Doboši i Paknovi

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Citat: VaskezNS poslato 17.10.2013. - 06:49
... a posle prve vožnje po vlažnom kolovozu voda ulazi u doboš i iznova se stvara korozija (hrđa) na ostalim delovima unutrašnjosti doboša.

Yeap! Baš zbog toga jutros samo što nisam razbio čelenku kad sam vrhom cipele dodirnuo pedalu kočnice. Opasno koči dok ima korozije na disku, isto važi i za doboše. Ne čistim, samo pri pranju isperem mlazom vode, grdno crnilo izađe.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

 :offtopic:

Vezi se pa neces razbiti celo  :baeh:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


minimi

#32
Imam pređenih 164 500 pređenih kilometara, a još nisam mijenjao pakne kočnica zadnjih kotača jer još uredno koče i nožna i ručna. Morao bih to otvarati čisto da vidim kakvo je stanje, no nije mi baš jasan sistem pritezanja zadnjeg ležaja, odnosno zašto je to nužno pritezati kiloključem. Iz objavljenih slika na početku ovog posta vidim da su ležaji u kućištu doboša, ali ne razumijem da li su to konusni ležaji nasuprotno postavljeni ili je neki drugi sistem te na koji je način osigurana matica od otpuštanja. Ako netko zna ili ima slike iz kojih bi to bilo jasnije vidljivo puno bi mi pomoglo u odluci da li da taj zahvat izvedem u vlastitoj režiji.
Što me snađe da se ovdje nađe?

Zoran

Obično su to dva kuglična ležaja spojena u jedno kućište(kao na kecu na prednjem točku). Mada mogu biti i konusni valjci umjesto kuglica ali to se ne razaznaje sa spoljašnje strane. Tek kada rasturite crknuti ležaj vidite jeli bio sa valjcima ili kuglicama. Matica sama ima na sebi plastični umetak koji je osigurava od otpuštanja. Ja stavim kap farbe na navoj rukavca prije stezanja. Može i kap laka za nokte...Važno je da bude propisno stegnut, bar približno. Ja sam imao polugu od jedan metar. Pri stezanju prednjeg ležaja na tu polugu sam kačio punu plinsku bocu (cca 23 kg), za stezanje zadnjeg ležaja praznu plinsku bocu /cca 13 kg) , pa još malko dotegnem... To sam radio na R 5 dok nisam imao kilo ključ  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

Nazad su dvoredi kuglicni lezajevi ne konusi...a pritezu se na odredjeni moment iz razloga sto svaki zavrtanj ima propisan moment pritezanja, pa tako i ova navrtka koja priteze dobos i lezaj..

Da su konusni lezajevi onda se ne bi pritezali na tako veliki moment, u suporotnom bi lezaj bio blokiran-pretegnut.
Konusni lezajevi se stezu na odradjen moment pa se otpuste za priblizno 1/3 kruga...a provera se vrsi rucno, lezaj se mora lako okretati bez otpora. 

Zoran

Žac, mogu biti konusnovaljkasti i da im se unutrašnje košuljice dodiruju isto kao na kugličnom ležaju. Rasturi stare ležajeve ako imaš možda nađeš neki sa valjcima a mislio si da su kuglice unutra...
Sam svoj gazda - vazda.

minimi

Iz svega rečenog shvatio bih, ja kao laik, da u stvari maticu mogu stegnuti i bez kiloključa na osjećaj jer maticom se ne može pretegnuti ležaj u smislu da se ne bi okretao. Na Fordu, koji sam imao prije Dacie, ležaj zadnjeg kotača bio je sa dva konusna valjkasta ležaja i moralo se paziti da se ne pretegnu pa sam mislio pošto se tromla skida s ležajima da je sistem isti.
Što me snađe da se ovdje nađe?

hobbista

Moze se pretegnuti lezaj! Kosuljica se deformise pa se smanji tolerancija izmedju kuglica i kosuljica.

Sad videh u AD da ze zadnji lezajevi na Loganu i Sanderu pritezu na 175Nm, a na MCV-u 280 Nm !?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Zoki, kada sam letos skidao dobose, i krpio onaj polomljeni, podmazao sam lezajeve, tako sto sam skinuo plasticno gumene zastite...cini mi se da je dvoredi kuglicni...  :ces:

Zoran

Žac,može biti i jedan i drugi (pitaj u SKFu),kad neki otvoriš iznenadit ćeš se ako potrefiš na valjke. U mobitelu nemam tu neku karticu pa sam uskraćen za slikanje inače u radnji imam stari sa valjcima od renoa 5.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

Ma ok...ne kazem da nema sa valjcima...Ranije Renoi su svi imali konusne lezajeve nazad..od 4-ke do 25-ce...ja kazem za Logana...   :ne:

Zoran

Reno 5 i Logan imaju  skoro identičan ležaj na točku ...
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

... i tkaninu na sedištima  :crazy:

Manite se, braćo, filozofije.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

VaskezNS

U toku nabavka delova za veći servis kočnog sistema - danas u Euro 07 kupljeni kočni cilindri Metelli. Cena 900 RSD po komadu.

Na slici se nalaze u žutoj kutiji iznad i mogu priznati da je bio žešći surf po netu dok nisam ubo adekvatnu šifru dela, s obzirom da se razlikuje fabrički ugrađeni kočni sistem (TRW/Lucas/Girling ili Bosch) a u zavisnosti od godine proizvodnje vozila, nivoa opreme itd.

Ovo je mesto za sLogan ;-)