"Eco" mod

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Prešao sam za mesec dana 2600 km sa Loganom. Veći deo te kilometraže prešao sam u eko modu. Moja zapažanja su sledeća - kad se motor razradio, prosečna potrošnja u eco je oko 7l plina/100km, a kada je mod isključen oko 7.3 l/ 100km. Već je neko od članova napisao da ne vozi u štedljivom modu jer je ušteda mala.
E sad, glavni razlog zašto ne vozim više u eco modu je ponašanje motora kada je potrebno odmah odreagovati. Primera radi, desilo mi se da sam iz desne trake, u koloni, prešao u levu traku istog smera i u retrovizoru video motor koji doleće. Dao sam gas i imao sam utisak da će da me stigne. Srećom nije. Sa isključenim "eco" na obrtajima na kojima sam bio auto bi poleteo i ne bih imao stres.
  Taj mod je namenjen uštedi goriva. OK. Međutim, u gradu, gde se staje i kreće i u gradu koji nije ravan nego prilično reljefan, šaltanje u veću brzinu u eco modu podrazumeva mnogo dužu (i vremenski i u pređenim metrima, logičo) vožnju u nižem stepenu prenosa, što ne ide u prilog uštedi.
  U nekoj temi sam napisao da auto skače kao zekan na (pre)niskim obrtajima u II stepenu prenosa. Rekao bih da je to manje izraženo (ako je uopšte) kada je eco isključen.

szs

#1
Iz veoma sličnih razloga ECO ne uključujem nikada više na regionalnim putevima i gradu. Ponekad ako se setim na auto putu i to više da vidim ima li neke razlike u potrošnji (skoro neprimetno). Ubrzanje je toliko loše da je jednostavno opasno voziti u ECO modu. Moj subjektivni osećaj bi bio najbolje opisan kao da sam ostao u neodgovarajućem stepenu prenosa na uzbrdici. Tj kao da hoću da ubrzam sa 40km/h u petoj. Kada se u takvoj situaciji isključi ECO, lepo se oseti kako auto dobije na ubrzanju. Uštedu nisam video jer nisam dovoljno dugo bio hrabar da vozim na ovaj način.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Vihor

Po gradu i okolini samo EKO, autoput i po bgd-u bez EKO   
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

dekiv68

Izgleda da sam se, nakon razrađivanja motora, naviikao na ECO mod i stalno ga koristim pri vožnji u Bgd (za razliku od S&S). Za preticanja na ibarskoj i drugim magistralama obavezno ga treba isključivati jer je mnogo bezbednije (brže i lakše) preticanje jer kao da vozite drugi auto. Na auto putu može i uključen ECO

Veterinar

Da li si uočio značajnu razliku u potrošnji?

dekiv68

Msm da postoji ušteda jer sa uključenim ECO ne utrčavam u veće obrtaje kao bez ECO, naročito pri polasku pa I - II brzina, u gradu, ali tačno ne mogu reći koliko bez empirijskog ispitivsnja.

Veterinar

Pošto sam u početku uglavnom vozio u eco, a sada ga ne uključujem, javljam koja će biti razlika. Kako sam ranije napisao 7.3 : 7 u korist eco moda, ali to je bilo samo jedno trošenje rezervoara sa isključenim eco. Videćemo situaciju sledećih par puta.  :to:

Veterinar

Na mom automobilu gas do patosa ne isključuje eco mod. Kako je kod vas?

szs

Ni kod mene ali osetim "kik" kada dodje do patosa
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

zzechner_sk

Citat: Veterinar poslato 22.01.2017. - 21:34
Na mom automobilu gas do patosa ne isključuje eco mod. Kako je kod vas?

Mišljenja sam da ne isključuje TRAJNO. U situacijama preticanja, kad sam odlučio ponešto "rizično", na pun gas kao da reagira punom snagom te vuče zaista kao da je trenutno isključen...ECO svijetli cijelo vrijeme te se po otpuštanju punog gasa ponaša kao i prije.

No, možda to i piše negdje u manualu...(Kako je to davno moj frend serviser meteo opreme rekao: RTF - read the fucking manual  :ces:)
2023. moj vjerni Logan MCV otisao u dobre ruke, a zamijenio ga je Suzuki S-Cross Premium

Veterinar

Piše, ali definitivno se ne odazove punim gasom kao da je ECO isključen.

Zoran

Ima li neko diagram obrtnog momenta sa i bez Eco moda.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Nakon godinu dana, vratio sam se u eco mod. Ne uvek i ne stalno, ali u poslednje vreme jako cesto. Razlog je čudan. Počeo sam da vozim brzo. Voleo sam ja i ranije da stisnem gas povremeno, ali sada sam malo-malo prvi na polasku sa semafora, a to nije moj uobičajeni stil vožnje.
  Na autoputu uključim eco kada dosegnem željenu brzinu, a razlika u potrošnji je oko litar na 100km. Cenim da je tako i u mesovitoj voznji. Nisam siguran da li je do moda ili zbog toga sto zbog manje zanimljive vožnje menjam i stil. Poslednje merenje nakon 400km mešovite vožnje pokazalo je potrošnju od 6.8l plina na 100km i benzina nekoliko kapi. Takva potrošnja mi sada znači jer je ušteda veća od godišnje registracije mog auta.  :ne:

dekiv68

Tvoja pisanija me natera da razmislim o stilu sopstvene vožnje i shvatio sam, da posle jedne ekscesne situacije kod uletanja u, zamalo tragične, makaze u Sićevačkoj klisuri i nakon prelaska samo 310km sa punom bocom plina na ibarskoj magistrali shvatio sam da 0.9TCe prosto vuče na brzu vožnju (čitaj divljanje). Zato napunh plina po 67,4 din na Knez Ada i setih se da postoji dugme za ECO i upalih ga. Videćemo da li će biti (očekivanog) smanjenja u potrošnji.

Goran25

Takodje sam bio redovan korisnik ECO moda do početka septembra i odlaska na odmor...isti simptomi kao kod kolege Veterinara u smislu privikavanja na brži start i vožnju, a to mi zaista ne treba u gradskoj vožnji.