Oborena svetla danju ili drugi oblik dnevnih svetala-moguća rešenja

prethodna tema - sledeća tema

nik

Citat: Loganovac poslato 01.02.2010. - 11:47
OK, i meni tako izgleda. Ali, ajde onda neko nek objasni kakve veze ima vlakno desnog oborenog svetla sa šaltovanjem duga/oborena?

To je ono što me upravo zbunjuje. Mada moguće je da ima veze samo sa samim zabravljivanjem prekidača.
Mislim da ovo može da se proveri samo u praksi dovođenjem napona na pin B5 ručice i probom da li će da se trajno upale duga svetla kada je točkić na nultom položaju.

BTW, koliko se sećam pre dve godine, kada su mi u razmaku od 2 nedelje crkla vlakna kratkog svetla na obe sijalice (pu pu pu da ne ureknem to su mi bili do sada jedini troškovi vanrednog održavanja :cul:) radila su duga svetla normalno. Da nije ova konstatacija vezana za vlakno dugog svetla, mada opet u ručici se ne deli napon na levu i desnu stranu, već na osiguračima? bem li ga

Keka

Bas je u pitanju desno oboreno svetlo, ako je pregorelo (tj. otpor je beskonacno veliki), ne mogu da se iskljuce duga svetla. Potrebno je da ima bilo kakav protok struje, makar bila sijalica od 3W da bi radilo (meni su da bi ksendze radile normalno stavili relej na konektor desnog fara, a upravljanje ide preko konektora levog fara).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Upravo sam na tu tvoju izjavu i mislio kad sam pitao otkud mehanički prekidač može da zna da li protiče struja ili ne? Druga stvar bi bila da ima neku elektromagnetnu kotvicu, ali onda bi bio elektromehanički...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Deda

...nisam procitao sve preloge, ali nesto sam razmisljao na ovu temu:
Mozda bi bilo dobro da se svetla automatski upale posle paljenja auta i postizanja odredjenog broja obrtaja, posle cega se ne bi gasila do gasenja motora.
Mene ubija paljenje svetala a jos vise kad pomislim na kaznu zbog toga...
Naviknucu se kao i na druge rabote, ali mi se cini da kecamo previse oprugu , tacnije rucicu za paljenje i gasenje svetala.. Cini mi se da je neko reko kako sve moze, pa sam siguran da je i ovo izvodljiva varijanta???
...

markonikolic83


Loganovac

Nije nego - 'de postoji univerzalni uređaj, razglabali smo o tome. Pogotovo što je Reno varijanta valjda unikum po ekstravaganciji...  :banghead:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

Ono što me najviše zbunjuje je upravo ta desna sijalica. Na šemi instalacije i u spiska vodova u SM koji dolaze na ručicu se ne pominju bilo kakvi vodovi koji bi davali povratnu informaciju da li postoji provodljivost ili ne na vlaknu kratkog svetla. U svakom slučaju stvar se može jednostavno rešiti opitovanjem. Ako nekog ne mrzi neka samo skine konektor sa sijalice desnog fara i proba da upali i ugasi duga svetla.Jedina
Keka nemoj pogrešno da me shvatiš, ali da li si lično video taj nenormalan rad ksenona ili su to komentari majstora jer često majstori ugrađuju ne samo ksenone već bilo koju drugu opremu na vozilo na osnovu iskustava sa mnogo skupljih automobila sa mnogo sofisticiranijom opremom i sistemima funkcionisanja (u prevodu nemam ja vremena da se zamajavam da gledam šeme jel treba ili ne treba, ja ću da ugradim ionako vlasnik sve plaća). Mislim da se navedeni relej mora staviti u vozila koja imaju "dojavu" da je sijalica pregorela.
Najjednostavnije je izvesti gore navedeni test.

CitatDeda
da kecamo previse oprugu , tacnije rucicu za paljenje i gasenje svetala
Princip rada ručice je od najvećeg značaja za rešenje pitanja paljenje dnevnih svetala jer se koristi ista instalacija kao i za kratko svetlo. Međutim, veoma je bitno znati princip funkcionisanja ručice da bi se znalo gde će struja da završi jer ne ide samo prema sijalicama, već i ka ručici i kakav karambol tamo može da izazove ako je nešto u kontaktu što ne treba da bude. U svakom slučaju cilj mog raspitivanja je u tome da izbegnem postavljanje diode koja bi to sprečavala jer onda mora da se reši i hlađenje iste kada svetla normalno rade (jer 10A struje prolazi kroz nju).

Rešenje sa brojem obrtaja nije loše, ali mislim da je komplikovanije od vremenskog prekidača i zavisi od stila vožnje. U osnovi mora da se kao prag podesi relativno visok broj obrtaja (barem 2000 o/min) da se ne bi aktiviralo kada se startuje motor (pogledati kazaljku obrtomera dokle "skače" kada se startuje, a opet ima ljudi koji i ne gaze, bar dok se ne ugreje motor, preko te granice tako da se postavlja pitanje kada će se sistem uključiti.


CitatMozda ovo bude nekom zanimljivo
http://www.limundo.com/kupovina/Auto-i-Moto/Tuning/automatsko-paljenje-svetla-na-kolima/988000

Mislim da pored toliko malo provodnika i malog pakovanja u kom se uređaj nalazi isti nema opciju gašenja svetala kada se isto ručno aktivira, odnosno, ako upalite duga nastavljaju da rade i kratka-rezučtat spaljena sočiva.

Deda

...broj obrtaja recimo 2500
A onda nema gasenja dok se motor ne ugasi slucajno, ili kljucem namerno. To sam mislio...

I samo dajem ideju, inace sam tupan za elektriku i sve drugo... tako da se iskljucujem iz dalje razmene misljenja.. :)

krle

Citat: Keka poslato 01.02.2010. - 17:36
Bas je u pitanju desno oboreno svetlo, ako je pregorelo (tj. otpor je beskonacno veliki), ne mogu da se iskljuce duga svetla. Potrebno je da ima bilo kakav protok struje, makar bila sijalica od 3W da bi radilo (meni su da bi ksendze radile normalno stavili relej na konektor desnog fara, a upravljanje ide preko konektora levog fara).

Ovakvu pojavu nisam uočio kada mi je pregorelo desno oboreno svetlo. Mogao sam normalno da uključujem/isključujem duga svetla.

Loganovac

Kao što Nik reče, verovatno su ga malo "vozali"...  :doh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

Izvinjavam se ako sam te na bilo koji način uvredio, nije mi to bio cilj, a posebno mi nije cilj da neko odustane od učešća u temi. Svačije mišljenje, pa makar i pogrešno je bitno i predstavlja svrhu postojanja foruma.
Ideja kao ideja nije loša samo je navedeni uređaj prikladniji za upotrebu na TNG uređajima starije generacije, gde je i stekao "slavu", jer su konstruktori pošli od dve bitne činjenice u cilju određivanja početka napajanja motora gasom:
1. Na starijim motorima ne postoje precizni davači temperature tečnosti za hlađenje motora, pa je jednostavnije uzeti signal sa obrtomera koji je "baždaren",
2. Polazi se od pretpostavke da onaj ko čuva auto neće isti voziti agresivno (čitaj na visokim obrtajima) dok se isti ne zagreje (a u praksi sam kod kolege  i video lično da Reno 19 1.8 posle 15 sekundi posle paljenja prebacuje na gas iako je nezagrejan ako se obrtaji popnu preko 2200 o/min, odnosno, ako se jače nagazi papučica gasa)

CitatLoganovac
verovatno su ga malo "vozali"... 

Nema tu vozanja, nema majstor vremena da se zamajava sa šemom instalacije kad ugrađuje ksenone jer tu ništa ne seče i dograđuje, već samo poveže na postojeću instalaciju.
Logan sem ECU i još par uređaja na višim nivoima opreme nema ništa specijalniju instalaciju od recimo Keca ili Jugića.
Princip je isti uključiš prekidač-ima struje, isključiš prekidač-nema struje i gotovo. U međuvodovima nema nikakvog SF nadzora i dojave da ne radi senzor za identifikaciju padavina i da treba da popijete kafu jer vam se oči zatvaraju. Nažalost daleko je Logan od toga.

Deda

@NIK
Ako se meni obracas izvinjenjem, nemas potrebe. Ja zaista nemam blage veze sa mnogim stvarima, niti se prckam, ali volim da ucestvujem ili idejom ili pod*ebavanjem. Ovo drugo izbegavam, da nekoga ne bih naljutio, a ovo prvo, samo ako imam nesto interesanto ili pametno da kazem.
Kad sam ja u pitanju, buddi opusten, za druge nemam pojma.
Ajd u zdravlje prijatelju :)  :lux:

krle

Keka@:
Gledajući el.šemu jedino vidim moguć problem,  usled pregorevanja sijalice desnog fara, na  indikatorskoim lampicama za dugo/kratko svetlo.


Predlažem da Nik okači šemu koju je razvio kako bi bilo jasnije gde se može pojaviti problem. Kada sam ja "razvijao" šemu išao sam u pravcu paralelne veze kontakata relea sa funkcijama postojećeg prekidača.  

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

Izvinjavam se, mislio sam da je dorađivao nešto.

Prilažem šemu konektora za prekidač: