0.9 Tce 90 LPG S&S

prethodna tema - sledeća tema

hobbista

Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
Lično sam bio pristalica zupčastog kaiša zbog ranijih znanja i saznanja. Međutim, tehnologija izrade lančanih prenosa je otišla dosta daleko poslednjih 10-ak godina, tako da za krajnjeg korisnika (vlasnika vozila) lanac ima prednost najpre zato što nema više potrebe za velikim servisima. Ako lančani prenos na ovom motoru bude bar približno kao na M9R (2.0 dCi) ili R9M (1.6dCi) , a trebalo bi - taj prenos će stvarno biti "for life". A ako ikada dođe do kvara - da, popravka će biti daleko skuplja. Uglavnom, ideja lanca u razvodu je da nema velikih servisa i da se rizik kvarova svede na najmanju moguću meru.
Lanac i lančanici su pouzdani deo. Problematični su zatezači, koji uglavnom nisu "lifetime". M9R i R9M nisam čačkao, mada je 1.6dCi prilično nov motor (par godina ako se ne varam).

Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
Ideja varijabilnog protoka ulja je samo u cilju smanjenja unutrašnjih otpora motora, da bi se smanjila potrošnja goriva i emisija gasova. Kod ovog motora, ako je neispravan ili isključen aktuator - pumpa radi na punom protoku, kao bilo koja klasična pumpa. Kvarovi su mogući, ali kvarile su se i klasične pumpe.
To je dobro :dobro: Po ovoj animaciji mi ne izgleda tako  :ne:
Kvarile su se klasične pumpe, ali prilično retko. Sada umesto jednog mehaničkog rasteretnog (regulacionog, sigurnosnog ili kako god) ventila imamo ECU, el. instalaciju, aktuator i samu pumpu kao potencijalni problem gubitka pritiska ulja.

Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
Motor 0.9tCe (H4B4xx) ima blok sa suvim košuljicama. Nisam ga video nikada rasklopljenog, ali ako je kao H5F i dođe li do bilo kakvog grebanja cilindara (pregrevanje, gubitak podmazivanja) - nema popravke, samo drugi blok ili drugi motor.
U onom klipu, na 2:10 je prikazan blok za koji bih mogao da se zakunem da ima plivajuće  :ne:

Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
S&S ima smisla u ultra-urbanim uslovima vožnje, kad više stojimo na semaforima i u kolonama nego što vozimo. Ovim sistemom upravlja jedan do dva računara i generalno nije komplikovan. Obzirom da su savremeni automobili već toliko nakrcani elektronikom-ovo je kap u moru. Probao sam S&S na Fiat Grande Puntu i na nekim Renoima: kad se čovek navikne na njega, bude malo neobično kad se sedne u sopstveni auto bez tog sistema. Generalno mi se dopada ali mogu bez njega.
S&S u svetlu naše gradske vožnje, sa prilično nesinhronizovanim semaforima. Gledano sa aspekta trajnosti anlasera i akumulatora.
Verglanje, par minuta rada pa gašenje. I tako 30-tak puta u saobraćajnom špicu.

Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
Redovnom zamenom ulja i korišćenjem propisanog ulja broj kvarova varijabilne i aktuatora u prvih 150000km može se smatrati zanemarljivim. Mogući su kvarovi ali su toliko retki da o njima ne treba razmišljati. Ako poredimo sa Meganima2 i Lagunama2 koje su uvežene, gde znamo da su servisni intervali bili 3x duži nego u Srbiji i gde ne znamo koliko su ta vozila zaista prešla - mislim da nema razloga za brigu. Uostalom, i ta varijabilna remenica je samo jedna od primenjenih tehnologija da bi iz jednog motora izvukli 100ks/L radne zapremine i da obrtni moment bude pomeren ka nižim obrtajima.
Megan II (tu si mu ugrađivao TNG  :hihi1: ) kupljen ovde, mažen i pažen, na 130.000 otputovali i solenoid (el. ventil) i remenica u večna lovišta. Nije baš da su samo uvozni (mada je takvih najviše kod nas).

Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
Turbina je u sklopu izduvne grane. To sad zovu "turbokolektor". Turbinsko kolo je manje i mnogo bliže motoru, samim tim koristi veći deo energije izduvnih gasova i ima manju inerciju. Ne znam kako da ti opišem ovo, a nemam nikakvu sliku ili šemu da ti pokažem. Jednostavna i vrlo pametno osmišljena konstrukcija.
Interesantno - moraću da potražim neku slikicu. Mada, nisam siguran koliko je pametno približavati turbinu motoru (glavi?). A nisam ni inžinjer. Vreme će pokazati da li je ovo pogodak u metu.

Citat: slavko_bgd poslato 31.12.2015. - 01:22
Davno su prošle zlatne 90-te godine u autoindustriji, kada su se pravili automobili da traju, da se ne kvare i da ih voze dve generacije. Danas se automobili kupuju na mnogo kraći rok, samim tim i proizvođači nude takve automobile da bi bili konkurentni. Nije problem napraviti automobil koji će trajati 20 i više godina. Problem je što autoindustrija ide toliko brzo napred da bi svaki takav auto već posle 5-7 godina zastareo i smenila bi ga novija generacija modela. A u startu bi bio preskup i niko ga ne bi kupovao. I na kraju, kakav god bio, završio bi ili na reciklaži ili u Srbiji.
Tu je najveća muka. Ovi koji nisu pravljeni da traju koštaju više nego oni stari (u svoje vreme). Tu cenu opravdavaju uvođenjem elektronike i razne šminke, dok se u vitalne delove gura plastika i prave jeftina fancy rešenja sa velikim brojem nepoznatih u slučaju kvara.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac


hobbista

Al' ste se raspisali sat vremena pre NG. Slavite li vi ili blejite uz ekran???

Da neko ne pomisli drugačije, Slavka veoma cenim i kao čoveka i kao stručnjaka. Uz to je i na izvoru informacija.
Ova polemika nije ništa lično, već samo "ukrštanje koplja" ne bi li svi izvukli neke korisne zaključke :ziveli:

Takođe, ovo nije pljuvanje po Renault NissaM grupi. Manje više cela auto industrija ide u nekom čudnom (po korisnike) pravcu.


@veterinar:
Citat: hobbista poslato 27.12.2015. - 20:59
Nije sporno da će ići, i da bi ovo bio i moj izbor posle 1.6 16v, 1.5dci i 1.2 tce (tim redosledom :D )
1.6 16V su poslali u penziju. 1.2 tce nema u ponudi za MCV.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Vidim..ti ne slavis uz ekran...  :Smiley: ..inace slavim za 14 dana..  :D

Inace, obojca ste izneli zanimljive i korisne informacije.  :too: :ziveli:

slavko_bgd

#34
Citat: hobbista poslato 31.12.2015. - 22:54
Da neko ne pomisli drugačije, Slavka veoma cenim i kao čoveka i kao stručnjaka.
Ova polemika nije ništa lično, već samo "ukrštanje koplja" ne bi li svi izvukli neke korisne zaključke :ziveli:
Takođe, ovo nije pljuvanje po Renault NissaM grupi. Manje više cela auto industrija ide u nekom čudnom (po korisnike) pravcu.

Uvažavanje je obostrano. Nema ništa lično, naravno, samo iznosimo mišljenja na osnovu onoga što znamo i što smo praktično iskusili, da bi danas-sutra neko ko želi da kupi auto sa ovim motorom znao šta da očekuje.

Da sad ne citiram Hobija citat-po-citat, samo ću par kratkih komentara njegovih odgovora.
    Lanac u razvodu i poređenje sa drugim motorima: M9R i R9M su dva najčešća motora sa lancem u razvodu i nalaze se u flotnim vozilima koji prelaze enormno velike km za kratko vreme. Tako da je gotovo noramalno videti novo vozilo sa 343000km za 14 meseci ili 196000km za 8 meseci. Na osnovu toga mislim da su i na 0.9tCe lančani prenosi u razvodu OK . Ovaj koncept se primenjuje da bi se smanjili troškovi održavanja i povećala pouzdanost sklopa. Vreme će pokazati rezultate u vezi 0.9tce a na to ćemo morati malo da pričekamo da bi imali objektivnu sliku.
    Uljne pumpe sa elektromehaničkom regulacijom: ne znam kako je kod drugih proizvođača bilo ranije, nisam imao prilike da analiziram. Za 0.9tCe nisam čuo da je bilo problema sa uljnom pumpom. Isto kao ni za 1.6dCi gde se koristi ista tehnologija. Razmišljam da se ni jedan ozbiljan proizvođač ne bi igrao da sa uljnom pumpom rizikuje ne samo ogromne novčane troškove nego i lošu reputaciju na bilo kom tržištu. Kako god, mislim da je prerano praviti bilo kakve analize ili prognoze.
    Blok 0.9tCe je definitivno sa suvim košuljicama.
    U vozila sa S&S idu nešto kvalitetniji akumulatori, drugačije je upravljanje punjenjem akumulatora i ugrađuju se posebni, daleko kvalitetniji anlaseri. Za one koji možda ne znaju, kod S&S sistema motor mora da se pokrene za 0,5-0,6sec od pritiska na pedalu kvačila.
    Varijabilna remenica, odnosno lančanik na 0.9tCe: pomenuti Megan2 je samo izuzetak koji potvrđuje pravilo. Desilo se i šta sad? Kvar je popravljen,auto prodat drugom prijatelju koji se sada kune u taj auto, jel tako? Da je taj sklop loš ili nepouzdan, bio bi odavno izbačen i kod drugih proizvođača.
    Turbo: pametno je to što se zbog velike energije izduvnih gasova na izlazu iz glave može staviti manje kompesorsko kolo i pritom imati raspoloživo okretanje turbinskog kola gotovo od praznog hoda.  Motor 1.6dCi je isto sa tim konceptom u varijanti od 130kS i to se pokazalo kao odlično rešenje u smislu performansi motora i smanjenja gabarita motora. 

Ja se ne bih bunio da imam ovaj (0.9tCe) motor na nekom svom budućem automobilu.

:ziveli:

Zoran

Ležajevi na radilici se najviše troše u trenutku pokretanja, kada motor upali a nema pritiska ulja. Ne sviđa mi se ni što se on sam može ugasiti vruć na usponu ako kolona stane. To ni za jedan motor nije dobro a pogotovo za njegovu turbinu.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Nece se ugasiti dok drzis kvacilo.

Ivan91

A i verujem da nisu dozvolili da ulje kroz turbo stane ukoliko je temperatura turba visoka prilikom rada s&s-a

bocca

Iz dosade odoh na renoov sajt. Pored toga sto su nagrdili cene za skoro sve modele primetih još jednu nelogičnost. Kod sandera razlika u ceni starog atmosferca i novog turbo benzinca sa plinom vrlo prihvatljivih 800 eura!!! Kod klia razlika u ceni 1200 eura a turbo benzinac nema plin!?! A ista su kuća. Što bi rek'o Kesić " budale"!
Ako nisam u pravoj temi.....
Pozdrav svima!!!

hobbista

Opet ja :)

Lanac jeste dugotrajnije rešenje. Dobro je čuti da se gazi velika kilometraža bez problema, što bi značilo da je Renault došao do pravog rešenja zatezača.
Ponovo sam studirao Renault animaciju, i po njoj je uljna pumpa u režimu malog pritiska kada je bez napajanja  :ne:
Kod atmosferskih motora 3 bara mora biti u sistemu već na 3.000 o/min. Mislim da turbo mora imati taj pritisak pri manjim obrtajima, pa se postavlja pitanje smislenosti ovog rešenja. Nije ovo kritika samo za ovog proizvođača - većina će krenuti tim putem u cilju dostizanja neke EUROx norme.
S&S - OK, fancy novotarije se moraju ubacivati.
Varijabilna - sve stoji što si rekao. Ipak mi se ne sviđa potencijalni trošak u eksploataciji zarad (po meni) malog dobitka performansi.

Turbo - ako sam dobro video i razumeo sada izduvni kolektor i kućište turbin predstavljaju jednu celinu? Uz to je turbina podignuta na gore? Rešenje deluje interesantno. Nisam ukapirao da li je varijabilna geometrija ili samo rasteretni ventil?

Bunio se ili ne, uskoro neće biti mogućnosti da biraš - svi prelaze na turbinu i jurenje euro normi  :D


I opet, ne mislim da je motor neproveren pa ubačen u vozila. Celo pisanije je sa aspekta šta posle 100-150-200.000 km.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Klipovi, karike i cilindri današnjih motora prelaze milion km.
Bauk (skupoća) je postalo održavanje pratećih sistema motora.
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Uljna pumpa i nije baš "prateći sistem";ako se pokvari,kvare se zauvek i klipovi i radilica i sve ostalo.
Osim uljne pumpe,mene brine i prisustvo VVT-a.Šta će im to kad postoji turbina?Da dobiju par procenata nečega (Nm,Ks) što prosečan vozač neće ni osetiti.Mislim da je u pitanju prestiž u odnosu na konkurenciju i neznatno bolje brojke u tehničkim podacima.Pa onda S&S...
Razum me tera da početno oduševljenje polako pada.Hvala Hobisti i Slavku što su me malo spustili na zemlju.

hobbista

Ovde je u pitanju jurenje Euro normi. Pokušavaju na sve načine da dobace viši standard pa izmišljaju budalaštine da bi na testu (znaju koji su režimi testiranja) prošli.

Ajd da pogledamo S&S u Beogradu, na vozilu sa TNG. Špic, i još u poseti neki uvaženi gost. Pola ulica zatvoreno.
- Upali, kreni lagano, sačekaj T(sec) - uslov za prebacivanje na TNG, stani. Ugasi se motor.
- Posle par minuta opet isto. I tako jedno 45min-1h.
Potrošnja benzina raste o-ho-ho.

Ako je mrtav položaj pumpe na režimu višeg pritiska (kao što kaže Slavko), onda je OK. Ako je kao na animaciji, onda može biti potencijalan problem. Obzirom da je turbo, verujem da već na 2.000 (ili 2.500) obrtaja mora biti na 3-3,5 bara. Dakle, štedi se na obrtajima ispod, da kažemo, 2.500 i pitanje je koliko iznosi ta ušteda.

Varijabilna remenica ima uticaja na ekologiju, što mislim da je primarno. Nešto snage i momenta se dobija sa njom.
Kada otkaže, auto se ne može voziti kao običan jer remenica pomera ugao i u + i u -.

Da ne mislite da sam retrogradan, postoji gomila rešeja koja su (po meni) pravi napredak, kao npr. senzor položaja radilice (pa i bregaste), 1. bobina po cilindru, MPI (u odnosu na karburator, k-jetronic i sngle point), CR za dizele...
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

slavko_bgd

      Prvo, slobodno zanemari animaciju jer animacija nije tehnički nego marketinški alat. Tačno je ovo što ti kažem: pumpa nominalno radi na maksimalnom opterećenju a aktuator je rasterećuje. Logika regulatora protoka dizel-goriva na CR pumpi, ti ćeš me razumeti na šta mislim. 
      Drugo, S&S-om upravlja više parametara, da tako jednostavnije kažem. Tipa: previsoka temperatura na kućištu turba, pao napon na akumulatoru, hladan motor, pao pritisak na servu kočnica, itd, itd, itd - S&S je neaktivan, motor se ne gasi. Što se tiče plina: motori sa S&S-om startuju na plin, u režimu "stop" ne isključuju se čak ni gasni ventili, samo su dizne u stanju mirovanja isto kao i benzinske. Drugim rečima, u režimu "stop" ne troši ni plin ni benzin. Gasni računar na tvom autu nema tu opciju. U vreme kada su ti računari nastali i bili ugrađivani, S&S-a mislim da nije ni bilo. Oni koji se sada ugrađuju na motore sa S&S-om (fabrički ili aftermarket) tu opciju imaju i rade baš ovako kako sam opisao.
      Šta će biti s tim motorima posle 100-150-200kkm? Ne znam. Voleo bih kada bi neka firma koja prelazi mnogo km godišnje kupila mnogo vozila s tim motorom, pa da vidimo u najgorim uslovima eksploatacije kakvi su rezultati.

Citat: saša61beograd poslato 03.01.2016. - 11:12
Uljna pumpa i nije baš "prateći sistem";ako se pokvari,kvare se zauvek i klipovi i radilica i sve ostalo.
Osim uljne pumpe,mene brine i prisustvo VVT-a.Šta će im to kad postoji turbina?Da dobiju par procenata nečega (Nm,Ks) što prosečan vozač neće ni osetiti.Mislim da je u pitanju prestiž u odnosu na konkurenciju i neznatno bolje brojke u tehničkim podacima.Pa onda S&S...
Razum me tera da početno oduševljenje polako pada.Hvala Hobisti i Slavku što su me malo spustili na zemlju.

Nema na čemu, ja nisam želeo nikoga da spuštam na zemlju niti da rušim nečije oduševljenje. Razum mora da bude na prvom mestu, pogotovo kad se daje veliki novac koji je pošteno zarađen ali mislim da se ne treba preterano opterećivati i da mora da postoji i jedna doza želje i pozitivnih emocija prema automobilu.  Samo počni polako da se navikavaš da vozila kao što je bio Sandero Base ili Punto "klot" više neće biti u ponudi. Što napisa Hobbista - ni ja nisam retrogradan, ali uvek se setim sebe kad sam video da počinje da se masovno pojavljuje električni servo-volan i kad sam rekao "koji je to šit, jbt!" Prošlo je malo vremena i desilo se da sam kupio dva polovnjaka sa tim sistemom. I svaki put se smejem samozadovoljno kad mi dođe drugarica sa Puntom "klot" koji je na volanu težak kao FAP. Eto, ona nikada neće imati problem sa servom (kao što ni ja nisam imao) ali ona nikada neće parkirati sa lakoćom kao ja sa servom. Ili, treba-ne treba ESP? Sinoć na skretanju po ledu ispod neočišćenog snega i na blagoj nizbrdici, ESP je u deliću sekunde ispravio moju uobraženost i preterano samopouzdanje, pa nisam sleteo s puta ili se okrenuo na putu. Hvala Fiatu na ESP-u, gde čuo i gde ne čuo.  Ili...da ne nabrajam dalje. Činjenica je da tehnika i tehnologija idu napred i da su automobili sve kompleksniji i komplikovaniji, imaju sve više i opreme i tehnoloških novotarija. Jednostavno, to je tako.   Eto, meni na sadašnjem u odnosu na prethodni auto fali tempomat, senzor za svetla, grejanje sedišta, preklapajući+grejani retrovizori i automatska klima. A na prethodnom mi je falio bord-comp, ASR/ESP, 30ks, 16 ventila i veliki gepek, što na ovome sad imam. Da mogu sve nabrojano da dobijem u sledećem autu -bio bih prezadovoljan. Samo se treba navići...a navika je čudo ;)

Zoran

 Auti su odavno postali igračke za veliku djecu.
Ovo nosam napisao kao obraćanje bilo kom članu, nego kao svoje mišljenje koje iznosim javno.
S&S, je prekomplikovan sistem da bi bio obavezan u svakom autu. Pogotovo za mene koji vozim u komadu po 5 sati.
Sam svoj gazda - vazda.