Motor 1.0 SCE

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Lično mislim da je ovo jako dobar motor koji se temelji na već provjerenoj mehanici sa promjenljivom fazom bregastih osovina i pogonskim lancem za iste. Litarska snaga je dosta mala u odnosu na turbo motor i trajnost bi trebala biti dosta dobra uz malu potrošnju.
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

#1
U novom Autobildu piše da je Dačija prva iz Reno-Nisan grupe koja će ugrađivati ovaj motor.Znači da je motor nov,a vozači Dačije imaju "privilegiju" da za 8.000 evra budu test vozači (neka hvala,za sada).
Takođe piše da motor ima aluminijumski blok i da je 20 kg lakši od starog 1,2 16v.
Zorane,što se trajnosti motora tiče,ne znamo šta je fabrika naumila sa njim.Trend je da je sve smanjeno i istanjeno da krajnjih granica.Posebno što ovakvi motori nisu namenjeni nekoj ozbiljnoj,profesionalnoj vožnji (taksiranje,recimo).Oni su namenjeni onoj klijenteli koja i ne zna gde je motor i koja koristi auto za vozikanje do pijace.Da ovakav motor postigne ritam prosečnog saobraćaja treba ga gaziti i vrteti bar na 500 obrtaja više od ovoga što sad vozimo ti i ja.Kako će to gaženje po gasu uticati na trajnost,to ne znam.

Keka

Moze, a i ne mora bit'!
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Da, ne razumem trajnost ako je litarska snaga mala. Kontam da nije dobro da je motor nasviran, ali ako turbo motor vrtim u normalnoj vožnji na 1600-1700 o/min, nije li logično da će baš on trajati duže?

bocca

Ono sto meni bode oči u tehničkim podatcima je menjač. Petostepeni koji u petoj na 1000 obrtaja ide 29,8 km/h!!!  Znači kada ide 90 na sat ima 3100 obrtaja!!! Po meni je to ekstremno mnogo tj ne znam da li trenutno postoji lošije. Inače, pre neki dan gledao mali test nekog malog opela sa motorom skoro identičnih karakteristika ali mislim da se ipak radi o različitim motorima. Pozdrav svima.

dekiv68

Kakve karakteristike ima taj 1.0 SCE? Jel 4-cilindraš? Koja je razlika u odnosu na 0,9TCe

Loganovac

3 cilindra, atmosferac, sa 4 ventila po cilindru, ako se ne varam.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Citat: bocca poslato 08.12.2016. - 21:10
Ono sto meni bode oči u tehničkim podatcima je menjač. Petostepeni koji u petoj na 1000 obrtaja ide 29,8 km/h!!!  Znači kada ide 90 na sat ima 3100 obrtaja!!!
Moguće da je tako.Jedini način da mali motor pokaže živahnost je kratak prenos,a to znači teranje u (relativno) visoke obrtaje.Tu se sad može beskonačno filozofirati o trajnosti,potrošnji,načinu vožnje...

Keka

Doticna zujalica ima maksimalnu snagu na 6300 rpm, blokada je iznad toga, znaci 3100 rpm pri 90 km/h ne samo da nije mnogo, vec je i nuzno.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


speedo

Ili u prevodu visoki obrtaji = visoka potrošnja i buka.

Keka

U sustini da, trosice vise na 90 nego na 60, ali uopste ne mora da bude proporcionalno, zavisi od konstrukcionih karakteristika motora i menjaca, otpora vazduha itd.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dekiv68

čini mi se da je sa ovom zapreminom ovo relativno slabašan atmosverac

Keka

#12
A koliko treba KS da ima da ne bi bio slabasan?

K4J 1.4 16V 100KS (71.4)
K4M 1.6 16V 110KS (68.75)
D4F 1.2 16V 75KS (62.5)

B4D 1.0 12V 75KS (75)

U zagradi je snaga po litru zapremine. Dakle nije slabasan, najjaci je od svih atmosferaca do sada.

Svi pitaju koliko KS ima, dok oni koji znaju, pitaju da pogledaju krivu obrtnog momenta, a taj podatak do sada nisam uspeo da pronadjem.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar


Andrix

Nema sanse da nije turbo, jer ne bi imao ni 40 ks
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari