Tehnički pregled

prethodna tema - sledeća tema

sinnet

    Prošle godine na tehničkom utvrde da zadnja osovina nema dovoljnu silu. Mislio sam da me foliraju jer znam da im gazda ne isplaćuje obećane  prinadležnosti ...ali...oni svoju priču, ja svoju i prođem nekako. Ovih dana, druga agencija ali ista priča.
   Pa mi je loganično da svi vlasnici dci-a imaju isti problem, jer je očigledno problem u neizbalansiranosti mase vozila. Malo bih se razočarao u Rumune ako je to nekakva konstrukcijska greška. Sa Askonom nisam imao takvih problema.
Kakva su vaša iskustva?

Sve tece,a narocito se u tome istice Dunav.

krle

Ovaj problem nisam imao.

hobbista

Da li ti je prošle godine bio prvi tehnički (odnosno, koliko je star auto)?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

sinnet

#3
Jok. Ove godine je treći .
Tačnije, nulti i prvi nisam ja radio-nisam prvi vlasnik, ali to ne menja stvar. Poenta je u tome što se "tehničari" okače na zadji branik i tada je sve ok. Znači da su kočnice odlične.  Ali neću da gledam kako mi skaču po kolima.
Sve tece,a narocito se u tome istice Dunav.

hobbista

ABS imaš? Čudno je da popuste kočnice na oba zadnja točka. Da li drži ručna?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

sinnet

Nema abs, utoliko bolje,i ručna je ok. Vidim kako točkovi blokiraju. Dijagram ne pokazuje dovoljnu vrednost jer je raspodela mase napred i pozadi nejednaka sto je i logično. Ali...
Sve tece,a narocito se u tome istice Dunav.

hobbista

Pa i nije baš bolje. Kada ima ABS ima i odvojene cevi za svaki točak. Pogledaću u dokumentaciji kako to izgleda kod tebe. Moguće je da ima korektor sile/peti kočioni za zadnje točkove, i da je u njemu problem.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

krle

#7
Da. ima peti cilindar.  Treba izvršiti podešavanje na njemu  


hobbista

Hvala na uštedi vremena :)
Ukoliko do petog kočionog dolaz samo jedna cev (a verovatno je tako) treba je pregledati (da nije negde uštinuta).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

kiconix

Moj tast je imao taj problem, na kraju je izbacio peti cilindar i sad koci kao lud. ( nije pametno ali na tehnickom nije imao problema ) :ne:

krle

Mom prijatelju su prošle godine na redovnom servisu u Pančevu podesili peti cilindar i nema više problema.

Raja

Imao sam isti problem pre tri godine. Na tehničkom pregledu otkriju mi da je sila kočenja na zadnjoj osovini svega 25% ( i sad čuvam dijagram), auto star svega godinu dana, reklo bi se nov.
Odem u Hit auto i reklamiram a oni mi počnu priču o opterećenju zadnje osovine, o džaku od 50kg u gepeku itd, itd.  Nisam hteo  njihove bla-bla teorije da uvažim, već sam insistirao na podešavanju
sile kočenja. Elem, od tog doba, na tehničkim pregledima više nemam problema.

Prema tome, dabome. Uloži reklamaciju. Ako neće da te uvaže, u inspekciju. A  onda lele si ga njima.

sinnet

Ja sam kriv što prošle godine to nisam rešio u dok je bio u garanciji. Važno mi je bilo da sam ga tad registrovao. Neozbiljno.
Šta je tu je, nije ni to podešavanje neka cifra.
       Dzak ili dva imaju smisla i zaista  rešavaju problem u tom trenutku, ali šta ako me dohvati policajac evropskih pogleda pa me uputi na vanredni pregled a ja NE PONESEM DZAKOVE !!!  :Smiley:
     Na osnovu mase vozila (1150kg) propisana je i potrebna sila koja iznosi 150 nečega (verovatno kN). Na prednjoj osovini, gledah svojim očima,bez razlike između točkova, bilo je 200 kN zato što je napred motor, a na zadnjim jedva 120kN. Umanjena je efikasnost kočenja jasno kao dan ali da koči-brate koči.
Ovako ili onako, rešenje postoji samo mi je enigma kako bilo kakvo podešavanje utiče na masu vozila pozadi. I opterećan i rasterećen on dobro koči. Ako se podešava peti cilindar onda mora intervencija i na ručnoj !? Jbl ih sila.


Sve tece,a narocito se u tome istice Dunav.

krle

Citat: sinnet poslato 17.12.2009. - 11:30
  Ako se podešava peti cilindar onda mora intervencija i na ručnoj !? 

Podešavanje petog cilindra je nezavisno od ručne kočnice i na njoj, pod uslovom da sajla nije za zamenu, nije potrebna nikakva intervencija.

Verujem da ti na redovnom servisu ovu intervenciju neće naplatiti. Automobil je već na dizalici, a to je posao od dva-tri minuta.


Boka

#14
Samo sto sam stigao sa tehnickog pregleda i problem. Zadnji desni slabije koci dok je levi ok, auto je na 57000km i ne znam sta da radim zato sto ima ABS , sta se tada radi? Sto se tice sinnetovog problema bas takvu situaciju sam ja imao prosle godine kad me je na vanr. tehnicki uputio neevropski policajac, a meni na samari mesec dana pre toga stavljen novi peti koc. cilindar i nije bio dobro podesen i na valjcima pokazao 48%  a minimum je 50%. Epilog je kazna od 5000rsd, taksa oko 500rsd i tehnicki 600rsd. :badmood: