Vek trajanja Pločica i Paknova

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Znači, sa novim diskovima prvih 1000km ne preko 3000 obrtaja i ne nizbrdo - strogo Panonska nizija, više puta BG-NS-SU i nazad!  :Smiley: :Smiley: :Smiley:
Da je to tako, moji bi trebalo odavno da su za otpad, ja sam baš u periodu razrade oštro kočio i često ispitivao blagodeti ABS-a... a još nisam ni pločice menjao (27.000km).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

O.K., ali bez ostrih kocenja mogu i preko 100.000. Znam da vecina sada radi  :Smiley: ili  :ces:, ali to moze, cak i po Beogradu.

hobbista

Naravno da može. Više kočiš motorom, pa ti strada srednji nosač (u tvom slučaju)  :lau:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Daniel

i plocice i paknovi ce trajati u zavisnosti od onoga kakav ste vozac, odnosno koliko ste "laki" na kocnici i gasu.
Ja ceram sa 60.000 fabricke i jos ce da traju. Tako da to preko 100.000 je izvodljivo.
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

Veterinar

#19
Sto se tice Danielovih plocica, slazem se, svoje sam menjao bez potrebe na 86000, a negde sam vec pisao o ranijim iskustvima.

mladen895

Na 44000 sam promenio plocice i stavio neke talijanske  :-)1 od 1000 rsd pa da vidimo...
Kad se mora,sve  je tesko.

Peca

Hteo bi da iznesem svoje mišljenje. Kočnice nisu stvar za zezanje, za razliku od nekih delova treba ih preventivno menjati a ne kada se pokvare (onda može biti kasno, slično je recimo i sa gumama). Ceo kočioni sistem treba da dobro radi a pločice su samo prva karika. Kada ih pomeniti u zavisnosti od istrošenosti može da varira ali nikako ne treba čekati da dođe do metala. Bitije je videti kako se troše, da li imaju riseve, da li su približno jednako istrošene (više se troši ona na klipu), da li se lepo trune (da su hrapave a ne da se presijavaju ...). Isto treba paziti i na diskove, imao sam ranije iskustvo da su diskovi na oko bili odlični a u stvari su bili udubljeni, ni pločice nisu bile loše ali tek kada sam stavio nove (točkovi su i dalje blokirali pa sam ih ponovo skinuo) video sam trag na njima samo na ivicama (kao šine). Zamenio sam i diskove i sve je bilo OK. Protivnik sam rezanja diskova jer može doći do greške pri rezanju a i diskovi imaju svoju toleranciju istrošenosti (koja je uglavnom duplo veća nego kod doboša tako da sam još veći protivnik rezanja doboša a čuo sam da neki i to rade). Uglavnom troše se i pločice i diskovi i to tera kočioni klip sve više napolje a on ne radi isto kada je previše izbačen. Odnosno može izaći iz da je nazovem klizave zone (oko klipa je gumica koja vrši zaptivanje i ona je lepo uglačala zonu na klipu koji je stalno išao napred-nazad) pa se klip teže vraća (što isto izaziva blokiranje). Drugo kada je cilindar izbačen on onda jače gnječi tu gumicu (ima polugu a u cilindru ostaje manje "mesa" pa se malo i krivi). U svakom slučaju kočnice bolje rade kada je klip više unutra (moje mišljene je da sa trećim pločicama idu novi diskovi). Tu je i kočiona tečnost koja ima svoj vek trajanja. Veoma je hidroskopna (upija vlagu koja kada se kočnice zagreju isparava pa pravi vazuh u sistemu) i može da nagrize gumu pa kada se menja treba promeniti sve gumice i creva na kočnicama. U svakom slučaju mislim da su na vozilu najbitniji delovi koji su vezani za točak, (kočnice,spone,ramena amortizeri...) i da o njima treba preventivno brinuti. (ako ne upali danas upaliće sutra, a ako ne zakoči sada...)

hobbista

#22
Pozdrav,

Slažem se sa Pecom da je uvek bolje kupiti nov originalan deo.

Vezano za obradu diskova/doboša:
Debljina novog diska je 12mm, a najmanja dozvoljena debljina je 10,5mm.
Unutrašnji prečnik novog doboša je 180,2mm (ili model sa 203,3mm), a najveći dozvoljeni prečnik je 181,3mm (204,5mm)
Ukoliko obradom diskovi/doboši ostaju u datim merama, nema razloga ne obraditi ih. Dobar strugar (koji zna svoj posao) ovo može odraditi bez problema.
Doboše sam nosio često na obradu (kao i diskove) i nisam nailazio na neke probleme. Ne znam zašto bi bio problem sa obradom doboša?
Češće se dešava da strugar ne uhvati dobro disk (pobegne mu iz ose), pa posle obrade disk bude lep i ravan (na oko), a kada se montira pedala počne da "skače".

Vezano za klip:
Pri svakom kočenju klip ide napred (napolje), a po puštanju kočnice se vraća malo nazad (unutra). Kako se troše pločice, tako se ovaj "radni" deo klipa pomera ka nazad.
Ne znam odakle ti podatak da klip ne radi isto kada je previše izbačen (pod uslovom da je pločica sa bar 1mm "mesa")?
Zaptivna gumica teoretski može da napravi udubljenja u klipu, ali ja to još nisam video. Problem može nastati kada se spoljna gumica ("prašinjara") pokida, pa se zrnca prašine (peska, blata) uvuku u klip, pa tako dođu do zaptivne gumice. U tom slučaju se prave risevi na klipu, i može doći do blokiranja.

Vezano za ulje:
ukoliko se korsti duže vreme (5,6,7...godina) a pogotovo ukoliko se pregrevalo, postoji velika verovatnoća da će nova tečnost "pojesti" gumice. Međutim, ukoliko se redovno menja (na 2 ili 3 godine) i ukoliko se menja uljem istog kvaliteta, šanse da stradaju gumice su minimalne.

Vezano za pločice:
Lično, više volim mekane pločice. Traju 20-30.000 km, odziv na pedalu je odličan, i diskovi duže traju.


Al` sam se raspisaoooo  :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

DarioGTI

ajme al se hobbista raspisao, moze knjigu napisat  :to:

ja sam zamjenio diskove(org dacia), plocice(zamjenske - deblje), i novo ulje bosch dot4...

rastavio sam isto tako i dobose, i imaju jos puno mesa...

sada imam 42918 km, a to je mjenjano na 40 000.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Peca

Nisam bio pored kompa 2 dana. Hteo sam samo da kažem da sa redovnim menjanjem pločica na klipu pravi uglačana zona od oko 1cm ili malo više. Ako se pločice približno uvek promene na istoj istrošenosti i klip će uvek raditi u toj zoni. Kada se disk istanji i pločice previše istoše klip izlazi iz te zone odnosno gura površinu koja nikad nije nalegala na gumicu. Ta površina nije tako glatka kao ona na kojoj je nalegala gumica pa može da se zaglavi i da ne vraća dobro klip nazad. Video sam i klip koji je posle dugo godina bio istanjen na tom klizavom delu (na Z 101) i koji je blokirao čim se malo istroše pločice, odnosno dobio je efekat konusa. Mislim da pločice treba menjati kada se istoše na oko 50-60% i da dist nije pogešio što ih je promenio, i da ostale delove kočnica treba menjati čim se ukažu znaci da to treba uraditi.
Lično iskustvo-pozajmio sam auto i posle normalnog korišćenja parkirao i povukao ručnu. Sutra nisam imao kočnicu jer je tečnost iscurela. Vlasnik verovatno nije koristio ručnu a doboši i paknovi su verovatno bili na kraju (ili preko kraja). Moguće da sam povlačenjem ručne toliko izbacio cilindre napolje da su zavrnuli ili pokidali gumice, uglavnom naterao sam hrapavi deo klipa na gumicu. Šta se stvarno desilo ne znam jer sam vratio auto i prijavio šta se desilo a nisam se raspitao za popravku. Ali samo mislim da se kod kočnica ne treba približavati graničnim vrednostima bilo trošenjem ili rezanjem. Ćao.

hobbista

Svaki novi klip je fino ispoliran i gladak. Nisam još naišao na klip koji nije ceo gladak, osim u slučajevima kada je "prašinjara" bila pocepana.
E, sada, kada se "prašinjara" (neki je zovu i harmonika) pocepa, ne propušta mnogo prljavštine dok je pločica nova (odnosno dok je harmonika skupljena). Kako se pločice troše, tako se i "harmonika" razvlači i pušta prašinu u klip. Ovo je najizraženije kada su pločice pri kraju (logično). I onda, obično, risevi nastaju u donjem delu klipa, pa skinu cementaciju, pa u tom delu klip postaje "neravan".
Onda majstori izvade klip, (kao) ga ispoliraju vodenom šmirglom, zamene gumice i vrate nazad. I onda to radi neko vreme, a zatim počne da pravi probleme koje si naveo (čim dođe u deo koji je neravan, počinje da glavi).
Iskreno, nisam još naišao na klip koji je otišao u konus. To mi miriši na nekvalitetan deo (da ne kažem klip z male privrede).

I, svakako
Citat: Peca poslato 24.11.2009. - 18:18
delove kočnica treba menjati čim se ukažu znaci da to treba uraditi.

Kod kočnica ne treba prelaziti granične vrednosti, bilo trošenjen, bilo rezanjem!
Ko se seća - do nekih kasnih 80-ih su u servisima u Nemačkoj obrađivali diskove pri svakoj promeni pločica. To su male mašinice koje su obrađivale diskove na kolima (bez skidanja).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

kiconix

Napraviste od obicnih plocica elaborat, ja sam licno vozio automobile od 20 i vise god starosti i sa bog te pita koliko km. Klesta radila, plocice menjao i vooooooozioooooooo.
Nase dacie su nove, i bar oko risova na klipu ne moramo da razmisljamo jos par godina.

stalker

Pozna je stvar da pakne traju puno duže od disk pločica pa moje nakon 75 kkm još uvijek izgledaju ovako



Disk pločice sam kupio nove ali mi je serviser na prošlom servisu rekao da još nema potrebe za zamjenom.

www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

DarioGTI

gledam sad sliku tvog dobosa, i ovog koji je na mojoj Supernovi, i djeluju mi jednaki, ali je veci na Loganu/Sanderu.... mozda bih dobio bolje kocnice kad bi stavio vece dobose nazad.....  :too:

koliko si platio Ferodo plocice ?
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

stalker

U vrijeme kad sam ja kupovao Logana na slabije modele su ugrađivali doboše od 8'' a na jače od 9'' . Kod tebe su vjerojatno ovi manji.

Što se Ferodo pločica tiče kupio sam ih od firme Lageros koja članovima Renault kluba daje popust ali se ne sjećam cijene, no siguran sam da nisu bile skuplje od 30 eura.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com