Diskovi i Pločice

prethodna tema - sledeća tema

gile

I meni je to sumnjivo. Ako se ne varam prednji tockovi bi trebalo jace da koce od zadnjih. Ili gresim  :ces:

kiconix

Disk plocice, same po sebi vremenom se stvrdnjavaju .
Kad postanu tvrde gube svojstvo, svi preporucuju da se plocice menjaju preventivno.
Iz licnog iskustva ne mogu reci, moje su trajale po 24k, tako da ovih 60k i vise meni zvuci kao naucna fantastika.

krle

#47
 

Ja sam prvi put menjao disk pločice na 56 000km, od tada sam prešao 30 000km i još su dobre. Na tehničkim pregledima  su uvek bile ispravne kočnice, tako je bilo  i  26.10.

Veterinar

Prekjuce sam montirao gume i pogledao plocice. Zamenske su, imaju oko 7 mm (jbt, ja svaki put napisem da imaju istu debljinu) nakon 67000 km.

zac

#49

Jbga, tebi se ne trose  :lau:  :lau:


PS. Gile, meni  lici na problem sa "petim kocionim" cilindrom, on kad rikne sila kocenja se izjednacava na prednjoj i zadnjoj osovini 50:50, a napred je auto tezi, pa se na valjcima manifestuje kao da prednji koce losije. Odnos prednjih prema zadnjim treba da je oko 70:30 %, u korist prednjih tockova.  :wave:

DarioGTI

Veterinar, nemoj mjerit i onaj metalni dio pločice, samo meso se mjeri...  :jea: :D
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Aleks

Ja bih se složio sa žac-om u njegovoj dijagnozi. Verujem da je problem u 5-om kočionom cilindru.

gile


@žac
@keka je vec pisao da vozila sa ABS-om nemaju 5.cilindar http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=391.90
Sad ne znam koliko je to tacno. U voznji ne osecam neku razliku lepo koc.i Ali nije sala, moracu do servisa  :ranting:

Citat: kiconix poslato 15.12.2011. - 14:10
Disk plocice, same po sebi vremenom se stvrdnjavaju .
Kad postanu tvrde gube svojstvo, svi preporucuju da se plocice menjaju preventivno.
Iz licnog iskustva ne mogu reci, moje su trajale po 24k, tako da ovih 60k i vise meni zvuci kao naucna fantastika.

I ovo ima logike. Cuo sam da Fijat t.j. Punto po s.knjizici na 30000km preporucuje zamenu plocica

zac

Aha, ti imas ABS, onda ja stvar u necem drugom. Znam da kola sa ABS-om nemaju 5-kocioni.

Da li ti ABS reaguje na naglo kocenje (proklizavanje) ?
Da li si menjao kocionu tecnost?
Da li su ti na autu fabricke plocice?

gile

Jos uvek je sve fabricki. Nisam se nesto zaletao i naglo kocio. Veceras zakocim naglo osetim udar na papucici stvari popadose sa sedista. Rekao bi da ABS radi

Zoran

Da nisu možda pregrijane  :ces:?
Sam svoj gazda - vazda.

zac

  Tako je Zoki, ako su pregrejavane, onda postaju tvrdje i gube frikciona svojstva, sto rece Kica. Nisam se u prvi mah setio.  :bonk:

Loganovac

Žac, zanima me kako si procenio da je bez petog cilindra odnos sile kočenja prednjih i zadnjih točkova 50:50?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Pa kod dvokruznih sistema kocnica, glavni kocioni cilindar ima isti hod klipa i za prednje i za zadnje kocnice, kao i zapreminu, sobzirom da je sistem pun nestisljive tecnosti, a bez regulatora pritiska (ventila koji regulise protok kroz cevovod), pa je logicno da koliki pritisak, prilikom stiskanja pedale, stvori prvi klip, toliki pritisak se stvara i u sistemu zadnjih kocnica, bez obzira sto su prednji i zadnji cilindri razlicitih dimenzija (zapremina).

Loganovac

Neće biti. Princip rada hidraulične prese: odnos sila na klipovima obrnuto je srazmeran odnosima njihovih površina. Ako je ista količina ulja koja se doprema prednjem i zadnjem točku a cilindar prednjeg točka ima veću površinu klipa, na njemu će biti ostvaren manji pomeraj ali će sila kojom kočiona obloga deluje na disk biti veća. Međutim, ni ta sila nije merilo kočione sile, odnosno momenta kojim će se kočiti točak, jer je on de facto proizvod sile trenja između kočione obloge i poluprečnika njenog dejstva (u igri su naravno i površine kočionih obloga), tako da upoređenje ove dve sile nije moguće bez poznavanja svih ovih parametara, zbog toga sam i pitao.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.