TCE 90 Vs MPI 1.2?

prethodna tema - sledeća tema

Keka

I opterecenje motora...na uzbrdici kasnije preporucuje promenu brzine.

Sto se tice potrosnje, napravicu paralelu, iako nije Dacia u pitanju:

Brzina 60 km/h, u IV brzini je nesto ispod 2000 rpm, preporucuje promenu u V brzinu, na kojoj je na 1400 rpm. Iako po dijagramu obrtnog momenta za ovaj motor ovaj broj obrtaja spada u deo sa maksimalnim momentom, na uvo je nekako neprirodno (iako ide i prima gas bez problema).

Pri odrzavanju konstantne brzine 60 km/h u V je trenutna potrosnja 3.8-3.9, a u IV je 3.6-3.7 litara/100km.

Da se ogradim da su ovo podaci iz samo jednog posmatranja sa mnogo nepoznatih-vetar, nagib terena, vrlo lagano ubrzavanje/usporavanje itd. Verovatno ima rezona da pri granicno malim brzinama turbina ne puni najbolje, zbog velikih prenosnih odnosa je potrebno izvuci vise energije na zamajcu, a to zahteva vise goriva.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Bilo bi zanimljivo kada bi izmjerio potrošnju goriva idući uz most kod Beške sa 80 km /h, u 3.ćoj,  4.toj i 5.toj
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Bolje uz Bubanj Potok.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

I Bubanj Potok je još bolji jer je uspon veći ali nije konstantan kao na mostu kod Beške
Sam svoj gazda - vazda.

ljutikrilo

pozdrav svima, nije me bilo neko vreme...
odselio sam se iz srbije na maltu i prodao voljenog logana  :place:
lepo me je služio, skoro 7 godina sam ga terao


elem, sad ovde gledam šta bih mogao da kupim, i razmišljam o reno kapturu...
najjeftiniji je sa 0.9 tce motorom, pa sam ušao na temu da se podsetim veterinarovih pisanija i pročitam nova.

u principu ako taj motor lagano tera MCV logana, ne bi trebalo da mu bude problem ni kaptur.
malta je specifična za vožnju, 90% je gradska vožnja po veoma uskim ulicama, autoputeva nema i retko imaš priliku da voziš preko 90 na sat. ali zato mnogo ima uzbrdo-nizbrdo vožnje. iako mi je možda 1.2 bolja opcija zbog gradske vožnje, on mi je 500 € skuplji od tce.
tce mi je opet bolja varijanta za nekoliko veoma oštrih uzbrdica a i vala navići ću se. kao što sam se navikao na vožnju levom stranom

kako je veterinar ishvalio tce, nemam više skepsu prema 3 cilindra. ima li neko koristan savet?




fun fact - dacia stepaway ambiance je ovde 1450€ skuplji od osnovnog klia, pritom klio autentique ima itekako bogatiju opremu. razlika je što je se klio nudi sa 1.2 motorom a stepaway sa 0.9 tce.
u varijanti sa 1.5 dizelima klio je skuplji za 1100

stepaway laureat tce je 500€ skuplji od klia expression 1.2 koji je drugi paket po jačini kod klia od mogućih 3  :conf:

Veterinar

Čudno mi je da je 0.9 jeftiniji od 1.2, a onda  kontam da je i 1.2 u Capturu verovatno tce... Kako imamo u kući i 1.2 atmosferac, mogu reći da je i on sasvim u redu za grad. Opet, ako su vece uzbrdice u pitanju (veći nagibi), tce je izbor, idealan motor..  Ukoliko se auto koristi za česte off road izlete, nepristupacne terene, 0.9 nije dobar izbor. Čak i na veoma malom gasu točkovi lako proklizavaju.

hobbista

Šta gd da uzmeš imaćeš veliku potršnju tamo. Mislim da blagodeti turbine nemaš gde da osetiš, tako da... sve ostaje stvar ličnog afiniteta.

:offtopic:
Ako se dobro sećam, Malta je 10*12km i sa jednog na drugi kraj se stiže za 30min. lagane vožnje. Dok auto dođe do radne temperature ti si već stigao tamo gde si krenuo.
I, debeli  :offtopic: - na Malti sam bio pre 30 godina. Nikako mi nije jasno gde se smestiše svi ljudi koji su se preselili tamo. Malo malo pa čujem da je neko otišao tamo  :ne: Bilo bi lepo da otvoriš neku temu o Malti sa tvojim utiscima i načinu života  :dobro:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

ljutikrilo

u pravu si veterinar, i 1.2 je tce... ma bice 0.9, što da dajem 500 € više.
off road ovde nije opcija, ostrvo je prilično kamenitog karaktera, niti sam ja u ikad bio u fazonu vrljanja po divljini.

možda najbolja opcija bi bila 1.2 atmosferski, jer bi bio jeftini i ne treba mi nikakvo ludilo od motora, ali nema ga u ponudi.
a i pitanje je koliko bi motor te jačine dobro pasovao kapturu.
ja sam u pricipu bio za klio sa 1.2 atmosfercem, međutim žena se smrtno zaljubila u kaptur...



hobbista, mogao bih par reči o malti, na koji podforum da idem?




hobbista

Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

ljutikrilo

hej veterinar, nešto sam listao stare teme, pa naletim na ovu...

može li jedno "prolazno vreme" za tvoj Tce motor? evo prošlo je 4 godine, verujem i da je kilometraža malo jača sad...

opšti utisci?

jesi imao neke zahvate na motoru?

Veterinar

#115
1.2 atmosferac je bio kod nas godinu i po. Za to vreme nije puno presao, ali kao motor koji je ukupno prešao 150000km za četiri godine bio je odličan. Pisao sam ranije o njegovim prednostima i manama, nemam puno da dodam na tu temu. U međuvremenu, dok je bio kod nas, preuzeo je na sebe i jedan deo renoviranja kuće (uključujući prevoze tezeg materijala, poput zidnih pločica), kao i selidbu u novi životni prostor. Sasvim korektan motor za "život u lokalu".

0.9 tce ce za dva meseca imati 4 godine. Prešao je do sada oko 115000 km. Prešao bi mnogo više, ali ga je na porodicnim putovanjima zamenio Lodgy, dovoz robe najčešće vrše dobavljači, privatni život sam organizovao malo više u korist manje vožnje (ćerka je mnogo više sa mnom, ne idem kod nje na svaka dva dana, nego smo zajedno), a zbog korona situacije nisam pola godine bio kod svojih (inace bi i u tu svrhu presao dodatnih 4000 km). Iako gledam da stedim svaki svoj auto u vožnji, a da ipak sebe /nas ne lišim bilo kakvih potreba, jedno vreme je motor bio pod opterecenjem. U vreme kovid policijskih casova sam radio sam. U početku nisam imao dozvolu za kretanje, kasnije sam je dobio, ali zbog par situacija sa neukim ljudima koji su kontrolisali saobraćaj tih dana, nastojao sam da tu dozvolu što ređe koristim. Mnoge radnje, inače konkurentske, nisu radile tih dana, pa je priliv ljudi u moju radnju bio nešto veći, radno vreme kraće, jedan radnik (ja, nisam želeo da rizikujem sa tuđim zdravljem), a nakon posla bih se bavio prevozom po kućama, pa bi gotovo svakodnevno, koliko god da sam se trudio da se to ne desi, ostalo 40-ak minuta vremena za povratak kući sa posla, a do kuće bržim putem imam 42km vožnje.

Kako nisam bio jedini koji žuri kući i utrkuje se sa policijskim odbrojavanjem, taj povratak kući je svaki dan bio mešavina auto trka i relija. Nažalost, ne bi prošao dan (shvatite najbukvalnije) da usput ne zateknem barem jedan saobracajni udes. Jednom sam pomislio kako prvi put nema nesreća na putu, a onda bih video udes na par kilometara od kuće, sa prevrtanjima na krov. Nikad nisam tako često tako zustro vozio (sa novim, tek zamenjenim uljem, naravno). Nakon ovog eseja mogu da kažem da motor nije niti stucnuo, za razliku od 1.2 motora, sa ovim bih se usudio uvek u preticanje, a i pored jako teške noge na gasu tih dana prosečna potrošnja plina nije bila iznad 8 litara na 100km.

I dalje smatram da je 0.9tce jako dobar motor. Subjektivni utisak saputnika je uvek da auto ima 110-120 konjskih snaga, a ne 90.
Vanredno sam bio u poseti servisima po drugim osnovama, a najbliže što je imalo veze sa motorom (tj. uticalo je na njegov rad) je bilo softversko pitanje,, ali ne naročitu vredno pomena.
Motor je suv, ne troši ulje (sada sam na skoro 15000km od proslog servisa, ulje nije daleko od obelezja max).