Doboši i Paknovi

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Ako auto ima peti kocioni cilindar, probaj na tehnickom da opteretis zadnju osovinu.

Ako rucna radi kako treba a nozna ne radi, mozda je u peti cilindar blokirao/nije dobro podesen.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Aleksandar

#16
Hvala Keka.

Ima peti cilindar. Slicno (opteretiti zadnju osovinu) mi je rekao i covjek iz Dacijinog servisa.

Rucna na tehnickom radila k'o sat (i prednje kocnice) ali su zadnje jedva (ali bas jedva) prosle. Inace mi svake godine (auto ulazi u 7 godinu starosti) na tehnickom kazu da zadnje kocnice lose koce ali nikada to nije bilo izrazeno kao sad..

Moram provjeriti 5 cilindar (mislim da je on mrtav) i stanje paknova (mislim da su u dobrom stanju jer se Dacia uglavnom vozi prazna a i rucna hvata odlicno).

Ima li ko iskustva sa zamjenom paknova i 5 cilindra?

Keka

#17
Moj nema 5. cilindar, a vozim vec 150.000 na fabrickim paknovima i jos nema potrebe za zamenom.

O 5. cilindru je bilo reci na forumu, obicno je potrebno malo stelovanje ili je zapekla poluga.

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=905.msg11768#msg11768

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=395.msg24100#msg24100

P.S. Sledeci put koristi search pre nego sto otvoris novu temu  :to:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dejanz

Kod mene je bio sledeci slucaj, Na tehnickom utvredjeno da zadnji levi koci dosta slabije. Posle stelovanja zadnjih kocnica (paknova) i otprasivanja sve OK. To je bilo na oko 40.000. Stanje paknova na toj kilometrazi po recima majstora, kao novi.

samsung

Zna li neko da li ovi paknovi odgovaraju za logan dci 2006.g bez abs-a?

Trusting 088.222

pozdrav iz St.Pazove

zac


samsung

#21
pozdrav iz St.Pazove

VaskezNS

Pre neki dan radih mali servis na kojem su kontrolisane i zadnje kočnice posle pređenih 82.000 km.

Pakne su prva ugradnja (TRW) i u solidnom su stanju. Ali su kočni cilindri "propiškili" što se na prvi pogled ne vidi:



No čim se gumica malo "svuče" lako se dalo primetiti da je svaki počeo da kvasi na po ispod jedne svoje gumice:



Dakle - cilindrima sledi zamena. Nije hitno ali jeste bitno.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Zoran

Lijepo izgledaju pakne ali rđa na rukavcu bi mogla da "nasluti" zamjenu ležaja  :ne:.
Sam svoj gazda - vazda.

DarioGTI

Nije li ovo malo previše hrđava unutrašnjost doboša?

Ja sam na SN na cca 70.000km zadnji put provjerio stanje doboša, i bili su u odličnom stanju, ni trunke površinske hrđe (nakon ispuhivanja prašine od pakni), a kamoli ovakve hrđe kao sa slika od VaskeNS.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Zoran

Kod mene je još i gore. Doboši nemaju "brazde" kojima se sprečava ulazak vode u unutrašnjost za vrijeme vožnje. Isto kao TAMić nekada...
Sam svoj gazda - vazda.

zac

Ako pustaju radne gumice, menjaj sto pre...ne cekaj da procuri vise...

maestral5747

Citat: DarioGTI poslato 14.10.2013. - 22:14
Nije li ovo malo previše hrđava unutrašnjost doboša?

Ja sam na SN na cca 70.000km zadnji put provjerio stanje doboša, i bili su u odličnom stanju, ni trunke površinske hrđe (nakon ispuhivanja prašine od pakni), a kamoli ovakve hrđe kao sa slika od VaskeNS.

NIKAKO NE ISPUHIVATI prašinu od kočnica!!! Čestice mogu biti kancerogene i otrovne ako se udišu, a to je vrlo vjerojatno kad se stvori oblak te prašine. Koristiti spray za čišćenje kočnica, puno bolje čisti, ispire i suši se za par sekundi. Cijena kod nas oko 3€. Poslije tretmana izgleda kao novo

Keka

Slazem se da je sa sprejem mnogo cistije i elegantnije, ali se ne slazem da je prasina kancerogena.

Upotreba azbesta u kocionim oblogama je odavno svugde zabranjena.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VaskezNS

Hemm...šta uopšte dobijamo isprašivanjem unutrašnjosti doboša ? Lepše vidimo pakne, cilindre, opruge prilikom servisa ? Što se sve i inače ponovo zapraši posle prvih par kočenja. Doboši i onako nisu hermetički zatvoreni pa se višak prašine od sastruganih paknova prirodnim putem isprašuje sam od sebe (kada skinete doboš gomilica prašine je uvek u njegovom dnu), a posle prve vožnje po vlažnom kolovozu voda ulazi u doboš i iznova se stvara korozija (hrđa) na ostalim delovima unutrašnjosti doboša.

Sem davanja novaca majstorima za "lepe i čiste kočnice" i razna hemijska sredstva, ja ne vidim drugu poentu  :ces:
Ovo je mesto za sLogan ;-)