Problemi sa kocnicama

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Na tehnickom pregledu su primetili veliku razliku u kocenju kod prednjih tockova (25%), dok su zadnji bili kako treba (2%). Tek posle tog saznanja sam dobro obratio paznju na ponasanje vozila u voznji i uocio da malo vuce u desno pri kocenju i da se ABS pali ranije za desni prednji tocak.

Ovaj problem sam prijavio na redovnom servisu u AK Vidakovic u Subotici. Majstor je izluftirao obe prednje kocnice, pregledao i rekao da je sad u redu.

Na povratku kuci sam video da nije u redu. I dalje je lagano vukao u desno pri kocenju.

Kad sam stigao kuci, popizdeo sam na majstore, servise i ostalu boraniju i sam uzeo da pogledam o cemu se radi. Na levom prednjem tocku je zapekla donja bolcna koja daje celjustima pokretljivost (obelezeno na slici). Uz puno muke sam je izvadio, ocistio, podmazao i vratio......I vise ne zanosi. Sledeci vikend cu otici na valjke da proverim kocionu silu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


david

Jel moguce da su toliko aljkavi da nisu uocili problem?  :ces:

Saša


Keka

Zaboravio sam da napisem  :bonk:

Posle moje intervencije, razlika levo/desno na prednjim i zadnjim <5%.

Bravo ja   :bliss:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Saša


mladen895

Bravo majstore,samo je glupo da ti radis njihov posao.Kad mi neko pomene odrzavanje auta meni se prise.e.Pa nije to trudnoca da se odrzava.Ja ono sto radim sam ako za.ebem sam sam kriv, ali ako platim insistiram na zameni dela,pregledu celog sklopa i sugestiji za ubuduce.Inace kad menjam plocice uvek vratim klipove u zadnji polozaj nekoliko puta pa nadrukam dva tri puta pa tek onda stavim plocice , a vecina salabajzera koji sebe zovu majstorima  to ne radi,a i ne zna zasto bi to radila.Ako se klipovi lagano vracaju sve je ok,ako zapinju blokirace kocnice,grejace se,neravnomerno ce se trositi plocice itd,a da ne pricamo o kocenju.Ja sam jos pre 15 godina podmazivao bolcn na 123 i uvek sam imao meku i sigurnu kocnicu.
Kad se mora,sve  je tesko.

Boka

Na zadnjem tehnickom pregledu u decembru 2010god ustanovljeno mi je na valjcima da mi zadnji tockovi koce nejednako kad kocim noznom kocnicom, razlika je preko 50%, tj levi zadnji vrlo lose koci kad se koci noznom kocnicom. Kod podizanja rucne kocnice ta razlika ne postoji , znaci koce oba tocka jednako. Pre nekolko dana sam otisao do majstora koji mi odrzava auto i skinuti su dobosi, zadnje gurtne su ok , nisu za zamenu jos, malo je sve to ocisceno , produvano kompresorom , majstor je to malo nastelovao(kaze da se steluju) i vraceno na svoje mesto, i kao razultat sam tada dobio da mi rucna hvata na 3ili 4 zub, nebitno. Odem do tehnickog, stavimo auto na valjke i opet ista prica, zadnji levi ne koci dobro na noznu kocnicu, koci al prevelika razlika u odnosu na desni , na rucnu ok. Ako ima neki savet sta mi je dalje ciniti.
Inace auto nema ABS, kociono ulje ne dolivam i ne gubi ga, ne primecujem nikakvo vucenje u stranu i sl.

Loganovac

Majstori  :banghead:

Pa šta ima da kontroliše paknove i doboše ako ručna koči isto na oba točka? Očigledno je problem u tome što hidraulika na radi isto na oba točka. Dakle, ili ima smetnji u dotoku ulja u levi kočioni cilindar ili (verovatnije) je levi cilindar delimično zapekao, odnosno glavi. Da li se doboš greje posle duže vožnje bez kočenja?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Treba skinuti oba dobosa i proveriti cilindar da li pusta ispod gumica prasinarki i da li obe strane mogu da se potisnu unutra. Zatim treba izluftirati taj vod. Pakne su samostelujuce, tako da nema stelovanja. Postoji mogucnost i da je problem i u petom kocionom cilindru, ili u gumenom crevu kod petog kocionog cilindra.

Na tehnickom pregledu treba na osnovu sile da kazu da li levi koci slabo ili desni koci jako-imao sam svojevremeno slican problem sa nejednakom silom kocenja na Kadetu. Majstori su uporno popravljali tocak koji je kocio slabo, ali bez uspeha. Posle sam dedukcijom dosao do zakljucka da taj koci dobro, a da drugi koci prejako, i sam sam resio problem-pakne su bile sa centralnim kanalom, na dobosu je postojao zub u predelu tog kanala, i kako su se pakne potrosile, zub je ulazio u kanal i prakticno blokirao tocak pri malo jacem kocenju.

Bolji servisi treba da imaju i opremu za merenje pritiska ulja u vodovima, sto moze da bude korisno.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Boka

Sutra cu ici ponovo do majstora i traziti mu da izluftira taj vod, i da mi proveri opet cilindre. Nisam primetio nikakvo grejanje tog tocka. Problem ne smeta u voznji uopste, ne primecuje se i ne oseca nikakva razlika, al valjci ne lazu 100%, a moja glava je u pitanju , jednostavno hocu da budem ispravan najpre zbog sebe a posle i zbog zakona.

Boka

#10
Znam da nije dozvoljeno pisati dva posta zaredom , ali posto sam dosao do resenja problema , red je da to i podelim sa kolegama na forumu.
Dakle u pitanju je regulator kocenja , ili u narodu poznat kao peti kocioni cilindar koji je zapekao(zaribao). Pokusavam vec 2-3 dana da ga pomocu WD40 spreja razmrdam malo ali bezuspesno , tako da ce najverovatnije doci do zamene novim cilindrom. Hvala kolegama za savet u kom pravcu traziti kvar.

dsit

Vidim po avataru da je tvoj laureate pack. Zar nije bila prica da modeli sa abs-om nemaju taj razdelnik,regulator ili sta vec?

ppejic


Gagi1/2

Citat: Boka poslato 07.10.2011. - 06:30
... Inace auto nema ABS...

Izgleda da Laureat iz 2004. nije imao ABS.  :ne:

dsit

Mislio sam da ima. I mislio sam da samo "pack" ima fabricke alu...