Podupravljanje/preupravljanje (Logan)

prethodna tema - sledeća tema

AlexKV

Interesuje me kako se vasi automobili ponasaju pri proklizavanju u krivini i pri razlicitim brzinama i podlozi na kojoj se vozi.
Moj logan iz 2005 ima solidno podupravljanje (understeer), i prednji tockovi umeju dosta da klizaju po mokrom asfaltu ili pesku/makadamu, dok zadnji kraj NIKAD nisam uspeo da nateram da kliza. Cak ni sa dizanjem rucne i namernim pokusavanjem da zadnji deo klizne, nisam uspevao, nema sanse da uradi polukrug, vec samo ima veoma malo preupravljanje dok su zadnji tockovi blokirani.

Naravno da ovo vozilo nije namenjeno za sportsku voznju, ali da li je mozda neko prepravljao nesto da auto ima manje podupravljanja i bolje ide kroz krivine?

Keka

Nisam nikad imao problema, prednji kraj ide skoro kao po sinama.

Mozda je problem u kombinaciji pneumatik-podloga.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Pisao sam već da sa ovim mojim Michelin gumama 'oće da pobegne prednji kraj. A što se zadnjeg kraja tiče, nikakav problem nije da prokliza, probao sam više puta. Doduše, prvo po snegu, a zatim par puta po glatkom asfaltu. Kad kažeš da neće, cenim da je ili u pitanju tehnika ili nisi bio dovoljno odlučan (da bude jasno, ne navaljujem da probaš ponovo).
Inače, slažem se sa Kekom, kvalitetna (čitaj "skupa") guma uveliko će smanjiti podupravljanje. Ne treba zaboraviti i oslanjanje, pre svega amortizere, jer oni obezbeđuju dobar kontakt gume sa podlogom.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

roolet

Ni kod mene nikada nije bilo problema u normalnoj voznji, kada se vozi na gornjoj granici dolazi do izrazaja ljuljanje i po meni je to veci problem u krivinama nego samo proklizavanje. Ono se prilicno moze korigovati gasom, za onog ko reaguje na taj nacin, a ne kocenjem, sto je po meni osnovni razlog izletanja i prevrtanja logana. A htedoh reci da kod logana treba ici na sto kvalitetnije gume, ja sam nabacio 195/65/15, fabricke su 185/65/15. Mnogo se promenila situacija. Pozzzzz iz Boke K.

miki-bgd

Javi se da vidis kako se stepway okrece za 180  :zloca:

Po suvom dosta zavisi od asfalta, po malo glatkijem 40km/h, brz okretaj volana za nekih pola kruga, i kad krene u stranu onda rucna. Ljuba82 je svedok  :too:

AlexKV

Gume na mom autu su Barum Polaris, a cale nece da eksperimentise pa oduvek koristi te ili slicne. Amortizeri i vesanje je fabricko, nista nije menjano niti prepravljano.  Nemam neku zelju da divljam sa autom, posebno zato sto nije sportski, vec sam samo isprobavao granice, da bih sto bolje upoznao nesto sto koristim. Pokusao sam vise puta da ga okrenem na razne nacine, pa cak i da okrenem volan vise od pola kruga i onda povucem rucnu, zadnji kraj samo malko krene da zabacuje i to je to, jedva da se nesto desi.

Aleksabgd

Ako vozis leti sa zimskim gumama samo ce ti se kazati....

miki-bgd

Nisam ni ja nesto divljao, ali eto isprobavao sta auto moze. Taj osecaj dobro dodje u raznim situacijama. Po snegu je mnogo lakse, a i tu pogotovo je bitno znati sta raditi kad prokliza, jer ako npr stisnes kocnicu, dobices skroz pogresan efekat. Pogotovo, po snegu je jako mala sila trenja, a samim tim i habanje guma.

Svi ovi stariji su radili iste gluposti, samo tesko priznaju  :zloca:

Kad okreces bitno je da pogodis trenutak. Malo ranije i auto uspori dovoljno da ne prokliza. Takodje, probaj da ga drzis u drugoj na nekih 2500obrtaja (oko 40km/h) i kad okrenes malo stisnes gas na kratko. I nemoj prerano da stiskas kocnicu, cak mislim da ti kocnica uopste ne treba, samo kvacilo jer ce obrtaji da padnu.

zac

#8
Treba pametno voziti....za oko 1 000 000 kilometara nikada mi auto nije pobegao u krivini...a vozio sam svasta...znaci samo pametno.

Miki-bgd  :doh:

Aleks

Citat: Aleksabgd poslato 04.08.2014. - 14:20
Ako vozis leti sa zimskim gumama samo ce ti se kazati....

Tj. zimi sa letnjim gumama.

@Zac brate, 9 nula!?  :respect:

Ivan91

#10
Sa fabrickim gudi gumama, oce i te kako da predje preko nosa. Meni je jednom proklicao poosteno preko nosa pri 25 na sat, tako da sam zavrsio nasukan na trotoar. Jeste bilo mokro i nezgodna krivina al iznenadio me je kad je popustio, i samo nastavio pravo. Sto je i logicno, s obizrom da je napred sva tezina,  nazad samo lim.

zac


Zoran

Svakako je dobro da svaki vozač zna kako se ponaša njegov auto u kritičnim situacijama. Ovo mi je prvi auto u životu koji nikada nije proklizao na asfaltu. Na snijegu i ledu itekako sam ga dobro upoznao...
Sam svoj gazda - vazda.

Rimad

Proklizao - jašta i to na pravcu ili je bila vrlo blaga krivina. Zamalo sletio u provaliju sa porodicom. Srećom, na tom mjestu je počinjala bankina, pa sam ga uspio usmjeriti prema bankini i tamo se zabio.

Nisam ni danas 100% siguran šta je bio problem. Kiša tek počela padati, silazili niz Karaulu (ta prokleta Karaula), put blatnjav od radova. Pratio manju kolonu (brzina oko 50km/h). Vozač ispred mene je prikočio, pa sam i ja prikočio - mislim da sam trznuo volanom (ali vrlo malo) i auto je malo proklizalo - na trenutak sam ga ispravio i onda se okrenuo barem 45° udesno. Ne znam zašto - možda sam nesvjesno pritisnuo kočnicu.

Imao sam zimske gume, naprijed Uniroyal - nove, a nazad Tigar - stare godinu dana, od prošlog vlasnika. Dimenzije 175/70/14.


speedo

Nisam imao problema sa Sanderom po pitanju proklizavanja. Par jačih kočenja gdje se jasno osjeti ABS i to je to. Po kiši, prvoj naročito, i snijegu vozim oprezno...
Inače, testiranje krajnjih granica sa Sanderom i nije toliko zabavno, kao što je već i napisano, auto se dosta naginje. Moram reći da nisam zadovoljan osjećajem koji imam pri mokrom sa fabričkim gumama - Goodyear GT3. Puno bolje i sigurnije ide sa zimskim setom guma npr., a vjerujem i sa nekim drugim ljetnim gumama koje su manje "ekološki raspoložene".