Celicne felne za zimu - uradi sam - vodic UNDER CONSTRUCTION

prethodna tema - sledeća tema

Zee


staracstol

Malo naknadne pameti vezane za spricgitovanje. Ventil se naslanja na lice felne pa sam morao da uradim ovo

Kad sam rekao da sam spricgit naneo umereno, ova slika treba da vam docara tacno koliko je to "umereno".

Na felnama pre smirglanja treba skinuti zastitu sa ventila i tega. Zastita na gumi, ako je dobro upasana, moze da ostane. Ako nije lepo legla il se ostetila, skinite i zastitite ponovo jer 90% izgleda je u pripremi.

Kao sto sam rekao, brusenje ide Scotchpadom (plavi) i Scotch vunom (siva). Scotchpad je dovoljan jedan za sve felne a scotch vunu treba koristiti posebno parce za svaku felnu. Ako radite scotchpadom na suvo, stalno izduvavajte felne i scotchpad jer ce se zapuniti i samo brljaviti. Ako nemate kompresor pa radite vodom, prvo uradite vodom, kad se felna osusi, predjite scotch vunom. Naravno pre farbanja obrisite sve jelenskom kozicom koja je jedva vlazna, niposto mokra. Isecedite joj dusu.

Scotchpadom sam sa lica felne obrusio naradzinu koru da bi dobio lepsi finis. Vunom sam brusio bandas i plocu gde su srafovi. Jako je bitno svuci tu pokoricu da bi farba legla kako treba. Prstenove sam isto izbrusio scotchpadom po ravnim povrsinama a vunom po pregibima i ivicama jer vuna ne jede toliko materijala. Scotchpadom mozete ocas posla pojesti ivicu do osnovnog materijala.

Od ove tacke imate tri izbora:
1. Mozete da kupite sprej za felne. Ima dosta proizvodjaca tako da nije problem naci dobar. To ce da izgleda lepo.
2. Mozete kupiti metalik boju za automobile u spreju i sprej providnog laka (must posle metalik farbe) i ako pazljivo nanosite dobicete izvanredan rezultat.
3. Posto imate pripremljenu felnu, mozete otici kod auto lakilera. Samim tim sto ste pripremili felne, oborili ste cenu. Ako je majstor dobar, rezultati mogu biti spektakularni.
Meni je ostalo metalik crne od nekog Lancera pa sam izabrao opciju 3. Ima jako sitno zrno i nekako bakarno-mesingano-bronzano-crveno-braon presjaj perle.
Kontam da ce se lepo uklopiti sa bordo kolima.
Prvo su boju dobili prstenovi jer oni idu da cekaju ratkapnice pa rad na felnama moze da se nastavi

Iako sam farbao moj auto, felna je mnogo komplikovaniji oblik, nisam imo kohones pa sam farbanje prepustio mom drugu majstoru Vladi koji je apparently brzi od kamere telefona kad radi  :Smiley:

Suve felne posle nanosenja metalik baze cekaju lak

Majstor je ostao da uradi lak, ja sam morao da idem pa cu slikati naknadno. Kad se lak osusi, eventualne probleme treba preci vodenom 2000 i polir pastom dvojkom. Na kraju treba preci zastitnom (polir pastom za nov auto jer ona ne sece vec navlaci zastitni sloj silikona ili polimera) pastom i voila.
Nastavljam sa ratkapnicama koje su brzo postale poseban projekat ali ce da cuce tako da ce im sve biti oprosteno.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.


Aleks

Ja mislio da će prstenovi ostati u sivoj boji...

staracstol

#35
@Aleks: Mora se spricgit ofarbati jer bi propao. Mogao bi se eventualno ofarbati u sivu boju il srebrnu al nije dobra ideja na malim tockovima. Da su srebrni tocak bi izgledao malo i buricasto. Prstenovi ce dobiti lak sa efektom pa ce odskakati.

Aleks

Da, mislio sam da ćeš prstenove farbati u sivu boju. Mada i ovako nije uopšte ružno, čak naprotiv!!!

staracstol

Uspeo sam da nabavim ratkapne za koje sam mislio da ce cucati al kad sam ih stavio, shvatio sam da nece biti nista od toga. Ben Hur al malko manje.

I dalje mi taj centar viri i baca neku Istocni lager/Emir Kusturica senku na tako mali tocak.
Posto ocu deep dish look na felni koja je sve osim deep dish, poceo sam da razmisljam o custom ratkapnama. Ratkapna mora da bude sto blize ploci za srafove da bi na nesto licilo. Trebala mi je polazna osnova, nesto sto bi mogao modifikovati tako da mu izmenim izgled a ne ostetim funkciju. Da ne napravim savrsenstvo koje ne moze da se drzi za felnu itd Kad se sam sve sagledao, vratio sam se starom predlosku.

Ratkapna od Yuga ne moze da legne na felnu, raspored srafova je drugciji i imaju veliki amblem Y nasred cela ali tu dolazi onaj custom deo price.
Nabavio sam dve zrtvene ratkapnice (polovnjare, boja za bandere itd) i cetiri extra vergine odlivka ratkapni koje niko nije farbao, grebao, koristio. Mljac. Za razliku od zrtvenih ratkapni koje su od neke gumasto-zilave plastike, odlivci su od abs-a koji se jako jepo smirgla, gituje i farba.

Prvo sam zrtvenoj ratkapni makazama i klestima odsekap lip da joj smanjim precnik

Posle probe, uklonio sam jos materijala

Sad je legla na mesto.

Nije savrsena ali ni ne treba da bude. Ona je dala svoj zivot da bi ja (putem mnogo merenja preko centra) saznao da ratkapnica treba da ima 163mm da bi udobno lezala na felni. Slava joj i hvala.
Jedno od resenja (ako imate neku ideju slobodno izrecite, bice cenjeno) je definitivno strug. Vidim u NS, strugarska radnja, gazda vozi Stepway Ph1. Ko veli, da navratim. Ispostavilo se da je budala koja ima sto objasnjenja zasto nesto ne moze da se uradi i ni jedno kako moze al se nisam pokolebo. Pogledom na samu ratkapnicu se vidi da bas i nije dizajnirana da se lepo prihvata na strug al nesto kontam da pribavim neku polovnu/pohabanu glavcinu od Yuga il kako god da se zove deo u kom su navoji za srafove za tockove, pa nek to drzi strug a ratkapne cu da zasrafim za to. Ako neko zna kako se tacno taj deo zove i izgleda kad je van kola nek postuje i zalepi sliku (unapred hvala) jer ja to van kola nisam video. Ono Y na celu sam misli da obrusim smirglom 80 na parcetu dascice dok se stvar okrece na strugu. Zbog toga cu na poledjini ratkapne da nanesem tanak sloj onog zelenog epoksi gita sa staklenim vlaknima da ojacam malo zid ratkapne

U sledecem javljanju, nadam se, ofarbane ratkapnice/zavrseni tockovi.

roolet


bugi


zac

Kakav bre strug za tu plastikicu, nadji tacan centar ratkapne, vidim da si vican pa ces znati kako, izbusi u centru otvor fi. 8 mm ( i onako ces popravljati sa poliesterom) , zatim kroz otvor proturis zavrtanj sa dve vece podloske M8... stegnes navrtku. Telo zavrtnja, s`oprostenejm, uturis u futer busilice, preko dascice smotas smirglu 80, 100, 120 , vidi koja najbolje skida... Busilicu fiksiras u krilo, izmedju kolena i cepaj... Uzmi busilicu sa reostatom, da mozes da kontrolises broj obrtaja... i skines to na meru za par minuta...bez da se cimas kod strugara ili ovog onog..  :dobro:

PS, sad na slikama videh da ratkapnice ulaze jedna u drugu...nanizes ih sve zajedno na zavrtanj i stegnes navrtkom i vecim podlodkama..i obradjujes sve 4 odjednom..  :wink:

Zee


staracstol

#42
@Zee, bugi, roolet: Hvala
@zac: Razmisljao sam i o tome. Kad bi ratkapnu stegao nekim srafom da se drzi dovoljno jako, ona bi pukla. Kad bi ih naredjo jednu na drugu i dovoljno stego da ne klize, sve bi popucale. Nisu ravne vec blago sfericne i bilo kakav pritisak u centar bi ih deformisao ili slomio. Razmisljao sam i da napravim okruglu plocu od drveta koju bi probusio u sredini, stavio sraf i uhvatio u futer pa da ratkapnu zasrafim za tu plocu al sam ukapirao da bi i najmanje odstupanje od centra napravilo rascentriranu ratkapnu koja bi se sa tocka drala "Kusturicaaaaaaaa" dok jezdim putevima. Strug mi pade na pamet jer je epitomija centriranog ali danasnjim privatnim privrednicima moras da guras pare u dzep dok se oni otimaju i beze. Naci cu neko resenje samo neznam jos kakvo. Bio sam i kod laser-gravera ali ni on ne moze da garantuje centriranost.

Zee


zac

Izmedju podloski i ratkapne stavis gumeni podmetac da p[ovecas trenje izmedju metalne podloske i ratkapne..i ne moras ti tu navrtku stegnuti da ratkapna pukne...ne znam, ja sam na busilici mnogo puta obradjivao razne stvari, ne konkretno ratkapnu ali sam siguran da bi tako moglo...