Zamena čaure u letvi volana

prethodna tema - sledeća tema

vesko78

Juče sam zamenio krajeve spona i tom prilikom majstor mi reče da imam luft u letvi volana. Treba da se zameni čaura u letvi.
Još nisam odradio centriranje trapa, dok ne vidim hoću li menjati i tu čauru.

Danas primetim da kada u mestu okrećem volan levo desno čuje se neko lupanje u podnožju volana, koje se pre zamene krajeva spone nije čulo, (ili bar ne tako intenzivno).

Da li ovo potiče od tog što jos nisam centrirao trap, ili se iznenada to lupanje usled lufta u letvi volana pojavilo još intenzivnije zbog radova na zameni krajeva spone?

Je li neko imao iskustva sa zamenom čaure na letvi volana? Letva je mehanička (nema servo).

zac

Na povecanje lufta u cauri letve volana ne bi trebalo da utice zamena krajeva spona..osim ako majtor nije iz nekog razloga lupao macolom po kraju letve.....
Reglazu nemoj ni raditi dok ne otklonis sve luftove....pravi majstor za reglazu ti i nece reglirati trap ako je bilo sta na njemu lose....oni losiji hoce, da bi uzeli pare.  :ziveli:

vesko78

Pošto su krajevi spona bili fabrički, malo je udarao čekićem po navrtkama kojima su pritegnuti krajevi, da bi ih odvio.
Ali meni je to izgledalo sasvim umereno, i ne bez potrebe, jer su navrtke bile malo zapekle.

zac

Zaribale navrtke se otpustaju sa dva cekica, veci kao oslonas a malim se odozgo udara pi vrhu OK-navrtke u smeru odvijanja.... bez obzira kako je radio ne verujem da je mogao da osteti nesto vise...sem ako je tukao cekicem, al` kazes da nije... verovatno ranije nisi obracao paznju na taj zvuk... Prirodno je da covek posle nekih radova na autu naculi usi, pa cuje i nesto sto ranije nije....
U svakom slucaju, promeni sve sto treba na trapu, pa tek onda reglaza.  :wave:

Aleks

I potrudi se da ga vozis sto manje dok ne uradis reglazu.

vesko78

Citat: žac poslato 23.01.2013. - 22:43
Zaribale navrtke se otpustaju sa dva cekica, veci kao oslonas a malim se odozgo udara pi vrhu OK-navrtke u smeru odvijanja.... :wave:

Upravo je tako i radio.
Inače što se tiče zvukova, mozda si u pravu da ranije nisam obraćao pažnju na detalje....

Zoran

Imajte na umu da i nova letva mora imati ugradbeni zazor (kao zazor između klipa i cilindra). Zazor postaje "neprimjetan" kada se stavi mazivo. Moguće je da je letva suva i da se pojavio zazor koji bi mazivo (ulje SAE 90) neutralisalo.
Sam svoj gazda - vazda.