ASR

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Pošto je počelo sniježiti a poneke Dacie već imaju ASR, treba znati da  ako se forsira dugotrajno na usponu može doćo do pregrijavanja kočnica.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix


Zoran

Tako što se koči točak koji bi proklizavao. Pločice se zagrijavaju a voziš se uzbrdo.
Sam svoj gazda - vazda.

acalisse


Zoran

Negativne stvari ni jedan ozbiljan proizvođač neće ni spomenuti.
Proizvođač guma  - neće napisati da se guma može probušiti.
Proizvođač stakla - neće napisati da se staklo može razbiti.
Proizvođač auta - neće napisati da se auto može slupati.
,
,
,
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

ESP radi na jako sličan način, a ipak mi nije u znanju da je neko prijavio pregrevanje kočnica. Pažljivijim čitanjem ustanoviće se da ASR sistem smanjuje obrtni moment motora i prikočuje problematičan točak. Taj točak ionako nema trakciju, pa de facto nije kočenje u pitanju, kočnica je opterećenja samo onim (već smanjenim) pogonskim momentom kako bi se preneo na drugi točak. A i njemu ne sme da se dovede mnogo momenta jer će onda i on proklizati. To malo prikočivanja je smešno u odnosu na kapacitet kočionog sistema, na stranu što se sve to odvija u uslovima koji pogoduju njegovom hlađenju. Rekao bih da naš kolega u zimskom periodu ima više vremena za filozofski pristup životu.  :D

Inače, nema novinarskog teksta bez bisera:

Citat
Jednostavno, sprečavaće pogonske točkove da ,,raskopaju" sneg i dođu do čvršće podloge, a često iz snega možete da se izvučete i dok oba pogonska točka proklizavaju uz pun gas – bez obzira što proklizavaju, još uvek postoji dovoljno trenja da se automobil izvuče.

Ko se i kada izvukao iz snega dodavanjem punog gasa i "raskopavanjem" snega?  :doh: Teoretski nije nemoguće, ali je u domenu statističke greške, možda jedan od hiljadu slučajeva. Jedini način da se izvučeš je da ne dozvoliš da dođe do proklizavanja, kad prokliza (pogotovo sa punim gasom) on posle samo sve više polira podlogu ispod sebe i još više proklizava.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Imam komšiju jako dobrog vozača a jako lošeg poznavaoca auto tehnike.
Prošle godine sa svojim Audijem je po mećavi išao od Bugojna na Kupres (oko + 800 metara nadmorske visine). Gore pred tunelom je zastao i pušilo se iz oba prednja točka  :ne:.
Pitao me za mišljenje i ja sam jedino, logično, mogao "optužiti" ASR.
Sam svoj gazda - vazda.

Aleks

Možda nije spustio ručnu?
Malo se šalim, na klizavom sa uključenim ASR ili možeš da izađeš ili ne, trećeg nema. Ako ne ide, isključuje se na dugme i piči.

DarioGTI

Smatram da dok se vozi na gumama sa odgovarajućom dubinom i koje odgovaraju tom razdoblju godine, ne bi trebalo dolaziti do neugodnih situacija.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Dragan Logan

A gde je dugme sa kojim se isključije ASR i ESP ?????
:ces:

Aleks

Pa zavisi od vozila do vozila. Esp mislim da ne može da se isključi, može samo da se "uštroji", ali to je moguće samo na skupljim vozilima kada se odabere neki sport ili race mod. Asr može da se isključi-uključi na prekidač, a ukoliko ga vozač ne uključi, sistem se sam uključuje kada brzina prebaci 60km/h.
Tako je kod Renoa a verovatno i kod drugih.

dekiv68

Ne videh nikakav prekidač za ASR na mom Sanderu, a navodno ga ima (ASR)

Vihor

ni duster nema taj gumb
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Vladan P

Pošto bi bilo zgodno da postoji mogućnost isključivanja ASR-a ,a naša vozila (za razliku od nekih drugih)  nemaju tu mogućnost, da li je neko sa foruma probao da naknadno postavi prekidač za njegovo isključivanje?
Ako nije - šta mislite o tome?
Zajedno smo skupa !

Zoran

Mislim da bi to bilo dobro.
ASR dobro dođe kada je trakcija na pogonskim točkovima različita ali ako je ujednačena (rizla pod oba točka ) tada veliki gas uz proklizavanja guma je najbolje riješenje da se guma dokopa stabilnije podloge i da se krene.
Sam svoj gazda - vazda.