0.9 Tce 90 LPG S&S

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Nije obavezan. Obavezna je zimska oprema, a to ti još kako treba.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

 :offtopic: Za zimske "čarolije" sam uvijek spreman i zime se ne bojim ali na "Vlakovo" nikada nisam žurio, tamo ću svakako stići.


- Vlakovo - groblje pored Sarajeva.
Sam svoj gazda - vazda.

hobbista

Malo po malo, nakupismo korisne informacije ovde  :dobro:

Malo mi je neozbiljno da Renault napravi zvaničnu prezentaciju (animaciju) koja je puna greškica  :banghead:
- Blok je suv (iz komada) - hilzne nisu plivajuće.
- Varijabilna uljna pumpa radi suprotno od prikazane. Dobro je da u slučaju defekta gura max. pritisak.
- S&S ima drugačiji anlaser i akumulator (biće korisna informacija za par godina)  :to:
- S&S kod vozila na TNG pali na plin kada su ostali uslovi, osim T(sec), zadovoljeni.
BTW, o ovome sam razmišljao kako da uvedem i kod mene. Ili da smanjim T(sec) potrebno kao uslov za prebacivanje na TNG.

Slavko, slažem se sa svime napisanim, ali mi se ne sviđa uvođenje komplikovanih sistema čija je jedina svrha "smanjenje" potrošnje goviva odnosno štetnih sastojaka izduvnih gasova. Servo, ABS i svi sistemi koji su proistekli (odnosno povezani) sa njim, 16V imaju direktan uticaj na vozne sposobnosti.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Vihor

Kako sam ukapirao na Dacijama nema mogucnosti iskljucivanja S&S, naravno normalnim putem?
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

slavko_bgd

Citat: hobbista poslato 05.01.2016. - 20:22

Malo mi je neozbiljno da Renault napravi zvaničnu prezentaciju (animaciju) koja je puna greškica  :banghead:
- Blok je suv (iz komada) - hilzne nisu plivajuće.
- Varijabilna uljna pumpa radi suprotno od prikazane. Dobro je da u slučaju defekta gura max. pritisak.
- S&S ima drugačiji anlaser i akumulator (biće korisna informacija za par godina)  :to:
- S&S kod vozila na TNG pali na plin kada su ostali uslovi, osim T(sec), zadovoljeni.
BTW, o ovome sam razmišljao kako da uvedem i kod mene. Ili da smanjim T(sec) potrebno kao uslov za prebacivanje na TNG.

Slavko, slažem se sa svime napisanim, ali mi se ne sviđa uvođenje komplikovanih sistema čija je jedina svrha "smanjenje" potrošnje goviva odnosno štetnih sastojaka izduvnih gasova. Servo, ABS i svi sistemi koji su proistekli (odnosno povezani) sa njim, 16V imaju direktan uticaj na vozne sposobnosti.

Niko nije rekao da je animacija puna greškica nego da je animacija marketinški a ne tehnički alat. Kad sam napisao "zanemari animaciju" mislio sam na prikaz klipova na 1:00 - 1:15 (High tumble construction), gde se lako može učiniti da su košuljice mokre. Zatim na 1:42 (Thermomanagement), gde se može videti putanja rashladne tečnosti kroz motor ali je sekvenca suviše brza. Mislio sam i na deo na 2:23 (cilinder offset) , gde se takođe može učiniti da su mokre košuljice .

Ako ti se na 2:11 učinilo da su mokre košuljice - pogrešno ti se učinilo ali iz vrlo opravdanog razloga: kanali koji podsećaju na mokre košuljice su baš takvi kakve si video, a ta sekvenca traje nepune dve sekunde. Prikaz bloka na 2:11 na animaciji je 100% tačan i identičan 3D prikazu bloka kao rezervnog dela.

Što se tiče uljne pumpe i animacije: molim te još jednom pogledaj na 1:50 -1:59 da je prikazano da je pod dejstvom opruge pumpa u položaju "max" a pod dejstvom aktuatora ide u položaj za rasterećenje odnosno ka manjem pritisku. Uljna pumpa radi tačno tako kako je prikazano na animaciji. Aktuator kada je neispravan ili isključen ne rasterećuje uljnu pumpu i ne smanjuje pritisak. To smo se složili i to je dobro da tako radi, da ne zariba motor.

Nisam te razumeo za ono "T(sec)" u vezi plina i S&S-a, na šta tačno misliš?

hobbista

#50
Da, na 2:11 izgleda kao mokra košuljica  :ne:
Bilo bi interesantno da ako ugrabiš priliku (jednoga dana) okineš jednu fotku otvorenog motora  :cul:

Za uljnu pumpu gledam, ali meni i dalje liči da je onako kako sam primetio. Gledam i na prikazu za 130dCi na 3:50
https://www.youtube.com/watch?v=Uqu0huka_yo  Trebalo bi da je pumpa ista (koncepcijski)?

T(sec) - mislim na istek zadatog vremena, kao jednog od uslova za prebacivanje na plin.
Idemo u off - pitanje je da li se kod nas može isključiti to kao uslov?

@Vihor:
Ako sam dobro razumeo, možeš isključiti na dugme, ali to moraš ponoviti pri svakom startovanju motora.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

slavko_bgd

Citat: hobbista poslato 06.01.2016. - 18:10
T(sec) - mislim na istek zadatog vremena, kao jednog od uslova za prebacivanje na plin.
Idemo u off - pitanje je da li se kod nas može isključiti to kao uslov?

Može, ali samo kod nekih računara, pod određenim uslovima i sa određenim nivoom pristupa.
Na (kao) tvom računaru ne može da se isključi niti da se promeni ka manjim vrednostima od onih koje je zadala fabrika. Ka većim može.

Predlažem da pratimo temu http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=8638.0 . Očekujem da tamo pročitam konkretne utiske i iskustva, kao potencijalno zainteresovani kupac automobila sa tim motorom i pogonom na gas .
:ziveli:  :wave:

eastcowboy

Citat: hobbista poslato 06.01.2016. - 18:10
T(sec) - mislim na istek zadatog vremena, kao jednog od uslova za prebacivanje na plin.
Idemo u off - pitanje je da li se kod nas može isključiti to kao uslov?

when S & S actively TCE 90 starts directly on LPG
gas pressure regulator shall supported by electrical cooling water pump
S & S you can permanently deactivate to the cable on bonnet switch lock

slavko_bgd

Correct. Unless the vehicle model is such so it triggers a warning message on the dashboard  "Bonnet open" (or similar, where available) . In that case user has to use the switch to deactivate S&S manually, each time after engine start. Because the car's emissions is homologated with S&S active.

And the question about switching off was not related to S&S but to an old Omegas LPG strategy (aftermarket installation) of time delay gas switch.

BR

eastcowboy

Citat: slavko_bgd poslato 17.01.2016. - 23:57
And the question about switching off was not related to S&S but to an old Omegas LPG strategy (aftermarket installation) of time delay gas switch.

LPG start (zero-second delay) is also at omegas and blue (not canbus model) possible
omegas with  file decrypter by Vash and blue with hex editor or modified PC configuration


disconnected bonnet lock switch brings no error message


TNG početak ( nula sekundi kašnjenja ) je takođe na OMEGAS i plavu ( ne CANBUS model ) mogućeg
OMEGAS sa file Decripter od Vash i plavu sa hek editor ili modifikovani PC konfiguracija


prekinuta hauba zaključavanje prekidač donosi nikakvu poruku o grešci

dekiv68

Vozim oba auta iz potpisa na plin već duže vreme (floridu 140.000 km, punto 81.000km) i bez obzira na smanjenje razlike u ceni BMB - TNG i uvođenje reatesta na 5 godine mislim da je opravdano uvođenje plina, pa razmišljam da sledeći auto bude Dacia sa 0.9LPG motorom (manja verovatnoća 1.2 sa naknadno ugrađenim TNG). Još razmišljam oko odluke, jer su prisutne i mogućnosti nabavke staro za novo (Punto III 1.2 i 500L 1.4). Zato sam i pristupio na ovaj forum (svako Vaše razmišljanje je dobro došlo)

naca24

Citat: Vihor poslato 05.01.2016. - 22:06
Kako sam ukapirao na Dacijama nema mogucnosti iskljucivanja S&S, naravno normalnim putem?

-0.9 Tce 90 LPG S&S ima mogucnost isklucenja SS normalnim putem. Dugme se nalazi pored menjaca
-Paljenje je na benzin, i kada dostigne oko 30-40 stepeni prebacuje na plin


kiconix

Nije mislio na to. Pitanje je bilo upuceno na stalno iskljucivanje.
Ovo dugme on/off mora stalno da se stiska, posle svakog paljenja.

zac

Koliko znam hladan motor i mora raditi na benzin.  :ne:

kiconix

Mi smo pricali o SS sistemu, ne o plinu.
Na plinu je normalno da kad prebacis na jedno gorivo na tome i ostane.