Sta vam se dopada, a sta ne na vasoj Daciji?

prethodna tema - sledeća tema

LeNgenda

#60
Preuzeli smo auto pre par dana i presli par kilometara, za vikend idemo na nesto duzi put tj. autoput, pa cu onda znati kakav je pri 100-120 km/h, do sada nije presao 70 km/h. Za sada samo o kozmetickim stvarima, a o sustini za jedno 10.000 km.

Doticni auto je naveden iznad avatara, prethodni je bila Samara iz 1992. godine.

Pozitivno:

U autu je sve potpuno utegnuto i glasa od sebe ne daje, od otkljucavanja centralne brave, preko penjanja  :hihi1: u sediste, do pokretanja motora. Nista od komandi i tastera ne krcka, ne skripi, nije labavo, sedista su prijatno tvrda, a pozicija za volanom visoka, pregledna i, iako ne zavaljena, vrlo udobna. Nozne komande su mekane, gas cak i previse, do granice bezosecajnosti, kocnica je nesto agresivnija i treba se navici, dok je kvacilo prosto izvrsno i zajedno sa menjacem za mene predstavlja omiljeni duet za koriscenje na autu. Vrata ne zveckaju prilikom otvaranja i zatvaranja, zatvaraju se prakticno sama i ugao otvaranja je jako veliki. Zadnja klupa je taman kakva treba da bude sto se dimenzija i prostora za noge tice, dve osobe od 180 cm putuju vrlo komforno, sa dovoljno prostora u sva tri pravca. Uz radio, cetiri 13-ice koje smo ugradili u sva vrata, solidno grejanje, prilicno udobno oslanjanje i tamnu unutrasnjost, ovaj auto je napravljen za dremuckanje. Ja volim kad mi putnici spavaju i posle 200 kilometara izadju odmorniji nego kad su usli. :lazy: Ako sam to uspevao sa Samarom, Sandero ce sigurno biti motel na tockovima.

Polazak i promene brzina su glatki, volan ima fino kratak hod od punog levog do punog desnog, vozacka pozicija je taman za vozaca od 180 cm, ostali su prinudjeni na poneki kompromis jer u ovom paketu nema podesavanja visine sedista i volana, lakat leve ruke se moze fino odmarati na odmoristu na vratima, na autoputu ce sigurno biti prijatno. Zvuk motora je nesto glasniji nego sto mi se cini da treba da bude, nadam se da ce se stisati nakon 1000-1500 km, cim se malo razradi. Drzimo ga izmedju 2000 i 3000 obrtaja i u tom rasponu u gradu sasvim dobro obavlja posao.

Farovi su bolji nego sto sam ocekivao da ce biti, ne znam koje su sijalice u prvoj ugradnji. Ostala svetlosna signalizacija je sasvim ok i sluzi svrsi. Instrument tabla ne bljesti i ne zamara.

Preglednost je jako dobra sa izuzetkom levog A stuba koji u manjim raskrsnicama zna malo da smeta. Krajnje tacke auta se sasvim dobro kontrolisu i parkiranje moze da bude vrlo precizno. Spoljni retrovizori su u redu i mogu se koristiti za uparkiravanje unazad, mada bih im ja malo oduzeo na visini i dodao na sirini, nekako su mi kockasti.

Ne moze se reci da je auto lep, ali sa metar i po visine svakako dominira na parkingu, boja je plava mineral RNF, neupadljiva, ali elegantna. Tonirana stakla blago prigusuju svetlost, zanima me da li i koliko dopustaju Suncu da przi nas neduzne unutra. Podizaci stakala rade dobro, nadam se da su medju pouzdanijim sklopovima na autu.

Neutralno:

Sve ono sto jos nismo "koristili": klima, gepek, svetla za maglu, rezervni tocak i pripadajuci pribor... Sa hladnijim danima cemo videti koliko brzo se stakla odmagljuju i kako akumulator podnosi minus. O potrosnji sa dvocifrenim brojem kilometara na cajgeru ne mogu da sudim.

O bezbednosti cu govoriti ako zavrsim u bolnici, a do tada samo na faksu. :write: :gun:

Negativno:

Definitivno prvo rucice za otvaranje vrata iznutra na svim vratima i za otvaranje prozora pozadi, deluju mi nekako "jednostruko", u zurbi ili nervozi deluje kao da mogu lako da ostanu u ruci. Okretni prekidaci na polugicama iza volana mi nekako nemaju jasan "klik", da se jasno zna kad je prekidac "zabravio" u odredjenom polozaju, jednom mi se desilo da ugasim svetla pri davanju levog migavca.

Komande ventilacije jesu prenisko, tako da ce u prvo vreme za temperaturu biti zaduzen suvozac ili cu ja to jos na parkingu da podesim, pa od semafora do semafora. Jos se nisam navikao.

Pri minimalnim brzinama servo bi mogao biti bar 30% jaci. Pri 60 km/h je u redu, za autoput cemo videti.

Prilikom ulaska i ne toliko, ali prilikom izlaska sa zadnje klupe, oni sa vecim stopalima ce dobro da se uvrnu dok preskoce prag, a pritom mogu lako da ostete plastiku na vratima ili keder. Generalno mi se svidja sto su kederi mekani, samo...da nisu ipak malo previse mekani/osetljivi? Zvuci sitnicavo, ali i to je neki utisak, jos iz salona na izlozenom Sanderu.

Rupama u gepeku sam se smejao kad sam ih prvi put video, ali ako tako treba, onda ok. :kava: Sam gepek deluje prostrano i prag nije dubok, ali sam svestan kompromisa da zbog ukupne duzine gepek mora u visinu. Ja sam radije za nizi, a duzi gepek, kao u malim karavanima.

Poslednja malecka primedba je sigurno svojstvena samo mom autu, a to je da se vozaceva vrata moraju zatvoriti sa nesto vise snage nego ostala. Nije problem, ali malo kvari simetriju u utisku :laugh1:.

Zakljucak je da u ovom autu, za 8310 evra koliko je moj kostao, svako moze da pronadje ono sto mu treba. Za dosadne kao sto sam ja, udoban je i prostran, dozvoljava turisticku voznju i odmara, ne zamara.
Za naprzene moze da se naprzi, od tuning-a nista, ali od styling-a moze svasta da se uradi, auto nije losa podloga.
Za razmazene, tu je klima, elektricni podizaci stakala, metalik boja, mekane komande, 4 metra lima i ne preko toga i tako to...
Moze se i na posao svaki dan, a moze se i na sluzbeni put.
Moze se i sa boljom polovinom, a moze se i na pecanje.
Bolje polovine, hocu reci. A i svega drugog.

Umesto sto su uzeli onaj glupi "Dacia Sandero. Bez kompromisa." slogan, bolje da su kazali "Taman." Uz adekvatan naglasak, da ne bude mracan, nego po meri.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Loganovac

Svaka čast, detaljno i sistematično. Želim vam puno udobne, prijatne i bezbedne vožnje.  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Boka

Ne svidja mi se polozaj sirene kad je potrebna brza reakcija.

Loganovac

Stvar navike, ja sad na svim ostalim kolima šamaram polugu pokazivača pravca kad je potrebna brza reakcija, ali stvarno!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

VeDuS

Citat: LeNgenda poslato 03.12.2009. - 16:10
Preuzeli smo auto pre par dana i presli........

Koji osecaj! :woo-hoo:. A?


Farovi su bolji nego sto sam ocekivao da ce biti, ne znam koje su sijalice u prvoj ugradnji. Ostala svetlosna signalizacija je sasvim ok i sluzi svrsi. Instrument tabla ne bljesti i ne zamara.

Pogledaj .... trebalo bi da je PHILIPS (H4 naravno)


E,... tako sam i ja sitno zakerao a u dusi bio zadovoljan...
Navici ces se na pojedine stvari a vecinu primedbi uskoro uopste neces primecivati.
Uzdravlju da ga vozis i da te dobro sluzi ! :dobro:

Vihor

Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

LeNgenda

Citat: Loganovac poslato 03.12.2009. - 19:54
Svaka čast, detaljno i sistematično. Želim vam puno udobne, prijatne i bezbedne vožnje.  :to:
Citat: VeDuS poslato 04.12.2009. - 07:11
Uzdravlju da ga vozis i da te dobro sluzi ! :dobro:

Hvala vam, ljudi, puno.  :friends:
Cale jutros ode na posao Sanderom. To nije uradio...paa, bar poslednje dve godine. Kao ima nesto tesko da donese kuci, pa da ne cima prevozom... :hm:  :)

Samo nas ubi onaj mekan gas, sve nesto hoces da pristedis motor, a noga ti potone... Na Ruskinji je gas bio najtvrdji, a ostalo pesma. :doh:
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Vihor

Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Loganovac

Citat: LeNgenda poslato 04.12.2009. - 08:16
Samo nas ubi onaj mekan gas, sve nesto hoces da pristedis motor, a noga ti potone... Na Ruskinji je gas bio najtvrdji, a ostalo pesma. :doh:

Pa podmeti neki tvrđi sunđer ispod pedale, dok se ne navikneš...  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dovla

 :offtopic:

A koji je to auto bolji od МОСКВИЧА !?


david

 Svaka ti cast na iscrpnom izvestaju. Nemam sta da dodam sve si rekao za pocetak. Slazem se sa tobom, dodao bih tanak tapazirung ali za mene je vrh pa neka je i tebi sa srecom...

LeNgenda

Kad smo ga preuzimali odmah smo stavili patosnice koje su mogle da se kupe u salonu. Jesu malo skuplje, ali su solidne i vidi se da su napravljene po meri, trebalo bi da sacuvaju podni tapacirung koliko-toliko... A za gepek treba da nadjemo gumenu kadicu, samo nemamo vremena, a ni...vremena.  :(

Nego, kako se za ovih 5 godina Logana i godinu i po Sandera kod nas pokazala centralna brava sa daljincem? Deluje mi ujednaceno kod svakog otkljucavanja/zakljucavanja i lepo, glasno, pomeri bravice. Jel pravila nekome probleme i da li joj zima mnogo smeta?
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Veterinar

Bravica je odlicna za tri i po godine i 95000. I ja samaram poluge na tudjim autima, a u Logiju sam u pocetku tukao po volanu. Nekad kad treba brzo da reagujem sirenom ne stisnem polugu kako treba, a za pola sekunde (dok se ispravim) vec je kasno.

mladen895

Svaki dan predjem oko 100 km u gradskoj voznji i desna ruka mi je skoro uvek na menjacu.Ako pocnem sa nekim laganim skretanjem od svirke nema nista jer jednostavno ne mogu da dovatim sviraljku u tom trenutku.Onda radije kocim ili begam u stranu.Da mogu izbacio bih jastuk a stavio sirenu. :agr:
Kad se mora,sve  je tesko.

david

Da u pravu si verovatno je problem za sviranje u gradskoj voznji kad je guzva, slazem se...