmanje izvoda za sirenu ispod haube).

U svakom slučaju je izvodljivo. Kada se odlučiš, postavi šemu. :ziveli:

Dansiland

U startu se izvinjavam sto ozivljavam staru temu, ali tek sad sam nabavio modul za daljinsko zakljucavanje i alarm, pa bih hteo uz pomoc kolega forumasa u SSM varijanti da to odradim. Kao sto je Nik rekao prvo treba da postavim sliku seme za povezivanje. Slikao sam i postavljam. Hvala unapred na pomoci. :)





Dansiland

Konacno sam se usudio da nekako sam povezem modul za daljinsko zakljucavanje i alarm i uglavnom je  ok odradjeno pa sam resio da podelim to ovde ako neko resi takodje da se upusta u tu avanturu. :)
Dakle, kao sto me je Nik savetovao za tu operaciju sam iskoristo prekidac za CB u kabini i vezao sam zutu i zuto-crnu zicu (na semi modula) na masu, belo -crnu na pin 1 za otkljucavanje i belu na pin 5 za zakljucavanje. Sto se tice alarma, plavu zicu sam odvukao na nebo na svetlo kabine i tu alarm dobija  informaciju da li su vrata otvorena ili ne. Tamo se nalaze tri zice, crvena, crna i bela. Vezao sam na belu. Sirenu sam smestio ispod haube i vezao crnu zicu na masu, a crvenu sa roze zicom sa modula. Blokadu motora nisam povezivao jer imam fabricku, tako da smatram da nema potrebe. Sok senzor i led dioda su prikopcane na svoje konektore, tako da tu nema nikakve mudrosti.

E sad. Sve ovo u sustini odlicno funkcionsise osim dve stvari. Zmigavce sam planirao da vezem na prekidac "sva cetiri", ali se tamo javlja problem jer bi verovatno trebalo ubaciti relej. To sam planirao da uradim tako sto bi pin 8 vezao na pin  30 na releju, pin 5 i 6 na pinove 85 i 87 na releju i sa modula doveo jednu braon zicu(ima ih dve) doveo na pin 86 na releju. Mnogo bi mi pomogao savet kako to tacno da odradim i koji relej da uzmem kako ne bi napravio neki dar-mar ili, daleko bilo ubio UCH.

Drugi problem je sto kad zatvorim vrata, ako ne sacekam da se ugasi svetlo kabine, a ja na daljinski zakljucam, alarm se ukljuci posle 3 sekunde. Ako sacekam da se ugasi sve je ok. To sam pokusao da resim tako sto sam ubacio diodu na vod iz modula do svetla, ali onda modul ne dobija informaciju da su vrata bila otvorena i automacki ih zakljucava. To moze da bude veliki problem ako recimo ostane kljuc u autu...

Svaki savet je dobrodosao. Hvala unapred!

P.S. Oprostite zbog nestrucnog izrazavanja, nadam se da je razumljivo donekle ovo sto sam napisao.  :c:

nik

Pošto "navatah" malo vremena danas, da postavim predlog povezivanja pomenutog modula CB sa alarmom. Napominjem da je ovo samo predlog kako bih ja povezao navedeni modul i služi kao preporuka. Prethodno navedeno nije (samo) ogradjivanje od odgovornosti, već, imajući u vidu da se radi o alarmu, pozicija samog modula i povezivanje na instalaciju umnogome utiču na mogućnost neutralisanja istog, te je zbog toga pri izboru  pozicije ugradnje potrebno biti što kreativniji (što se bolje sakrije i što je nedostupniji, to bolje).

Da krenemo redom.

Napajanje modula je neophodno obezbediti preko stalnog +, zbog potrebe rada kada auto nije pod kontaktom. U slučaju alarma, neophodno je obezbediti i ACC (napon na prvom "zubu" brave paljenja, za napajanje potrošača), nemam potpuno uputstvo, ali pretpostavljam da je isto potrebno zbog "unošenja" šifrovanog koda (tipa dva puta dati kontakt, tri puta stisnuti kočnicu). Ja sam za svoj modul CB uzeo napajanje sa konektora radija (261) i na istom se nalazi sve potrebno (masa pin A8, stalni + pin A4 i ACC pin A7). Povezivanje modula prikazano na slici


Kontakti preko kojih se aktiviraju releji unutar modula za davanje komande zaključavanja/otključavanja povezuju se na prekidač CB na centralnoj konzoli (123) prema sledećoj šemi


Da napomenem, na šemi koju je uz modul dobio član Dansiland se potkrala greška, odnosno, permutovane su oznake NO i NC unutrašnjih releja, dok je grafički prikaz konekcije ispravan. Savet je da se ne veruje slepo kineskim šemama i da se obavezno proveri otpor i sve što može pre ugradnje.

Sledeće je povezivanje migavaca, a radi davanja svetlosne indikacije rada uredjaja. Uredjajem je predvidjeno "kačenje" instalacije modula direktno na instalaciju migavaca, ali, iskreno, ja bih ovo izbegavao zbog nepoznanice kako je rešeno unutrašnje razvodjenje i izdržljivost komponenti modula imajući u vidu da se radi o skoro 4A struje po strani vozila (2x21W+1x5W). Mogući način je prikazan na sledećoj šemi


Neophodan je dodatni relej koji će imati ulogu da po dobijanju napona sa modula na pin 86, kratko spoji pinove 8 i 6 prekidača svetla upozorenja ("4 migavca"). Na šemi je prikazan raspored pinova za klasičan auto-relej, ali moguće je koristiti i neki manji (signalni 1A i sl) jer je struja koja protiče kroz isti mala.

Sva do sada navedena mesta povezivanja su u okviru centralne konzole i ne traže preterano vučenje provodnika, pod uslovom da modul bude tu smešten.
Za povezivanje signala otvorenih vrata, neophodno je povezati izvod sa modula sa pinovima 30 i 40 UCH (645) kao što je prikazano na slici.


UCH signal otvorenih vrata dobija odvojeno za prednja (prekidači u vratima 180 i 181), odnosno, zadnja vrata (178 i 179) i gepek (154). Kod starijih Dačija ovo ne igra neku ulogu jer nije aktivirana opcija automatskog zaključavanja u vožnji, kod koje je predviđeno automatsko otključavanje svih vrata kada se otvore vozačeva ili suvozačeva vrata. Da bi se problem rešio, u mrežu mogu da se ubace i prikazane diode (1N4148 npr), ali može da radi i bez njih.

Kao i kod ACC, na modul je potrebno povezati i signal sa prekidača stop svetla (160), što je prikazano na sledećoj šemi.


Bitno je napomenuti da boje provodnika i izgled konektora mogu da variraju od vozila do vozila, tako da je sve ranije navedeno potrebno uzeti sa rezervom, jer se radi o izgledu i bojama na mom Loganu (2006. godište, 1,4MPI).

Od ostalih izvoda koji se povezuju sa fabričkom instalacijom ostaju sirena i prekid paljenja. Što se sirene tiče može da se poveže i na fabričku sirenu (pin A4 kombinovanog prekidača levo na stubu volana), mada je bolja opcija nabavke zasebne sirene.


Što se tiče ugradnje releja za blokadu, isti se može ugraditi kao što je prikazano na šemi, s tim da izbor šta će da blokira (prekida napajanje) zavisi od lične kreativnosti (senzor položaja radilice, signal na bobinu,...).

PS: Izvinjavam se kolegi Dansilandu na kasnom odgovoru, ali pritisle obaveze.
:hat:

miki-bgd


Dansiland

Sto se tice napajanja modula stalan + sam doveo sa akumulatora. ACC nisam povezao, jer se alar sifruje pritiskanjem tastera na daljincu u raznoraznim varijantama, tako da predpostavljam da mu nije neophodno. Ako sam dobo shvatio semu, bela zica ide na ACC u slucaju povezivanja releja za blokadu motora (koju ja nisam povezao i verovatno i necu, bar dok ne otopli malo :) ) i kao varijanta da kad se ugasi vozilo, odnosno vrati kljuc u pocetni polozaj, modul otkljucava vrata.

Sto se tice povezivanja releja za komandu otkljucavanja i zakljucavanja odradio sam upravo kao sto sam naveo u predhodnom postu i kao sto si i ti savetovao. Uzgred, HVALA sto si primetio stamparsku gresku na semi, jer ko zna sta bi sve zasijalo...  :doh:

Sto se tice povezivanja modula na prekidac "sva cetiri" isto sam tako odradio kao sto si napisao, jedino je bio problem nabavka releja 12V DC 1A jer kod nas u BP nema tako nesto... :banghead: Tako da sam iskoristio relej za Yuga sa istim kontaktima, jedino sto je u pitanju 30A.
Da li mi predlazes da ipak kupim relej od 1A ili da ostavim ovako?
I da li bi recimo bilo korisno ubaciti diodu izmedju pinova 85(mase) i 86(signala iz modula) bas iz tog razloga sto ne znamo kako je resena sigurnost komponenti u modulu?

Sto se tice povezivanja signala za otvorena vrata, predpostavljam da meni diode nisu potrebne jer nemam opciju automackog zaljucavanja vrata. Ispravi me molim te ako gresim. Dacia Logan 1.4 MPI 2006 god.
I da li mogu da na recimo pin 40 vezem i taster iglu koja dalje informaciju da je hauba otvorena?


Sto se tice kasnijeg odgovora, nije problem. Ja sam svestan da su nam svima primarne nase  licne obaveze i poslovi, pa tek onda forum i hobi. Hvala u svakom slucaju sto ipak nastojis da pomognes oko nedoumica.  :ziveli: