Doboši i Paknovi

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Ako je sve ok , razmisli koliko je pametno skidati doboše. Ležajevi su stari pa ne vole baš permutacije. Hoće kasnije da propjevaju...
Sam svoj gazda - vazda.

trajce

#1
Evo provericu sutra, ali ja sam tu zamenu uradio pre oko 500km.

Sto se tice sidanja dobosa i provere ja sam to radio i na prethodnom autu (Skoda Felicija), ali ako kazes da je bolje ne dirati dok stvarno ne dodje vreme, onda ne diram nista. Niko mi do sad nije skrenuo paznju na ovo pa sam se zato i upustao u ovaj posao.

zac

Ako ti je auto presao 90 000km, trbalo bi da skines dobose i prekontrolises stanje istih i paknove.


Zoran

Ne znam kako je riješeno kod Škode ali kod Pande 2000 god. se doboši mogu skidati a da se ležajevi ne diraju. Kod naših Dacija to nije slučaj ... Ako je na tehničkom kočenje dobro još jednom razmisli o skidanju.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

Kako god, ali cini mi se da fabrika preporucuje ciscenje i kontrolu dobos kocnica na 60 000km.
Ja licno svoje dobose skidam svako prolece radi ciscenja-kontrole i podmazivanja sajle rucne kocnice.  :ne:

Nemam za sada problema sa lezajevima zadnjih tockova iako sam do sada skidao dobose pet puta.   :kava:
Auto presao 41 000 km.

trajce

Kod Skode se pri skidanju dobosa i lezaj rastavljao na pola, pretpostavljam da je i kod Dacije isti takav sistem. Kad budem imao malo vise vremena, mozda sledeci vikend, otvoricu to da proverim i postavicu slike i opis, al mozda na drugom postu jer ovde se prica o prednjim kocnicama. Svakako, hvala na savetima!

zac

Ako se lazaj Skodi rastavljao na pola, znaci da je konusni valjcasti lezaj, kod Logana-Sandera je u pitanju dvoredi radi-aksialni lezaj sa jednim spoljasnjim i dva unutrasnja prstena.  :wave:

trajce

Reci mi da li onda pri skidanju dobosa treba posebno oko necega voditi racuna i kako se kasnije radi stezanje navrtke koja drzi sve to?

zac

#8
Navrtka za pritezanje zadnjeg lezaja se steze dinamometarskim kljucem (kilo-kljuc) na silu od 175 Nm ili 17.5 daNm.  :wave:

trajce

Pozdrav!

Juce sam konacno skinuo dobose i proveravao pakne. Evo prikaza skidanja i stanja dobosa i paknova na 92000km.Slike prikazuju redosled skidanja. Navrtka se odvrce kljucem 30. Nakon zavrsetka ciscenja navrtke sam priteago silom od 14daNm jer majstor od kojeg sam pozajmio kljuc nema drugi. Nadam se da je i ova sila zatezanja dovoljna? (Zac rece navrtka se priteze silom od 17,5 daNm). Pri skidanju desnog dobosa me je iznenadio prizor i korozija na osovini i lezaju. Dali je moguce da je tu nekad usla voda i napravila ovo.

zac

Dovoljno je i 140 Nm, a ako hoces javi mi se na PP. pa da se dogovorimo da dodjes do mene, ako dolazis za Bgd, i to pritegnes, imam kljuc i do 300 Nm.  :ne:

A sto se tice korozije...voda je cudo, verovatno da je usla, nekada, da li od puske na pranju ili si zagazio u neku dublju vodu, sve jedno je, al` ako je lezaj jos uvek ok. onda nema ni veze.   Samo da te pitam, nisi valjda smirglao ovaj rukavac sa rdjom, posto vidim na donjoj slici da se sija ko pasija mu...a?

Steta je sto tu nema nikakvog semeringa, ili bar tako izgleda, koji bi sprecio prodor vode.  :ces:

trajce

Jesam sa vodenom smirglom  :conf:

zac

Pa valjda nisi mnogo skidao, mislim nije bas dobro da se "tanji" rukavac na koji naleze lezaj, zbog tolerancija.
Ali ako si koristio vodenu neku od 1000-2000 nema problem.  :D

Kud te i pitah, nisam hteo da te plasim.  :ziveli:

trajce

Da, bila je 2000.

Aleksandar

Nedavno, na tehnickom za registraciju vozila, receno mi je da zadnji tockovi dosta lose koce. Loganu je 81,900 km i nikada nisam otprasivao zadnje obloge kocnica niti mjenjao paknove...Na prednjim tockovima sila kocenja je dobra (jednom sam mjenjao plocice) i one su OK. Sad, posto su zadnje kocnice jedva prosle tehnicki za registraciju, ja bih da vidim o cemu je rijec...

Moram li za otprasivanje kocionih obloga ici u ovlasteni servis? Na kojoj kilometrazi se mjenjaju paknovi i trebam li i njih mjenjati? U knjizici odrzavanja i servisnoj knjizici ne pise nista....